Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • maddyunicat2011

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2011

  • Mesaj Privat
svg_gabriel10 a scris:@Maddyunicat2011 Eu as vrea ca prizele din habitaclu sa imi ramana libere si sa nu imprastii 5 metri de cabluri pe la picioarele pasagerilor, de aia as vrea sa apelez la o conexiune ascunsa pe direct! Very Happy

Cu respect!
Eu am legat firele direct la papucii de la bricheta si am pus un intrerupator si cum nu se fumeaza in masina ,am inlocuit scrumiera cu o priza mica din comert si nu am nici o problema cu firele...scuze ca am raspuns intarziat dar sper sa foloseasca pe mai departe..bafta..
Skip ads

  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut ! Scriu doar asa de informare... Am lucrat mult cu laptop in masina.
------------------------
Daca vrei laptop in masina e cel mai simplu un invertor 12V= --> 220V~. Puterea unui laptop uzual e max 100W. Eu totusi as recomanda un invertor de cel putin 300W, ptr ca va functiona fara sa se infierbinte. Nu va faceti griji, tot 100W va consuma pentru acelasi laptop, nu 300W.
Randamentul acestor invertoare e destul de ridicat (spre 90%). Deci daca pui un bec de 220V/20W, va suge din masina aprox 12V/22W.
Trebuie ales un model care are carcasa de aluminiu cu nervuri de tip radiator ! Celelalte nu se racesc bine, intra protectia termica, daca are.
Eu am luat unul de 600W de la Vitacom (nu e reclama, produse similare se pot cumpara si din multe alte locuri, mai nou si in raioanele tehnice din supermarketuri). Preturile sint de la echivalentul a 25Euro la 100Euro, depinde de wattaj. Pe asta al meu, din poza, daca pun un bec de 100W, dupa o ora radiatorul ramine aproape rece. De-abia simti ca incepe sa fie caldut. Asa e OK. A costat 40 Eur la superoferta.
Merge sa-l conectezi la bricheta fara probleme, daca folosesti doar un laptop. La bricheta e de obicei siguranta de 15A, deci pusca la 180W. Nu tre sa te apropii de aceasta valoare, ca atunci incepe sa se incalzeasca siguranta.

Eu folosesc acest invertor cind trebuie sa mesteresc prin masina (pistol sau ansa de lipit, masina mai mica de gaurit, frezat), ca n-am electricitate la garajul de bloc... Citeva ore bune merge si laptopul, fara sa pornesti motorul. Depinde si ce tip si cit de bun acumulator ai pe masina.
Avantaje:
Poti folosi orice incarcator de casa (220V~) pe care il ai deja. Nu tre sa ii cumperi echivalentul ptr masina.
Cu un triplu stecher (ce ai deja acasa) poti cupla mai multe incarcatoare in paralel, in acelasi timp.
Merge si televizorul LCD la o adica, cu parabolica. Meciuri la pick-nick ! Wink
E ideal ptr cei care merg ocazional la iarba verde.
Dezavantaje:
Trece totul prin 220V, deci intervine o pierdere de cca 10%.
Apoi gabaritul. E cam marisor, cam cit o caramida mai mica.
--------------------------

O alta varianta ptr laptop e invertorul 12V= -----> 16...22V=.
Oferta e destul de mare si aici, cele care sint foarte usoare (in comparatie cu celelalte) nu prea sint bune, se incalzesc, crapa repede.
Ce am eu in a doua poza a costat 50Eur si e cel mai bun dintre cite am avut.

Avantaje:
Pierdere mai mica pe lantul de alimentare/conversie. Economisesti cam 10% din putere, in sensul ca n-o pierzi.
Volum mai redus. Cam cit o sapuniera mai mica.
Dezavantaje:
Tre sa vezi daca ai in pachetul oferit mufa ce se potriveste laptopului tau. Daca n-ai, tre sa faci rost de una si s-o adaptezi la convertor.
Nu poti conecta mai multi consumatori.
--------------------------------

A treia varianta e cea mai ieftina. Daca ai noroc sa detii un laptop ce merge cu cel mult 16...17V, poti incerca sa-l conectezi direct la mufa de bricheta. Acolo sint aprox 14V cind merge motorul. De multe ori e suficient ptr laptopurile sus amintite. Chiar daca nu va incarca laptopul, il poate mentine la un nivel mediu sau minim al incarcarii. Doar ca trebuie sa faci rost de o mufa ca sa-ti faci un cablu.


  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ultima versiune e cea mai proasta idee. faci asta daca nu iti mai trebuie laptopul. Desi teoretic s-ar putea sa-ti mearga, in caz de suprasarcina risti sa faca totu poc. nu uita ca majoritatea laptopurilor, nu mai au decat niste sisteme foarte primitive de protectie in ele, majoritatea protectiilor pentru alimentare fiind mutate in incarcator, pentru a se reduce dimensiunile si greutatea.
in rest cam ai dreptate, cu exceptia eficientei. cand cineva zice ca are eficienta 85%, nu te gandi ca aia e efficienta mereu. aia e eficienta maxima, pe care de multe ori nimeni nu-ti zice unde e. poate fi la incarcare de 50% din puterea nominala sau 70%. niciodata nu va fi la 100% si la un aparat bun facut cu simt de raspundere ar trebui sa fie mereu peste 60% si sa arate ca si o curba de cuplu a unui motor.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
"Trebuie ales un model care are carcasa de aluminiu cu nervuri de tip radiator ! " ---> NU
Trebuie sa fie acel invertor cu unda sinusoidala Wink . Ce treaba are carcasa(forma acesteia) cu functionalitatea!? Daca vrei sa faci performanta...cumperi ceva scump (peste 100€), iar daca nu dispui de banii astia, poti sa iti bagi nasul sa modifici racirea Smile
In alta ordine de idei, invertorul auto de 220v este o pacoste! 100%
Pentru un amarat de laptop se poate cumpara sau confectiona un variator de tensiune direct de la 12v la cat ai nevoie Smile
Numai bine!
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
gabriel, daca nu ai vre-un motor ce vrei sa-l folosesti pe invertorul ala, nu-ti trebuie true-sine, si un square wave e mai mult decat bun. motorul e mai pretentios, dar si ala doar pe termen lung.
s-a referit la carcasa de aluminiu cu radiator caci disipa mai eficient caldura.
  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:ultima versiune e cea mai proasta idee. faci asta daca nu iti mai trebuie laptopul.
Desi teoretic s-ar putea sa-ti mearga, in caz de suprasarcina risti sa faca totu poc.
Nu prea inteleg despre ce suprasarcina vorbesti. Ca doara nu sintem in apartament sa dea Renel 380V in priza in loc de 220V !
Alimentarea aceea e practic de pe acumulator/alternator. Cine sa genereze acea suprasarcina ? Sa zic mai exact supratensiune. Incarcarea acumulatorului auto e de fapt limitata de un regulator de tensiune, setat pe la 14V. Ei, daca se buleste acela, poate fi bai. Dar nu se prea intimpla.
Eu nu vorbesc teoretic. Ma ocup de multa vreme de electronica. Am utilizat practic aceasta metoda mult timp, pe un laptop IBM T43, (care cere 16V=).
scorpio18 a scris:nu uita ca majoritatea laptopurilor, nu mai au decat niste sisteme foarte primitive de protectie in ele, majoritatea protectiilor pentru alimentare fiind mutate in incarcator, pentru a se reduce dimensiunile si greutatea.
Poate ca in subnotebookurile/laptopurile foarte noi e asa, dar la acelea de 2-3 ani sigur nu e asa. Au in ele un convertor de tensiune in comutatie, oricum. Doar nu crezi ca procesorul merge direct cu 16...22V ???
El merge cu 3,3V sau 2,4V sau 1,8V.
scorpio18 a scris:eficienta ...poate fi la incarcare de 50% din puterea nominala sau 70%. niciodata nu va fi la 100%
Eu vorbesc de eficienta invertorului, nu in genaral a incarcarii prin tot lantul. Eficienta unui invertor este raportul dintre puterea de iesire si cea de intrare. Evident, cum zici si tu, nu poate fi 100%! Dar e aproape de 90%. Se poate verifica usor. Pui un bec de 220V/100W pe invertor si masori tensiunea si curentul pe intrare (de ex poate fi 12V x 9,16A = 110W). Si reiese 100/110=0,90, deci 90%. Evident, la puteri din ce in ce mai mari eficienta scade deoarece tranzistoarele care fac comutarea au o curba de curent, ajung la limita termica, etc. Deci e bine de luat convertor mai mare si de folosit la putere mai mica, cum am mai zis.


svg_gabriel10 a scris:"Trebuie ales un model care are carcasa de aluminiu cu nervuri de tip radiator ! " ---> NU
Trebuie sa fie acel invertor cu unda sinusoidala
Aici trebuie sa zimbesc Smile . Am avut si convertor din plastic, ca trebuia urgent si nu era la magazin decit din acela. A mers exact o ora cu laptopul. S-a topit si a scos fum.
Evident, depinde si ce consumator pui pe el. Daca vrei doar un incarcator de telefon, e bun oricare invertor ! Dar aici vorbim de sute de wati. Racirea cu radiator mare de aluminiu e mai buna decit cu plastic. Asa-i ca esti esti de acord si tu ?
Chestia cu "pure sine wave" e doar ptr consumatoarele inductive cum zicea si colegul de mai sus (motoare, transformatoare, balastul tuburilor cu descarcari in gaze, etc). Motivul e ca acestea reactioneaza diferit in cazul curentilor care nu sint sinusoidali. Nu inseamna ca nu merge, doar ca are un zgomot mai ciudat, nu se invirte asa repede, nu lumineaza asa tare, etc.
In rest arunci banii degeaba pe el, ca toti consumatorii moderni redreseaza tensiunea de 220V~ alternativ, facind-o continuu 220V=, si numai apoi o reduce la tensiunea de utilizare (de ex 19V= la un laptop).
Ti-e totuna ca redresezi sinus sau dreptunghi ! Deci nu prea are sens sa dai banii pe sinus. Evident, vinzatorul iti zice brasoave ca sa-ti vinda ceva scump ! Smile

Dar de aceea sintem aici pe forum sa ne informam reciproc !
Peace ! Smile
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
partea cu redresat 220V din AC in DC e foarte falsa. Cum cobori tu apoi din 220V in 20V DC? si nu-mi zi regulator de tensiune ca ala se arde in prima secunda sau costa cat 3 transformatoare si are o eficienta mai mica decat consumul unei masini moderne.
Deschizi orice sursa de DC respectbila (nu home made facuta de cineva cu vise marete) si vei avea un traf care face din 220V AC o tensiune joasa dar tot AC, o rectifica, si apoi o filtreaza si are DC. cat despre cei inductivi, problema nu e ca fac zgomot, problema e ca tu ii stresezi foarte tare circuitul, caci inductorul nu lasa curentul sa scada/creasca brusc, si chiar si intr-un alimentator de laptop ai un inductor pentru filtrare si egalarea impedantelor. Sunt multe aici de zis, insa un incarcator de laptop ar putea rezista fara probleme caci e circuit digital si se adapteaza singur.
cat despre eficienta, eu acum lucrez cu invertoare, si toate facute comercial au eficienta maxima in jur de 70-90% (in plaja asta, insa doar intr-un singur punct), nu vei gasi niciodata un convertor care sa aiba eficienta de 90% pe mai mult de 10% din plaja lui de putere. Crede-ma caci am un coleg ce se chinuie acum sa ridice eficienta cu 5% calulata european, de altfel ai sa vezi ca invertoarele solare spre exemplu au 2 eficiente, ce-a maxima si cea europeana.
IBM-ul tau T43 e destul de vechi, nu 2-3 ani. si de asta poate. am un asus de vreo 5 ani, si crede-ma inauntru circuitele de protectie sunt aproape zero. Procesorul nu functioneaza cu 18V cat cere el, insa ecranu, motoru din CD-rom, cere tensiune ridicata.
Cand m-am referit la supra-tensiune, m-am referit la transientul ce apare cand scoti/bagi un consumator in circuit cum ar fi AC-ul sau climatronicul.

supradimensionarea unui invertor e cea mai proasta investitie cand vine vorba de eficienta, cand vine vorba de practicalitate e acceptabila.
  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Scorpio18, nu e nici o greseala in ce am scris eu ! Totul e asa cum am zis !
Tu incurci doua tipuri diferite de surse (de conceptie diferita). Sint cele liniare (arhicunoscute) si cele in comutatie (switching power supply).
Cele liniare sint asa cum le-ai descris, 220V~, transformator, 18V~, redresor, filtru, stabilizator. Pina aici e OK !
Doar ca sursele moderne sint de comutatie. Inteleg aici televizoare, receivere de satelit, laptopuri, desktopuri, imprimante, sursa unor lampi decorative de halogen, incarcatoare de telefon si a tuturor device-urilor moderne, etc.

99% din amatorii home made isi fac surse liniare. Sint usor de inteles (functionarea), dimensionat, executat si testat. Doar ca au eficienta redusa (40...70%), volum mare si greutate mare.

Sursele in comutatie sint complicate, pentru multi nu e deloc clara functionarea lor, sint greu de dimensionat executat si testat. Au eficienta mare (90%), volum mic si greutate mica. Si ele au un transformator de ferita inauntru, dar acela merge la zeci sau sute de KHz, nu la 50Hz ca si acelea cu tole. De aici apare reducerea de volum.
Iar principiul de functionare e TOTAL DIFERIT. Atasez o poza cu schema bloc a unei surse de comutatie, dar gasesti si teoria lor complicata pe google. Se distinge clar redresorul de 220V~, care ti se parea asa de incredibil.


Intreaba amicul tau care studiaza eficientizarea invertoarelor. Sint sigur ca va fi de aceeasi parere cu mine.
As pune ramasag ca tu nu ai desfacut niciodata o sursa de laptop ! Smile

Deci invertoarele de masina despre care vorbim in acest topic sint niste surse in comutatie, iar majoritatea consumatorilor ce ii alimentam cu acestea au la rindul lor surse in comutatie. De aceea nu ne prea trebuie sinus.

Nu vreau sa plictisesc publicul larg cu teorii, dar totul ce am scris in posturile mele anterioare se bazeaza pe cunostinte destul de bune (zic eu) teoretice si practice.
Puteti sa va bazati linistiti pe acele informatii.
Sau, cealalta optiune; La cumparare, ascultati de un vinzator ageamiu angajat de o luna ca sa vinda produse electronice si el va va "garanta" ca ce zice este corect. (In urma cu o luna inca vindea ceapa la piata.)

Peace ! Smile
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am uitat, caci n-am mai lucrat de mult cu convertoare , eu lucrez doar pe partea de invertor.
imi cer scuze, am uitat de sursele de comutatie cu HF traf. acolo ai dreptate, si desi au o eficienta mult mai mare decat un LF traf, tot nu poti sa spui ca eficienta aia de 90% e pe toata plaja, caci nu are cum. daca vrei eu pun un power analyzer yokogawa la bataie si tu cea mai buna sursa si masuram eficientele sa vedem ce iese. eu am vazut masuratorile pe sursa asta, si nu e una ieftina, si desi ajunge la eficiente de 95%, are locuri unde eficienta e sub 85%.
Asta se trage cel mai mult de la pierderile care nu sunt proportionale. daca conduction lossesurile sunt exponentiale, switching lossesurile raman cam aceleasi. Oricum ai avut in foarte mare dreptate, dar la partea cu supradimensionare este efficienta din punctul de vedere al consumului ai dreptate, la restul mi-ai dat clasa.

P.S, sursa de laptop n-am desfacut, caci toate mi-au mers bine mereu, a crapat laptopu inaintea lor sau mi s-a furat Very Happy.
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Eu mi-am expus parerea personala mai sus (Exceptie facand faza cu carcasa).
Am un invertor de 220V 300W cu unda sinusoidala, carcasa cu caneluri, radiator dublu si cooler, etc etc( 70€ ) care m-a lasat dupa cateva ore de functionare... Sad Socul de curent a fost prea mare la pornirea motorului ( cu toate ca are protectie) si mi-a ars toate (6) integratele. L-am reparat cu 130 ron si l-am pus iar pe masina. Mi-a mers o ora pe ceas si a murit iar Smile)
Concluzie: Nu conteaza doar ce cumperi, ci si pe ce masina il folosesti!
Greutatea invertorului nu vad sa fie un impediment, ca doar nu il tii deasupra capului...
Cu respect!
  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ah, pai convertorul ala avea ceva bai de fabricatie sau ai incercat sa scoti prea multa putere din el.
De obicei nu sint sensibile la socuri scurte de tensiune create de relee sau demaror.
Mi s-a intimplat de multe ori sa-mi moara motorul in mod intimplator, sau am oprit intentionat sa iau o pauza.
Laptopul si nici invertorul nu le-am stins. Am repornit motorul, e o cadere de tensiune de 1-2 secunde, dar dupa aceea totul a fost normal.

Se mai poate intimpla ca pe abtibild sa scrie 300W, dar poate au scris acolo puterea de virf, din rationamente comerciale. De obicei aia nominala e un pic mai mult de jumate. Totdeauna trebuie citit in documentatia lui (are o foaie in cutie) care e puterea nominala. Cu aceea ar trebui sa mearga zi-lumina.

Referitor la greutate ziceam ca mai bine iei unul mai greu decit unul usor (evident vorbim de acelasi wattaj). In acela mai greu s-a folosit un transformator si/sau un radiator mai mare, ceea ce e un avantaj. Asta asa in general. Ca daca e japonez, poate e jumate greutatea la aceeasi putere. Dar aia e firma de firma. Smile
  • ionut vectra c

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2012

  • Mesaj Privat
o rugaminte am si eu am tot cautat pe forum ceva despre sigurante si nu gasesc nimic despre ce caut eu,nu mi mai functioneaza priza din porbagaj vectra c caravan .exista vreo siguranta separata pentru aceasta?pentru ca pe fire nu vine deloc curent?imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.multumesc
Skip ads

  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Ionut, ai verificat toate sigurantele din panou!? Priza a mers inainte sau asa ai cumparat masina?
  • djv0da

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut, am mai prins ceva din discutia voastra aici, si speram ca poate ma ajutati cu un raspuns: vreau sa iau un Invertor tensiune 12V-230V 300W, dar la mufa brichetei auto din cabina am doar 12V cu 5A. Normal, consumul pentru ce voi conecta nu ar trebui sa depaseasca 40-50W, insa nu stiu daca sunt suficienti acesti 5A pentru a porni invertorul.
Mltumesc!
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
@djv0da, teoretic poti sa il cuplezi, dar risti sa prajesti diverse chestii (parerea mea). Invertorul de 150W e cel mai puternic recomandat pentru conectarea la priza de 12V unde ai bricheta. Cele peste 150W se conecteaza direct de la baterie.
Pe langa asta, se mai pune problema in felul urmator: cand pornesti motorul... nu iti intrerupe putin curentul din priza brichetei/radio CD? Eu asa am ars acelasi invertor de 2 ori, in cateva secunde!
Cu respect!
  • djv0da

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut, svg_gabriel10 !
Am dat comanda pana la urma de un invertor de 150W, peak 300W; ulterior, dupa ce il primesc si-l testez, va informez ce poate si ce nu.
Multumesc de sfat!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR