- cont-sters-77167
- **
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
azi am demontat si eu electrovalva dar din pacate nu se poate desface (ca la vectra C). am suflat din ambele parti si am constatat ca e deschisa, in mod normal ar trebui ca ea sa se deschida proportional cu pwm-ul de comanda. actuatorul de la turbina sta maxim in jos si cand accelerez la 3000 ture urca cam 0,5 cm, cam putin avand in vedere ca face o cursa cam de 5 cm de la inchis la deschis. m-am jucat un pic cu furtunasele in timp ce motorul mergea la ralanti si am observat ca merge mai rotund si fara oscilatii doar cand tija de la tubina e sus, adica electrovalva ar trebui sa fie inchisa sau la minim.
o sa comand una noua apoi o sa o desfac pe asta veche sa vad cum e inauntru. la vectra era un pistonas impins de un arc care obtura un orificiu, valva se deschidea doar cand primea comanda. o fi la insignia normal deschisa sim sa se inchida la comanda ?
LE: nu are nici un sens sa se monteze supapa de sens pentru ca in capat e un actuator care nu ar mai putea reveni la pozitia normala . cand electrovalva are comanda pwm 0% pe conducta catre actuator intra aer prin supapa din lateralul electrovalvei. electrovalva are 2 conducte, vacuum + actuator si supapa de aerisire din lateral. probabil s-a montat un rezervor pneumatic cu rol de acumulare sau temporizare. comanda electrovalvei e in pwm(puls modulat pt cei care nu stiu), valva nu merge on-off ci proportional 0-100 %.
o sa comand una noua apoi o sa o desfac pe asta veche sa vad cum e inauntru. la vectra era un pistonas impins de un arc care obtura un orificiu, valva se deschidea doar cand primea comanda. o fi la insignia normal deschisa sim sa se inchida la comanda ?
LE: nu are nici un sens sa se monteze supapa de sens pentru ca in capat e un actuator care nu ar mai putea reveni la pozitia normala . cand electrovalva are comanda pwm 0% pe conducta catre actuator intra aer prin supapa din lateralul electrovalvei. electrovalva are 2 conducte, vacuum + actuator si supapa de aerisire din lateral. probabil s-a montat un rezervor pneumatic cu rol de acumulare sau temporizare. comanda electrovalvei e in pwm(puls modulat pt cei care nu stiu), valva nu merge on-off ci proportional 0-100 %.
- cont-sters-77167
- **
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
Cunostintele mele in domeniu sunt limitate, am preluat si eu denumirea (fara ghilimele ce-i drept) de la colegul Emmmax. Intrebarea insa ramine dupa parerea mea... solutia cu "adaugarea piesei" e una agreata de Opel sau e aplicata doar de service-urile din Romania din ratiuni de costuri? Cu alte cuvinte, daca inlocuiesc electrovalva fara piesa extra, va face la fel dupa un timp sau era necesar sa puna din fabrica acea piesa extra pentru a nu uza prematur elevtrovalva? Eu am observat ca motorul pare sa mearga mai "rotund" de cind cu solutia aplicata.
mapo13
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2000 BC1244324431
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2013
- Mesaj Privat
- deleted-75931
- OP
- 44 mesaje
- din 26 Jun 2012
deleted-75931
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2012
- Mesaj Privat
@sever iulian
Buna,
Ai dreptate. Si eu cred ce este vorba despre un simplu rezervor "cu rol de acumulare"( rezerva suplimentara de aer). "Supapa de sens" i-au spus cei din service. Principiul e simplu: daca tragi suc printr-un pai, sucul vine imediat; dar daca la mijlocul paiului inserezi un borcan inchis ermetic, fota cu care tebuie sa tragi ca sa vina lichid e mult mai mare pentru ca trebuie sa de-presurizezi (vacum) o cantitate mult mai mare de aer. Astfel, arcul din actuatorul turbo isi face treaba (revenire rapid la 0)fara sa mai streseze electrovalva. Vacumul facut de motor este suficient de puternic pentru ca efectul descris sa nu se simta si atunci cand lucreaza electrovalva chiar si cu "rezervorul" montat (are suficienta forta sa miste actuatorul conform specificatiilor chiar si cu rezerva suplimentara de aer din circuit).
As paria ca in interior piesa este goala ( nu este exclus sa fie de fapt un filtru de fluide - gen benzina). De aceea ma intreb de ce naiba costa 116 Lei?
EnJoy your Insignia!
Buna,
Ai dreptate. Si eu cred ce este vorba despre un simplu rezervor "cu rol de acumulare"( rezerva suplimentara de aer). "Supapa de sens" i-au spus cei din service. Principiul e simplu: daca tragi suc printr-un pai, sucul vine imediat; dar daca la mijlocul paiului inserezi un borcan inchis ermetic, fota cu care tebuie sa tragi ca sa vina lichid e mult mai mare pentru ca trebuie sa de-presurizezi (vacum) o cantitate mult mai mare de aer. Astfel, arcul din actuatorul turbo isi face treaba (revenire rapid la 0)fara sa mai streseze electrovalva. Vacumul facut de motor este suficient de puternic pentru ca efectul descris sa nu se simta si atunci cand lucreaza electrovalva chiar si cu "rezervorul" montat (are suficienta forta sa miste actuatorul conform specificatiilor chiar si cu rezerva suplimentara de aer din circuit).
As paria ca in interior piesa este goala ( nu este exclus sa fie de fapt un filtru de fluide - gen benzina). De aceea ma intreb de ce naiba costa 116 Lei?
EnJoy your Insignia!
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
""forta cu care tebuie sa tragi ca sa vina lichid e mult mai mare pentru ca trebuie sa de-presurizezi (vacum) o cantitate mult mai mare de aer. Astfel, arcul din actuatorul turbo isi face treaba (revenire rapid la 0)fara sa mai streseze electrovalva.""
nu forta ci timpul va fi mai mare, presiunile se vor egaliza rapid sau incet functie de orificiul dintre ele sau volum. iar ca arcul sa revina la zero trebuie ca locul vidului sa fie luat de aer care intra prin supapa de pe electrovalva. vasul asta tampon face o mica temporizare in ambele directii.
nu forta ci timpul va fi mai mare, presiunile se vor egaliza rapid sau incet functie de orificiul dintre ele sau volum. iar ca arcul sa revina la zero trebuie ca locul vidului sa fie luat de aer care intra prin supapa de pe electrovalva. vasul asta tampon face o mica temporizare in ambele directii.
- deleted-75931
- OP
- 44 mesaje
- din 26 Jun 2012
deleted-75931
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2012
- Mesaj Privat
Serban B
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2011
- Mesaj Privat
- deleted-75931
- OP
- 44 mesaje
- din 26 Jun 2012
deleted-75931
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Vorbeam despre piesa adaugata de service si care are rol de temporizator, dupa cum ne-a explicat colegul sever iulian. Cea pe care service-ul o vinde cu 116 lei!
Bazaitul electrovalvei ne spune doar ca aceasta este fortata in anumite momente. "Temporizatorul" anuleaza acest moment de fortare.
EnJoy your Insignia.
Vorbeam despre piesa adaugata de service si care are rol de temporizator, dupa cum ne-a explicat colegul sever iulian. Cea pe care service-ul o vinde cu 116 lei!
Bazaitul electrovalvei ne spune doar ca aceasta este fortata in anumite momente. "Temporizatorul" anuleaza acest moment de fortare.
EnJoy your Insignia.
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Avram Adrian
- ***
- 654 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 654
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea,
nu de mult timp sunt posesorul unui Opel insignia cumparat SH (imi doream sa fie nou dar nu sa putut) am trecut pe la EDS pt a saluta baietii si pt a face o programare revizie (ulei / filtre) a aruncat Andrei o privire "stanga / dreapta" pe la masina si a constatat ca electrovalva "vibreaza" (scotea un zgomot in momentul cand o actiona din PC) a trimis un mecanic sa ii aduca un spray cu nu stiu ce.... si a demontat electrovalva si ia dat cu acel spray (chiar nu am fost atent unde a dat, nu am dat importanta operatiuni) dar in momentul de fata dupa ce am citit cele mentionate in acest subiect, am tot urmarit electrovalva daca mai este galagioasa si pana acum nimic, nu stiu daca este o solutie de moment sau daca o sa tina un timp mai indelungat, pt mine important este ca lucreaza fara zgomot.
nu de mult timp sunt posesorul unui Opel insignia cumparat SH (imi doream sa fie nou dar nu sa putut) am trecut pe la EDS pt a saluta baietii si pt a face o programare revizie (ulei / filtre) a aruncat Andrei o privire "stanga / dreapta" pe la masina si a constatat ca electrovalva "vibreaza" (scotea un zgomot in momentul cand o actiona din PC) a trimis un mecanic sa ii aduca un spray cu nu stiu ce.... si a demontat electrovalva si ia dat cu acel spray (chiar nu am fost atent unde a dat, nu am dat importanta operatiuni) dar in momentul de fata dupa ce am citit cele mentionate in acest subiect, am tot urmarit electrovalva daca mai este galagioasa si pana acum nimic, nu stiu daca este o solutie de moment sau daca o sa tina un timp mai indelungat, pt mine important este ca lucreaza fara zgomot.
- celik paun
- **
- 96 mesaje
- din 16 Jan 2012
- Insignia 2010 A20DTH
- Giurgiu
celik paun
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Avram Adrian
- ***
- 654 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 654
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
azi am montat electrovalva noua, cand accelerez la ralanti( pana la 2500 ture) tija de la turbina urca pana sus, cu cea veche abia urca 0,5 cm. le-am verificat pe amandoua sufland/aspirand din cele 2 tevi, cea noua se comporta ca o supapa de sens , adica daca merge la presiune se opune la vacuum si invers. cea veche comunica liber pe ambele sensuri. per total masina merge acum mult mai bine, inainte mi se oprea motorul daca nu o acceleram la plecarea de pe loc iar in mers in treptele 2-3-4 ma baga in scaun cand apas acceleratia. ciudat e ca nu a aparut nimic in bord, la o scanare cu opcom am gasit o eroare legata de memorarea pozitiei la actuator turbina.
piesa noua e tot pierburg made in germany si are pe cutie codul GM, a costat 320 lei.
piesa noua e tot pierburg made in germany si are pe cutie codul GM, a costat 320 lei.
- cont-sters-77167
- **
- 178 mesaje
- din 11 Aug 2012
cont-sters-77167
- Mesaje scrise: 178
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2012
- Mesaj Privat
@sever iulian: As avea doua intrebari pentru tine si pentru ceilalti colegi.
1) Spuneai ca inainte de a schimba electrovalva, in treptele 2-4 raspunsul masinii era ceva mai hotarit. Am observat urmatorul comportament la masina mea: la virajele de intrare pe strazi secundare, unde viteza e ok pentru treapta 2 insa, evident, prea mare pentru treapta 1, motorul are uneori un growling pe care uneori nu reusesc sa il evit din felul in care actionez pedalele de ambreiaj/acceleratie. Daca accelerez prea putin sa evit acel growling, viteza ar creste prea lent. La turatii peste 2500 motorul suna frumos, fara probleme. Ce ai scris ma face sa ma gindesc ca s-ar putea sa fie din cauza electrovalvei, poate in plus afectat de update-ul de soft ECU (ver 2012 cred). Dupa acel update de soft nu am avut problemele cu variatile de turatie, in schimb, am observat ca pornirea motorului suna altfel decit inainte iar consumul, in oras, mi se pare ca a crescut. Eu am instalat faimosul rezervor vacuumatic.
2) Crezi ca exista o legatura intre sistemul acela care te impiedica sa accelerezi motorul pe loc, cu ambreiajul calcat si treaba cu electrovalva? Cu alte cuvinte, acea electronica asupra cui actioneaza pentru a limita numarul de RPM?
Toate bune!
1) Spuneai ca inainte de a schimba electrovalva, in treptele 2-4 raspunsul masinii era ceva mai hotarit. Am observat urmatorul comportament la masina mea: la virajele de intrare pe strazi secundare, unde viteza e ok pentru treapta 2 insa, evident, prea mare pentru treapta 1, motorul are uneori un growling pe care uneori nu reusesc sa il evit din felul in care actionez pedalele de ambreiaj/acceleratie. Daca accelerez prea putin sa evit acel growling, viteza ar creste prea lent. La turatii peste 2500 motorul suna frumos, fara probleme. Ce ai scris ma face sa ma gindesc ca s-ar putea sa fie din cauza electrovalvei, poate in plus afectat de update-ul de soft ECU (ver 2012 cred). Dupa acel update de soft nu am avut problemele cu variatile de turatie, in schimb, am observat ca pornirea motorului suna altfel decit inainte iar consumul, in oras, mi se pare ca a crescut. Eu am instalat faimosul rezervor vacuumatic.
2) Crezi ca exista o legatura intre sistemul acela care te impiedica sa accelerezi motorul pe loc, cu ambreiajul calcat si treaba cu electrovalva? Cu alte cuvinte, acea electronica asupra cui actioneaza pentru a limita numarul de RPM?
Toate bune!
- deleted-79478
- **
- 76 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79478
- Mesaje scrise: 76
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
""1) Spuneai ca inainte de a schimba electrovalva, in treptele 2-4 raspunsul masinii era ceva mai hotarit""
scuze, m-am exprimat gresit, acum raspunsul masinii e mai bun. ieri cand am atins electrovalva veche ca sa o demontez a facut cateva secunde un zgomot urat, a intrat aer in sistemul vacuumatic al masinii. practic doar am pus mana pe valva ca sa ii scot mufa, nu avea voie sa faca asa ceva.
maine am programare la eds pt tuning, sunt curios cu va merge masina dupa. (am condus un an si varianta de 160 cai)
scuze, m-am exprimat gresit, acum raspunsul masinii e mai bun. ieri cand am atins electrovalva veche ca sa o demontez a facut cateva secunde un zgomot urat, a intrat aer in sistemul vacuumatic al masinii. practic doar am pus mana pe valva ca sa ii scot mufa, nu avea voie sa faca asa ceva.
maine am programare la eds pt tuning, sunt curios cu va merge masina dupa. (am condus un an si varianta de 160 cai)
Laurpp
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut
Stie cineva de unde se poate achizitionat supapa unisens pentru electrovalva turbo?
Eu am o astra H z19dt si am avut multe batai de cap pana am identificat de unde provine zgomotul tip barait.Acum ca am gasit problema similara si la Insignia as vrea sa o rezolv temporar cu acea supapa unisens pe post de buffter.Electrovalva pe care o am acum cu probleme a fost schimbata cum 8 luni la EDS OPEL Service , cei de acolo nu imi pot acorda garantie pentru piesa -- ceea ce mi se pare absurd deoarece piesa noua nu se comporta la fel nu vibra atat de tare in sarcina.
Multumesc.
Stie cineva de unde se poate achizitionat supapa unisens pentru electrovalva turbo?
Eu am o astra H z19dt si am avut multe batai de cap pana am identificat de unde provine zgomotul tip barait.Acum ca am gasit problema similara si la Insignia as vrea sa o rezolv temporar cu acea supapa unisens pe post de buffter.Electrovalva pe care o am acum cu probleme a fost schimbata cum 8 luni la EDS OPEL Service , cei de acolo nu imi pot acorda garantie pentru piesa -- ceea ce mi se pare absurd deoarece piesa noua nu se comporta la fel nu vibra atat de tare in sarcina.
Multumesc.
- cobrapit07
- *
- 10 mesaje
- din 16 Aug 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
cobrapit07
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2013
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Ce probleme poate cauza electrovalva turbo? A mea bazaie, vibreaza (nu prea tare) dar nu am nici o problema de functionare a motorului, nu am cod eroare, mesaj etc. Cei de la service au spus ca trebuie schimbata, deja au zis ca o s-o comande pe garantia extinsa dupa ce iau acceptul de la asigurator. Eu m-am plans de un "clanc" la accelerare/decelerare cand masina e in viteza, dar cica e normal , si ar putea fi si de la electrovalva