Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:@ionut_gry nu stiu daca te-a invatat cineva pana acum,dar te sfatuiesc sa folosesti doar filtru de motorina ''PURFLUX''. Scrie si pe capacul filtrului aceasta marca. Acest filtru vine pe echiparea de fabrica nu Mann sau Mahle cum cred foarte multi. Iti vei da seama si dupa textura filtrului ca acesta este net superior altor filtre chiar si peste Delphi care are aceeasi densitate a hartiei filtrante de 2 microni.
Inca un sfat: spala bine carcasa de plastic a filtrului inainte de a pune filtrul nou! Facand toate acestea iti garantez ca nu vei mai avea apa sau alte impuritati in pompa de injectie.


Daca vrei sa fii sigur ca nu acumulezi apa din condens in paharul filtrului, regulat poti goli fundul filtrului care este prevazut cu surub de purjare. Special pentru acest lucru. Apa are densitate mai mare decat motorina si ca atare va cobori pe fundul paharului, unde va sta mult si bine pana cand va exista sansa de a fi trasa sau absorbita in sistem. Surubul de purjare este pus tocmai pentru acest lucru, binenteles si pentru golirea paharului in vederea unei interventii in sistem (inlocuire, curatare, etc)
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut.

Asadar am inceput operatiunea pompa si am gasit pistonasul de avans blocat . A urmat operatiunea de slefuire si lepuire a pistonasului pentru ca era zgariata (suprafata de oglinda i-am facut). Am montat astazi inapoi ,masina a pornit dar nu vrea sa se tureze Crying or Very sad .Deci sta frumos la 800 de rotatii si cind o turez pentru cateva secunde se tureaza pina in 1000 de rotatii dupa care revine la 800 (deci nu are reactie la pedala) Shocked .Am pus testerul si am 7.2 grade la avans si fara erori .Stie cineva cum se poate regla la 4 grade?Si oare acesta este si motivul pentru care nu se tureaza?In rest motorul merge uniform fara trepidatii.Am verificat sa fie pus la semn ,roata de lant care este in exterior are un triunghi (semn,sageata)care coincide cu locasul din pompa unde vine pus o tija cu diametru de 6mm (de acest lucru nu sunt sigur ca asa trebuie sa fie,sus la axa cu cama am facut dispozitiv pentru reglarea la punct a axei, deci aici sunt sigur ca este ok. Astept pareri si sugestii.

Va multumesc !
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut.


Ultima modificare facuta de rolland la Dum 28 Apr, 2013 10:45 pm
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va


Ultima modificare facuta de rolland la Dum 28 Apr, 2013 10:44 pm
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze pentru trei postari consecutive dar imi face figuri calculatorul
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
rolland a scris:Va salut.

Asadar am inceput operatiunea pompa si am gasit pistonasul de avans blocat . A urmat operatiunea de slefuire si lepuire a pistonasului pentru ca era zgariata (suprafata de oglinda i-am facut). Am montat astazi inapoi ,masina a pornit dar nu vrea sa se tureze Crying or Very sad .Deci sta frumos la 800 de rotatii si cind o turez pentru cateva secunde se tureaza pina in 1000 de rotatii dupa care revine la 800 (deci nu are reactie la pedala) Shocked .Am pus testerul si am 7.2 grade la avans si fara erori .Stie cineva cum se poate regla la 4 grade?Si oare acesta este si motivul pentru care nu se tureaza?In rest motorul merge uniform fara trepidatii.Am verificat sa fie pus la semn ,roata de lant care este in exterior are un triunghi (semn,sageata)care coincide cu locasul din pompa unde vine pus o tija cu diametru de 6mm (de acest lucru nu sunt sigur ca asa trebuie sa fie,sus la axa cu cama am facut dispozitiv pentru reglarea la punct a axei, deci aici sunt sigur ca este ok. Astept pareri si sugestii.

Va multumesc !


Tu nu ai reglat bine distributia.
Mergila cineva care se pricepe sa iti puna distributia la punct.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@maxxddm poti sa-mi spui unde am gresit la distributie.Pentru ca am luat documentatia de pe forum si inclusiv m-am verificat cu autodata. Din prima asa observ ca este bine pusa. Dar mai pe scurt motorul a fost pus la semn (semnul de pe fulie sa coincida cu semnul de pe bloc motor) ,la pompa am introdus o tija cu diametru de 6 mm, i-am pus roata de lant care vine in exterior semnul de la roata din exterior pica in acelasi loc cu gaura de la pompa ,iar sus la axa cu cama am facut un dispozitiv (bineinteles camele stau la ora 11 si ora 1) si am reglat axa cu cama. Cu ce am gresit?

Pentru avans ca sa scad la 4 grade o rotesc pompa cum ma uit dinspre distributie in sens orar sau antiorar?
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Rolland yrebuie din cate stiu eu sa rotesti in sens invers acelor de ceasornic.
Drs cel mai bine mergi la cineva care se pricepe.
Skip ads

  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu, doar ca bula este mult mai mare si are momente cand nu apare asa mare.ma dispera ,nu stiu ce sa-i mai fac.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut !

Asadar revin cu noutati. Masinuta este back in life Very Happy .Deci merge rotund se accelereaza, avans 4.1 grade, porneste usor,chiar si in aceasta dimineata i-am facut o incercare fara sa o las pe bujii si la sfert de cheita a pornit. Bineinteles ca nu pot sa nu amintesc ajutorul primit din partea lui Marius Napcori care inca o data a demonstrat ca este un domn desavirsit Respect! .Tot respectu pentru acest domn. Astazi termin de pus scutul, filtru de aer si niste plasticuri ca ieri nu am mai avut timp, s-a facut ora 11 .
Dupa repararea pompei va pot spune un singur lucru ; puneti ulei de motor in doi timpi in motorina daca vreti sa va traieasca masinuta mai mult. O sa pun ceva poze in zilele acestea care vor vorbii de la sine..

pentru @valentin_vectra fa o descriere mai detaliata sa te putem ajuta,eventual niste poze.Vezi daca o pornesti sa fie cineva care sa-ti accelereze si misca furtunul care pleaca din filtru ca sa vezi cind iti apare bula respectiva. Eu am facut test de etanseitate ca sa gasesc unde trage aer fals
  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
pai deocamdata nu pot pune poze,dar problema este in felul urmator: dimineata pe timp de vara daca nu intra bujiile, porneste greu, i-am pus un releu care sa le cupleze mereu si numai asa porneste repede.iarna imi porneste greu bineinteles.Am pus furtune transparente si am obsevat ca atunci cand o opresc ,pleca o bula mare din pompa de injectie, deci trage aer din ea.i-am facut n teste si nimic.
  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
rolland cine ti-a facut pompa de injectie?
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@Valentin_vectra. Pompa a fost reparata de mine. Si eu am avut aceste probleme cu bula de aer ,vezi poza postata mai sus.De aceea am facut test de etanseitate.Practic am luat o pompa de benzina de la o masina (in cazul meu a fost de pe skoda felicia) , am montat un manometru ca sa pot verifica presiunea si faptul ca isi mentine presiunea. Pompa are si supapa de sens asa ca nu a fost necesar sa pun robinet. Totodata testul o poti face in felul urmator: de la rezervor desfaci furtunul si obturez returul pui un dop sau o strangulez cu clestele, faci presiune de 2 bari si astepti o ora,timp in care nu are voie sa scada presiunea. Daca scade atunci cauta pe unde incepe sa se prelinga motorina si astfel iti dai seama daca ai probleme si cu dezamorsarea .Atentie sa nu faci presiune mai mare de 2 bari.
  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
asa am sa fac si eu, la tine prindea aer pe jos la imbinare?ms mult pt tot
  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
asa am sa fac si eu, la tine prindea aer pe jos la imbinare?ms mult pt tot
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
valentin_vectra a scris:pai deocamdata nu pot pune poze,dar problema este in felul urmator: dimineata pe timp de vara daca nu intra bujiile, porneste greu, i-am pus un releu care sa le cupleze mereu si numai asa porneste repede.iarna imi porneste greu bineinteles.Am pus furtune transparente si am obsevat ca atunci cand o opresc ,pleca o bula mare din pompa de injectie, deci trage aer din ea.i-am facut n teste si nimic.

Iti recomand o resoftare cu modificarea temperaturi la care sa intre bujiile ca sa nu mai ai probleme.


ROLLAND, eu nu sunt in tara acum. Nu ma suna ca am apelurile deviate!
Poti trimite mail dar iti voi raspunde cu ceva intarziere.
Imi pare bine ca te-am putut ajuta sa-ti rezolvi problema.
  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
pai am deja releul de la colegul otomega si e ok, dar iarna nu porneste nici cu ala.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@valentin_vectra asa cum a zis si colegu Marius Napcori se poate prin modificarea softului ,aceasta problema am avuto si eu si s-a modificat softul . De atunci numai am probleme ,in plus poate sa-ti faca modificarea si la timpul cat sa-ti tina pe bujie,dar in mod normal cand apare acest fenomen cred ca pistonasul acela de avans iti joaca feste. Nici eu nu am stiut ca am probleme pana nu a venit iarna . Daca pina acum nu ai avut probleme de pornire cu caldurile care sunt trebuie sa-ti porneasca usor fara sa-ti porneasca bujiile. Daca nu vrei modificare soft poti sa faci cu releu vezi ca s-a discutat pe forum. succes
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
valentin_vectra a scris:pai am deja releul de la colegul otomega si e ok, dar iarna nu porneste nici cu ala.

Daca iarna nu-ti porneste nici cu releul inseamna ca ori ai bujii arse ori ai alte probleme (pompa, dezamorsare).
La mine porneste la sfert indiferent daca afara sunt -20 sau + 20 de grade.
  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
bujiile sunt ok, pompa este de vina si tocmai de aia suspectez pistonasul de avans.am o supapa de sens pe tur si o pompita de amorsare.din pompa vine o mare bula de aer si atunci cand porneste are ceva trepidatii
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR