Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:

MASURATORI :
Inainte de a ne apuca de desfacut mai intii masuram caci poate nu mai avem ce curata si trebuie cumparata alta noua.
Rolul potentiometrului este ca ECU sa stie daca se deschide, cit se deschide (adica pozitia pistonasului).
Pin 1 Masa controlata bobina
Pin 2 Masa potentiometru
Pin 3 Alimentare cu tens. ref. potentiometru
Pin 4 Cursor potentiometru, iesire semnal
Pin 5 Alimentare bobina

Bobina 7.5-8.5 ohm valoare tipica 8 ohm.
Potentiometru 2.4-5.6 kohm valoare tipica 4 kohm.
Daca le avem incepem sa vedem daca si restul e in regula .
Deconectam valva si punem contact, fara motor. Masuram pe 1 si 5 daca avem 12V valoarea bateriei (valva este deschisa maxim ptr ca la pornire gaze nearse sunt la greu). Masuram intre pin 2 si 3 daca avem referinta 4.5-5.2V.
Conectam valva, pornim motor si cind este la temperatura de lucru masuram. La ralanti pin 1 si 5 sa fie 0V si daca acceleram creste pina la 5V aprox. Masuram intre pin 4 si sasiu (nu masa pin 1) , la ralanti min. 1.1V si daca acceleram creste pina la 3V.
Daca nu avem tensiunile respective cautam contacte slabe/oxidate, lipituri reci, scurtcircuit, rezistente de contact...


Valorile acestea sunt valabile si pentru egr x16xel ? Dupa o curatare s-a ales praful de el.
Pe pini 1-5 am 8.5ohm, iar pe 2-3 incepe de la 4.5kohm si creste treptat rezistenta pana pe la 20kohm dupa care imi indica "1" pe aparat. Inca o treaba ciudata e ca pe mufa egr-ului de pe masina nu am 12v pe pinii 1-5 in momentul in care pun contactul. Pe pinii 2-3 am 4.2v.
EGR-ul pus pe baterie pinii 1-5, pistonasul lucreaza perfect.
SIMPTOME: In sarcina cand ajunge la 2000rpm "da in nas", nu te mai intelegi cu ea pana nu calci ambreiajul, dupa care se aprinde check-ul si asa ramane Neutral.
Scuze daca sunt offtopic insa la celelalte topic-uri legate de egr pt xel se vorbesc numai balarii.

Mersi.
Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
EGR-ul e inchis la relanti, incepe sa se deschida numai la o anumita turatie. Daca da in nas pe la 2000, as zice ca admisia asteapta gazele de la EGR dar nu le primeste. Deci o fi blocat pistonasul sau vreun fir intrerupt, sau bobina nu lucreaza corect - cel putin asa presupun. Ai vreun cod de eroare?
Nu e bine sa verifici pistonasul direct la 12V, pune si tu un bec in serie.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Pistonasul sigur nu e blocat, luceste tot in interior, iar cum am mai spus testat la 12v cu impulsuri(asa am vazut pe forum, data viitoare voi folosi si un bec inseriat) pistonasul lucreaza corect.
Ca si eroare am 1405.
Totul a inceput duminica, cand m-a lasat in drum la iesirea de pe autostrada. Cand am calcat ambreiajul s-a oprit motorul si abea a mai pornit dupa ce am scos mufa egr-ului.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Descrierea codului e cam asa: P1405 Exhaust Gas Recirc Sys Valve 3 (le gasesti aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8087)
S-ar putea sa fie bobina dusa, daca iti da alte valori la tensiuni si rezistente. Daca ar fi infundat circuitul de retur pe undeva ar fi trebuit sa mearga prost mai treptat, nu dintr-o data.
Nu stiu sa-ti zic mau multe, eu am Corsa.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
gabytzuxxl parca am scris cum se curata,nu baga mizeie in el (potentiometru) si verifica joc tija
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Mda...am renuntat la el, l-am blindat si am montat un modul de anulare egr ca sa scap de check-ul din bord si gata. Sunt de parere ca la xel iti dai singur de lucru cu egr-ul, cred ca in 4 ani l-am curatat de peste 10 ori, ajunsesem sa-l montez in 2 minute si stim cu totii care e pozitia lui la xel.
Probabil ca nu era nici in cea mai buna conditie, cumulat cu consumul de ulei care il aveam inainte de refacere motor...a picat de tot.
Ca si prima impresie, motorul pare mai elastic, iar in decelerari am scapat de "datul in nas". In rest, totul pare in regula, ramane sa o supraveghez in continuare, iar daca apar nereguli, voi monta altul inapoi.
  • cocio

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut.
Este cineva din Bucuresti ce ma poate ajuta sa curat egr-ul ptr o corsa 1.2 16 v ?Evident nu vreau "mocangeala" dar nici nu am multi bani sa dau la service. Am inteles ca operatiunea dureaza intre 2-3 ore si ma gandesc ca la un service fara minim 150-200 lei nu scap. Astept propuneri:) P.s. Am ceva scule.


Stima!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Garnituri noi, rabdare, ora de lectura pe acest topic. Nu este greu, vezi filmuletul colegului.
http://www.youtube.com/watch?v=HGeiRVAO57I
Skip ads

  • cocio

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi. Foarte bun filmuletul doar ca sunt al naibii de incepator si mi-e teama sa nu fac mai rau..Cred ca o sa apelez la un service.

Stima!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cu banii irositi la service ti-ai putea cumpara o mica trusa de tubulare cap "E", o cheie clichet bunicica, solutii curatare, garnituri EGR, 1 bidon antigel si 1 l apa distilata (doar asa pentru completare, daca sunt pierderi) si castigi si experienta. Garantat vei lucra mult mai atent ca cei din service. La cat material de studiu ai aici nu poti da gres. Doar atentie si putina indemanare. Imi pastrez opinia ca nici un lucrator de la vreun service auto din tara asta nu pierde timpul cu curatarea EGR. In cel mai fericit caz verifica ochiometric si daca nu merge dupa putin frecus cu surubelnita direct la pistonas (valva) Evil or Very Mad iti spune ca trebuie inlocuit. Platesti manopera si piesa. Mai trist e ca chiar respectivul ti-o poate distruge si platesti prostia lui.
Gasesti un coleg prin apropiere sa te ajute. Putem sa te ghidam si pas cu pas la o adica, pe baza de poze postate de tine, daca cele deja existente nu ti se par suficient de sugestive.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic sa pui mana sa faci tu ca astia isi bat joc cu brio, chiar azi am vazut pe factura curatat admisie 110lei+TVA si throttle era 'curatat' cu surbelnita, admisia plina de crema de ghete, sparta (a se vedea subiect la Corsa), bataie de joc. Sa mai spun de lambda 1...niste idiodeten...nici nu stiu cumsa o scot la capat.
  • draghici_dorian

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salut
La astra 1.2 Z12XE an 2001 unde este EGR? Este ca ,,la Agila aceasta valva este electromagnetica, cu senzor de pozitie (potentiometru) si racita (de antigel) astfel temperatura gazelor reintroduse scazind? Mie din pacate azi mi s-a aprins martorul de bord emisii noxe, dar nu am sesizat o schimbare in mers a masinii.
Sa fie cumva alta cauza decat EGR-UL?
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pentru toti mebrii bebe: la orice problema de natura electronica, mai ales cu martori in bord, faceti DIAGNOZA obligatoriu. Fie ea metoda agrafa/pseudoagrafa sau cprinintermediul testerului (interfata de diagnoza). Ca nu va poate nimeni ghici din 3 simptome care le dati.
  • draghici_dorian

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc. Eprima dat cand imi apare aprins martorul. Asta dupa ce masina are aproape 30000km facuti de cand am luat-o din garajul neamtului....
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Alearg-o un pic si apoi fa-i o resetare prin deconectarea bateriei, asa te convingi daca aprinderea martorului este sau nu un incident trecator. Valva EGR este o componenta "vie", ea resimte din plin un stil de mers subturat, un nivel ridicat al uleiului, drumuri scurte si altele. Daca ii dai putina "forja" pistonasul EGR-ului face cursa mai lunga, se poate debloca sau poate sa scuipe mizeria acumulata (in admisie, dar aia e, macar sa-si dea drumul). Catalizatorul, de asemenea, se mai scutura si el putin cand o calci pe coada.
  • draghici_dorian

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Asa o sa fac, e adevarat, eu nu o turez mult, schimb vitezele la 2000 - 2300 ture, nu sar niciodata de 100 km/h - 110 km/h , deci mahim 3500 ture intr-a 5 viteza. Dar ajutatima cu un sfat. Daca iau borna (probabil trebuie luat plusul) nu am cum sa mai pornesc radio cd original, deoarece nu am codul acestuia. Cum sa fac ?
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@draghici_dorian De ce crezi ca de vina este EGR?ai facut testul <agrafa> si a dat cod de EGR?Pot fi alte cauze care aprind martorul in bord dar trebuie sa vezi care sant acestea . Daca nu ai codul de la radio atunci e problema nu poti deconecta bateria dar vezi aici pe forum ca te pot ajuta colegi sa afle codul depinde de tipul radio cd-ului. Bafta
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La resetare se ia minusul, asa se deconecteaza orice baterie, intotdeauna, din considerente de securitate (se evita scurtcircuitul prin atingerea cheii de caroserie, la borna (-) nu conteaza daca atingi accidental cu cheia de vreun element al caroseriei).
Din pacate dezactivarea modului de securitate al radio-ului se face tot prin introducerea codului de securitate (dupa aceea nu-l mai cere oricate deconectari i-ai face). Sunt colegi care se pricep la decodare, nu e o problema, poti amana ori decodarea ori resetarea ECU, depinde ce te deranjeaja mai tare: mersul masinii sau lipsa muzicii Razz .
Intr-adevar, martorul de noxe nu apare neaparat de la EGR, poate fi de la o ardere necorespunzatoare a combustibilului sau sonde defecte, poate sa fie si de la catalizator. Mie mi-a aparut cand se prelingea antigel in EGR si intra in evacuare (la oprirea motorului) si in admisie (cu motorul pornit) deci iarasi noxe mari, ardere nasoala, benzina mai multa injectata, sonde lambda incarcate, ma mir ca nu mi s-au distrus.
  • me_stelian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor!
Am probleme cu Agilutza mea...
Nu mai are forta, raspunde greu la pedala de acceleratie, are turatie variabila la relanti (intre 600 si 800 rpm, aproximativ), motorul vibreaza excesiv...
Cod de eroare (citit cu metoda pedalelor) P0300.
Care sa fie problema? Sa ma apuc sa curat EGR-ul?
(codurile pentru garnirurile EGR sunt cele de pe prima pagina sau s-au modificat intre timp?)

Cu multumiri,

Sa auzim de bine,
Marius
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ai apucat sa schimbi distributia?
Poate te ajuta
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=115561
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR