- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Intru si eu in discutie cu spalatoare,am achizitionat instalatia completa,ii MULTUMESC lui TonyPSG.
Eu o sa montez instalatia pe buton separat ,sa folosesc separat spalatoarele de far fata de cel de la parbriz,dar tot daca e cel putin pozitia sprinsa.
Masina nu are cablaj din fabrica,dar fire si buton in interior am deja(am mai avut o instalatie improvizata,vezi pag.2-3 din semnatura mea).
Bara e schimbata(turcisme) si nu cred ca are stanta unde trebuie decupat,imi poate da cineva niste dimensiuni,distante unde ar trebui decupat.
Pozitionarea duzelor este asa cum a spus ririnel cea cu cod impar pe stanga(sofer) cea cu cod par dreapta(pasager)?
A mai vopsit cineva duzele in culoarea barei(eu vreau sa fac asta ca nu imi place cum vin 2 puncte negre pe bara alba) o sa tina vopseaua,dau cu fuller plastic si vopsea alba.,sau decojit sau altceva.
Eu o sa montez instalatia pe buton separat ,sa folosesc separat spalatoarele de far fata de cel de la parbriz,dar tot daca e cel putin pozitia sprinsa.
Masina nu are cablaj din fabrica,dar fire si buton in interior am deja(am mai avut o instalatie improvizata,vezi pag.2-3 din semnatura mea).
Bara e schimbata(turcisme) si nu cred ca are stanta unde trebuie decupat,imi poate da cineva niste dimensiuni,distante unde ar trebui decupat.
Pozitionarea duzelor este asa cum a spus ririnel cea cu cod impar pe stanga(sofer) cea cu cod par dreapta(pasager)?
A mai vopsit cineva duzele in culoarea barei(eu vreau sa fac asta ca nu imi place cum vin 2 puncte negre pe bara alba) o sa tina vopseaua,dau cu fuller plastic si vopsea alba.,sau decojit sau altceva.
- Kay
- ****
- 1,211 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,211
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
tanti de la magazin mi-a zis ca vopseaua are lac in ea si ca nu ar fi nevoie ,dar eu stiu acum,vopseaua este un producator(cred ca Sinto) iar lacul ce il am eu este alt producator(duplicolor).
o sa fac o proba inainte pe un material si sa vad daca intra in reactie.,daca nu intra o sa dau ci 2-3-4 maini de lac pe ele ca sa luceasca.
la legaturi poti sa imi spui ceva,cum sunt pini de la releu,vreau sa il leg pe buton separat,am citit ceva pe pagina 4 la raducristian si am vazut cam care ar fi legaturile,eunde el a venit cu firul de la maneta eu o sa vin cu firul de la buton prin care trece curent de la pozitii.
o sa pun pe hartie sa vad ce si cum.stiu principiul la un releu cu 4 picioruse ,dar nu stiu cum este la cel cu temporizare de spalatoare.al 5-lea pin ce fae si unde se leaga?
o sa fac o proba inainte pe un material si sa vad daca intra in reactie.,daca nu intra o sa dau ci 2-3-4 maini de lac pe ele ca sa luceasca.
la legaturi poti sa imi spui ceva,cum sunt pini de la releu,vreau sa il leg pe buton separat,am citit ceva pe pagina 4 la raducristian si am vazut cam care ar fi legaturile,eunde el a venit cu firul de la maneta eu o sa vin cu firul de la buton prin care trece curent de la pozitii.
o sa pun pe hartie sa vad ce si cum.stiu principiul la un releu cu 4 picioruse ,dar nu stiu cum este la cel cu temporizare de spalatoare.al 5-lea pin ce fae si unde se leaga?
- raducrisstian
- ***
- 500 mesaje
- din 29 Oct 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
raducrisstian
- Mesaje scrise: 500
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
Daca mergi pe releu original, cu 5 pini, ai asa:
- plus de la baterie;
- minus
- plus care vine cand actionezi maneta;
- firul care pleaca spre pompa;
- al 5-lea la care vine un plus pe pozitie si care are rolul de a lasa sa functioneze sistemul doar cu minim pozitia aprinsa..
Cam ceva de genul asta ar fi pe original. Eu initial am pus al 5-lea fir de la pozitie dar intrucat nu as fi vrut sa functioneze mereu spalatoarele (de exemplu ziua nu are rost) am mutat pe plusul de la proiectoare. Acum imi functioneaza spalatoarele cand trag de maneta, dar sa am si proiectoarele aprinse. E mai ok asa, zic eu, nu am butoane in plus prin bord si nu mai risipesc nici lichid.
Eu zic sa nu te complici cu buton separat. Sau daca totusi pui buton, cum vrei sa functioneze? Sa spele farurile cand apesi pe buton sau sa tragi de maneta si sa spele farurile doar cand e si butonul apasat? Inclin sa cred ca prima varianta. Daca am dreptate poti folosi releul original numai ca in loc sa vii cu plus de la maneta, vii de la buton. Referitor la pozitie o sa "stie" releul ca e aprinsa daca duci cel de-al 5-lea fir de la pozitie.
Daca nu ai releul original (care e ceva mai rarut si mai scump), poti sa folosesti si un releu normal, cu 4 pini dar sa fie de minim 30A, poate chiar 40.
Daca folosesti cu 4 pini ai:
- plus de la baterie;
- minus;
- plus care vine de la buton;
- fir care merge spre pompa.
Plusul care vine de la buton, poti sa il tragi dinspre pozitie (ca sa iti mearga doar cu pozitia aprinsa), acest circuit nu va fi cel de putere si nu afecteaza...
Sper sa nu fi gresit ceva, succes si tine-ne la curent!
- plus de la baterie;
- minus
- plus care vine cand actionezi maneta;
- firul care pleaca spre pompa;
- al 5-lea la care vine un plus pe pozitie si care are rolul de a lasa sa functioneze sistemul doar cu minim pozitia aprinsa..
Cam ceva de genul asta ar fi pe original. Eu initial am pus al 5-lea fir de la pozitie dar intrucat nu as fi vrut sa functioneze mereu spalatoarele (de exemplu ziua nu are rost) am mutat pe plusul de la proiectoare. Acum imi functioneaza spalatoarele cand trag de maneta, dar sa am si proiectoarele aprinse. E mai ok asa, zic eu, nu am butoane in plus prin bord si nu mai risipesc nici lichid.
Eu zic sa nu te complici cu buton separat. Sau daca totusi pui buton, cum vrei sa functioneze? Sa spele farurile cand apesi pe buton sau sa tragi de maneta si sa spele farurile doar cand e si butonul apasat? Inclin sa cred ca prima varianta. Daca am dreptate poti folosi releul original numai ca in loc sa vii cu plus de la maneta, vii de la buton. Referitor la pozitie o sa "stie" releul ca e aprinsa daca duci cel de-al 5-lea fir de la pozitie.
Daca nu ai releul original (care e ceva mai rarut si mai scump), poti sa folosesti si un releu normal, cu 4 pini dar sa fie de minim 30A, poate chiar 40.
Daca folosesti cu 4 pini ai:
- plus de la baterie;
- minus;
- plus care vine de la buton;
- fir care merge spre pompa.
Plusul care vine de la buton, poti sa il tragi dinspre pozitie (ca sa iti mearga doar cu pozitia aprinsa), acest circuit nu va fi cel de putere si nu afecteaza...
Sper sa nu fi gresit ceva, succes si tine-ne la curent!
- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am releul original deci cu 5 fire
si o sa functioneze in felul urmator
daca e pozitia aprinsa apas pe buton(este fara retinere si este deja tras in masina cu fire cu tot cu plus de la pozitii,am mai avut o instalatie improvizata ,vezi paginiloe 2-3 din prezentarea masini mele)) si o sa spele farurile, maneta de spalat parbrizul o sa ramana asa cum e din fabrica,adica o sa fie folosita doar pentru parbriz
Releul are temporizare si trebuie sa primeasca doar impuls de curent sau curent continuu(adica pe original daca dai sprituri la spalat parbriz o sa functioneze si spalatorul de faruri) ,daca ti tras de maneta sa dea apa continua la parbriz spalatorul de far spala o data si se opreste.nu?
Eu daca o sa apasa o data pe buton o sa spele o data (cat tine temporizarea) daca tin apasat(ceeea ce nu e cazul) o sa spele o data si apoi se opreste.
sper ca m-am facut inteles
Radu daca poti sa scri si care cum sunt pini(am citit ceva pe pagina 4) aceea este pozitionarea.
si o sa functioneze in felul urmator
daca e pozitia aprinsa apas pe buton(este fara retinere si este deja tras in masina cu fire cu tot cu plus de la pozitii,am mai avut o instalatie improvizata ,vezi paginiloe 2-3 din prezentarea masini mele)) si o sa spele farurile, maneta de spalat parbrizul o sa ramana asa cum e din fabrica,adica o sa fie folosita doar pentru parbriz
Releul are temporizare si trebuie sa primeasca doar impuls de curent sau curent continuu(adica pe original daca dai sprituri la spalat parbriz o sa functioneze si spalatorul de faruri) ,daca ti tras de maneta sa dea apa continua la parbriz spalatorul de far spala o data si se opreste.nu?
Eu daca o sa apasa o data pe buton o sa spele o data (cat tine temporizarea) daca tin apasat(ceeea ce nu e cazul) o sa spele o data si apoi se opreste.
sper ca m-am facut inteles
Radu daca poti sa scri si care cum sunt pini(am citit ceva pe pagina 4) aceea este pozitionarea.
- Kay
- ****
- 1,211 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,211
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Allexs
- ***
- 578 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 578
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- raducrisstian
- ***
- 500 mesaje
- din 29 Oct 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
raducrisstian
- Mesaje scrise: 500
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
Conectarea pinilor pe original, daca imi mai amintesc bine:
30 - + pe contact;
87 - firul ce pleaca spre pompa de spalat faruri;
86 - masa;
85 - comanda de la maneta de stergatoare;
87A - + pe pozitie
Nu mai am TIS-ul pentru a verifica daca este corect, poate ne ajuta cineva care il are.
La instalatia originala, indiferent cat tii tras de maneta, stropitorile de far functioneaza 2-3 secunde dupa care se opresc; daca dai sprituri, pornesc si stropitorile de far de fiecare data. Chestia e ca de obicei tendinta este sa dai sprituri si cam degeaba e temporizarea...
Nu cred ca este suficient doar impuls, pentru ca daca tragi doar putin timp de maneta si ii dai drumul, spalatorile de far vor functiona doar putinul ala, nu merg in continuare pana la cele 2-3 secunde, daca nu tii tras de maneta.
@claudiu, ti-as da alta idee: foloseste +-ul de la butonul pe care il ai deja in bord la pinul 87A si restul lasa la fel. In acest fel iti vor functiona spalatoarele cand tragi de maneta si ai si acel buton actionat. Cand nu vrei sa spele, le opresti de la buton. Mi se pare mai practic asa decat sa le actionezi direct de la buton.
30 - + pe contact;
87 - firul ce pleaca spre pompa de spalat faruri;
86 - masa;
85 - comanda de la maneta de stergatoare;
87A - + pe pozitie
Nu mai am TIS-ul pentru a verifica daca este corect, poate ne ajuta cineva care il are.
La instalatia originala, indiferent cat tii tras de maneta, stropitorile de far functioneaza 2-3 secunde dupa care se opresc; daca dai sprituri, pornesc si stropitorile de far de fiecare data. Chestia e ca de obicei tendinta este sa dai sprituri si cam degeaba e temporizarea...
Nu cred ca este suficient doar impuls, pentru ca daca tragi doar putin timp de maneta si ii dai drumul, spalatorile de far vor functiona doar putinul ala, nu merg in continuare pana la cele 2-3 secunde, daca nu tii tras de maneta.
@claudiu, ti-as da alta idee: foloseste +-ul de la butonul pe care il ai deja in bord la pinul 87A si restul lasa la fel. In acest fel iti vor functiona spalatoarele cand tragi de maneta si ai si acel buton actionat. Cand nu vrei sa spele, le opresti de la buton. Mi se pare mai practic asa decat sa le actionezi direct de la buton.
- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu am cum sa fac varianta spusa de tine pentru ca butonul este fara retinere,
si releul parca are alte numere la pini,parca un P un S,30, si 31 si inca unu.
Dar ca e cu ai scris pe pagina 4 o sa mearga.
Am probat la colegul NeluRSO care a montat deja instalatia si merge in felul urmator
Da sprituri scurte uda si farul de fiecare data,
Tine tras lung de maneta ,spala la far o data si se opreste.
Deci eu pot sa dau apasari scurte si o sa spele de cate ori apas sau pot sa tin apasat lung si spala o data.
Abia astept sa le montez sa scap de un stres.
si releul parca are alte numere la pini,parca un P un S,30, si 31 si inca unu.
Dar ca e cu ai scris pe pagina 4 o sa mearga.
Am probat la colegul NeluRSO care a montat deja instalatia si merge in felul urmator
Da sprituri scurte uda si farul de fiecare data,
Tine tras lung de maneta ,spala la far o data si se opreste.
Deci eu pot sa dau apasari scurte si o sa spele de cate ori apas sau pot sa tin apasat lung si spala o data.
Abia astept sa le montez sa scap de un stres.
- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Gata am terminat proiectul "spalatoare faruri"
Am facut montajul pe bara dupa un sablon si cotele la exteriorul bari date de NeluRSO caruia tin sa ii multumesc.
Legaturile le-am facut conform datelor scrise de Radu cristian pe Pag4 a acestui topic,c
a scris si mai sus numsi ca nu asa sunt numerotati pini de la releul original,cel cu temporizare.
Functionarea este in felul urmator,cu pozitia aprinsa apas pe buton(fara retinere) scurt spala o data,apas lung/tin apasat spala o data si se opreste,apas scurt de mai multe ori spala la fiecare apasare.
Eu sunt multumit pentru ca pot spala separat/independent de parbriz,poate vreodat am nevoie. sa spal noaptea doar parbrizul fara faruri.
Am facut montajul pe bara dupa un sablon si cotele la exteriorul bari date de NeluRSO caruia tin sa ii multumesc.
Legaturile le-am facut conform datelor scrise de Radu cristian pe Pag4 a acestui topic,c
a scris si mai sus numsi ca nu asa sunt numerotati pini de la releul original,cel cu temporizare.
Functionarea este in felul urmator,cu pozitia aprinsa apas pe buton(fara retinere) scurt spala o data,apas lung/tin apasat spala o data si se opreste,apas scurt de mai multe ori spala la fiecare apasare.
Eu sunt multumit pentru ca pot spala separat/independent de parbriz,poate vreodat am nevoie. sa spal noaptea doar parbrizul fara faruri.
- Nelu-RSO
- **
- 341 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2002 y1.7dt
- Constanta
Nelu-RSO
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Cu placere Claudiu, sa le folosesti sanatos,
o dotare pe care o gasesc utila in zilele ploioase, mai ales la drumurile noastre care sunt asa cum sunt sau cand treci pe langa in tir...
De aceea am ales sa-mi montez si eu aceasta instalatie si aici ii multumesc lui tonypsg pentru kit si consultanta
Am sa revin si cu cateva poze de la montaj
o dotare pe care o gasesc utila in zilele ploioase, mai ales la drumurile noastre care sunt asa cum sunt sau cand treci pe langa in tir...
De aceea am ales sa-mi montez si eu aceasta instalatie si aici ii multumesc lui tonypsg pentru kit si consultanta
Am sa revin si cu cateva poze de la montaj
- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- tonypsg
- ****
- 1,556 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,556
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Nelu-RSO
- **
- 341 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2002 y1.7dt
- Constanta
Nelu-RSO
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- tonypsg
- ****
- 1,556 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,556
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
marik17
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- tonypsg
- ****
- 1,556 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,556
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Nelu-RSO
- **
- 341 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Astra 2002 y1.7dt
- Constanta
Nelu-RSO
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,566 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,566
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat