- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Laurentiu Daniel
- *
- 36 mesaje
- din 17 Jul 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Timis
Laurentiu Daniel
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2008
- Mesaj Privat
Spor.
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
cocorus
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Meriva 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2010
- Mesaj Privat
fladi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2010
- Mesaj Privat
Legat de servo - directie. Cand masina sta pe loc volanul pur si simplu pare ca se blocheaza. merge ca al unei dacii vechi. La viteze peste 20km/h volanul pare sa mearga perfect. Nu-mi apare aprins nici un bec pe bord sau vreo eroare la test. Posibile explicatii?
- opel_meriva_2004
- *
- 2 mesaje
- din 23 Nov 2012
- Meriva 2004
- Bistrita-Nasaud
opel_meriva_2004
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2012
- Mesaj Privat
Sunt proprietarul unui Opel Meriva, achizitionat de o saptamana si jumate, masina are ceva probleme si apelez la experienta si ajutorul dvs. De cand am cumparat masina si am ajuns acasa cu ea, se aprind tot felul de martori in bord. Masina este diesel model 2003/2004 1.7 CDTI, 74KW. Ce probleme are masina:
--- 1. dupa ce pornesc motorul, se intampla cateodata, ca ramane martorul EPS aprins iar servodirectia nu functioneaza. Acest lucru nu se intampla tot timpul, insa este deja frustrant. Daca opresc motorul si-l pornesc din nou problema se remediaza de la sine, martorul se inchide iar servodirectia functioneaza. Am apelat la un service competent(unde imi fac toate reviziile si toate lucrarile de vreo 3 ani si ceva), au pus masina pe tester si nu au gasit nici o eroare. Am conectat testerul cand masina era pornita si cu martorul aprins si tot nimic.
--- 2. de o zi se mai aprind alte doua becuri in bord. Primul este martorul pentru antidemaraj(masina cu cheita, ma gandesc ca ar putea fi ceva apa in filtru de motorina), iar celalalt este martorul pentru ESP. Acesti doi martori, la fel, nu stau tot timpul aprinsi. Dupa mai multe porniri si opriri ale motorului se sting.
Va rog foarte mult, cine poate sa ma ajuta sa-mi dea o explicatie in special pentru problema cu EPS-ul. Am cautat si pe alte forumuri dar acolo am gasit doar cazul in care servo se blocheaza in timpul mersului. Mentionez ca acest lucru nu mi s-a intamplat niciodata si sper sa nu mi se intample.
Multumesc mult!
- alexneb1
- **
- 119 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
2.masinuta cu cheita e de obicei o eroare ceva,fa-i o diagnoza ,sau metoda cu pedalele ,cauta pe forum ,bafta
- opel_meriva_2004
- *
- 2 mesaje
- din 23 Nov 2012
- Meriva 2004
- Bistrita-Nasaud
opel_meriva_2004
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2012
- Mesaj Privat
Oare se poate sa fie ceva legat de bateria masinii de aceea sa nu mearga servo? Ieri mi s-a aprins in bord becul de la alternator. Cu emotii am ajuns acasa unde am repornit masina de cateva ori dar fara nici un efect. Martorul tot statea aprins. Azi de dimineata am incercat sa pornesc masina si surpriza... bateria era descarcata. Am incarcat-o de la alta masina si Meriva a pornit cu toate becurile stinse. A mai avut cineva astfel de probleme din cauza bateriei? Am mers in service am verificat in primul rand incarcarea la masina si a fost ok. Deci alternatorul nu poate sa fie din moment ce incarca bine. Pentru baterie mi-au dat doi indicatori 1. state of health 55%, state of charge 65%. Concluzia : trebuie schimbata bateria. Azi nu mai gasesc deschis ... dar luni o schimb la prima ora si sa vedem ce se intampla.... Urati-mi succes 😊.
O zi buna si un weekend placut.
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
27-Nov-12 10:43:44 AM
agermag
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2007
- Mesaj Privat
- iahimCJ
- **
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
Exista vreo rezolvare? Directia si frana nu ar trebui sa fie cele mai prioritizate si securizate sisteme ale masinii? Mi s-ar parea absolut absurd sa fie de la incarcare atata timp cat muzica/ventilator mergeau si nu au fost intrerupte la momentul incidentului.
Multumesc!
- alexneb1
- **
- 119 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- GianyP
- **
- 429 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat



Salut Te rog daca poti sa-mi trimiti si mie pozele cu rezolvarea, deoarece nu se vad bine si nu-mi dau seama care este remedierea.
- tony17cool
- *
- 30 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Corsa 2003 1 7 di
- Bucuresti
tony17cool
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1 7 di
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
mereve
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2011
- Mesaj Privat
- LeonteMihai
- ***
- 500 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 500
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- GianyP
- **
- 429 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- dacianlogan
- *
- 1 mesaje
- din 29 Jun 2015
- Meriva 2004 Z16XE
- Arad
dacianlogan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arad
- Masina: Meriva 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2015
- Mesaj Privat
theender
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2015
- Mesaj Privat
In leg cu martorul de EPS care se aprinde si nu mai merge servo, am patit si eu de cateva ori la drumuri lungi si viteze mici, dupa oprirea si repornirea motorului isi dadea drumul si mergea.
Am fost la Opel, a pus-o pe tester cica e ceva senzor de la motorul de coloana de directie, pb e ca nu poti schimba doar senzorul. Sa schimb coloana e vreo 6000 de lei, asa ca mi-am luat o coloana de la schrott cu 5 mil+ 3 mil inlocuitul. Pana cum nu s-a mai aprins, ramane de vazut pe viitor
Interesant e ca acum masina e mai finutza, e o placere sa o conduci, inainte avea ceva fasait la directie, era mai "brutala", facea un fasait ca de paraziti de la radio cand nu prinzi bine postul:)
In fine poate ajuta pe careva experienta mea...
Avik
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vaslui
- Masina: Meriva 2009 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2015
- Mesaj Privat
Cauza primara pare a fi releul alternatorului sau contactele oxidate in timp. Astfel, daca sistemul nu primeste curent de la alternator incearca sa compenseze cu cel din baterie. Dar daca nici bateria nu are suficient , trece pe avarie (se deconecteaza), alternativa fiind sa-ti arda ceva la partea electrica. Oricum un alternator cu probleme nu incarca nici bateria foarte bine. Deci ar trebui sa va bucurati ca totusi cei de la Opel sau gandit la o masura de protectie. Si inainte sa dati vina pe Opel, va spun ca nu ei fabrica alternatoare si baterii auto.
Recomand de asemenea sa nu fortati volanul odata ce ati ajuns la cursa maxima. EPS e doar un multiplicator de forta, astfel ca nu ia in considerare prostia utilizatorului.
In concluzie martorul incearca sa iti spuna ca ai o problema si trebuie remediata cat mai repede.
Personal am schimbat alternatorul cu totul si nu am mai avut nici un fel de erori de atunci. De asemenea, nu va recomand sa schimbati alternatorul cu altul folosit.
Daca o sa studiati singuri problema mai in amanunt o sa constatati ca e ceva ce tine de siguranta rutiera, iar in lege scrie clar ca nu aveti voie sa circulati cu un autoturism ce prezinta probleme la sistemul de directie.
Tinelus
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2015
- Mesaj Privat