- raditaalin
- *
- 18 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Corsa 2002 z1
- Teleorman
raditaalin
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Teleorman
- Masina: Corsa 2002 z1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- raditaalin
- *
- 18 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Corsa 2002 z1
- Teleorman
raditaalin
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Teleorman
- Masina: Corsa 2002 z1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- raditaalin
- *
- 18 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Corsa 2002 z1
- Teleorman
raditaalin
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Teleorman
- Masina: Corsa 2002 z1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- raditaalin
- *
- 18 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Corsa 2002 z1
- Teleorman
raditaalin
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Teleorman
- Masina: Corsa 2002 z1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 163 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
- raditaalin
- *
- 18 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Corsa 2002 z1
- Teleorman
raditaalin
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Teleorman
- Masina: Corsa 2002 z1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- raditaalin
- *
- 18 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Corsa 2002 z1
- Teleorman
raditaalin
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Teleorman
- Masina: Corsa 2002 z1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
Masina mea este o skoda octavia din 2002 motor 1.6 dar sunetul de la aceea bataie este identic ca cel de la opelu ala corsa asculta bine sunetul....mi-a mai spus cineva ca poate sa vie dw vina uleiul foarte prost de la noi si cand se incalzeate se suptieaza si imi bat tachetii hidraulici..ulei am pus castrol magnatec 5w40 si acum am aflat si eu ca este foarte prost
corsagsi
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2012
- Mesaj Privat
Salutare forumisti corsari,
Ca si ceilalti colegi am si eu aceasi problema zgomot ca de tacheti masina in cauza este o Corsa C 1.2 z12xe KM 104000 km pe ceas acum cateva luni adica pe undeva la 98.000 km am schimbat distributia si implicit uleiul si filtrul de ulei la vremea aceea fiind mai rece afara la recomandarea celor de la service ( AutoA Service nu fac reclama a nu se intelege gresit vreau doar sa e stie ) am pus un ulei GM 5W30 care sincer mi sa parut foarte subtire mai gros este cel de gatit ... toate bune si frumoase pana cam pe la 100k cand a inceput sa il manance adica undeva la 1 litru acum maisna are 104000 si am mai completat inca un litru in speranta ca nu il va mai manca pana la urmatoarea revizie ....
Verificarile care le-am putut face eu cu minimul de cunostinte a fost sa vad daca pierde pe undeva pe la garnituri m-am bagat pe sub masina si nimic ... dar daca aveam pierderi cred ca vedeam din prima zi cand am schimbat distributia locul unde se vede cel mai bine este locul de parcare , am pus un prieten sa stea cu mana la esapament am turat la maxim si nu i-a lasat nici o picatura de ulei pe mana numai apa... motorul merge bine in rest , nu am martori aprinsi in bord si la tester nu arata nimic de consumat nu consuma mult atat ca uleiul parca se evapora ..... gen 1 L la 2000 - km .
Credeti ca devina este uleiul folosit sau stilul meu de condus aresiv cu schimbatul vitezei uneori la turatii de peste 3000 si alte ori pe la 6000 .....
Ca si ceilalti colegi am si eu aceasi problema zgomot ca de tacheti masina in cauza este o Corsa C 1.2 z12xe KM 104000 km pe ceas acum cateva luni adica pe undeva la 98.000 km am schimbat distributia si implicit uleiul si filtrul de ulei la vremea aceea fiind mai rece afara la recomandarea celor de la service ( AutoA Service nu fac reclama a nu se intelege gresit vreau doar sa e stie ) am pus un ulei GM 5W30 care sincer mi sa parut foarte subtire mai gros este cel de gatit ... toate bune si frumoase pana cam pe la 100k cand a inceput sa il manance adica undeva la 1 litru acum maisna are 104000 si am mai completat inca un litru in speranta ca nu il va mai manca pana la urmatoarea revizie ....
Verificarile care le-am putut face eu cu minimul de cunostinte a fost sa vad daca pierde pe undeva pe la garnituri m-am bagat pe sub masina si nimic ... dar daca aveam pierderi cred ca vedeam din prima zi cand am schimbat distributia locul unde se vede cel mai bine este locul de parcare , am pus un prieten sa stea cu mana la esapament am turat la maxim si nu i-a lasat nici o picatura de ulei pe mana numai apa... motorul merge bine in rest , nu am martori aprinsi in bord si la tester nu arata nimic de consumat nu consuma mult atat ca uleiul parca se evapora ..... gen 1 L la 2000 - km .
Credeti ca devina este uleiul folosit sau stilul meu de condus aresiv cu schimbatul vitezei uneori la turatii de peste 3000 si alte ori pe la 6000 .....
- Khrysty@n
- **
- 110 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Am decis sa fac un topic despre problema mea deoarece vad ca persista dupa mai multe incercari de solutionare care sunt imprastiate in tot forumul asa ca le aduc pe toate aici.
Problema: Se aude un zgomot metalic ft. acut din compartimentul motor. Se manifesta la rece mai tare si la relanti (doar la relanti cred, deoarece atunci nu este zgomot de la motorul turat). Zgomotul nu este constant: se aude cca 3-4 sec apoi dispare si reapare aleatoriu (deci nu este ca si zgomotul de langa throttle de la injectoare care este continuu). Eu parca aud zgomotul normal dat de motor si peste acesta mai aud unul metalic, de zdranganeala, tacanit, bataie de metal subtire in alt metal parca, ca de surub care sare pe o placa de metal pusa in vibratie.
Atasez video-urile in care se poate auzi zgomotul:
La rece: http://youtu.be/VA60bXjATPY la secundele 1:14-1:17
La rece (2) http://youtu.be/M3Zf0LTFWz4 la secundele 0:19 - 0:20 si 0:27 - 0:30 (aici am schimat pozitia aparatului deoarece in prima filmare la rece facea zgomot insasi aparatul de la vibratia motorului)
La cald: http://youtu.be/ivVt4DzZfGs la cald de exemplu nu am sesizat zgomotul niciodata
http://www.youtube.com/watch?v=flUHH8ljg1o
http://www.youtube.com/watch?v=PJmtYaJTD7I
http://www.youtube.com/watch?v=qCEQIz-v3Cw
La ultimele 3 sunetul se aude parca pe tot parcursul filmarii (dar aici imi pare mai degraba o bataie intr-un plastic, nu stiu daca seamna cu cel din primele video-uri si prea constant, poate asta e de la valva de purjare)
Solutionari incercate:
1) Verificat sistem twinport: tije + valva de actionare. Toate ok
2) Strangere suruburi semicuzineti ax came la recomandarea domnului Dan
3) Verificat distributie: am tras de lant si e ca betonul, nu se misca nici macar 0,1 milimetrii. Mi-a facut cineva si o verificare daca e la punct dar din aia mai ciobaneasca (nu stiu cat sa ma bazez in ea) cu o inelara bagata la capul axelor cu came si ustensila aia de la pinionu cu senzoru destul de asemanatoare cu una dintr-o trusa. Acuma oricum mie nu mi se pare ca suna a distributie deloc.
Va rog daca mai aveti alte banuieli.
Multumesc
Problema: Se aude un zgomot metalic ft. acut din compartimentul motor. Se manifesta la rece mai tare si la relanti (doar la relanti cred, deoarece atunci nu este zgomot de la motorul turat). Zgomotul nu este constant: se aude cca 3-4 sec apoi dispare si reapare aleatoriu (deci nu este ca si zgomotul de langa throttle de la injectoare care este continuu). Eu parca aud zgomotul normal dat de motor si peste acesta mai aud unul metalic, de zdranganeala, tacanit, bataie de metal subtire in alt metal parca, ca de surub care sare pe o placa de metal pusa in vibratie.
Atasez video-urile in care se poate auzi zgomotul:
La rece: http://youtu.be/VA60bXjATPY la secundele 1:14-1:17
La rece (2) http://youtu.be/M3Zf0LTFWz4 la secundele 0:19 - 0:20 si 0:27 - 0:30 (aici am schimat pozitia aparatului deoarece in prima filmare la rece facea zgomot insasi aparatul de la vibratia motorului)
La cald: http://youtu.be/ivVt4DzZfGs la cald de exemplu nu am sesizat zgomotul niciodata
http://www.youtube.com/watch?v=flUHH8ljg1o
http://www.youtube.com/watch?v=PJmtYaJTD7I
http://www.youtube.com/watch?v=qCEQIz-v3Cw
La ultimele 3 sunetul se aude parca pe tot parcursul filmarii (dar aici imi pare mai degraba o bataie intr-un plastic, nu stiu daca seamna cu cel din primele video-uri si prea constant, poate asta e de la valva de purjare)
Solutionari incercate:
1) Verificat sistem twinport: tije + valva de actionare. Toate ok
2) Strangere suruburi semicuzineti ax came la recomandarea domnului Dan
3) Verificat distributie: am tras de lant si e ca betonul, nu se misca nici macar 0,1 milimetrii. Mi-a facut cineva si o verificare daca e la punct dar din aia mai ciobaneasca (nu stiu cat sa ma bazez in ea) cu o inelara bagata la capul axelor cu came si ustensila aia de la pinionu cu senzoru destul de asemanatoare cu una dintr-o trusa. Acuma oricum mie nu mi se pare ca suna a distributie deloc.
Va rog daca mai aveti alte banuieli.
Multumesc
- mihaidarie
- ***
- 521 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Vectra 2008 Z18XER
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Revin cu un update:
Zgomotul persista inca si se aude si la cald pana la urma. La o verificare mai atenta imi pare totusi ca vine de undeva de la mijlocul motorului in jos. Se poate sa fie ceva slabit pe la biele, vibrochen incat sa se auda in afara si sa nu aiba simptome mecanice?
Mai incep sa inclin si catre catre pompa de apa sau ceva din zona aceea.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Sau poate intinzatorul asta, care mi se pare mie ca arata cam impovizat, voi ce ziceti? asa trebuie sa arata in capul lui? Eu in ultima poza vad ca trebe sa aibe chiar un surub.
Am mai descoperit un alt zgomot care poate are legatura cu cel metalic de care am vorbit in primul post:
Atunci cand merg cu spatele si nu accelerez, la vibratiile masinii se aude urmatorul zgomot:
http://youtu.be/CzED2whzNYs
http://youtu.be/q22b-SkPdZQ
Credeti ca poate fi de la ceva consumabile de tip bielete, bucsi (mentionez ca mi s-a spus la reprezentanta ca am joc la bielete si ca ar trebuie schimbate) si sa se auda in halul asta?
Mersi
Zgomotul persista inca si se aude si la cald pana la urma. La o verificare mai atenta imi pare totusi ca vine de undeva de la mijlocul motorului in jos. Se poate sa fie ceva slabit pe la biele, vibrochen incat sa se auda in afara si sa nu aiba simptome mecanice?
Mai incep sa inclin si catre catre pompa de apa sau ceva din zona aceea.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Sau poate intinzatorul asta, care mi se pare mie ca arata cam impovizat, voi ce ziceti? asa trebuie sa arata in capul lui? Eu in ultima poza vad ca trebe sa aibe chiar un surub.
Am mai descoperit un alt zgomot care poate are legatura cu cel metalic de care am vorbit in primul post:
Atunci cand merg cu spatele si nu accelerez, la vibratiile masinii se aude urmatorul zgomot:
http://youtu.be/CzED2whzNYs
http://youtu.be/q22b-SkPdZQ
Credeti ca poate fi de la ceva consumabile de tip bielete, bucsi (mentionez ca mi s-a spus la reprezentanta ca am joc la bielete si ca ar trebuie schimbate) si sa se auda in halul asta?
Mersi
- raruiu_florian
- *
- 15 mesaje
- din 12 Jun 2009
- Vectra 2004
- Bucuresti
raruiu_florian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2009
- Mesaj Privat
Stimate D-le Cuciureanu,
Am un respect deosebit pt.munca pe care o desfasurati,aici,in cadrul forumului,pentru pasiunea si priceperea dvs.intr-ale motoarelor.Urmaresc cu mare interes postarile dvs.si recunosc faptul ca sunt de mare ajutor pt.orice proprietar de Opel si nu numai.Sunteti un perfectionist si acest lucru se reflecta in tot ceea ce scrieti.Cum in ochii mei sunteti cea mai avizata voce din tot ceea ce am citit pana acum,am sa indraznesc sa va pun cateva intrebari,rugandu-va sa aveti rabdarea si bunavointa de a-mi raspunde la ele,pt.ca am ascultat atat de multe idei incat am ametit si tot nu am inteles nimic;si eu sunt,la randul meu,un perfectionist,insa numai in sensul ca imi doresc ca masina mea sa functioneze intotdeauna optim.
Detin un Opel Corsa C, fabricatie 2004,tip motor Z10ZEP,998 cm3,44KW,60 CP.I-am facut anul trecut distributia pt.ca zornaia atat de tare incat devenise insuportabil...dar de fapt nu distributia era marea problema...o garnitura,exact in dreptul etanseizarii pompei de apa se fisurase si absolut toata apa intra in motor iar sorbul din baia de ulei era infundat,nu aveam ungere absolut deloc(daca ar fi fost iarna,se gripa motorul).Am dus-o la un prieten mecanic,mi-a schimbat garnituri,patine,lant,ulei,mi-a bagat antigel,mi-a curatat bine de tot baia,sorbul,mare parte din motor(insa nu tot,mi-a zis ca se va curata bine in timp,schimband uleiul mai des);oricum,ideea e ca a facut"grosul".Pe urma mergea atat de bine,zornaia doar putin de tot,insa,acum,parca a inceput din nou sa fie mai zgomotoasa iar la relanti se aude un tacanit mai tare,ca de tacheti iar motorul tremura mai mult ca inainte
As vrea sa ma lamuriti si pe mine,odata pt.totdeauna,de ce aceste modele de Corsa tot zornaie si tacane,ce se intampla de fapt,pt.ca sunt voci multe care soun ca"ASTA ESTE MERSUL LOR"...au si ei dreptate intr-un fel,pt.ca pana in prezent eu nu am mai auzit Corsa,Astra cu distributie pe lant care sa fie silentioase...Dar care este marea lor enigma?
Care este cel mai bun lucru pe care dvs.il recomandati sa fac in acest sens,pt.ca un astfel de motor sa fie silentios(cat se poate)?Ceva imi scapa...adica sunt sigur ca distributia nu mai are nimic,garnituile sunt ok,antigelul se mentine perfect,uleiul se mentine perfect,nu-mi consuma mult.
Se pot regla tachetii sau altceva?Eu folosesc ulei din acela GM,de-al lor.Sa incep sa folosesc altceva?Acest subiect ma roade cel mai mult...
Va multumesc anticipat,
Florian
Am un respect deosebit pt.munca pe care o desfasurati,aici,in cadrul forumului,pentru pasiunea si priceperea dvs.intr-ale motoarelor.Urmaresc cu mare interes postarile dvs.si recunosc faptul ca sunt de mare ajutor pt.orice proprietar de Opel si nu numai.Sunteti un perfectionist si acest lucru se reflecta in tot ceea ce scrieti.Cum in ochii mei sunteti cea mai avizata voce din tot ceea ce am citit pana acum,am sa indraznesc sa va pun cateva intrebari,rugandu-va sa aveti rabdarea si bunavointa de a-mi raspunde la ele,pt.ca am ascultat atat de multe idei incat am ametit si tot nu am inteles nimic;si eu sunt,la randul meu,un perfectionist,insa numai in sensul ca imi doresc ca masina mea sa functioneze intotdeauna optim.
Detin un Opel Corsa C, fabricatie 2004,tip motor Z10ZEP,998 cm3,44KW,60 CP.I-am facut anul trecut distributia pt.ca zornaia atat de tare incat devenise insuportabil...dar de fapt nu distributia era marea problema...o garnitura,exact in dreptul etanseizarii pompei de apa se fisurase si absolut toata apa intra in motor iar sorbul din baia de ulei era infundat,nu aveam ungere absolut deloc(daca ar fi fost iarna,se gripa motorul).Am dus-o la un prieten mecanic,mi-a schimbat garnituri,patine,lant,ulei,mi-a bagat antigel,mi-a curatat bine de tot baia,sorbul,mare parte din motor(insa nu tot,mi-a zis ca se va curata bine in timp,schimband uleiul mai des);oricum,ideea e ca a facut"grosul".Pe urma mergea atat de bine,zornaia doar putin de tot,insa,acum,parca a inceput din nou sa fie mai zgomotoasa iar la relanti se aude un tacanit mai tare,ca de tacheti iar motorul tremura mai mult ca inainte
As vrea sa ma lamuriti si pe mine,odata pt.totdeauna,de ce aceste modele de Corsa tot zornaie si tacane,ce se intampla de fapt,pt.ca sunt voci multe care soun ca"ASTA ESTE MERSUL LOR"...au si ei dreptate intr-un fel,pt.ca pana in prezent eu nu am mai auzit Corsa,Astra cu distributie pe lant care sa fie silentioase...Dar care este marea lor enigma?
Care este cel mai bun lucru pe care dvs.il recomandati sa fac in acest sens,pt.ca un astfel de motor sa fie silentios(cat se poate)?Ceva imi scapa...adica sunt sigur ca distributia nu mai are nimic,garnituile sunt ok,antigelul se mentine perfect,uleiul se mentine perfect,nu-mi consuma mult.
Se pot regla tachetii sau altceva?Eu folosesc ulei din acela GM,de-al lor.Sa incep sa folosesc altceva?Acest subiect ma roade cel mai mult...
Va multumesc anticipat,
Florian
knut
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2013
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare la un astra g din 2000 1.7diesel y17dt . se aude la motor un tacanit ingrozitor la plecarea de pe loc nu pentru mult timp si la urma nu se mai aude " nu face intodeauna asa doar cand o apuca pe ea" . Uneori are tentativa de a se auzi si in mers dar foarte putin . Uneori da si in nas masina scoate un puffff de fum negru si la urma merge oki. Porneste bine , sta la relanti bine . ma poate ajuta si pe mn cineva cu niste sfaturi VA multumesc ....