- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Catalin Dancuta
- **
- 165 mesaje
- din 21 Mar 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Cluj
Catalin Dancuta
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
AcidBurn
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
opel_s- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua, am si eu o problema cu al meu Opel Astra H, motor Z16 XER. Vad ca pe acest topic se discuta ceva care are legatura si cu problema mea, eu insa nu prea m-am lamurit, m-ai ales in ceea ce priveste eroarea din bord.
Sa expun pe scurt posibila problema:
masina Astra H, motor Z16 XER, la pornire "batea" cateva secunde, nu la fiecare pornire, uneori 1 data pe saptamana, alteori o data la cateva zile...alteori deloc si o luna intreaga, bataia motorului se manifesta doar la rece, dimineata la prima pornire, nu am probleme cu consumul de ulei sau cu presiunea acestuia, in afara de acest lucru, cu zgomotul la prima pornire, masina merge foarte bine. Din ce-am citit eu, cam toti aduceau in discutie supapele de control a pozitiei axelor cu came...Bun, ce-am facut eu...in prima faza le-am demontat sa vad daca nu au sitele rupte asa cum ziceau lumea ca se mai intampla...si nu erau, daca tot le-am demontat, le-am inversat pozitia, adica cea de pe admisie, am montat-o pe evacuare si invers. Nu s-a rezolvat nimic...evident...dupa 2 zile, am auzit din nou bataia. Le-am demontat din nou si le-am scos sitele asa cum se recomanda, chiar si pe acest forum am vazut acelas lucru ( doar cele maro la culoare, nu si cea neagra din capatul supapei) si le-am montat din nou in pozitia initiala, adica cea care era pe admisie am readus-o in pozitia initiala...zgomotul vad ca a disparut insa...mi-a aparut eroarea ECN 001161 ( P0011), nu imediat cum am montat supapele ci a doua zii, in momentul de fata eroarea nu mai este prezenta (cred, n-am scanner), mi-a ramas doar masina cu cheita aprinsa inainte de pornire si care apoi se stinge dupa pornire...
Ce-am remarcat:
- masina nu mai trage ca inainte, o simt "moale", fara vlaga...sa zic asa... si uneori in sarcina are usoare scaderi de putere, practic smuceste usor ca si cand ar fii in frana de motor cu toate ca eu accelerez
-apoi am mai remarcat ca in momentul in care am demontat prima data supapele, din cea de pe admisie ( cea dinspre parbriz, nu cea dinspre radiator) nu a curs nici un pic de ulei iar cand le-am demontat a doua oara sa scot sitele, a curs ulei din ambele, ele avand pozitia inversata asa cum am explicat mai sus....
In fine, ce inseamna eroarea am citit,
P0011 Poziþie arbore cu came - Perioada Peste-avansat sau performanþei sistemului (Banca 1)
ce nu inteleg este ca mai exista o eroare si anume
P0014 B Poziþia arbore cu came - Perioada Peste-avansat sau performanþei sistemului (Banca 1)
care din descrierea ei apare ca si similara cu P0011 si din acest motiv...pe mine ma depaseste....
Daca ma poate ajuta cineva cu aceasta problema si eventual, daca este ceva ce n-am facut bine, mai pot sa verific sau...sa inlocuiesc.
Multumesc!
Sa expun pe scurt posibila problema:
masina Astra H, motor Z16 XER, la pornire "batea" cateva secunde, nu la fiecare pornire, uneori 1 data pe saptamana, alteori o data la cateva zile...alteori deloc si o luna intreaga, bataia motorului se manifesta doar la rece, dimineata la prima pornire, nu am probleme cu consumul de ulei sau cu presiunea acestuia, in afara de acest lucru, cu zgomotul la prima pornire, masina merge foarte bine. Din ce-am citit eu, cam toti aduceau in discutie supapele de control a pozitiei axelor cu came...Bun, ce-am facut eu...in prima faza le-am demontat sa vad daca nu au sitele rupte asa cum ziceau lumea ca se mai intampla...si nu erau, daca tot le-am demontat, le-am inversat pozitia, adica cea de pe admisie, am montat-o pe evacuare si invers. Nu s-a rezolvat nimic...evident...dupa 2 zile, am auzit din nou bataia. Le-am demontat din nou si le-am scos sitele asa cum se recomanda, chiar si pe acest forum am vazut acelas lucru ( doar cele maro la culoare, nu si cea neagra din capatul supapei) si le-am montat din nou in pozitia initiala, adica cea care era pe admisie am readus-o in pozitia initiala...zgomotul vad ca a disparut insa...mi-a aparut eroarea ECN 001161 ( P0011), nu imediat cum am montat supapele ci a doua zii, in momentul de fata eroarea nu mai este prezenta (cred, n-am scanner), mi-a ramas doar masina cu cheita aprinsa inainte de pornire si care apoi se stinge dupa pornire...
Ce-am remarcat:
- masina nu mai trage ca inainte, o simt "moale", fara vlaga...sa zic asa... si uneori in sarcina are usoare scaderi de putere, practic smuceste usor ca si cand ar fii in frana de motor cu toate ca eu accelerez
-apoi am mai remarcat ca in momentul in care am demontat prima data supapele, din cea de pe admisie ( cea dinspre parbriz, nu cea dinspre radiator) nu a curs nici un pic de ulei iar cand le-am demontat a doua oara sa scot sitele, a curs ulei din ambele, ele avand pozitia inversata asa cum am explicat mai sus....
In fine, ce inseamna eroarea am citit,
P0011 Poziþie arbore cu came - Perioada Peste-avansat sau performanþei sistemului (Banca 1)
ce nu inteleg este ca mai exista o eroare si anume
P0014 B Poziþia arbore cu came - Perioada Peste-avansat sau performanþei sistemului (Banca 1)
care din descrierea ei apare ca si similara cu P0011 si din acest motiv...pe mine ma depaseste....
Daca ma poate ajuta cineva cu aceasta problema si eventual, daca este ceva ce n-am facut bine, mai pot sa verific sau...sa inlocuiesc.
Multumesc!
opel_s- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2013
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Inlocuirea valvelor e o solutie doar daca ele sunt defecte. Sigur au demontat si montat corect totul? Poate o mufa nu face bine contact.
Din ce am vazut eu cele 2 sunt identice, deci nu conteaza daca le inversezi. Erorile nu au aparut doar pentru ca ai scos sitele. Eu le am de mult fara site si n-a aparut nicio problema pana acum.
Din ce am vazut eu cele 2 sunt identice, deci nu conteaza daca le inversezi. Erorile nu au aparut doar pentru ca ai scos sitele. Eu le am de mult fara site si n-a aparut nicio problema pana acum.
opel_s- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2013
- Mesaj Privat
Am montat totul corect...de fapt, nu prea ai ce sa gresesti pe acolo la montaj, ieri, am verificat din nou mufele si sunt corect cuplate...in fine, astept sa vad daca dispare eroarea, "masina cu cheita" inainte de pornire...nu am tester sa o resetez eu... si dupa aia voi vedea...tzacanit la pornire n-a mai facut de cand am scos sitele insa...ce ma deranjeaza cel mai tare este ca masina nu mai trage asa ca inainte...iar eroarea mi-a aparut fix a doua zi dupa ce am scos sitele...
Mai am niste neclaritati, ...valvele au in interior un pistonas, cred, am vazut ca are un arculet in capat, chiar sub sita neagra...cum functioneaza acel pistonas, daca incerc cu surubelinta, usor, sa-l imping inspre solenoid ca asa am observant ca ar avea spatiu...trebuie sa se miste? Sau...cum functioneaza chestia asta...? Am incercat la ambele valve cand am scos sitele maro, cu o surubelnita micuta sa vad daca misca ceva pe acolo si nu pareau sa miste...insa n-am insistat pentru ca n-am vrut sa fortez si sa stric ceva...Sa fortez mai tare, sunt blocate acele pistonase si...normal...la mine nu functioneaza valvele...sa incerc sa le curat cu ceva pana incep sa miste...? Ce sa le fac? @cristidb...te rog un raspuns daca esti amabil.
Mai am niste neclaritati, ...valvele au in interior un pistonas, cred, am vazut ca are un arculet in capat, chiar sub sita neagra...cum functioneaza acel pistonas, daca incerc cu surubelinta, usor, sa-l imping inspre solenoid ca asa am observant ca ar avea spatiu...trebuie sa se miste? Sau...cum functioneaza chestia asta...? Am incercat la ambele valve cand am scos sitele maro, cu o surubelnita micuta sa vad daca misca ceva pe acolo si nu pareau sa miste...insa n-am insistat pentru ca n-am vrut sa fortez si sa stric ceva...Sa fortez mai tare, sunt blocate acele pistonase si...normal...la mine nu functioneaza valvele...sa incerc sa le curat cu ceva pana incep sa miste...? Ce sa le fac? @cristidb...te rog un raspuns daca esti amabil.
- vlad-OPC
- ****
- 1,080 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,080
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Eu am problema asta cu zgomotul la pornire la rece de un an si ceva, tot vreau sa scot sitele alea ( lipsa scule ) am inteles ca pe modelul nou al velvelor doar sitele sunt proiectate altfel si gaurile prin care circula uleiul sunt mai mari in diametru, restu este exact la fel. Deci solutia de a scoate sitele pe model vechi, este se pare o solutie...
opel_s- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2013
- Mesaj Privat
...nu este o solutie sa scoti sitele...te asigur eu ca am facut treaba asta de curand...pe langa faptul ca m-am ales cu eroare in bord de la valva de pe admisie si asta fix a doua zii dupa scoaterea sitelor, masina merge mai fara vlaga si in plus tot mai bate uneori la pornire, e adevarat ca in 2 saptamani a facut o singura data. Eu n-am reusit sa gasesc corespondenta intre eroare si scosul sitelor, totusi acest lucru s-a intamplat si pana sa scot sitele masina mergea bine si doar uneori batea dimineata...dupa ce am scos sitele pare ca mai mult am stricat decat am rezolvat...Am citit si pe ceva forumuri straine si nu am vazut la nimeni ca scoate sitele si rezolva problema...toti scriu ca inlocuiesc valvele si mai grav, unii au avut probleme mari cu valvele daca nu le-au inlocuit...in fine...procedezi cum crezi de cuvinta, poate la tine va functiona perfect fara site...
Vasi_M
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Am aceasi problema cu zgomotul.Asa am cumparat masina.Am curatat supapele(sitele mai bine zis) si pentru o perioada scurta (cateva ore) zgomotul a disparut.Masina are 69.000 km si ultima oara a fost bagat in ea Castrol 5w40.Am sa curat cele doua supape/valve si am sa schimb uleiul cu unul 5w30.Va rog sa imi spuneti daca voi ati gasit alte solutii pentru ascapa de acest zgomot deranjant.
P.S. Sa fie singura solutie schimbarea celor doua supape?
Numai bine,
Am aceasi problema cu zgomotul.Asa am cumparat masina.Am curatat supapele(sitele mai bine zis) si pentru o perioada scurta (cateva ore) zgomotul a disparut.Masina are 69.000 km si ultima oara a fost bagat in ea Castrol 5w40.Am sa curat cele doua supape/valve si am sa schimb uleiul cu unul 5w30.Va rog sa imi spuneti daca voi ati gasit alte solutii pentru ascapa de acest zgomot deranjant.
P.S. Sa fie singura solutie schimbarea celor doua supape?
Numai bine,
Vasi_M
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Rachim
- **
- 178 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Insignia 2011 A20DTH
- Arges
Rachim
- Mesaje scrise: 178
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
Vasi_M
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Rachim
- **
- 178 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Insignia 2011 A20DTH
- Arges
Rachim
- Mesaje scrise: 178
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Catalin Dancuta
- **
- 165 mesaje
- din 21 Mar 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Cluj
Catalin Dancuta
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
salutare,
eu sunt din gasca cu sitele scoase....am postat la momentul respectiv.
masina trage la fel...nu asta este problema....mai aud chiar fff rar sunetul la pornire...dar totusi il mai aud.
am vazut ca aceste electrovalve ptr reglajul distributiei variabile sunt pe coduri motor....ceva de genul pana la un cod de motor si de la acel cod motor.....deci poate si acesta sa fie o problema....zau nu-mi dau seama....si sunt atatea opel-uri in tara, si nimeni nimic...fara reactii....vb de cei de la reprezentanta
eu sunt din gasca cu sitele scoase....am postat la momentul respectiv.
masina trage la fel...nu asta este problema....mai aud chiar fff rar sunetul la pornire...dar totusi il mai aud.
am vazut ca aceste electrovalve ptr reglajul distributiei variabile sunt pe coduri motor....ceva de genul pana la un cod de motor si de la acel cod motor.....deci poate si acesta sa fie o problema....zau nu-mi dau seama....si sunt atatea opel-uri in tara, si nimeni nimic...fara reactii....vb de cei de la reprezentanta
- Catalin Dancuta
- **
- 165 mesaje
- din 21 Mar 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Cluj
Catalin Dancuta
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
am vazut ca la modelul meu de motor 1.8VVT ii spune: supapa comanda ax came si e pe doua pozitii....adica pana la seria de motor 20MS7869 si de la 20MS7869.........................?!
nu stiu ce sa zic, care e diferenta....cu site, fara site ....?! cu cod, fara cod....?!
pe mine ma ingrijoreaza mai tare sa nu se uzeze ceva piese....totusi sunetul inseamna FRECARE......................?!
e un subiect in care vad ca specialistii lipsesc cu desavarsire.....tipic
sa aveti un week-end fain,
nu stiu ce sa zic, care e diferenta....cu site, fara site ....?! cu cod, fara cod....?!
pe mine ma ingrijoreaza mai tare sa nu se uzeze ceva piese....totusi sunetul inseamna FRECARE......................?!
e un subiect in care vad ca specialistii lipsesc cu desavarsire.....tipic
sa aveti un week-end fain,
- Catalin Dancuta
- **
- 165 mesaje
- din 21 Mar 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Cluj
Catalin Dancuta
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
se intreba de costuri....?
am vazut pe serviceopel.ro doua preturi si doi producatori GM si INA....functie de cod....si bineinteles eu am codul mai scump si cu un singur producator....adica GM = 552 RON si varianta 2 e si GM si INA = 298 RON.
Foarte simplu...de aici deduc ca nu e nici o diferenta intre valva de admisie si cea de evacuare....nu?!.....logica mea asta spune.....! sau nu?
am vazut pe serviceopel.ro doua preturi si doi producatori GM si INA....functie de cod....si bineinteles eu am codul mai scump si cu un singur producator....adica GM = 552 RON si varianta 2 e si GM si INA = 298 RON.
Foarte simplu...de aici deduc ca nu e nici o diferenta intre valva de admisie si cea de evacuare....nu?!.....logica mea asta spune.....! sau nu?
- Catalin Dancuta
- **
- 165 mesaje
- din 21 Mar 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Cluj
Catalin Dancuta
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Rachim
- **
- 178 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Insignia 2011 A20DTH
- Arges
Rachim
- Mesaje scrise: 178
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Catalin Dancuta
- **
- 165 mesaje
- din 21 Mar 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Cluj
Catalin Dancuta
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat