13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
valipopa
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2012
- Mesaj Privat
fratiicaaa! mai bine schimbai masina, ca ieseai mai bine! Patania ta sper sa fie invatatura de minte pentru multi, si inainte sa se duca la mecanic, sa citeasca nitel forumurile astea! Mai mult ca sigur nu e singurul care se confrunta cu o anumita problema!
Personal asa fac, si economisesc timp, bani, si nu ma trezesc ca-mi strica masina un "meserias" care bajbaie prin ea!
Si cel mai important, fiecare isi cunoaste masina cel mai bine! Trebuie doar sa gandesti nitel!
Porniri grele incepuse si a mea sa faca, iar de o vreme dimineata pornea cam la a 3-a, a 4-a cheie! In spate fum gri la pornire, cu miros de motorina nearsa. Dupa ce se indura sa plece, mergea perfect, pana la pornirea de a doua zi cand incepea chinul.
Tensiunea pe baterie aparent normala, 12.1-12.2 dupa ce opream motorul, 13.8-14.1 cu el pornit. Ce sa fie ce sa fie? Toata lumea isi dadea cu presupusul ca electromotoru-i mic si trebuia schimbat! Mai sa fie,, de cand a facut-o ma-sa din 2006 pana acum, a fost bun,, acum a ramas mic!
La o analiza mai atenta a bateriei, am constatat o tensiune suspect de mica cand bagam ceva consumatori. Aprindeam faza scurta cu motorul oprit, si tensiunea scadea in 11.7V . Ma uit mai atent la baterie,, originala GM! din 2006! (masina adusa de mine din Belgia de la garajist, nu samsareala!) Am stat mitel si m-am gandit ca totusi e cam batrana, si ar fi crestineste s-o las sa-si traiasca ultimele momente de viata aprinzand pitici de gradina la tara! I-am pus baterie de 70Ah cu 720A curent de varf, si acum porneste fara sa clipeasca!
Concluzie: la disel conteaza foarte mult bateria! masurata in gol, nu-ti dai seama de nimic! conteaza ce tensiune ramane in momentul cand incepe sa invarta! Nu stiu care e tensiunea minima care trebuie sa fie pe baterie in timp ce dai la cheie, dar sigur, daca e prea mica, nu va mai avea curent sa deschida injectoarele cum trebuie, sau pur si simplu nu invarte suficient de repede!
Dupa cateva chei pleaca pentru ca incalzindu-se, poate genera mai mult curent, si trece de pragul critic!
Curentul de varf se masoara cu o scula speciala in service, sau la distribuitorii de baterii! Daca nu poate saraca, degeaba te culci pe o ureche ca are 2-3 ani, si 12.5 volti si trebuie sa fie buna! Iti face masina bucati in service, pentru ca un parlit de mecanic nu stie cum sa verifice o baterie! Scula aia verifica si scaderea de tensiune care se produce odata cu cresterea curentului si-ti spune exact ce trebuie sa faci! O schimbi, sau cauti buba in alta parte!
Chestiile astea de pornire incep cu sezonul rece, pentru ca se aduna mai multi factori: uleiul fiind mai rece si mai vascos, face ca motorul sa se invarta mai greu, iar bateria la temperaturi joase isi pierde din capacitatea de a genera curent mare. (desi tensiunea in gol pare ok!)
Eu am curaj sa fac pariu cu tine ca electromotorul ala l-ai schimbat degeaba, legea lui Ohm, poate explica de ce porneste cu un electromotor de putere mai mare, cu aceeasi baterie puturoasa!