Vin 26 Apr, 2013 12:42 pm
Eu unul sunt de acord ca sa existe o taxa. Ca sa poti face ceva, trebuiesc bani si banii aia trebuiesc adunati de la cineva. Cel mai corect ar fi sa fie adunati de la cei care ar beneficia de lucrarile ce se vor face cu banii aia, adica de la noi, proprietarii de masini.
Treaba e ca guvernele anterioare nu au fost preocupate decat de strangerea banilor, cat mai multi, cat mai nelegal si cu posibilitatea de a se folosi de ei pentru alte treburi si fara a justifica aproape nimic. Au spus ca mare parte din banii astia au sustinut programul rabla. Un lucru bun, dar sumele folosit in acest program sunt mai mici decat cele incasate. Restul de bani.... pa-pa.
S-au incercat tot felul de solutii, taxele s-au modificat, si-au schimbat denumirea de-alungul timpului si rezultatele practic nu se vad. Asta este problema care ma framanta cel mai mult pe mine.
Ca tot suntem in UE, nu stiu de ce nici unul dintre guvernele foste sau actuale nu implementeaza sistemul german. Modificarea impozitelor locale. Sa fie stabilite in functie de gradul de poluare. Poluezi mai mult, platesti mai mult. Prin asta guvernul nu ar restrictiona dreptul de circulatie al cetateanului. Circuli cu orice masina daca ai bani sa platesti. Nu ai platit impozitul anual, primaria notifica serviciul inmatriculari si se radiaza masina in termen de xxx zile.
Un lucru foarte bun in acest caz ar fi ca o parte din acesti bani ar ramane in bugetele administratiilor locale si ar avea si primariile un banut de turnat asfalt, parcari (numai cu plata as face), spatii verzi, etc. Nu ar mai astepta saracii niste bani de la administratiile centrale, bani care de obicei cand sunt ceruti, nu vin ca cica nu sunt.
Asta cu includerea taxei in pretul carburantului e una dintre cele mai proaste solutii. Sunt bani pe care contribuabilul nu vede ca-i plateste, de obicei uita ca taxa a fost inclusa in carburant si o alta eventuala guvernare ar incerca ulterior sa vina cu o alta taxa pe langa asta. Ca doar s-a mai intamplat odata, ce mama dracului.