- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Sigur nu ai preincalzire la filtru? Eu am Z17DTR din 2008 si a mea are. Daca vrei sa pui acel filtru model 1992, trebuie sa-l pui cu tot cu conducte si sa vezi daca se potrivesc la pompa inalte si la rezervor... destul de mult de munca.
Personal recomand un filtru de VAG capsulat, furtune rezistente la motorina si la "turtire" (deoarece pompa suge destul de tare motorina si exista riscul sa fie gatuite) si coliere foarte bune.. eu am folosit coliere ieftine universale si am constatat ca nu strang uniform pe toata suprafata si deformeaza si furtunul in locul de strangere. Trebuiesc coliere de genul celor originale cu "click" si nu cu surub.
Personal recomand un filtru de VAG capsulat, furtune rezistente la motorina si la "turtire" (deoarece pompa suge destul de tare motorina si exista riscul sa fie gatuite) si coliere foarte bune.. eu am folosit coliere ieftine universale si am constatat ca nu strang uniform pe toata suprafata si deformeaza si furtunul in locul de strangere. Trebuiesc coliere de genul celor originale cu "click" si nu cu surub.
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
am gasit adevarata problema la zgomaot binenteles totul datorita lui ionexu la care imi scot palaria in fata lui.
Nu trebuie pus un alt filtru de motorina ci trebuie facun un lucru simplu si banal. In interiorul capacului la turul catre motor exista o bila care cica are rolul de de a nu permite motorinei sa se intoarca.Acea bila optureaza trecerea motorinei catre motor si din aceasta cauza trage aer.Trebuie scoaza bila afara si totu merge uns si fara zgomotu de "fantoma"
Am atasat si o poza cu bila si schema unde se afla
Spor la treaba si drumuri sigure
Nu trebuie pus un alt filtru de motorina ci trebuie facun un lucru simplu si banal. In interiorul capacului la turul catre motor exista o bila care cica are rolul de de a nu permite motorinei sa se intoarca.Acea bila optureaza trecerea motorinei catre motor si din aceasta cauza trage aer.Trebuie scoaza bila afara si totu merge uns si fara zgomotu de "fantoma"
Am atasat si o poza cu bila si schema unde se afla
Spor la treaba si drumuri sigure
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Criba, daca intr-adevar chestia asta rezolva problema ai o bere din partea tuturor posesorilor de masina cu cod de motor DTJ si DTR. Am doar o singura nelamurire: scoaterea bilei nu afecteaza in niciun fel functionarea? Niciun efect negativ? Nu se intoarce motorina? Inteleg ca tu ai facut deja operatiunea si ai scapat definitiv de zgomot.
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Cu alte cuvinte e vorba de o gafa de proiectare. Daca am inteles bine din descrierea ta, bila aia mai degraba impiedica motorina sa se duca mai departe catre motor, in niciun caz nu poate sa o impiedice sa se intoarca in rezervor din moment ce suportul e montat invers. Corecteaza-ma daca am inteles gresit te rog.
Sunt curios daca exista o pozitie oficiala a celor de la GM in privinta acestei probleme. Ne-ar fi scutit pe multi de multe batai de cap printr-o chemare a masinilor la reprezentante si inlocuirea unui amarat de capac de filtru.
Sunt curios daca exista o pozitie oficiala a celor de la GM in privinta acestei probleme. Ne-ar fi scutit pe multi de multe batai de cap printr-o chemare a masinilor la reprezentante si inlocuirea unui amarat de capac de filtru.
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
Exact gafa de proectare, nu am prins in poza dar se vede o parte cum as fi facut eu acel locas unde este bila. Cand ai sa o scoti ai sa vezi greseala.Pacat ca nu am descoperit mai repede conversatia de pe forum ca eu am tocat 1000 ron pe schimbat distributie,rectificat turbina,schimbat role acesori mai avem putin si aruncuam beniza pe ia la cati nervi mi-a facut
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Te cred, si mie mi-a facut o gramada de nervi, dar am avut bafta de a descoperi topicul inainte sa ma apuc de schimbat distributie si de a cumpara rulment sau fulie pt alternator si alte grozavii. Iti multumim (tie si lui ionexu) pentru ca ne-am lamurit in sfarsit, pana azi credeam ca pur si simplu patrunde aer pentru ca sunt imbinarile proaste. Imi pare rau pentru cheltuiala inutila pe care ai facut-o.
Ultima modificare facuta de Floydian la Sam 28 Sep, 2013 8:47 pm, modificat de 2 ori in total
Ultima modificare facuta de Floydian la Sam 28 Sep, 2013 8:47 pm, modificat de 2 ori in total
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
alexhaiducu a scris:merge fara probleme si cu sunetul ala ciudat! nici o grija
Stim ca merge, nu asta era problema, problema era ca ni se parea extrem de deranjant acel sunet.
Dragi colegi opelisti, e timpul sa ne batem pe umar si sa ne felicitam intrucat a fost elucidat unul din marile mistere ale marcii, cel al fantomei misterioase care bantuia masinile cu motorizare Ecoflex.
Abia astept sa ajung la service saptamana viitoare si sa scot duhul rau din ea.
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Jos palaria pentru toti cei care au incercat sa "reproiecteze" filtrul de la aceasta masina. Astept si eu sa scapam de vremea de afara si trec la fapte. Ce mi se pare foarte curios este faptul ca nu sunt probleme legate de alimentare dupa ce a fost scoasa bila aceea de acolo. Ii rog pe colegii care deja au incercat si pe cei care vor mai incerca in perioada urmatoare sa ne tina la curent cu impresiile dupa aceasta mare schimbare.
Jos palaria pentru toti cei care au incercat sa "reproiecteze" filtrul de la aceasta masina. Astept si eu sa scapam de vremea de afara si trec la fapte. Ce mi se pare foarte curios este faptul ca nu sunt probleme legate de alimentare dupa ce a fost scoasa bila aceea de acolo. Ii rog pe colegii care deja au incercat si pe cei care vor mai incerca in perioada urmatoare sa ne tina la curent cu impresiile dupa aceasta mare schimbare.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut,
probleme de alimentare nu au cum sa fie dupa scoaterea bilei deoarece ea oricum nu indeplinea functia pt care era pusa acolo, aceea de a impiedica motorina sa se intoarca in filtru, din moment ce locasul ei este turnat invers. Dimpotriva, prezenta ei acolo impiedica motorina sa se duca mai departe catre motor prin obturarea conductei, fortand astfel patrunderea aerului in circuit cel mai probabil pe la imbinari.
Eu tot trebuie sa ajung la service saptamana aceasta si cu ocazia asta o sa scot si bila buclucasa.
Edit: am facut o diagrama simplificata cu ce am inteles eu ca ar fi problema. Il rog pe colegul Criba sa ma corecteze daca e gresit:
probleme de alimentare nu au cum sa fie dupa scoaterea bilei deoarece ea oricum nu indeplinea functia pt care era pusa acolo, aceea de a impiedica motorina sa se intoarca in filtru, din moment ce locasul ei este turnat invers. Dimpotriva, prezenta ei acolo impiedica motorina sa se duca mai departe catre motor prin obturarea conductei, fortand astfel patrunderea aerului in circuit cel mai probabil pe la imbinari.
Eu tot trebuie sa ajung la service saptamana aceasta si cu ocazia asta o sa scot si bila buclucasa.
Edit: am facut o diagrama simplificata cu ce am inteles eu ca ar fi problema. Il rog pe colegul Criba sa ma corecteze daca e gresit:
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Criba a scris:am gasit adevarata problema la zgomaot binenteles totul datorita lui ionexu la care imi scot palaria in fata lui.
Nu trebuie pus un alt filtru de motorina ci trebuie facun un lucru simplu si banal. In interiorul capacului la turul catre motor exista o bila care cica are rolul de de a nu permite motorinei sa se intoarca.Acea bila optureaza trecerea motorinei catre motor si din aceasta cauza trage aer.Trebuie scoaza bila afara si totu merge uns si fara zgomotu de "fantoma"
Am atasat si o poza cu bila si schema unde se afla
Spor la treaba si drumuri sigure
Nu trebuie pus un alt filtru de motorina ci trebuie facun un lucru simplu si banal. In interiorul capacului la turul catre motor exista o bila care cica are rolul de de a nu permite motorinei sa se intoarca.Acea bila optureaza trecerea motorinei catre motor si din aceasta cauza trage aer.Trebuie scoaza bila afara si totu merge uns si fara zgomotu de "fantoma"
Am atasat si o poza cu bila si schema unde se afla
Spor la treaba si drumuri sigure
As vrea sa atrag atentia ca la filtrul meu original sensul sagetilor desenate pe el este tocmai invers fata de desenul prezentat. In cazul acesta, pozitionarea bilei si a suportului respectiv, care ziceti voi ca este turnat invers, ar fi corect proiectat. Adica teava din "centrul" filtrului se duce spre motor. Pe carcasa filtrului meu scrie "Purflux".. poate sunt mai multe modele. Chestia e ca la acesta nu exista acces la acea bila, deoarece acolo este rezistenta incalzitoare a motorinei si este cam lipita bine.. adica nedemontabila "intreaga". Sincer nici nu cred ca exista vreo bila la mine.. am suflat si tras cu putere pe acea teava si am "zdranganit" capacul si .. nimic.
@ Criba.. sigur nu ai pus cumva tevile invers la tine?
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
La mine sant 2 tevi , intrarea dnispre rezervor este mai groasa si teava care merge la motor este subtire.Bila se afla in carcasa filtrului la iesirea spre teava subtire .La mine elementul filtrant se scoate pe partea de jos al filtrului fara demontarea carcasei.Si la mine se afla filtru in fata roti dreapta spate sub masina. Nu am cum sa pun tevile invers pt ca tevile au diametre diferite
In legatura cu desenul este facut din memorie sensunl nu are relevata la desen este facut informativ unde se afla bila. Eu nu mai am zgomotul de o saptamana si am mers zilnic cu masina.
Daca este alt model de filtru este pozibil sa fie cum ai spus tu sa traga aier pe la oringuri.Eu am descoperit problame scotand carcasa co totul si cand am tras pe conducta la un moment dat s-a infundat astfel am descoperit bila
In legatura cu desenul este facut din memorie sensunl nu are relevata la desen este facut informativ unde se afla bila. Eu nu mai am zgomotul de o saptamana si am mers zilnic cu masina.
Daca este alt model de filtru este pozibil sa fie cum ai spus tu sa traga aier pe la oringuri.Eu am descoperit problame scotand carcasa co totul si cand am tras pe conducta la un moment dat s-a infundat astfel am descoperit bila
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
Floydian a scris:Salut,
probleme de alimentare nu au cum sa fie dupa scoaterea bilei deoarece ea oricum nu indeplinea functia pt care era pusa acolo, aceea de a impiedica motorina sa se intoarca in filtru, din moment ce locasul ei este turnat invers. Dimpotriva, prezenta ei acolo impiedica motorina sa se duca mai departe catre motor prin obturarea conductei, fortand astfel patrunderea aerului in circuit cel mai probabil pe la imbinari.
Eu tot trebuie sa ajung la service saptamana aceasta si cu ocazia asta o sa scot si bila buclucasa.
Edit: am facut o diagrama simplificata cu ce am inteles eu ca ar fi problema. Il rog pe colegul Criba sa ma corecteze daca e gresit:
probleme de alimentare nu au cum sa fie dupa scoaterea bilei deoarece ea oricum nu indeplinea functia pt care era pusa acolo, aceea de a impiedica motorina sa se intoarca in filtru, din moment ce locasul ei este turnat invers. Dimpotriva, prezenta ei acolo impiedica motorina sa se duca mai departe catre motor prin obturarea conductei, fortand astfel patrunderea aerului in circuit cel mai probabil pe la imbinari.
Eu tot trebuie sa ajung la service saptamana aceasta si cu ocazia asta o sa scot si bila buclucasa.
Edit: am facut o diagrama simplificata cu ce am inteles eu ca ar fi problema. Il rog pe colegul Criba sa ma corecteze daca e gresit:
schita nu rezolva problema cu totul pt ca bila aceea trebuie sa se opreasca undeva si sa lase motorina sa treaca catre motor.Ar trebui pus in fel de opritor
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Criba a scris:La mine elementul filtrant se scoate pe partea de jos al filtrului fara demontarea carcasei.Si la mine se afla filtru in fata roti dreapta spate sub masina.
Salutare!
Eu nu am inteles partea asta...elementul filtrant nu se scoate dupa ce e dat capacul jos, prin partea de sus practic a filtrului? Si iarasi nu imi dau seama de care filtru e vorba, ai spus tu in fata rotii dreapta spate sub masina. Nu vorbim de filtrul de combustibil, cel de sub capota in partea din spate a motorului?
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Asa da Noi suntem posesori de Astra H si credeam ca si tu, carcasa filtrului e langa motor si e posibil sa fie diferita de cea de pe Astra J, cu toate ca e vorba de acelasi motor. Poti sa detaliezi un pic cum se scoate bila din capacul filtrului? Mai exact, ce trebuie sa faci ca sa ai acces la ea? Trebuie demontat ceva?
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Manifestarile sunt mult prea asemanatoare si sper sa fie si cauzate de acelasi lucru. E posibil sa fie altundeva pe traseul de combustibil montajul acela si sa obtureze trecerea? Altfel nu imi explic de ce trage aer pe undeva doar uneori, daca era doar o problema de imbinare la oringuri probabil ar face chestia asta mereu.