Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Doctor_Blade

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2008 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am un Opel Corsa, benzina 1.4 (Noul Opel Corsa 2008, Enjoy) si de cateva zile am descoperit ca becurile de frana de pe spate (cele doua laterale plus cel central de pe hayon) sunt aprinse. Primul lucru la care m-am gandit s-a stricat contactul de la pedala de frana deci trebuie schimbat dar azi mi-am facut timp sa verific asa ca m-am apucat sa descopar pozitia contactului la pedala de frana.
Trebuie sa recunosc ca te cam chinui sa-l ajung si nici nu vreau sa ma gandesc cand v-a trebuii, daca v-a trebuii sa-l schimb.
Bun, am dat si de firele care vin la contact, patru la numar ce se unsesc intr-o mufa ce vine exact pe contact (sau sa-i spun contactor, ca este acea chestie de plastic, o carcasa cu un buton cu arc pe pedala de frana, aproximativ ca la vechea dacie sau probabil ca la toate masinile sistemul este la fel sau asemanator). Am scos mufa din "contactor" si surpriza, becurile nu s-au stins, asa ca am pus mufa la loc si tot nu s-au stins.
Am tot apasat pedala de frana in speranta ca descopar ceva dar am descoperit cu surprindere ca stopurile si-au revenit, adica functionau normal. Dar nu a durat mult si jocul cu luminile aprinse a reinceput, iar acum ele se sting dupa ce eliberez pedala daca vor ele.
Stie cineva care este sistemul si lagaturile electrice la stopuri?

Multumesc.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Masina nu mai este in garantie? Daca mai este, mai bine mergi la service pentru ca mai degraba pare un scurtcircuit decat un defect mecanic la un intrerupator.
  • Doctor_Blade

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2008 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Din pacate am gresit eu anul e din 2007 in primavara cumparata masina asa ca adio garantie, si mititica s-a gandit sa-mi faca acum probleme.
Am sa incerc sa ma duc la service cu ea dar tare mie ca ma vor imbarliga aiai ca sa ma jecmaneasca de bani, ca asa au vrut sa ma imbarlige si la revizie, dar si-au luat teapa ca nu si-au gasit prostul pe partea mecanica, dar pe partea electrica nu stiu nimic la Opel.
Daca mai este cineva cu vre-o idee, astept.
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Problema nu ar trebui sa fie asa grava, mie cand mi-au schibat servofrana mi-au ramas aprinse si am fost la ei (nu stiu ce au facut deoarece nu ai voie sa stai lanaga masina cand lucreaza mesterii ca ii strezezi, o regula stupida) dar nu a durat mai mult de 10 min, si ala a umblat doar la interior deoarece din sala de asteptare poti vedea printr-un geam masina(presupun ca la contactul de la pedala) probabil era pusa invers mufa.
Skip ads

  • Doctor_Blade

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2008 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este de la contact, sau cine stie, oricum mufa de care vorbesc nu ai cum sa o pui gresit ca are o catare ca toate mufele de altfel.
De ieri am cautat pe net tot felul de scheme electrice pentru Opel Corsa D dar nu am reusit sa gasesc decat pentru Opel Corsa C (daca am inteles eu bine modelul D este cel pe care il am eu iar C este putin mai vechi, anterior celui pe care-l detin).
Din documentatie incerc sa deslusesc partea electrica iar pana acum am inteles de ce sunt patru fire la comutatorul de la pedala.
Comutatorul are dublu rol, intrerupe un circuit si inchide altul, si amandoua sunt legate de "Engine Control Module", aici s-ar putea sa fie problema.
Cred ca pana la urma tot o sa ma duc la dealer, dar cel putin sunt mai destupat. Ma mai bate gandul sa cumpar un contactor de la magazin ca sa incerc si cu unul nou.

Sunt sigur ca problema nu e grava dar timpul e limitat, nu-mi pot permite sa circul asa, ca cine stie dau peste un fraier care nu se prinde ca am probleme cu stopurile si ma trezesc cu el in mine, si ca sa circul ca un mos nu pot ca ma injura lumea. Very Happy
  • Doctor_Blade

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2008 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat. Pana la urma switch-ul a fost de vina, si asta dupa ce am gasit pe net exact softul lor de diagnosticare. Punand masina pe tester a dat imediat eroarea de switch pedala frana blocat pe deschis, asa ca m-am dus la opel si s-a schimbat cauza si s-a inlaturat efectul.
Asa ca am terminat, daca mai aveti si altii aceea-si problema poate tot switch-ul e de vina, dar cel mai bun este sa ai la dispozitie softul de diagnosticare sau daca nu fuga la un Opel.

Succes

Cauta si vei gasi!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu ne-ai spus cat te-a costat la service?
Si cum explici ca ai scos mufa si becurile nu s-au stins?
  • Doctor_Blade

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2008 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2009

  • Mesaj Privat
danpet a scris:Nu ne-ai spus cat te-a costat la service?
Si cum explici ca ai scos mufa si becurile nu s-au stins?


Nu am crezut ca este swich-ul, dar m-am inselat. Am studiat diverse scheme de pe net apoi am facut rost de TIS si nici acolo nu m-am lamurit de ce atunci cand scot mufa nu se sting stopurile pe frana.
Din TIS reiese ca switch-ul da o dubla comanda de ichis, probabil un semnal, catre: 1 modulul ABS si 2 catre modulul de motor al masinii.
Problema este ca nu am reusit in TIS sa inteleg modulul.
Din modul pleaca comanda catre stopuri.
Ce era ciudat ca daca scot sigurantele asa cum scrie in carte stopurile nu se sting, s-au stins abia cand am scos conectorul care pleaca din modul, acest conector se afla in zona de la bord, zona de sigurante.

Ca sa concluzionez, nici in ziua de azi nu imi explic cum de a fost doar switch-ul, el fiind depistat doar de o analiza cu testerul de la Opel. Acel tester a indicat direct eroarea de swich blocat .

Total costuri 153 lei cu tot cu TVA: 54 lei manopera (0.6 ore cu rata de 90 lei/ora) +74 lei switch-ul +25 lei materiale auxiliare.

Cand am avut stopurile aprinse am remarcat ca atunci cand accelerez, cand si cand, masina dadea semne de infranare cu smicituri. Acum a disparut acest fenomen, sint convins ca era de la problema cu stopurile.
  • alex_22

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca era contactul de frana. Asa am inteles cand l am schimbat si eu. Smile
Ps: Am un opel zafira B
  • adrianaxin

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
aceeasi problema a aparut astazi la mine. am o zafira b. dimineata becurile din spate clipeau ca o orga de lumini...bateria de abia mai "respira".....am incarcat bateria pe rederesor , dar problema cu becurile pe stop frana a persistat pana seara tarziu, apoi s-au stins de la sine. in cursul zilei am contactat reprezentantii opel radacini galati, au confirmat fatpul ca problema e de la switch. la inceput am fost cam sceptic, dar m-am mai documentat si am constatat ca in acest contact de fapt mai sunt doua microcontacte. asa ca am comandat produsul si mi-am facut o programare la reprezentanta opel. pretul estimativ cu manopera este 150 ron. salutari tuturor
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR