Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutare! am un astra h din 2005 z17dtl. am observat ca la drum lung pe caldura asta temp apei e undeva in jur de 91-93. Problema este ca la semafor cand stationez temperatura tot urca si nu scade decat atunci cand sunt in mers.
Am lasat masina pe loc pana a ajuns temp la 100 de grade dar ventilatorul nu a pornit.
Care este temperatura la care pleaca ventilatorul de racire al radiatorului la z17dtl?
Ce ar putea fi? precizez ca m-am uitat la sigurantele din cutia din fata de la motor si nu era niciuna arsa, plus ca nu primesc nicio eroare in bord..
Skip ads

  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Mi se pare ca tu ai doua termocuple. iti pot spune sigur ca prima treapta a ventilatorului pleaca la 88'C si se opreste la 83'C. Dar vezi ca temperatura din bord nu e reala. real ai cu vreo 10 grade mia mult. Verifica daca ventilatorul merge pe direct, alimenteaza-l cu doua fire daca zici ca sigurantele sunt ok.
  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
un ventilator porneste cand dau drumu la aerul conditionat. ala merge perfect. sunt putin sceptic cu temperatura pe care mi-o zici tu de 83 de grade... din ce stiu eu un motor trebuie sa ruleze la 90. de ce i-as pune un ventilator care sa mi-l raceasca la 80 ?
Daca temp din bord e mai mica cu 10 grade inseamna ca aveam 110...era prajit de mult
M-am gandit sa il alimentez cum zici tu dar ca sa ajung la el trebuie sa dau tot scutul jos..deci sa o urc pe o rampa ca altfel nu am cum sa ajung la el.

Mersi de raspuns
  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu se prajeste niciodata motoru cand ai 110 grade.
Antigelu fierbe la peste 125.
Daca ai motor isuzu este ceva normal, lucreaza la temperaturi mai ridicate.
Termocupla pleaca cand apa ajunge la 96 dar pe treapta cea mai mica . Din cate stiu parca are 4 trepte de viteza 96 99 102 105
Skip ads

  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
@dzomba
ASTA H NU ARE TERMOCUPLE! Are doar un senzor care masoara temperatura lichidului de racire din motor si singurul care comanda pornirea ventilatoarelor este ECU motor. In mod normal daca nu sunt probleme pe circuit, apa urca pana la 98 de grade dupa care este racita la 92-93. Acest ciclu este intrerupt doar daca se merge cu AC-ul pornit, deoarece ventilatoarele vor merge incontinuu si lichidul v-a avea o valoare fixa in jurul a 90 de grade.

Bafta
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
are dreptate Tiaz, ce am spus eu eu valabil pentru x17dtl, greseala mea.
  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Scuze eu, ventilatoarele care sunt comandate de ecu. Oricum stiam ca alea sunt temperaturile
  • ciprianszoke

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2013 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Daca ma ajutati va rog sa identific rezistentele care controleaza electroventilatorul de pe masina mea(vectra b 1,6 16v,fara clima din 2001).

Va multumesc.
Skip ads

  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@ Tiaz - deci pana la urma ce sa verific ? ventilatorul de la clima porneste. sigurantele alea 2 din cutia din fata de la motor nu sunt arse. Ventilatorul din fata nu porneste nici la 102 grade...
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Verifica releele care comanda ventilatoarele. Sunt ultimele doua din compartimentul motor cum te uiti de la vasul de expansiune spre faruri. Mie mi s-a topit unul dintre ele si-mi mergeau incontinuu ventilatoarele chiar si cu cheia scoasa din contact. Ma gandesc ca in cazul tau sa nu fie reversul si sa nu mai cupleze.
Totusi am o mica nelamurire asa ca fa-ma sa pricep: cand apa este la 102 grade electroventilatorul din fata montat in dreptul radiatorului de ac functioneaza(era important sa vezi la ce temperatura pleaca) iar cel din spate montat pe radiatorul de apa nu face nimic?
Daca e asa, trebuie sa investighezi cauza pentru care nu pleaca, normal este sa functioneze amandoua concomitent. Cum spuneam verifica releele, cablajul si motorul electric sa nu fie ars. Daca te ajuta cu ceva pot sa-ti fac maine un filmulet cu masina mea in care sa te edifici cum functioneaza sistemul de racire.

Bafta
  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
am asa: ventilator pe radiator langa motor - pleaca cand dau drumu la aerul conditionat. pleaca instant.
ventilator in fata ( se vede prin grilajul de la bara fata) nu pleaca deloc. m-am uitat la toate releele si nu prea niciunul ars sau a fi stricat.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Inseamna ca electro-ventilatorul de pe radiatorul de ac are o buba, ars sau una din cauzele enumerate de mai sus. Totusi daca cel de apa functioneaza nu ar trebuii sa-ti ajunga temperatura la 102 grade. Aici pot fi mai multe, radiator infundat, paletii pompei de apa rupti, termostat blocat ......
Eu cred ca problema masinii tale nu e una care sa o poti rezolva cu sfaturi primte aici si mai bine apelezi la serviciile oferite de un service de la tine din zona cu referinte bune printre userii acestui forum. E foarte important ca sistemul sa-ti functioneze in parametrii altfel risti sa strici motorul.

Bafta
Skip ads

  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
eu cred ca cel de pe AC functioneaza si celalalt nu...daca el porneste doar cand dau drumu la AC. cand opresc AC se opreste. cel din fata nu functioneaza deloc
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
dzomba a scris:am asa: ventilator pe radiator langa motor - pleaca cand dau drumu la aerul conditionat. pleaca instant.

Asta este electro-ventilatorul de pe radiatorul de apa sau lichid antigel care raceste motorul
ventilator in fata ( se vede prin grilajul de la bara fata) nu pleaca deloc. m-am uitat la toate releele si nu prea niciunul ars sau a fi stricat.

Asta este elecctro-ventilatorul de pe radiatorul de ac care se ocupa de climatizare.

Din ultimul post inteleg ca faci confuzie intre ele, asa ca iti recomand incaodata sa-mi urmezi sfatul din postul anterior.

Bafta
  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
nu le-am incurcat pt ca nu am zis ca as sti care e ventilatorul de la clima si care e de la racire motor. am zis doar ca cel din interior imi porneste instant cand dau drumu la AC. ala e singurul moment cand porneste si se opreste la fel de repede cand opresc AC. cel din fata nu porneste niciodata. acum nu stiu cum ar trebui sa porneasca fiecare, eu doar zic ce se petrece la mine
mersi
  • stx

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salut am aceeiasi problema z17dth , apa ajunge la 101 si nu porneste nici un ventilator . Verificat relee,ventilator(din tester merge) termostat schimbat acum 6 luni. Ce mai pot verifica ?Ventilatorul de ac nu merge fiindca e blocat oricum am alte probleme la ac si nu il folosesc.Dar de ce nu-mi raceste apa? Am inteles ca exista un senzor de temp. motor ?
  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
revin, mi-am incarcat instalatia cu freon pt ca nu imi mai baga rece respectiv nu mia cupla AC, acum observ urmatoarea chestie: cand dau drumu la ac pornesc instant cele 2 ventilatoare. acum nu stiu care o fi treaba , dar cred ca cel de pe radiatorul modotului trebuie sa porneasca cand se da drumu la AC. problema mea e oarecum aceeasi, daca nu dau drumu la AC, nu porneste ventilatoru ala nici mort, chiar daca temp motorului ajunge la 94-95 de grade.
Exista un senzor ceva care sa declanseze acest ventilator in functie de temp lighidului ?, pt ca atunci cand porneste (cand daudrumu la AC ) sigur nu tine cont de temperatura motorului.

Mersi!
  • bomba11980

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut,
Sambata am reusit sa ii fac o diagnoza la masina (cu aceasta ocazie ii multumesc colegului mihaimmm).
Toate bune si frumoase pana am ajuns la temperatura si mentinerea unei turatii a motorului (dar asta e alta discutie postata pe aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=114937).
Indicatorul de pe bord este foarte aproape de linia de 90 grade (deci undeva pe la 88 de grade) iar pe OP-Com 97-98 grade. Colegul mihaimmm a testat indicatorul de pe bord cu OP-Com-ul si merge.
Hmmm - zic ca ceva nu e ok.
Azi am citit aproape tot acest topic si din cate inteleg este normal sa fie cele 9-10 grade diferenta (daca gresesc nu ezitati sa ma corectati).
Dar inainte de a fi 100% sigur ca nu o sa am nici o problema pe viitor rog colegii de pe forum sa ma indrume ce as putea sa mai verific.
Tin sa precizez ca acum 2 saptamani am schimbat termostatul (sa rup stutul acela din plastic - motorul fiind Z14XE), temperatura nu a crescut niciodata (pe indicatorul de bord) mai mult de linia de 90 grade, pompa de apa este recent schimbata 1 luna si un pic odata cu distributia, antigelul este nou - G12 roz si nu am pierderi de antigel.

Mersi!
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Da cam asa e temperatura indicata in bord este mai mica decat adevarata temperatura am motorului.
Din cate stiu sper sa nu gresesc motoarele opel se racesc sub presiune , eletroventiloatoarele pornesc la temperaturi de peste 100 de grade cel putin benzinare.
Iti dai seama ce ar fi fost daca in loc de 90 de grade acul ala sa stea la 100 cat e temperatura reala jumatate din cei care au opel ar fi mers cu ele la service odata cu venirea verii ca sa nu mai zic de aceia care au luat masinile noi.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am verificat si eu la un moment dat, iar la mine diferenta de temperatura intre ce indica Op-Com si ce-mi arata mie in bord este de 3-4grade C mai mult decat pe ceasul de temperatura din bord.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR