Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • corsarul_mic

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am cheie de filtru si asa am facut ma m bagat dedesupt si am verificat.
Ms si sarbatori fericite si tie.
Like
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Hai mai baieti , va urmaresc si ma minunez dar apelez la voi ca sinteti cu specificatiile in mana. Am in motor Aral Hightronic 10w40 , stie naiba cit e de bun sau nu, oricum il schimb la 5000 km dar am o nelamurire.
Nu cred ca sint pe formula buna .....acum pe timp rece , daca temp peste noapte scade undeva sub -2 grade ( aprox) dupa pornire citeva minute bune motorul e tare galagios( dar nu asa....zici ca n-are ulei) , becul se stinge cu intarziere si pur si simplu mi mila sa plec de pe loc asa .
Cam de la 4-5 grade in sus treaba se schimba , multe din fenomenele mai sus ameliorandu-se serios.
Banuiesc ca as avea nevoie de o formula de ulei care sa fie mai fluid pe timp rece .... adica un 5w40 sau 5w30 ?
(y17dt, 190 mii, chinuit de mine iresponsabil)

@mulahule ...pot sa iau de buna ce scrie aici ? Macar ca si baza generala.
http://www.uleimotor.ro/generalitati.html

PS - nevasta are un Ford Fiesta 2001, benzina, 1.2 16 valve, 140 mii km, masina condusa normal si exclusiv urban si un idiot i-a bagat in motor la schimb , Castrol 15W40 ( nu intru acum in detaliile imprejurarilor ca de regula eu ma ocup si de ford). Nu prea apuc sa conduc masina ei dar cind totusi s-a intamplat nu pricepeam de ce are motorul un zgomot perfect de diesel ( a mers masina asa citeva luni). Am schimbat uleiul urgent cu Aral 5w30 respectand specificatiile si mersul motorului s-a schimbat radical plus ca a devenit ceva mai fasneatza. As fi vrut un 0w30 dar mi-a fost frica ca dupa Castrolul ala sa nu inceapa sa iasa pe la garnituri si semeringuri. Sa ma risc la un 0w30 sau 0w40 ?
- niciuna din masini nu consuma ulei ( sau ma rog, neglijabil)
Like
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
pune 5w40 si sarbatori fericite, marca ramane sa o aleg.
Like
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...multumesc ! Pastrez marca ca prefer sa ,,umblu,, la nr de km ...eu n-am nervi sa fac analize intre moleculele de lubrifiere.
Sarbatori Fericite !
Like
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:Hai mai baieti , va urmaresc si ma minunez dar apelez la voi ca sinteti cu specificatiile in mana. Am in motor Aral Hightronic 10w40 , stie naiba cit e de bun sau nu, oricum il schimb la 5000 km dar am o nelamurire.
Nu cred ca sint pe formula buna .....acum pe timp rece , daca temp peste noapte scade undeva sub -2 grade ( aprox) dupa pornire citeva minute bune motorul e tare galagios( dar nu asa....zici ca n-are ulei) , becul se stinge cu intarziere si pur si simplu mi mila sa plec de pe loc asa .
Cam de la 4-5 grade in sus treaba se schimba , multe din fenomenele mai sus ameliorandu-se serios.
Banuiesc ca as avea nevoie de o formula de ulei care sa fie mai fluid pe timp rece .... adica un 5w40 sau 5w30 ?
(y17dt, 190 mii, chinuit de mine iresponsabil)

@mulahule ...pot sa iau de buna ce scrie aici ? Macar ca si baza generala.
http://www.uleimotor.ro/generalitati.html

PS - nevasta are un Ford Fiesta 2001, benzina, 1.2 16 valve, 140 mii km, masina condusa normal si exclusiv urban si un idiot i-a bagat in motor la schimb , Castrol 15W40 ( nu intru acum in detaliile imprejurarilor ca de regula eu ma ocup si de ford). Nu prea apuc sa conduc masina ei dar cind totusi s-a intamplat nu pricepeam de ce are motorul un zgomot perfect de diesel ( a mers masina asa citeva luni). Am schimbat uleiul urgent cu Aral 5w30 respectand specificatiile si mersul motorului s-a schimbat radical plus ca a devenit ceva mai fasneatza. As fi vrut un 0w30 dar mi-a fost frica ca dupa Castrolul ala sa nu inceapa sa iasa pe la garnituri si semeringuri. Sa ma risc la un 0w30 sau 0w40 ?
- niciuna din masini nu consuma ulei ( sau ma rog, neglijabil)


poti lua de bun ceea ce scrie in site.
Pentru y17dt,motorul vrea A3B3.
Daca becul se stinge mai greu,este datorita faptului ca la temperaturi reci,uleiul este mai vascos,si ii ia mai mult timp ca acesta sa urce,si sa-si faca treaba. Cu cat ajunge mai greu sus,cu atat uzura prematura va fi mai mare,si fortezi si pompa de ulei sa "impinga". Se manifesta zgomotos pentru ca nu lasa pelicula pe piese.
Foloseste un ulei de calitate,si nu il lasa mai mult de un an. (sau alege un interval de km)
Pentru ford: ACEA- A1/B1 M2C 913-A M2C-912-A1

sarbatori fericite.
Like
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Vreau sa intreb si eu ceva si sper sa nu supar pe moderatori in cazul in care s-a mai discutat asta dar am citit destul din acest topic si nu am gasit. Sincer nu am rabdare sa parcurg 370 de pagini integral, daca va este greu sa tastati, va rog sa dati macar un link. Mai ales ca discutiile de la inceput sunt f vechi ai nu atiu daca mai reflecta realitatea actuala.

Acum concret vreau sa intreb ce ulei ar fi mai bun pt un z16xe din 2001 cu 92000km? Am luat masina cu un Aral 5w40 dupa cum scria pe un cartonas gasit agatat de o conducta de la motor completat de un service german dar nu prea am incredere. In primii 2000 km facuti de mine cu ea nu a papat, insa de cand cu frigul a cam consumat ulei in intervalul 3000-4000km parcursi. Potrivit datelor de pe cartonas uleiul ar fi fost pus pe la 85500 km si acum are 92000 dar nu sunt sigur ca aducatorul masinii nu l-a mai completat. Cred ca nu avea cum s nu consume deloc in jumatate din prim perioada de folosire si apoi in a doua jumatate uleiul sa dispara 600 grame(in 4000km).De aceea va rog s ma sfatuiti ce ulei sa pun aimplu fara milte date tehnice c nu ma pricep f bine si nu fortez masina la viteze f mari. Mai mult merg pe distante acurte cu motorul neapucand aa se incalzeasca pt mult timp.
Like
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc @mulahule ...... am sa ma uit pe specificatiile de pe ambalaj sa vad ce am bagat de fapt in masini. Revin,
Like
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Vreau sa intreb si eu ceva si sper sa nu supar pe moderatori in cazul in care s-a mai discutat asta dar am citit destul din acest topic si nu am gasit. Sincer nu am rabdare sa parcurg 370 de pagini integral, daca va este greu sa tastati, va rog sa dati macar un link. Mai ales ca discutiile de la inceput sunt f vechi ai nu atiu daca mai reflecta realitatea actuala.

Acum concret vreau sa intreb ce ulei ar fi mai bun pt un z16xe din 2001 cu 92000km? Am luat masina cu un Aral 5w40 dupa cum scria pe un cartonas gasit agatat de o conducta de la motor completat de un service german dar nu prea am incredere. In primii 2000 km facuti de mine cu ea nu a papat, insa de cand cu frigul a cam consumat ulei in intervalul 3000-4000km parcursi. Potrivit datelor de pe cartonas uleiul ar fi fost pus pe la 85500 km si acum are 92000 dar nu sunt sigur ca aducatorul masinii nu l-a mai completat. Cred ca nu avea cum s nu consume deloc in jumatate din prim perioada de folosire si apoi in a doua jumatate uleiul sa dispara 600 grame(in 4000km).De aceea va rog s ma sfatuiti ce ulei sa pun aimplu fara milte date tehnice c nu ma pricep f bine si nu fortez masina la viteze f mari. Mai mult merg pe distante acurte cu motorul neapucand aa se incalzeasca pt mult timp.
Like
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@remus-gabriel,cumpara un ulei care sa indeplineasca ACEA A3/B3
un 5w30/40
Marca o alegi tu. Daca e scump e mai bun. pretul ridicat il are datorita cantitatilor mai mari si mai bune de aditivi.
E simplu,nu?
Sarbatori fericite.
Like
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Citeodata dau rau cu bata-n balta . Nu stiu ce naiba am facut cind am facut schimburile de ulei la masini dar ceva e incalcit rau.
In primul rand am constatat cu stupoare ca Aral HighTronic de 10w40 nu exista. Cel putin nu la mine in motor si nici in bidon ca scriu cu el pe masa ! Exista de 5w40. Cel cu 10w e BlueTronic. Puteam jura ca 10w40 am in masina. Atunci e clar de unde sunetele motorului meu. Eu banuiam ca e prea gros uleiul si intrebam daca sa trec pe 5W ....cind colo el era pe 5W si probabil sint niste uzuri destul de accentuate in el de chitzaie in halul ala. Nu mai vorbesc nici de specificatiile ACEEA si API.
Acum ma gandesc ce-oi fi bagat in Ford ! ....sper ca nu ulei de floarea soarelui !
Mi-am adus aminte de manualul de utilizare ......... care spune asa :
Like
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Eu tot nu am inteles ce ai bagat in motor. 😃
Like
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Tu crezi ca eu mai stiu ?

Oricum, sint aproape convins ca in Opel am bagat Aral HighTronic 5w40 adica asta (Opel Astra G, y17dt 2002 16v 190 mii km - mers cam in forja)

.....si in Ford am bagat Aral HighTronic F 5w30 Fordul avand specificatiile(Ford Fiesta 1.2 benzina 2001 16 v 140 mii km - mers normal exclusiv urban)

Fordul merge frumos , nici nu-l auzi .....Opelul zdrangane de zici ca n-are ulei.

Ma gandeam pana la primavara sa las Fordul asa cum e ( daca e bine) iar la Opel sa-i schimb azi uleiul cu Aral Blue Tronic 10w40 fara sa mai schimb filtrul - are cam 1000km- adica cu asta


O parere ?
Multumesc.
Like
  • LiviuBCS

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Buna. Am o nelamurire. A schimbat de curand uleiul la motor. Am avut in el Mobil 1 10W40 dar mi s-a recomandat GM 5w30 totul merge ok doar ca la relanti mi se aprinde martorul de ulei. Cand apas acceleratia de la 1000 de turatii se stinge; Uleiul pe joja este la nivel. Poate fi vreo problema?
Astra H Motor 1.7DTL
Like
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Da. Presiune scazuta de ulei in turatii mici si becul te avertizeaza. Nu circula asa, e o ungere defectuoasa. Pot fi mai multe cauze incepand cu pompa de ulei si terminand cu uzuri mari la cuzineti (palier/biela) pe unde se pierde presiunea.
Ai avut un ulei mai gros si acum ai trecut pe unul mai subtire - (care e mai subtire atat la rece cit si la cald in comparatie cu cel avut initial)
Like
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:Tu crezi ca eu mai stiu ?

Oricum, sint aproape convins ca in Opel am bagat Aral HighTronic 5w40 adica asta (Opel Astra G, y17dt 2002 16v 190 mii km - mers cam in forja)

.....si in Ford am bagat Aral HighTronic F 5w30 Fordul avand specificatiile(Ford Fiesta 1.2 benzina 2001 16 v 140 mii km - mers normal exclusiv urban)

Fordul merge frumos , nici nu-l auzi .....Opelul zdrangane de zici ca n-are ulei.

Ma gandeam pana la primavara sa las Fordul asa cum e ( daca e bine) iar la Opel sa-i schimb azi uleiul cu Aral Blue Tronic 10w40 fara sa mai schimb filtrul - are cam 1000km- adica cu asta


O parere ?
Multumesc.

La ford ai nimerit-o....dar la Opel....Ai bagat unul care indeplineste C3...... (DPF)
Schimba-l repede 😃 Si schimba si filtrul.....ramane in el destul ulei,si nu e bine sa se amestece.
Like
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ok @ mulahule ...il schimb ........ dar cu ceeeeeeeeeeee ?
M-am dus azi la magazin sa-mi iau Aral Bluetronic 10W40 si cred ca la vanzator nu i-a placut fatza mea ! Ii spun ce ulei am in masina , ii spun ce vreu si ala ca nu si nu ...... ca el imi da nu stiu ce ca stie el ca vinde uleiuri de 100 de ani. Ma uit la el stupefiat si mai fac o incercare sa cumpar BlueTronic ...ala nici poveste sa vrea ! Ca sa spal motorul cu 7000 de solutii si mi-a pus pe masa 5 feluri de uleiuri ( Gm Genuine, Castrol, Mobil si inca vreo 2 ) tot fluturandu-mi ceva specificatii prin fata. L-am lasat vorbind singur ..... si nici ulei nu mi-am luat.
In final , e ,,potrivit,, Aral Blue Tronic 10W40 ACEA A3B4 API SL/CF ....sau nu, ca deja am obosit cu uleiurile astea ...! B4 tine loc si de B3 sau nu ?
Dar Q8 10w40 ar fi in regula cu schimbari mai dese ?
Like
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
bh13ncu iti recomand total quartz 5w40 , are si norma gm b25 A3/B3/B4 API SM sau SN. 13,6 indicele la 40*C SI -39* C punctul de inghet.
eu folosesc uleiul asta la matiz si e foarte bun, mai ales acum cand temperaturile au scazut.
sub nicio forma nu as folosii un ulei 10w40 , poate un 5w40 cat mai vascos sau 5w50 daca consumul de ulei este prea mare.
Like
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca ceva imi scapa din toata povestea asta cu uleiurile. Stiu niste lucruri sau doar am impresia ca le stiu ......
Ce stiu sigur este ca:
- masina are aproape 200 mii km (as fi fericit sa aiba doar 300 mii km reali dar cine stie)
- e diesel
- acum in motor am ARAL HighTronic 5w40 si nu mi-a trebuit multa scoala sa ,,simt,, ca nu-s pe formula buna.
- o cam forjalesc din pura placere si idiotenie mai ales dupa resoftare

In continuare , am sa incerc sa o iau babeste cu specificatiile tehnice privind clasificarea uleiurilor si anume :
- clar, e stiut prima cifra cu W cu tot ( xW) reprezinta viscozitatea la rece. Adica cu cat prima cifra e mai mica , cu atat uleiul va fi mai fluid la rece.
Si atunci asta inseamna ca la rece (iarna) 15W e mai ,,gros ca 10W care la randul lui e mai gros ca 5W ..si care , evident , la randul lui e mai gros ca 0W. .... ?
Adica la -30 grade ca ex , 15W va fi aproape marmelada .....iar 0W va fi inca fluid.

Daca ne referim la cifra de dupa W care reprezinta vascozitatea uleiului la cald ( la temp de lucru normala a motorului) , eu inteleg ca:
- xW30 in motorul incins va fi foarte fluid ......xW40 isi va mentine o oarecare vascozitate .....iar xW50 va avea chiar o vascozitate buna - lucru necesar in cazul caldurii cind tendinta uleiurilor e sa devina ,,ca apa,,.
Adica la o temp de 100 grade sa zicem xW30 va fi ca apa si xW50 va fi inca vascos.

Sper ca pana aici stiu corect ceea ce stiu si raman vesnic recunoscator celor care imi pot confirma/infirma cele scrise. Bine, termenii folositi sint ,,babesti,, dar per general pentru o mai buna intelegere m-am gandit ca e ok asa.

@mitosu - am avut Matiz .... e un motor de turatie , finut si dragalas ...simpaticutz de altfel cu cele 3 pistonase ale sale ..insa nu marca uleiului ma chinuie pe mine foarte tare cit specificatiile tehnice gen xWxx /ACEA /API + cod GM


Conform celor spuse mai sus , luand in considerare motorul din discutie , eu ma gandesc ca as avea nevoie de un ulei care totusi sa nu fie foarte vascos la rece insa sa aiba totusi o oarecare vascozitate la cald avand in vedere uzurile.
Si de aici incepe chinuiala cu alegerea uleiului.
Teoretic ar trebui uleiul ce-l am acum in motor 5W40 sa fie potrivit ......... fluiditate buna la rece /vascozitate usor marita la cald ....si totusi motorul latra cu el ! (atat ca spune @mulahul ca ar fi pt DPF) ....doar atat !
Ajutati-ma va rog ca simt ca ma incalcesc ..... unde gresesc ?
Like
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,508
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu are importanta ca e sau nu pentru DPF. Daca respecta norma B3 este in regula.
Vascozitatea nu are legatura cu uzurile, se refera la altceva. Asta este o tampenie aparuta in romania precum ca trebuie sa pui ulei "mai gros" cu cat motorul este mai vechi. 5W30 este ideal pentru motoarele folosite la turatii mari. Daca ajunge sa manance uleiul se rezolva cu segmentare si schimbare simeringuri supape.
Like
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@bh13ncu,nu stiu cine te mai intelege! 😃 😃
Pai tocmai aici este problema! Nu respecta B3,ci doar C3.
Si daca este pentru un motor cu DPF,automat nu are ce cauta in i17dt datorita formulei de aditivi.
Eu unul nu pot sa-mi dau seama.... de fapt vrei sa schimbi uleiul? sau sa inveti traducerea libera a ACEA si API?
Daca ai fost sa cumperi ulei,alege cum se spune mai sus,sa indeplineasca B3. Vrei 10w sau 5w? e alegerea ta! Magazine unde se vand uleiuri sunt multe,nu trebuie sa te opresti la primul.
Daca te-ai decis intre mai multe tipuri de uleiuri,care indeplineste ACEA B3,cauta fisele tehnice ale acestora,si urmareste care dintre acestea sunt mai bogate in:
INDICELE DE VASCOZITATE
VASCOZITATEA LA 150º (nu prea declarata de unii)
TBN

Tu ai acum un C3 in masina,ceea ce inseamna:
Un TBN sub minimul cerut,un alt continut de sulf + o alta formulare a aditivilor.


Intrebai mai sus de uleiul Q8 10w40
91% ulei mineral,restul aditivi.
Si dupa cum spuneam, nu releva indicele de vascozitate la 150ºC



Intrebare intrebatoare: de ce nu cumperi un ulei de calitate,si sa-l schimbi la 10k in loc sa pui unul mineral,si sa schimbi la 5 k?
Sunt multe diferente intre cele minerale si cele mai sintetizate! Ar trebui sa te intereseze acest aspect,mai ales ca turometrul tau tinde spre extreme.




Un an nou mai bun tuturor!
Like
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Discuții similare

Skip ads


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG