Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2012

  • Mesaj Privat
va salut cu respect !
dupa multe supozitii am constatat ca presiunea ce se creeaza in lichidul de racire ar fi din cauza garniturii de distributie ciupite ,(dupa 1600 de km motorul merge la fel si are aceleasi mici scapari de ulei in antigel,)am cumparat de la magazin o garnitura facuta de Victor Reinz si am intrebat un mecanic daca imi poate inlocui garnitura,surpriza ;( mecanicul mi-a spus ca nu garanteaza aceasta manopera intrucat este posibil ca dupa montare sa am niste erori deoarece garnitura poate fi un pic mai subtire decat cea facuta de GM......puteti sa ma lamuriti care sunt aceste erori?
va multumesc anticipat pentru raspuns pentru ca sunt convins ca ma veti ajuta si de aceasta data.
Skip ads

  • relu37

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Am citit o parte din topic, mi-am facut o idee generala si vreau sa va prezint problema mea
Am cumparat de circa o luna un OPEL CORSA-C BB11, 2001, motor Z12XE. Am condus de la Zalau pana la Galati, unde am observat ca lipseste apa din vasul de expansiune. Am completat cu 2 litri de apa precum si cu 0,5 litri ulei motor. Speriat de faptul ca cei 2 litri au disparut din vas am mers la un service. Initial mi-au spus ca este posibil sa nu fie arsa garnitura de chiuloasa insa in momentul in care am ambalat motorul vreme de 1-2 minute la 4-5000 rotatii am constatat ca apa fierbe, fiind aruncata afara din vas. Verdictul: inlocuire garnitura de chiuloasa.
Deoarece nu am bani pentru reparatii, am decis sa mai studiez problema asa ca, am completat cu apa si merg zilnic cu masina pe o distanta de circa 1 km, pana la serviciu si inapoi. Apa nu a mai disparut din vas, temperatura creste pana la 80-90 grade, nu a mai fiert motorul, nu a scazut nivelul uleiului, pe joja uleiul este ok si la culoare si la nivel, pe buson am gasit o substanta galbena. insa motorul merge bine.
Deocamdata nu plec din localitate, imi este teama sa nu raman in strada. Dumneavoastra ce credeti ? Trebuie schimbata numai garnitura de chiuloasa sau si alte garnituri, etc. ? Cat de urgenta este problema ? Daca inlocuiesc apa cu antigel se poate agrava ?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ar fi trebuit sa faci cateva lucruri,pe care ori nu le-ai facut,ori nu ne-ai spus:
1.Pe treseu (Zalau-Galati) trebuia sa te mai uiti din cand in cand la termometrul de pe bord (temperatura motorului).
1a.Nu ne-ai spus cu ce viteza ai mers.
2.Cand ai turat motorul si a fiert apa,trebuia sa vezi daca radiatorul era fierbinte si daca a pornit ventilatorul (trebuia sa porneasca).Si la fel,la ce temperatura a ajuns apa.
Daca nu a trecut de 100-105 grade,nu cred ca s-a ars garnitura.
Citeste pe forum (cauta subiecte) si invata cum functioneaza motorul (racirea),cum se testeaza...si sa stii ca antigelul nu-i face rau masinii,ci din contra:nu e voie sa mergi fara antigel nici vara.Exceptia,e atunci cand undeva e o fisura si se pierde apa...pana se repara,poti merge (fortat de imprejurari) fara antigel.
Dupa ce ai mers doar cu apa,trebuie facuta o spalare serioasa a circuitului de racire,inainte de a pune antigel.Faci asta numai dupa ce te asiguri ca sistemul nu pierde apa si functioneaza corect (termostatul,termocupla,ventilatorul).
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
daca temperatura apei nu a trecut de 105 grade nu cred ca sa ars garnitura.Sant mai multe cauze care duc la pierderea apei din vas ( radiator fisurat ,pompa defecta,furtune inbatranite,calorifer caldura fisurat, garnitura egr, garnitura distributie) Din ce banuiesc pierzi apa dupa ce motorul se incalzeste, dupa parcurgerea a 1 km nu se incalzeste si nu apar pierderi mari, Tine motorul sub observatie mai mult timp si la diferite temperaturi si daca nu mai sant pierderi baga antigel
Skip ads

  • relu37

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Corsa - garnitura distributie sau chiulasa arsa
Multumesc pentru raspunsuri. Am gasit un inginer mecanic tanar si priceput care mi-a desfacut motorul si a constatat urmatoarele:
- garnitura de chiuloasa deteriorata, intra apa in ulei, la cilindrul de langa lantul de distributie
- chiuloasa a fost dusa la rectificat pentru planeitate insa s-a constatat ca sunt probleme si la supapele de evacuare (pret reparatie 250 lei)
-foarte multa spuma pe capac, un strat de 0,5-1 cm
- se va demonta baia de ulei pentru spalare interioara
-se va inlocui lantul de distributie, semeringuri, garnituri deteriorate, etc. si mai vedem.
Sper sa mearga bine dupa reparatie.

1.Pe traseul (Zalau-Galati) m-am uitat la termometrul de pe bord (temperatura motorului), insa temperatura maxima afisata a fost de 90-95 grade, iar viteza maxima 130 km/ora pe anumite portiuni.
2.Cand am turat motorul si a fiert apa, radiatorul era fierbinte, a pornit ventilatorul iar temperatura a ajuns la 95 grade. Pana acum nu am inteles de ce indicatorul de temperatura nu a ajuns niciodata la 100 grade, nu s-a aprins becul rosu in bord dar garnitura s-a ars. Sa fie defect ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Daca tot ai facut bucati pe acolo, arunca o privire si la starea pompei de apa, plus capacul de la vasul de expansiune, daca tine presiune.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai degraba la segmenti si simerinuguri supape
  • nickiasi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua
O rugaminte mare pentru dl Dan Cuciureanu: unde as putea schimba in Iasi o garnitura de chiuloasa la o masina Corsa C Z12XE, fara sa fiu "jefuit"? Simptome la masina: pierde rapid lichid de racire, ulei vascos albicios. Daca treaba e mai serioasa (chiuloasa fisurata, de exemplu) ce ar fi de facut: se mai merita reparatii sau poate fi luata in calcul si varianta unui motor SH? Multumesc!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am vazut ca masina e condusa de sotie...daca a mers asa cu ea treaba e crunta. Nu ai avut ungere si racire suficienta, rezulta uzura la mai tot ce ai in motor gen cuzineti, arbori, ovalizare chiulasa etc.
De obicei nu pica garnitura chiulasa, ai o fisura in ea sau in bloc, spun de regula ca aceste motoare merg si la 120grdC. La fel regula clara e ca pica garnitura distributie si intra antigel in ulei, asta e cazul fericit. Fericirea costa cam 1900lei daca vrei treaba buna deoarece se schimba toata distributia, ulei, antigel, filtru etc.
Cazul nefericit costa cat nu face: distributie (sigur tacanea motorul la cald), suruburi si surubele, garnituri, simeringuri supape, solutii de curatare, ulei de spalat (mergi cu el cateva zile), rectificare scaun supape, verificare plan, cuzineti ca sigur sunt haliti, manopere de te saturi si cine stie ce furtune in moarte clinica mai gasesti...sau gasesti fisura si nu ai ce face. Fisurile le gasesti doar cu lupe puternice sau ceva microscop chiar daca e didactic. Daca chiulasa nu e plana poti lua din ea maxim 0,1mm, producatorul nici nu recomanda asta. Daca ai uzura la pompa de ulei treaba e cumplit de scumpa. Deci suma daca o fi sa se poata face ceva cu motorul te duce lejer la 2400lei , mai degraba 2700lei.
Problema e cat a mers asa masina ?
Problema doi e ca daca cineva face constatare adica desface si primesti veste nefasta tot trebuie platit ca a muncit.
Sfatul meu este de vazut daca e de la garnitura distributie sau nu, aici primesti vestea mai 'ieftin'.
Un motor Z12XE bun si cu garantie este 500euro, inca 100 montare ca popa.
Te pot ajuta cu inlocuire distributie cazul fericit sau am motor perfect cu distributie schimbata si care nu papa ulei.
Iete poza cu cazul 'fericit' garnitura distributie deteriorata :

Nu ai ce face, schimbat totul la distributie si fara rabat ca stie Nea Vasile mai bine decat o gramada de ingineri de la GM.
  • nickiasi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Va multumesc mult pentru raspuns. Va voi contacta saptamana viitoare, asa cum am vorbit la telefon.
  • danlazar

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
am inlocuit garnitura de distributie (era arsa in zona pompei de apa)si totodata si pompa de apa ce avea urme vizibile de scurgeri de antigel .motorul nu se mai incinge ,motorul merge bine,temperatura sta la 88gc,insa mazga pe capac si buson ulei este prezenta in continuare ! uleiul inca nu l-am schimbat ....sa fie asta cauza ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Treaba mioritica ca de obicei.
Ca sa scoti capac distributie trebuie data baia jos si cu ocazia asta curatat sorb, asta sigur nu au facut, fortat iese dar sorb necuratat, curge antigel in baie, pe intelesul tau in ulei.
Ai vrut ieftineala asta ai .
Acum schimba ulei+filtru si fa rugaciuni sa nu ai sorb infundat, nu mai spun de altele.
Skip ads

  • danlazar

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
nu e vorba de ieftineala ca nu am negociat pretul, insa nu m-am gandit ca trebuie sa le spun si curatarea sorbului,am avut impresia ca e un mecanic bun care stie ce are de facut.
acum ca faptul este consumat voi incerca eu sa fac acest lucru ce nu mi se pare greu...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curatatul sorbului e banal in vorbe, in fapte trebuie ridicata pe capre, scoasa evacuarea care e lucrul dracului de multe ori ca piulitele cele trei se sudeaza in timp si risti sa rupi prezoanele din catalizator.
Schimba uleiul si poate scapi usor.
  • cioris

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema, macar sa stiu daca ma cert cu mecanicul sau e vina mea.

Am observat ca imi disparea apa din vasul de expansiune si aveam spuma pe capacul de la ulei.. am dus masina la service si initial au zis ca e garnitura de chiuloasa arsa, i-am spus mecanicului ca am mai patit cu o alta masina sa mi-se arda garnitura de chiuloasa si nu cred ca e de acolo, pentru ca nu imi crestea temperatura apei. Dupa cateva zile ma suna ca este garnitura de la distributie si ca o sa schimbe toata distribuția. Am zis ok si l-am rugat sa se mai uite si sa mai faca ceva daca mai vede ceva in neregula pe acolo.
Dupa o saptamana am luat masina si in acea zi a mers perfect, nu se mai auzea țãcãnitul ala la motor, nimic. A doua zi dupa vreo 20 de km se aprinde check engine... citesc codurile, "fuel trim mulfaction". Dau sa pornesc iar.. surpriza nu pornea.. dadea sa porneasca dar murea... am mai incercat si pana la urma a luat-o, tremura toata si mirosea a benzina, fum mult si parea innecata. Verific apa, scazuse iar spuma pe capac aveam iar.. Am intrat in panica
Am dus-o la service iar si mi-a zis ca nu are nimic. Cica spuma o sa mai am pentru ca mi.a spalat motorul si pana se duce toata apa ramasa pe acolo si apa a scazut pentru ca s-au mai umplut golurile de pe instalație. Acum eu fiind bâta in mecanica, stiu doar sa fac o pana Smile)) am zis ok. Mi.a sters codurile de eroare si mi-a spus ca nu are ce sa ii faca la ea ca cica mai trebuie sa mai ies in afara bucureștiului cu ea sa o mai forjez putin si o sa isi revina. Am plecat de acolo, masiba a pornit bine, fara nici o problema. Aseara s-a aprins iar check engine si iar nu mai porneste la rece, spuma iar am pe buson, apa iar a disparut. Ce credeti ca este ? Mentionez ca toata distractia m-a costat 1700 Ron... Au gresit ei ceva sau am stricat eu ? Am facut in total 230 de km cu masina de cand a iesit prima data din service. Multumesc frumos!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu vad ce greseala puteai tu sa faci inafara ca ai mers cu ea cam mult pana sa remediezi. Vorba vine remediat ca tot ai antigel in ulei deci ori nu a facut treaba buna ori chiar ai si probleme la garnitura chiulasa sau chiulasa sau bloc.
Acum ca sa mergi tot la ei nu merita, nu stiau de problema clasica la aceste motoare, probabil au dat cu goagal pana au gasit discutia asta. Totusi nu e treaba simpla, mai sunt chichite care nu le gasesti pe net si mecanicii nu le spun, ei citesc ca scrisul e cam problema la ei.
Indicat ar fi sa mergi la un service care mai stie ce si cum, gen autoa sau eds (vezi publicitate). Ei desfac si iti comunica ce au gasit, poate nu ai toate piesele inlocuite dar platite, poate ceva montat gresit etc. Abia cu o nota de constatare semnata si stampilata poti sa te certi cu ei. Asta evident daca ai avut de la ei nota de comanda lucrare, factura, deviz acceptat. Daca nu ai acte doveditoare ei nici nu te cunosc sau masina, canti la bec pe romaneste.
  • dragospv

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara tuturor.Am o Corsa C 1.2 Z12XE din 2002 cu probleme de pierdere de antigel,spuma in capac si pierdere ulei destul de importanta(picura prin coltul baii unde se lipeste de cutie spre fata masinii).Am incercat sa ignor problema pierderii de antigel prin completare si supraveghere antigel si ulei,dar se pare ca i-a venit sorocul garniturii de la distributie.Astazi am observat ca nivelul de ulei a crescut si tinde sa se deschida la culoare(clar semn de emulsie) si bineinteles ca antigelul era sub nivel.Vreau sa o fac singur in primul rand din considerente financiare si in al doilea rand din neincredere.Stiu ce piese trebuie sa-mi cumpar,ce scule,de unde,dar totusi as avea cateva intrebari pentru cei ce au mai facut aceasta lucrare nu foarte simpla:
1.Cum pot sprijini motorul daca vreau sa demontez baia si capacul de la distributie in acelasi timp.Cea mai simpla ar fi suspendarea,dar se mai poate si altfel?
2.Cum aplic siliconul pe garnitura de distributie(Renzosil-Victor Reinz)daca trebuie montat pana se usuca?Pun pe spatele garniturii,montez totul si apoi pe fata doar in locurile marcate prin pozele de pe forum si doar inainte de a remonta capacul?
3.Garnitura baii de ulei,a pompei de apa,termostat,EGR vor fi montate uscat pe suprafata curatata sau cu acelasi silicon mentionat mai sus?
In speranta ca nu vi s-au parut prea idioate intrebarile mele(sper sa fi citit bine peste tot pe forum)v-as fi foarte recunoscator pentru raspunsuri.
O seara buna
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. pe bloc motor jos sub compresor AC ai o buza, intra brici un cric mic hidraulic
2. pui silicon pe bloc/chiulasa unde trebuie, montezi piesele, pui acum pe capac distributie si gata, trebuie sa te misti repede.
3. la garnitura baie si egr nu se pune silicon, la pompa de apa si termostat doar putin cat sa stea garnitura in canal la montare.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,716
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ma cam ingrijoreaza si pe mine garnitura asta,anul asta se fac 4 ani de cand am schimbat distributia,am ulei eneos 5w40 in motor si parca cam multa spuma pe buson,antigelul necompletat cam de un an,insa am observat ca a scazut cam din toamna pana acum vreo 200-300 de ml,garnitura este Elring,insa nu a fost aplicat niciun silicon pe ea la montare,e posibil sa cedeze chiar asa repede dupa nici 4 ani ? Nivelul uleiului este bun,insa ma ingrijoreaza spuma de pe buson
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motoarele astea cam fac spuma iarna, este prost proiectat (ieftineala) capacul culbutori, alte motoare mai au un plastic mare deasupra cu ecotec gen scut termic. Deci mai asteapta ca sa tragi o concluzie.
Pierderi de antigel poti sa ai pe la pompa apa, furtune, radiator, sunt asa de mici ca nu vezi decat urme de 'sare' .
Garnitura elring nu e asa proasta dar daca nu e montata corespunzator evident ca nu va tine.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR