Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • rabanne2013

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004 Z1.7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Am un Opel Zafira 2001 1.6 101 cai si am o problemaq cu AC-ul.Cand pornesc motorul si sta la ralanti si pornesc si AC se opreste motorul.Care ar fi cauza? Rog moderatorul sa mute acest post daca nu aici este locul.Multumesc mult si astept un raspuns.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
posibil ax compresor blocat...
  • rabanne2013

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004 Z1.7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2013

  • Mesaj Privat
pai in mers cand ii turata masina merge, nu se opreste motorul eu cred ca nu ar fi atunci axul compresorului blocat...
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
posibil prea mare presiunea pe instalatie,pe tester poti vedea presiunea pe AC
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca ar fi presiunea prea mare n-ar porni ac sau ar arunca freonul afara.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu prea are pe unde sa il arunce afara ca supapele alea de alimentare sunt doar cu sens de intrare.
verifica daca axul compresorului cu platanul se misca usor cu mana (trebuie sa opuna o mica rezistenta dar nu foarte mare) si daca nu mai verifica si daca are compresorul ulei... (nu ma refer la cel care se pune in freon)
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Are o supara pe unde arunca afara freonul daca presiunea creste prea mult.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
rabanne2013 a scris:pai in mers cand ii turata masina merge, nu se opreste motorul eu cred ca nu ar fi atunci axul compresorului blocat...
Calculatorul motorului nu face corectiile necesare mentinerii relantiului cu AC pornit.Trebuie cautata cauza..!
Skip ads

  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
sal rabanne2013 cum ai rezolvat problema acelas lucru patesc si eu desi se invarte destul de usor si nu huruie , unde am fost si am intrebat au zis ca tre sa schimb rulmenti si cu manopera cu tot ajung sa cumpar altu de la SH.
la mine nu se opreste tot timpul dar simt ca opune rezistenta destul de mult si consumul creste considerabil
  • rabanne2013

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004 Z1.7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Gherasimmarian inca nu am rezolvat problema cu Ac nici nu am fost la un mecanic,urmeza.Revin cu raspuns dupa ce rezolv problema
  • rabanne2013

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004 Z1.7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor

As dori sa rezolv problema cu AC-ul mai intai as vrea sa verific uleiul din compresor si axul si daca astea sunt ok apoi sa merg la mecanic la tester.Unde este situat compresorul si pe unde se verifica daca are ulei?
  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Compresorul il gasesti pe cureaua de accesorii unde este si alternatorul depinde de motor dar la Opel e in stânga in fata ai sa il recunosti foarte ușor.
De verificat uleiul nu cred ca se poate ..!
Skip ads

  • darryl

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2008

  • Mesaj Privat
A reusit cineva sa rezolve problema cu motorul care se opreste la pornire ac ? Aceeasi problema o intampin si eu !
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
posibil ambreiajul compresorului blocat, iar atunci cand cupleaza bobina se infraneaza cureaua de accesorii. Da cureaua de accesorii jos porneste masina apoi cupleaza AC, daca nu se mai opreste este compresorul.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
TIne motorul accelerat la 1000 rot/min,porneste AC-ul si daca nu se opreste motorul,tot ce tine de compresor,ambreiaj,etc.,e in regula.Calculatorul motorului exact acest lucru trebuie sa-l faca la relanty,sa mareasca turatia cu aproximativ150 rot/min.Daca nu se realizeaza aceasta marire de turatie,se va cauta cauza... Calculatorul mai poate mari turatia de relanty,in situatia in care ,cu motorul pornit,valoarea tensiunii din instalatie scade sub un anumit nivel(prag),din diverse cauze(sarcina mare,nu incarca,etc.)
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare baieti! Cum ati rezolvat problema ralantiului instabil/opririi motorului cand se porneste AC? Eu detin un Astra G 2008, Z16XEP + GPL si cand pornesc AC_ul ralantiul devine foarte instabil, motorul pierde considerabil din putere (se si accelereaza foarte greu uneori), se aude un huruit din zona compresorului, mai ales la accelerari bruste iar la revenire din sarcina (presupunem ca am accelerat cu viteza a 4-a pana la 100 km/h si am mentinut viteza timp de 2-3 minute -> apas ambreiaj si scot pe liber) tinde sa moara motoru/scade turatia pana la 500 de turi si apoi isi revine, iar scade, pana se stabilizeaza. Mentionez ca daca incerc sa tin o viteza constanta in viteza 1 sau 2, sa spunem 20-30km/h si pornesc AC masina incepe sa mearga in suturi grav si zmuceste foarte foarte tare. Toate aceste lucruri se intampla si pe benzina si pe gpl, doar cu AC-ul pornit.

Multumesc frumos!
Bogdan
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pare cã ai un compresor cu foarte mari frecãri mecanice...dacã continui, de ceva o sã se aleagã prafu”...vezi tu de ce...
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc! Ce imi sugerezi? Sa merg sa verific gradu de incarcare cu freon/ulei sau mai degraba la un mecanic pentru desfacere/verificare compresor?

Banuiesc ca daca nu folosesc AC, compresorul este decuplat si nu face probleme, nu?

Multumesc,
Bogdan
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Mergi la un frigotehnist auto (un specialist in instalatii de aer conditionat auto) pt desfacere / verificare compresor.
Daca mergi fara AC doar TEORETIC nu are ce probleme sa iti faca, PRACTIC chiar daca nu e cuplat AC-ul, fulia de la compresor se invarte (in gol), cuplarea fiind facuta de un electro-ambreiaj.
Acuma verifici degeaba incarcarea cu freon si ulei (inainte de desfacere/verificare compresor), dar lipsa freonului si uleiului poate fi o cauza care a dus la griparea compresorului.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cum zice colegul @Acidutzu, la tine buba este în compresor, n-ai ce freon&ulei sã verifici....dacã n-ai avut ulei pânã acum, degeaba îi mai pui....lipsa de ulei duce, în majoritatea cazurilor de compresoare A/C, la cazuri de reparație prin aruncare, mortãciune, adicã.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR