mitosu a scris:
mobil vs motul de va termina cu victoria mobil, pentru ca uleiurile lor tin mai mult de 8000km.
nu am auzit de mobil fiert in motor cum nu am auzit nici de castrol.
Toata polemica a plecat de la faptul ca bluetux spune ca Motul este hidrocracat, din pacate , densitatea '' il tradeaza'', este PAO, si are o densitate mai mica decat Mobil 1 0w40 prin simplul fapt ca are mai mult PAO in compozitie 50 -100%, facand media, rezulta 75%.
Te rog sa faci public postul in care SAM spune ca i-a ''fiert uleiul'' in motor. Singurul lucru pe care l-a acuzat a fost consumul de ulei de 3-400 ml, apoi a schimbat cu Mobil 1 0w40 cu care a avut acelasi consum de ulei, intamplare dupa care spune : am umila speranta ca Mobil 1 e mai bun ca Motul.
Cu ce a masurat temperatura uleiului , a ajuns uleiul la 230 grade ca sa fiarba ?, de obicei motorul fierbe din cauza sistemului de racire al motorului defect, iar mersul neregulat al motorului la ralanti poate avea drept cauza o benzina proasta atunci cand nu ai alte probleme, niciodata uleiul.
Ca fapt divers, Mobil 1 0w40 are ulei sintetic intre 50-60% deci ca sa nu fim rautaciosi maxim 55%, nu 65% asa cum a fost prezentat mai sus.
Are 65% daca la procentul maxim de 60% adaugam si cei maxim 5% aditiv dispersant care nu este PAO , chiar daca denumirea lui seamana : ''polyolefyn''
Asa cum ai vazut in link-ul pus de mine polialfaolefinele se caracterizeaza printr-o greutate mica, densitatea = masa(greutatea) / volum, deci cu cat greutatea este mai mica, cu atat densitatea va fi mai mica.
Asa se explica si de ce in toate analizele Blackstone, cu Motul x-cess uzura motorului a fost mai mica decat uzura maxim acceptata , iar cu Mobil uneori chiar cu 100% mai mare, analize facute pe acelasi motor, e drept Mobil 1 0w40 la 9000 mile, Motul la 6800 mile, oricum e de preferat Motul.
Au fost si cazuri ca la acelasi nr. de KM, Mobil 1 0w40 sa faca uzura motorului mai mare decat limita maxim admisa, Motul x-cess a fost mereu sub limita de uzura pe acelasi motor. Nu poti nega evidenta.
Daca tu ai cumparat uleiul de la magazinul din Ferentari, ala care vinde toate uleiurile la preturi mai mici decat piata ....
Un ulei mineral are densitate mare asa cum ai vazut : 20w50 = 887, 15w40 = 878, 10w40 - semisintetic( mai putin de 30% PAO)= 867, Mobil 1 0w40 are densitate 855 si 50-60 PAO (restul de pana la 90% ,ca sa ramana loc si pt. aditivi, de care este ?), Motul x-cess 850 densitate, deci mai mult PAO si mai putin mineral, Motul x-clean 845 densitate.
Alta sursa cu greutatea unui ulei mineral ( cautati la litera ''U''): ulei mineral pt. motoare M 20 - 50 : 0,9 densitate
http://christianferoviarul....le-materiale.html