Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • geosev37

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Va salut ! Am gasit puntea de diode terminata in alternator. Cu aceasta ocazie am schimbat si releul de incarcare, cu toate ca nu sunt foarte sigur ca ar fi fost ars. As vrea sa stiu daca se poate masura un releu de incarcare...este vb de releul de incarcare de pe un alternator hitachi, codul releului este FA8065A. Sunt curios cum se poate masura releul. Va multumesc!
Skip ads

  • Zanfira Andrei

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2009

  • Mesaj Privat
salut colegilor, am si eu o problema cu masina si cred ca e vorba despre un releu. sa va explic cum se manifesta: daca pornesc cd-player-ul pe radio sa il dau pe o freventa unde nu prinde nimic, ii dau si putin volum dupa care pun contactul se aude un fassiiit care tine cat tine si amorsarea pompei de benzina. nu ar fi asta o problema dar am observat ca chestia cu fassiit-ul se aude si atunci cand folosesc statia radio, se aude pe receptie iar squelch-ul tre sa-l tin intodeauna mai mic. mi s-a mai spus ca problema la statia radio poate sa fie si din incarcare/alternator (releu, diode, perii). daca are cineva vreo idee sau sfat ii multumesc anticipat.
  • ZaFlor

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Cred ca am reusit sa indentific problema mea ( fara consumatori incarca 13.5 v iar cu consumatori 12.1-12.3 v), densitatea electrolitului la baterie (rombat de sase luni) era de 1.10. Am schimbat bateria (una sh de la un prieten) si acum incarca intrre 13.7- 14.2 fara consumatori iar cu toti consumatori 13.3v -13.7.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Cred ca nu ai rezolvat nici o problema,incarcarea este mica, probabil ai dusa o dioda sau releul de incarcare.
Densitatea electrolitului este mica din cauza descarcari bateriei
Skip ads

  • ZaFlor

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Mai bagat in ceata ... dar masurarea densitati electrolitului a fost facuta dupa ce bateria a stat pe redresor( la 30 min). Cu bateria imprumuttata incarca normal . Deci ? Am scapat sau nu de probleme ?
Este deja a treia zi de cand am schimbat bateria si nu mai am nici o problema dimineata, programul masini fiind cel uzual insemnand ca masina a avut acelasi regim de functionare .
La bateria mea o sa-i cumpar electrolit, o sa-l schimb si o sa vad daca mai merge sau nu (documentele garantiei fiind pierdute in negura hartiilor importante)
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@ZaFlor
Incarcarea cu consumatori porniti este mica(parerea mea).
Atentie! nu pune electrolit in baterie,complecteaza numai cu apa distilata si incearca o incarcare la redresor.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ZaFlor a scris:Mai bagat in ceata ... dar masurarea densitati electrolitului a fost facuta dupa ce bateria a stat pe redresor( la 30 min).
La bateria mea o sa-i cumpar electrolit, o sa-l schimb si o sa vad daca mai merge sau nu
O baterie ce are densitate 1,10 se incarca 100% in aproximativ 8-10 ore,respectind valoarea curentului recomandat de producator,nu in 30 min.Schimbind electrolitul la o baterie descarcata o distrugi garantat(dar poti sa o faci doar iti apartine...). De ce oare avem obiceiul sa stricam un lucru bun si abia apoi sa ne informam,sa invatam,etc...In contractul de garantie al bateriei(pe care nu-l citeste aproape nimeni) scrie detaliat si pe intelesul tuturor,despre toate aceste probleme.
  • ZaFlor

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mult ca mai oprit sa fac o prostie, dar ce sa fac ? Bateria pe care o am acum este de imprumut. Cum sa rezolv problema cu bateria mea ?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Incarca bateria 100%(densitate 1,28....) completind cu apa distilata,la nevoie,pina la 15mm deasupra placilor.Cu bateria incarcata,se verifica incarcarea alternatorului,si consumul in stand-by,pentru a vedea daca exista o cauza pentru descarcarea avansata(densitate 1,10) in care a fost bateria.
  • ZaFlor

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Asta am sa fac in weekend, sper sa isi revina. Crede-ma ca nu stiu ce sa-i mai fac. Cum am schimbat bateria cu una de imprumut nu am mai avut nici o problema.
  • cosmin92

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am un opel astra h 1.9 cdti (z19dth) si mi s-a ars puntea de diode acum 2 ani. am schimbat-o dar nu am schimbat si releul de incarcare, iar acum observ ca imi incarca undeva la 12.7-13 cu toti consumatorii porniti si undeva la 13.3 fara consumatori.
Oare daca schimb releul de incarcare o sa incarce peste 13.5? in jurul acestei valori imi incarca si dupa ce am schimbat puntea de diode doar ca acum fiind iarna se simte la baterie.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
ce risc daca incarc bateria conectata la masina ?
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
mai nimic!
doar ca poti sa arzi calculatoru,si mai stiu eu ce module electrice mai sensibile
da poti incarca bateria pe masina DAR SCOTI BORNELE DE PE BATERIE
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ai grija ca redresoarele nu prea au tensiunea foarte bine stabilizata.
Cel mai bime e sa scoti bornele masinii.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
asta stiu, eu am un incarcator bosch, pana acum aduceam bateria in casa, dar m-am saturat sa tot o plimb si desfac, ma gandeam ca un redresor bun nu are ce dauna masinii,. Voi aplica metoda cu desfacutul bornelor. Nu are nevoie decat de vreo 2-3 ore de redresare.
  • ZaFlor

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Si eu am incarcat bateria montata pe masina si s-a ars redresorul. Pana la urma am cumparat baterie , nu se merita chinul. Mai ales acum ca sunt oferte.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Baterie masurata joi dimineata (la doua ore dupa ce s-a mers cu masina): 12.33v
Baterie masurata azi (sambata) dupa-amiaza: 12.27v

La masuratorile anterioare mi-a mai iesit si o diferenta de 0.33v pe aceeasi perioada, dar si de 0.5v in decurs de 24 de ore.
Deci rata cu care se descarca bateria nu este constanta. Mentionez ca nu las niciodata vreun consumator pornit. Alternatorul incarca la 14.2v.
Ar fi corect sa trag concluzia ca bateria este de vina?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca tot doresti o concluzie,considera-te tu,vinovat,deoarece la o tensiune de 12,27v,bateria este foarte descarcata.Intii sa-i dai si apoi sa-i ceri...!
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Stiu ca este descarcata la tensiunea asta. Am spus mai sus ca tensiunea de incarcare a alternatorului este de 14,2v, deci eu as zice ca "ii dau" suficient. Asta daca nu te-ai referit la altceva, dar nu vad ce ar putea fi. Incarcarea alternatorului este buna, consumatori nu am. De asta am intrebat daca as putea considera bateria ca fiind de vina.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Incearca sa incarci bateria pe redresor cum trebuie si daca nici atunci nu tine curentul la peste 12,5v,inseamna ca ea este problema.
Si eu ma astept sa se termine bateria,am redresat-o dar mai mult de 12.3v nu tine,momentan porneste fara sa ezite,dar sint pregatit sa cumpar alta,are peste 6 ani.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR