- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ok. Am pus calculatorul pe ea si filtru avea un grad de saturatie de 94%. Am pornit-o ca sa vedem datele si in mers si masina chiar atunci a pornit o regenerare, drept pentru care am luat-o la o tura prin zona ca sa vedem daca isi face regenerarea si la cat ajunge saturatia dupa ce se termina regenerarea. Dupa regenerarea, saturatia ajunsese la 50%. Am atasez si pozele facute dupa ecranul laptopului atunci cand masina stationa, apoi la 3000 RPM.
Dar, din pacate, la erori mi-a aparut una singura dar "buna" si aceasta este:
P2015 - Randamentul actuatorului intern al electrovalvei de actionare a rotorului galeriei de admisie
Daca cineva a mai auzit de aceasta eroare, poate imi spune mai exact despre ce este vorba, car ar fi costul aproximativ al piesei precum si daca aceasta ar fi cauza infundarii rapide a filtrului de particule. Multumesc anticipat.
PS: Din cate am inteles, in aceasta zona unde apare eroarea, se pregateste amestecul de aer/combustibil. Deci, dupa parerea mea neavizata, daca amestecul nu este corect, si se introduce mai mult combustibil, acest lucru poate duce la infundarea mai rapida a filtrului DPF. Poate cineva sa imi confirma aceasta ipoteza ?
Ultima modificare facuta de JakeGD la Joi 22 Aug, 2013 10:34 am
Dar, din pacate, la erori mi-a aparut una singura dar "buna" si aceasta este:
P2015 - Randamentul actuatorului intern al electrovalvei de actionare a rotorului galeriei de admisie
Daca cineva a mai auzit de aceasta eroare, poate imi spune mai exact despre ce este vorba, car ar fi costul aproximativ al piesei precum si daca aceasta ar fi cauza infundarii rapide a filtrului de particule. Multumesc anticipat.
PS: Din cate am inteles, in aceasta zona unde apare eroarea, se pregateste amestecul de aer/combustibil. Deci, dupa parerea mea neavizata, daca amestecul nu este corect, si se introduce mai mult combustibil, acest lucru poate duce la infundarea mai rapida a filtrului DPF. Poate cineva sa imi confirma aceasta ipoteza ?
Ultima modificare facuta de JakeGD la Joi 22 Aug, 2013 10:34 am
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Am gasit pe net un buletin tehnic de service emis de Opel pentru acest tip de problema:
Affected vehicles
All models with 2,0 Diesel engine, →2009: VIN 91000362-91081242.
Problem
Loss of engine power.
Abnormal noise from engine.
Possible trouble codes stored: P0234, P2015.
Cause
Intake manifold air control flaps adrift.
Remedy
Remove intake manifold.
Inspect intake manifold air control system. Repair/replace components as necessary.
Check for engine damage. Repair/replace components as necessary.
So all things considered, while normally it would be a strip / check job - all the signs are there to say that is your issue that yours has -
Affected vehicles
All models with 2,0 Diesel engine, →2009: VIN 91000362-91081242.
Problem
Loss of engine power.
Abnormal noise from engine.
Possible trouble codes stored: P0234, P2015.
Cause
Intake manifold air control flaps adrift.
Remedy
Remove intake manifold.
Inspect intake manifold air control system. Repair/replace components as necessary.
Check for engine damage. Repair/replace components as necessary.
So all things considered, while normally it would be a strip / check job - all the signs are there to say that is your issue that yours has -
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Din cate am observat intervalele intre doua regenerari este in medie de doar 12km.
Sigur este o problema in amestecul carburant/aer.
S-au mai plans cativa colegi de o problema a galeriei de admisie (fisuri) care au necesitat inlocuire impreuna cu tot angrenajul aferent,costurile fiind destul de mari.
Sigur este o problema in amestecul carburant/aer.
S-au mai plans cativa colegi de o problema a galeriei de admisie (fisuri) care au necesitat inlocuire impreuna cu tot angrenajul aferent,costurile fiind destul de mari.
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ok. Am inteles partea cu costurile.
Acum, avand in vedere faptul ca masina inca nu imi afiseaza nici un mesaj de service si luand in considerare parametrii DPF-ului din pozele atasate mesajului anterior, as putea totusi sa plec cu masina in concediu (750 km x 2), in starea in care este acum ? Care sunt riscurile ? Multumesc inca o data pentru timpul acordat.
Acum, avand in vedere faptul ca masina inca nu imi afiseaza nici un mesaj de service si luand in considerare parametrii DPF-ului din pozele atasate mesajului anterior, as putea totusi sa plec cu masina in concediu (750 km x 2), in starea in care este acum ? Care sunt riscurile ? Multumesc inca o data pentru timpul acordat.
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- celik paun
- **
- 96 mesaje
- din 16 Jan 2012
- Insignia 2010 A20DTH
- Giurgiu
celik paun
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2012
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- celik paun
- **
- 96 mesaje
- din 16 Jan 2012
- Insignia 2010 A20DTH
- Giurgiu
celik paun
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2012
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ok. Am sa raspund tot eu. Din fericire am gasit pe net cauzele problemei legate de codule de eroare P2015, precum si efectele negative care corespund cu ceea ce se intampla la masina mea acum, respectiv regenerarile dese. Am sa fac copy-paste din limba engleza:
The inlet manifold has two inlet tracts - one normal and one that has a helical pattern to generate high amounts of swirl. This promotes better atomisation of the mixture in the cylinders.
The swirl valve is in the inlet manifold and controls the amount of air that is admitted through the helical port, and hence the swirl ratio of the inlet gases.
A failing EGR valve is often one of the reasons for the swirl valve to fail, I guess due in part to the amount of crud that ends up in the inlet manifold when the EGR valve sticks.
Normal rectification involves replacing the EGR, swirl valve and manifold as suggested.
Si partea importanta legata de regenerarile dese: They also did a regen on my DPF as it was filling up really quick due to the valve being open constantly.
The inlet manifold has two inlet tracts - one normal and one that has a helical pattern to generate high amounts of swirl. This promotes better atomisation of the mixture in the cylinders.
The swirl valve is in the inlet manifold and controls the amount of air that is admitted through the helical port, and hence the swirl ratio of the inlet gases.
A failing EGR valve is often one of the reasons for the swirl valve to fail, I guess due in part to the amount of crud that ends up in the inlet manifold when the EGR valve sticks.
Normal rectification involves replacing the EGR, swirl valve and manifold as suggested.
Si partea importanta legata de regenerarile dese: They also did a regen on my DPF as it was filling up really quick due to the valve being open constantly.
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- B295CRS
- **
- 216 mesaje
- din 25 Apr 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
B295CRS
- Mesaje scrise: 216
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Damian Vectra B
- **
- 91 mesaje
- din 17 Jul 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Buzau
Damian Vectra B
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut ! Am avut si eu confruntarea filtrului de particule (la un Ford) si eram curios daca si la Opel Insignia este la fel: Fordul avea 160.000 km in bord si la aprozimativ 2 saptamani trebuia sa ma duc in service pentru regenerare manuala, dar cand trebuia regenerat filtrul de particule scadea puterea motorului, cu pedala la fund treapta aV-a 100 de km/h. La o Insignia la motorul de 2.0 130 cp la cati km trebuie schimbat filtrul de particule sau pur si simplu cand nu mai vrea sa fie regenerat singur.
P.S. Am auzit de la mai multi mecanici ca filtrul de particule se schimba la 120.000 de km.....?
P.S.2. Se poate anula filtru de particule?
P.S. Am auzit de la mai multi mecanici ca filtrul de particule se schimba la 120.000 de km.....?
P.S.2. Se poate anula filtru de particule?
- B295CRS
- **
- 216 mesaje
- din 25 Apr 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
B295CRS
- Mesaje scrise: 216
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2013
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- re5pect_at
- **
- 127 mesaje
- din 18 Sep 2012
- Insignia 2009 A20dtj
- Bucuresti
re5pect_at
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
- Teodor_900
- **
- 71 mesaje
- din 29 Jun 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
Teodor_900
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2013
- Mesaj Privat
- re5pect_at
- **
- 127 mesaje
- din 18 Sep 2012
- Insignia 2009 A20dtj
- Bucuresti
re5pect_at
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
- deleted-75931
- *
- 44 mesaje
- din 26 Jun 2012
deleted-75931
- Mesaje scrise: 44
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Insignia A20DTH - 160 CP, cutie manuala. 0 - 50.000 Km nici o problema cu filtrul de particule. Nici o problema de orice natura. Masina face saptamanal drumuri in afara orasului, de cele mai multe ori si pe autostrada. Nu am simtit niciodata "regenerarea".
Ultimul consum in afar orasului: 900 Km = 5.5 l/100Km
Enjoy your Insignia
Insignia A20DTH - 160 CP, cutie manuala. 0 - 50.000 Km nici o problema cu filtrul de particule. Nici o problema de orice natura. Masina face saptamanal drumuri in afara orasului, de cele mai multe ori si pe autostrada. Nu am simtit niciodata "regenerarea".
Ultimul consum in afar orasului: 900 Km = 5.5 l/100Km
Enjoy your Insignia