MASURATORI :
Inainte de a ne apuca de desfacut mai intii masuram caci poate nu mai avem ce curata si trebuie cumparata alta noua.
Rolul potentiometrului este ca ECU sa stie daca se deschide, cit se deschide (adica pozitia pistonasului).
Pin 1 Masa controlata bobina
Pin 2 Masa potentiometru
Pin 3 Alimentare cu tens. ref. potentiometru
Pin 4 Cursor potentiometru, iesire semnal
Pin 5 Alimentare bobina
Bobina 7.5-8.5 ohm valoare tipica 8 ohm.
Potentiometru 2.4-5.6 kohm valoare tipica 4 kohm.
Daca le avem incepem sa vedem daca si restul e in regula .
Deconectam valva si punem contact, fara motor. Masuram pe 1 si 5 daca avem 12V valoarea bateriei (valva este deschisa maxim ptr ca la pornire gaze nearse sunt la greu). Masuram intre pin 2 si 3 daca avem referinta 4.5-5.2V.
Conectam valva, pornim motor si cind este la temperatura de lucru masuram. La ralanti pin 1 si 5 sa fie 0V si daca acceleram creste pina la 5V aprox. Masuram intre pin 4 si sasiu (nu masa pin 1) , la ralanti min. 1.1V si daca acceleram creste pina la 3V.
Daca nu avem tensiunile respective cautam contacte slabe/oxidate, lipituri reci, scurtcircuit, rezistente de contact...
Valorile acestea sunt valabile si pentru egr x16xel ? Dupa o curatare s-a ales praful de el.
Pe pini 1-5 am 8.5ohm, iar pe 2-3 incepe de la 4.5kohm si creste treptat rezistenta pana pe la 20kohm dupa care imi indica "1" pe aparat. Inca o treaba ciudata e ca pe mufa egr-ului de pe masina nu am 12v pe pinii 1-5 in momentul in care pun contactul. Pe pinii 2-3 am 4.2v.
EGR-ul pus pe baterie pinii 1-5, pistonasul lucreaza perfect.
SIMPTOME: In sarcina cand ajunge la 2000rpm "da in nas", nu te mai intelegi cu ea pana nu calci ambreiajul, dupa care se aprinde check-ul si asa ramane .
Scuze daca sunt offtopic insa la celelalte topic-uri legate de egr pt xel se vorbesc numai balarii.
Mersi.