- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,717 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,717
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
Luciraica la salarul meu de 1000lei nici nu visez la o masina noua. Cand o sa avem si noi salarii ca in Germania at o sa le schimbam si noi la cea mai mica problema dar pana atunci treubuie sa chirpim pe ele si sa ne multumim ca avem si asa. sa nu mai zic kre o duc si mai rau adica care se deplaseaza si acuma cu dacia 1310.
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
Buna colegi! de curand am schimbat kit distributie contitech la un astra g 1.4 16V tot ok merge frumos motorul parca de atunci urca mai repede in ture, tin sa mentionez ca acuma se aude un sunet la motor de parca ar freca ceva si bataia de tacheti care o veam inainte de a schimba distributia a reaparut ma poate ajuta cineva cam ce problema ar fi? multumesc!
- vallyyy
- ****
- 1,717 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,717
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da de preferat inainte sa se farame ceva pentru oricare din motivele enumerate mai sus sigur se poate rupe cureaua si atunci avaria va fi maxima,daca tot se va umbla acolo mai mult ca sigur poti face si o verificare la tacheti ,se duce fiecare piston in PMS si se verifica ce tachet nu ramane ferm lipit de cama ,te atentionez ca demontarea in vederea verificarii /schimbarii tachetilor necesita golirea tuturor tachetilor ca sa nu te trezesti dupa aia cu mers neregulat datorita vreunei supape care nu mai inchide bine.Stai acolo sa faca toate operatiunile ca altfel vei merge din problema in problema cu motorul asta ,pentru ca necesita putina atentie si experienta in reparatia lui.
Nu amana ,in mod normal cel care a facut lucrarea trebuie sa faca si remedierea zgomotului .
Nu amana ,in mod normal cel care a facut lucrarea trebuie sa faca si remedierea zgomotului .
- razvanvasi
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2013
- Astra 2002 Z14XE
- Bihor
razvanvasi
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
miulius13
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salutare baieti! Resuscitez aceasta discutie cu o problema asemanatoare cu cea descrisa de multi dintre voi: bataie tacheti.
In cazul meu bataia se aude la tachetii dinspre distributie. Sunt doi la numar care sunt mai zgomotosi, ii pot auzi destul de usor cand motorul este la ralanti. Legat de motor, am un astra G cu un Z16XEP sub capota. Motorul vine si pe astra H pana in 2009... din cate imi amintesc. Faptul ca a intotdeauna au fost probleme cu piesele - deoarece nu prea erau rezultate cand baietii de la magazinele de piese auto bateau seria de sasiu - m-a facut sa iubesc aceasta masina. Presupun ca totul a inceput dupa ce am adus masina in tara (cumparata din Germania) si am decis sa schimb distributia si uleiul de motor. Distributia nu mai stiu de cine era facuta insa am cumparat ceva scump deoarece, la acea vreme, am crezut ca daca dai un ban stai in fata. Uleiul a fost intotdeauna (si inca este) un Castrol 5W40. Kilometrii are 160000 cu 147 la vremea cand am avut-o in fata blocului acum 2 ani de zile. Am schimbat uleiul cam de trei ori de atunci pentru ca de 2 ori mi-am busit baia de ulei. Din fericire, in ambele cazuri, impactul a fost minor - cat sa-mi scape uleiul - si nu a afectat sorbul sau altceva decit structura baii, care-i din aluminiu (si costa undeva la 1500 lei de noua )
Dracia asta de masina practic taraie baia pe jos... Totul s-a terminat dupa ce mi-am cumparat scut aftermarket si am mai protejat-o de bordurile din tara noastra.
Revenind la tacheti, bataia este sesizabila la rece. La cald nu am avut asa ceva pana acum 2-3 zile cand am vazut ca tachetii cei 2 (sau cred ca 2 sunt dupa cum se aude!) se manifesta din ce in ce mai "energic". Evident ca in ultima perioada am scos motorul din starea latenta din care zacea, pentru ca am condus-o aproape ca un pensionar, si i-am mai dat 3500 - 4000 in ultima vreme dar nu am exagerat cu asta. Evident ca dupa aceste rare peripetii tachetii au inceput sa bata si la cald... discret, dar se aude!
Acum sunt mai multe posibilitati pe care pot sa le abordez bazandu-ma pe informatiile din aceast thread:
1. Mecanicul meu mi-a sugerat un maglavaitz din ala de ingroasa uleiul din motor. Nu stiu cum ii zice dar nu musc ideea!
2. Altul mi-a zis: faptul ca am un 5W40 si pun maglavaitz in el e aproape ca si cum as avea un 10W40 "curat". Inca "mestec" ideea dar, asa cum am citit si la altii, nu rezolva problema ci doar o amana! Am cumparat un ulei 10w40 facut de GM si maine am sa-i dau o incercare. Practic schimb uleiul actual 5W40 pus de aproximativ 3500 km cu acesta 10W40 + filtru de ulei + filtru de aer si cam atat..
3. Ceva imi spune ca nici solutia 2. nu este cea definitiva asa ca am mers putin mai departe si am zis sa-mi caut tacheti. Treaba aia cu " dai un ban si stai in fata" NU mai functioneaza la mine acum! Practic imi caut cu Opel TIS codul de piese pentru masina mea (pe baza seriei de sasiu) si incerc sa gasesc EXACT piesa aia pe la distribuitorii din RO. Evident ca daca nu am gasit in RO am mers pe DE.... ca nu am avut de ales! Din pacate pentru mine, Opel TIS imi indica nu mai putin de 17 (!?!?!?) variante de tacheti pentru motorizarea mea... si eu speram la una, hai 2!
Daca nu cer prea mult, as dori niste sfaturi legate de punctul 3 ca totusi se pare ca acolo lucrurile se cam complica!
mai uitasem ceva:
4. Am pus o distributie de rahat! Asta se poate "vedea" dupa cum se misca rolele aferente! E ca si cum una sau mai multe nu ar fi cu vaselina in ele si ar rula pe "uscat". Din pacate le-am verificat si se pare ca sunt okay! E drept ca au fost "verificate la mana"... si nu in sarcina asa cum probabil ar trebui! Oricum am mari indoieli elagte de calitatea marshava a pieselor componente din kitul de distribuitie ce l-am pus dupa ce am adus-o in tara.
Inainte de a inlocui motorul (glumesc), poate ar fi intelept ca sa comand un kit de distributie original si sa incerc shimbarea lui inainte de a trece la tacheti?
Multumesc mult pentru timpul si ajutorul vostru,
Lucian
In cazul meu bataia se aude la tachetii dinspre distributie. Sunt doi la numar care sunt mai zgomotosi, ii pot auzi destul de usor cand motorul este la ralanti. Legat de motor, am un astra G cu un Z16XEP sub capota. Motorul vine si pe astra H pana in 2009... din cate imi amintesc. Faptul ca a intotdeauna au fost probleme cu piesele - deoarece nu prea erau rezultate cand baietii de la magazinele de piese auto bateau seria de sasiu - m-a facut sa iubesc aceasta masina. Presupun ca totul a inceput dupa ce am adus masina in tara (cumparata din Germania) si am decis sa schimb distributia si uleiul de motor. Distributia nu mai stiu de cine era facuta insa am cumparat ceva scump deoarece, la acea vreme, am crezut ca daca dai un ban stai in fata. Uleiul a fost intotdeauna (si inca este) un Castrol 5W40. Kilometrii are 160000 cu 147 la vremea cand am avut-o in fata blocului acum 2 ani de zile. Am schimbat uleiul cam de trei ori de atunci pentru ca de 2 ori mi-am busit baia de ulei. Din fericire, in ambele cazuri, impactul a fost minor - cat sa-mi scape uleiul - si nu a afectat sorbul sau altceva decit structura baii, care-i din aluminiu (si costa undeva la 1500 lei de noua )
Dracia asta de masina practic taraie baia pe jos... Totul s-a terminat dupa ce mi-am cumparat scut aftermarket si am mai protejat-o de bordurile din tara noastra.
Revenind la tacheti, bataia este sesizabila la rece. La cald nu am avut asa ceva pana acum 2-3 zile cand am vazut ca tachetii cei 2 (sau cred ca 2 sunt dupa cum se aude!) se manifesta din ce in ce mai "energic". Evident ca in ultima perioada am scos motorul din starea latenta din care zacea, pentru ca am condus-o aproape ca un pensionar, si i-am mai dat 3500 - 4000 in ultima vreme dar nu am exagerat cu asta. Evident ca dupa aceste rare peripetii tachetii au inceput sa bata si la cald... discret, dar se aude!
Acum sunt mai multe posibilitati pe care pot sa le abordez bazandu-ma pe informatiile din aceast thread:
1. Mecanicul meu mi-a sugerat un maglavaitz din ala de ingroasa uleiul din motor. Nu stiu cum ii zice dar nu musc ideea!
2. Altul mi-a zis: faptul ca am un 5W40 si pun maglavaitz in el e aproape ca si cum as avea un 10W40 "curat". Inca "mestec" ideea dar, asa cum am citit si la altii, nu rezolva problema ci doar o amana! Am cumparat un ulei 10w40 facut de GM si maine am sa-i dau o incercare. Practic schimb uleiul actual 5W40 pus de aproximativ 3500 km cu acesta 10W40 + filtru de ulei + filtru de aer si cam atat..
3. Ceva imi spune ca nici solutia 2. nu este cea definitiva asa ca am mers putin mai departe si am zis sa-mi caut tacheti. Treaba aia cu " dai un ban si stai in fata" NU mai functioneaza la mine acum! Practic imi caut cu Opel TIS codul de piese pentru masina mea (pe baza seriei de sasiu) si incerc sa gasesc EXACT piesa aia pe la distribuitorii din RO. Evident ca daca nu am gasit in RO am mers pe DE.... ca nu am avut de ales! Din pacate pentru mine, Opel TIS imi indica nu mai putin de 17 (!?!?!?) variante de tacheti pentru motorizarea mea... si eu speram la una, hai 2!
Daca nu cer prea mult, as dori niste sfaturi legate de punctul 3 ca totusi se pare ca acolo lucrurile se cam complica!
mai uitasem ceva:
4. Am pus o distributie de rahat! Asta se poate "vedea" dupa cum se misca rolele aferente! E ca si cum una sau mai multe nu ar fi cu vaselina in ele si ar rula pe "uscat". Din pacate le-am verificat si se pare ca sunt okay! E drept ca au fost "verificate la mana"... si nu in sarcina asa cum probabil ar trebui! Oricum am mari indoieli elagte de calitatea marshava a pieselor componente din kitul de distribuitie ce l-am pus dupa ce am adus-o in tara.
Inainte de a inlocui motorul (glumesc), poate ar fi intelept ca sa comand un kit de distributie original si sa incerc shimbarea lui inainte de a trece la tacheti?
Multumesc mult pentru timpul si ajutorul vostru,
Lucian