Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Cristian.deaconu2011

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Poi si de unde sa fie are cineva idee...caci nici comenzile de pe volan nu merg dar claxonul merge....?!1
Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Poate fi din cablaj sau din unitatea de cdplayer. Aia e legata de display si imperecheata cu aceasta. Eu cand am demontat cim-ul si am incuiat masina fara el ! display-ul mergea !
Deci am lasat masina fara CIM ca l-am dus in casa sa il repar.
  • yonut84

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Olt
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Mai am si eu o intrebare referitoare la ESP.
Mie mi se aprinde martorul cu masina care derapeaza dar nu am buton de ESP .Intrebarea este daca masina are sau nu ESP?
  • Cristian.deaconu2011

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2012

  • Mesaj Privat
poi si sa inteleg ca daca as scoate mufa de la cdplayer ar trebui sa se aprinda displayul.....?si inca o intrebare daca scot bornele de la baterie casetofonul imi cere cod dupa ce se reseteaza sau nu ?
Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu e necesar sa ai buton pentru a avea ESP. E posibil sa ai.

Cristian.Mai citeste odata ce am scris,ca la mine mergea display-ul fara CIM ,deci nu are treaba cu CIM-ul .
  • silviuopel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2013

  • Mesaj Privat
salut! sunt membru nou pe acest forum si am luat decizia asta dupa ce m-am lecuit de vreo 3 ori cu pompa servo.
mai exact,am schimbat de 3 ori pompa servo pe masina, se defecteaza in mod regulat,circa 6-8 luni.de fiecare data nu imi apare niciun fel de eroare in bord,se intampla brusc si nicidecum preventiv. pompa se pare ca oboseste si "imbatraneste", dar nu stiu care ar fi motivele. inainte sa mai cumpar si a 4-a pompa mi-ar prinde bine cateva pareri si sfaturi. va multumesc anticipat!

1. am deschis discutia asta,dar nimeni nu mi-a raspuns.
2.intre timp am cumparat pompa servo si am inlocuit-o.
3.martorul volan nu imi dispare din bord,am incercat si recalibrare si tot nu merge.
4.este pentru prima data cand ramane in bord in urma schimbarii pompei servo si este a 4-a pompa.
5.voi incerca si o echilibrare roti si apoi sa vad.
6. mentionez ca servodirectia functioneaza.
7.daca mai ma puteti ajuta cu sfaturi si pareri v-as fi recunoscator.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
NU stiu daca e rubrica potrivita, dar clar este ceva care defecteaza pompa si clar trebuie sa te opresti in a cumpara pompe la infinit! Trebuie sa gasesti un coleg cu tester aproape de tine si sa o puna prima data pe tester dupa care sa cauti un alt mecanic mai bun! Pompele le-ai schimbat la reprezentanta sau la Nea Caisa mecanicul?
  • silviuopel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2013

  • Mesaj Privat
le-am schimbat la service autorizat caci altfel imi pierdeam si garantia. s-a pus de fiecare data tester pe masina si nu am nicio defectiune. am un prieten care este inginer la mercedes si el zicea ca s-ar putea sa fie si ceva in neregula pe la caseta,dar asta ar insemna sa o dau jos si sa o trimit la verificat. la ce sectiune tre' sa port mai exact discutiile astea,cum spuneam sunt membru nou?! multumesc!
Skip ads

  • Cristian.deaconu2011

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Pisboy am inteles asta dar d c nu merg comenzile de pe volan ca alea stiu sigur ca sunt de la cim....si cand se mai aprinde displayul merg si comenzile..?
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
silviuopel a scris:le-am schimbat la service autorizat caci altfel imi pierdeam si garantia. s-a pus de fiecare data tester pe masina si nu am nicio defectiune. am un prieten care este inginer la mercedes si el zicea ca s-ar putea sa fie si ceva in neregula pe la caseta,dar asta ar insemna sa o dau jos si sa o trimit la verificat. la ce sectiune tre' sa port mai exact discutiile astea,cum spuneam sunt membru nou?! multumesc!

Cel mai bine deschizi la probleme tehnice sau la sectiunea masinii tale!
  • silviuopel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2013

  • Mesaj Privat
merci ''ursu82'',cred ca am nimerit si o sectiune de genul ala.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Z19DTH, Vectra Facelift din 2008 cu probleme la CIM.
Modulul CIM este nou, schimbat de 2 luni la reprezentanta Opel In Danemarca. A mers perfect 10.oookm, dupa care a inceput sa se aprinda ESP, sa cada km, se dezactiveaza pilotul in mers pe autostrada si in final.... bordul face ca pomul de craciun.
Mentionez ca CIM-ul anterior avea aceleasi simptome doar ca mult mai frecvent si de intensitate mai mare. Respectivul CIM vechi si-a revenit la normal 100% dupa ce i-am strans surubul de jos care il fixeaza pe coloana de directie (era slabit). Am decis sa il schimb totusi, pentru ca am considerat ca a suportat cam multe erori ....dar am gresit.
Acum, CIM-ul cel nou... la viraje stranse cu viteza mica mi se aprinde ESP si cade km, evident nici pilotul nu imi mai merge.... pana la oprirea motorului.
Am verificat mufele de ABS de la roti, sunt curate ca lacrima + spray de contacte
Am verificat mufele din compartimentul motor, inclusiv cele din REC + spray de contacte
Am scos mufa de la CIM in speranta ca isi va da un "reset" + spray de contacte
Am pus pe masina alta baterie, ce-i drept cu 5Ah mai mica decat a mea
Am incercat sa calibrez SAS cu op-com (moment in care se aprinde ESP)

Toate acestea fara rezultate pozitive. Mi s-a sugerat sa pun o baterie mai puternica (85Ah, a mea fiind de 70Ah).
Personal, ma gandesc ca este imposibil ca un CIM nou sa cada dupa 10.ooo km in regim de rulare normal (drumuri internationale) si as avea 3 variante pana la alte ganduri:
1- schimbarea bateriei cu una mai puternica
2- geometria rotilor
3- calibrarea SAS pe Tech2 la reprezentanta

Va rog, dati-mi o parere, pro sau contra celor spuse de mine! Ce pot sa fac?
PS: Masina nu prezinta niciun alt semn al defectiunii CIM: claxon defect, semnalizare defectuoasa, comenzi volan blocate, nici servo nu imi apare, nimic altceva decat ESP....dar mai face si ca pomul de craciun cateodata tot bordul si cade km.
Codurile de eroare ramase dupa calibrarea SAS din Op-Com (moment in care se aprinde ESP):
ABS/TC/ESP ---> U2143 - Invalid Data from SAS (Steering Angle Sensor)
(71) - Present
EHPS ---> U2139 - CAN-Bus CIM Message Range/Performance
(71) - Not present

Imi poate spune cineva DACA si CUM pot modifica index-ul? E relevanta operatia de modificare index?

Cu respect,
Gabriel
Skip ads

  • yonut84

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Olt
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2012

  • Mesaj Privat
revin si eu cu problema mea (martor ESP si volan cu ! aprins)
am incerca sa fac recalibrarea SAS=ului dar cand puneam rotile drept imi arata o valoare a unghiului volanului de -30 grade .
Problema este ca acum daca dau la valori reale si misc de volan nu se modifica nimic,ramane la 0 grade.
Precizez ca imi functioneaza claxon,lumini,comenzi volan,pilot auomat si nu am umblat niciodata la CIM.
Ca si erori: U2143-71 = Date de la SAS sunt invalide
B1020-0F = Interval/performanta circuit semnal senzor unghi volan - SRS
U2139-71 = Interval/performanta mesaj CAN bus CIM
Aveti vreo sugestie cu ce ar trebui sa fac,de unde sa incep.
Va multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Inlocuieste CIM
  • yonut84

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Olt
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2012

  • Mesaj Privat
procedeu simplu dar costisitor.
cred ca as incerca mai degraba o reparatie,sa vedem ce timp imi fac
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Revin cu mesajul problema actualizat!
Detin o Vectra C Z19DTH, 110kW, 2008 la care am urmatoarele probleme:
- martorul ESP se aprinde in mers (la accelerare un pic mai puternica si la viraj dreapta, iar la viraj stanga mai rar)
- in momentul in care se aprinde ESP sau dupa.... imi cade acul de la Km
- mai nou, imi da in nas puternic (in special in rampa), moment in care isi revine acum de la Km...si se aprind pentru o fractiune de secunda si bateria, ABS, servo.
- cand se intampla cele enumerate mai sus nu mai am nici pilot automat
OBS ---> ABS FUNCTIONEAZA corect in orice moment
Problema a aparut prima data in luna noiembrie anul trecut, dar am mers asa cu ea pana in ianuarie, cand a fost schimbat modulul CIM. A fost banuit pentru erori cu lipsa de comunicare. Inainte sa fie schimbat, totusi.... i-am strans modulului CIM surubul de jos care il tine strans pe coloana de directie si si-a revenit 100%.
Am mers 10.000km, dupa care problema a revenit. Am verificat surubul de strangere al CIM pe coloana si e OK.
Alte cimptome ale modului CIM defect nu exista!
Am dat cu spray pe mufa de la CIM, ECM, ABS/ESP, mufele de la senzorii ABS de la roti, am probat inca 3 baterii, am verificat sigurantele, toate sunt OK.
Am scos chiar fiecare pin in parte din mufa de la CIM sa ii strang si sa ii curatz.
In plus, la reprezentanta Opel Madrid i-au facut o punte de legatura la ECU ABS si nicio diferenta.
Toate testele indica aceleasi coduri de eroare!

DIAGNOSTIC REPORT:
OP-COM
Gabi

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: CIM
Source Address: 0x00000245
Identifier: 0x0015
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13204146
Software version number: 12244872_
System description: DELPH0400
Hardware key number: H000008237
Alpha code:
Manufacturing date: 120414
Code Index and version: 008 02

Number of stored fault codes: 3

U2103 - No Communication with CAN-Bus (High Speed)
(00) - Not present

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

U2108 - CAN-Bus No Communication with ABS (Anti-Lock Brake System)
(00) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: ECM
Source Address: 0x000007E0
Identifier: 0x1319
System name: Z19DTH
VIN: W0L0ZCF3581068201
Hardware number:81012868
Part Number:55566277
Software version number: HNOMS230_S
Hardware manufacturer number: 0281014450
System description: 1037390669P485_O27
System description: BOSCH0100
Type approval number: B07010
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Programming Date: FFFFFFFF
System description: 0x000070B0
Alpha code: HB
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x0000B9C0

Number of stored fault codes: 5

U2108 - <Unknown DTC>
(00) - Not present

U2103 - <Unknown DTC>
(04) - Not present

U2103 - CAN-Bus Circuit Malfunction
(06) - Not present

U2139 - <Unknown DTC>
(72) - Not present

U2139 - <Unknown DTC>
(00) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Source Address: 0x00000243
Identifier: 0x6A05
System name: ESP 430 NG
Hardware number:0
Part Number:12773673
Software version number: 00C2E92F
Hardware key number:
Alpha code: BU

Number of stored fault codes: 6

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

U2142 - CAN-Bus No Communication with YRS (Yaw Rate Sensor)
(00) - Not present

U2143 - CAN-Bus No Communication with SAS (Steering Angle Sensor)
(00) - Not present

U2103 - No Communication with CAN-Bus (High Speed)
(00) - Not present

U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
(00) - Not present

U2105 - Invalid Data from ECM (Engine Control Module)
(72) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: EHPS
Source Address: 0x00000244
Identifier: 0x0104
System name: EHPS GEN3 TRW
Hardware number:24444336
Part Number:0
Software version number: V21_
System description: TRW 0300
Alpha code:
Code Index and version: 006 03
ECU variant coding: 0x00000100

Number of stored fault codes: 4

U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

U2105 - CAN-Bus ECM Message Range/Performance
(71) - Not present

U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
(00) - Not present

U2139 - CAN-Bus CIM Message Range/Performance
(71) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: IPC
Source Address: 0x00000255
Identifier: 0x1004
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13278730
Software version number: 5.47 27/07
System description: VDO 0400
Hardware key number: H000008237
Alpha code: TJ
Manufacturing date: 080211
Code Index and version: 005 05

Number of stored fault codes: 2

U2108 - CAN-Bus No Communication with ABS (Anti-Lock Brake System)
(7F) - Not present

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
(7F) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Source Address: 0x00000257
Identifier: 0x0102
VIN: W0L0ZCF3581068201
Part Number:13186948
Software version number: 0C0D4B11
Alpha code: KM

Number of stored fault codes: 1

U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
(7F) - Not present

**********************ECU ID ENDS**********************

**********************ECU ID STARTS**********************
Source Address: PAS
Source Address: 0x0000025B
Identifier: 0x0101
System name: PAS
Hardware number:60
Part Number:13181070
Software version number: 0000002D
System description: BOSCH0400
Hardware key number:
Programming Date: 20040614
Alpha code:
Code Index and version: 011 02

Number of stored fault codes: 1

U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
(71) - Not present

Astea sunt semnele oficiale de buba! Cei de la Opel si inca un service au diagnosticat unitatea de control ABS defecta!
Dupa toate cele enumerate, poate cineva sa confirme sau sa infirme boala stabilita ?
Stie cineva daca buba cu "lipiturile reci" e valabila si la Vectra C modelele din 2008?
Va rog... nu mai stiu alta varianta!

Cu respect!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Considerind ca,doar modulul ABS,ar fi cu probleme,simpla deconectare a acestui modul,ar face ca celelalte sisteme sa functioneze corect,aici am in vedere in principal comunicarea pe CAN.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Sincer, nu stiu sa decuplec doar ECU ABS/ESP . Am vazut undeva pe forum ca ar fi mai multe sigurante responsabile pt acesta, dar concret nu stiu decat nr. 20 din stanga volanului. Daca imi poti spune exact cum sa il deconectez, ii fac o proba!
Multumesc pentru interventie!
Cu respect!
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Pe pompa de abs,ai un calculator atasat,la mine scrie trw pe el,care are o mufa mare in cap cu multi pini..scoti aceasta mufa si gata..Nu mai ai abs
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Si asta nu afecteaza alte parti ale masinii? Nu retin cine mi-a zis, dar a zis ca sub nicio forma NU trebuie sa pornesc motorul fara acea mufa introdusa la locul ei.
O varianta ar fi sa scot si sigurantele responsabile si mufa...ca sa pot circula si in acelasi timp sa trimit unitatea electronica ABS la reparat.
O parere pro sau contra!?

Cu respect!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR