Salut ! Fãceți-mã sã înțeleg! Dacã în cartea tehnicã se menționeazã cã Agila 1,2 motor z12xe consumã 0,6 litri (600ml) ulei/ 1000 km parcurși,de ce un consum de 200 ml ulei/1000 km parcurși ar semnifica uzura segmenților și a simeringurilor supapelor? Ce regim de turație al motorului(rotații/minut) s-a luat ca referințã de cãtre producãtor pentru valoarea specificatã de acesta? Aștept cu interes explicații concrete deoarece am suspiciuni referitoare la consumul de ulei al motorului Agilei personale.Cu respect,Dan din Teleorman
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
geodan0 a scris:Masina buna daca este intretinuta corect,daca tacane trebuie de vazut lantul si intinzator distributie neaparat,daca papa ulei mai mult de 200g/1000km vezi segmenti si semeringuri supape,directia si frana sa fie ok cu toate ca nu te uimeste,masina fiind destul de mica si usoara in partea din spate deci....Amortizoarele sunt dure si simti tot ce inseamna piatra pe drum si daca le pui noi ,nu mai zic de hopuri...Consumul e ca si la celelalte masini in oras cu motor de 1.3,1.4in schimb se compenseaza cu consumul extraurban unde faci ceva economie dar sa nu treci peste 100-110km/h ca pici in cealalta extrema.Tinuta de drum buna si ferma chiar si in curbe mai mari este destul de stabila in ciuda inaltimii habitaclului de aceea si suspensia e mai dura.Daca vrei sa cari cu ea merge pus pana in 400 kg pe ea ,eu unul nu am pus mai mult.Verificata si pusa la punct ,nu-ti va da batai de cap mult timp.Bafta!
Salut ! Fãceți-mã sã înțeleg! Dacã în cartea tehnicã se menționeazã cã Agila 1,2 motor z12xe consumã 0,6 litri (600ml) ulei/ 1000 km parcurși,de ce un consum de 200 ml ulei/1000 km parcurși ar semnifica uzura segmenților și a simeringurilor supapelor? Ce regim de turație al motorului(rotații/minut) s-a luat ca referințã de cãtre producãtor pentru valoarea specificatã de acesta? Aștept cu interes explicații concrete deoarece am suspiciuni referitoare la consumul de ulei al motorului Agilei personale.Cu respect,Dan din Teleorman
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Este SuperSyn din cate stiu si costa destul de piperat. De pe un site: IMPORTANT: Acest ulei nu exista in Romania pe piata, cu exceptia acestui website. Orice ulei Mobil 10W-40 de pe piata Europeana este semi-sintetic si nu este Longlife, proprietatile sale sunt inferioare din toate punctele de vedere.
Sunt cateva topicuri care explica ce si cum cu SSyn si asta recomanda ei
Eu am peste 300 mii de km si folosesc cu succes 0 sau 5.
Sunt cateva topicuri care explica ce si cum cu SSyn si asta recomanda ei
Eu am peste 300 mii de km si folosesc cu succes 0 sau 5.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Exista in RO ulei Mobil 1 High Mileage 10W40 Full Sintetic dar e la pret cam de 0W40 deci nu merita ca il poti folosi doar vara, gasiti mai greu si doar varianta americana.
Am avut si am folosit asa ceva adica Mobil 1 High Mileage 10W40 dar pe vara, fiind cald afara nu am simtit nimic dar toamna pana se incalzea putin rasnita tacanea 1-2 minute (pentru cei cu ureche si motor ok), de curatat o fi curatat el ceva dar al meu fiind cam bibelou am stricat orzul pe gaste.
In TL nu stiu cum o fi si ce motor ai, la noi e cam frig si mai sunt si oameni cu ureche prea fina.
Am avut si am folosit asa ceva adica Mobil 1 High Mileage 10W40 dar pe vara, fiind cald afara nu am simtit nimic dar toamna pana se incalzea putin rasnita tacanea 1-2 minute (pentru cei cu ureche si motor ok), de curatat o fi curatat el ceva dar al meu fiind cam bibelou am stricat orzul pe gaste.
In TL nu stiu cum o fi si ce motor ai, la noi e cam frig si mai sunt si oameni cu ureche prea fina.
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
D-l Dan,nu cred cã regimul termic al climei diferã prea mult în TR fațã de IS,numai cã aici în sud primãvara vine mai devreme și toamna este mai lungã și cu temperaturi care scad sub 0 grade Celsius mai mult pe timpul nopții,ziua urcând 5-8 grade peste limita de îngheț.În legãturã cu țãcãnitul pe timp rece ,se confirmã așa cum afirmați.Eu personal schimb uleiul la sfârșitul lui februarie și pânã vine toamna ,are timp sã se subțieze și sã-l folosesc în continuare și iarna deoarece rulez aproximativ 8000 km/an.Mobil 1 High mileage 10w40 îl garanteazã yankeii 25000 km.Eu îl schimb la 12000 km.Nu știu la ce preț este Mobil1 ESP 0 sau 5w40. 2kappa, cu limba englezã nu mã descurc,dar încerc sã înțeleg caracteristicile menționate în copia afișatã.Mobil 1 high mileage 10w40 full sintetic(original USA) l-am luat ultima datã(în ianuarie 2014)cu 188lei /recipient 4,73 litri +taxe transport 20 lei.Voi face o comparație de preț și calitate la urmãtorul schimb de ulei(Mobil 1 ESP 5w40 este full sintetic ?).
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Din cate am citit ESP este full sintetic iar high mileage este compus din " o baza sintetica plus aditivi pt motoare vechi"/ Ultima chestie suna cam aiurea pt un ulei full sintetic. Eu zic ca si nr de km este exagerat recomandat de ei. La 12 mii este uzat si in timp o sa ai depuneri. Atentie mare, 10w40 este vascos iar iarna nu este tocmai bun.
Poti sa iti faci o idee despre vascozitate urmarind diferentele la minus 20 grade. Daca motorul tau merge sa zicem o saptamana timp de 2 minute fara pelicula de ulei, este de ajuns sa il imbatranesti cu cel putin 10 - 15 mii de km. Parerea mea. Bafta!
http://www.youtube.com/watch?v=Sbem6KpF0gU
Poti sa iti faci o idee despre vascozitate urmarind diferentele la minus 20 grade. Daca motorul tau merge sa zicem o saptamana timp de 2 minute fara pelicula de ulei, este de ajuns sa il imbatranesti cu cel putin 10 - 15 mii de km. Parerea mea. Bafta!
http://www.youtube.com/watch?v=Sbem6KpF0gU
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Eu folosesc tot ce este de la mobil, full sintetic, 0 sau 5w 40. Si merge de rupe. Toba este nou nouta (toti cu care m-am intalnit s-au convins) si nu papa. Am pe undeva si o poza a catalizatorului care arata destul de bine pt varsta si km masinii.
Nu pot sa zic ca uleiul high mileage este prost pt ca nu l-am folosit. Doar am aratat ca pot sa apara probleme mai ales atunci cand motorul nu are asigurata pelicula de ulei
Din cate am citit eu pe forumurile americane, acest ulei este folosit in special pt motoare spre pragul de casare, in general 4000 sau 5 mii de cm, diesel sau pt vanzare, de epoca
http://www.youtube.com/watch?v=MSffl_YnduI
Nu pot sa zic ca uleiul high mileage este prost pt ca nu l-am folosit. Doar am aratat ca pot sa apara probleme mai ales atunci cand motorul nu are asigurata pelicula de ulei
Din cate am citit eu pe forumurile americane, acest ulei este folosit in special pt motoare spre pragul de casare, in general 4000 sau 5 mii de cm, diesel sau pt vanzare, de epoca
http://www.youtube.com/watch?v=MSffl_YnduI
- george_luft
- *
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Agila 2003
- Bucuresti
george_luft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
salutare din nou : sa incep cu partea buna a lucruriolr am fost cu masina mea opel agila 1,2l la mecanic, un bun prieten de al meu si cum am ajuns la el imi spune din start masina are o problema cu distributia (avea un tacanit )am luat distributia toata si m am dus la el sa ne apucam sa o schimbam cind am desfacut capacu de sus de la chiuloasa surpriza ce sa vezi era inbacsita de ulei uscat gen bucatele de pamant (din cauza de la aditiv ce bagase astia din afara in ulei (germania),imi spune prietenul asta al meu ca trebue sa curat mizeria de acolo ok ma apuc sa curat aproape tot motoru il spal cu benzina sa il degresez de toate imuritatile.ne apucam sa montam la loc si distributia ce noua terminam totul de montat bagam ulei ,apa d-am chei porneste motoru totul bine o lasam sa se aeriseasca,dupa toate astea plec acasa pe drum spre casa imi da un mic branci in mers, asta nu mai cind o acceleram sa o duc pana in schimbarea vitezei iar im da brinci (dar branci foarte slab ) nu am dat inportanta am zis ca mai are pe undeva mici inpuritati si pana se curata ea isi revine.ok dimineata ma duc sa pornesc motoru surpriza in bord imi ramane becu aprins de la martorul motor cel portocaliu il sun pe amicu asta al meu ii spun problema ce am,si el imi spune sa ma duc sa puna testeru pe ea sa vedem de unde e problema pune testaru si imi apare problema asta P0340 Camshaft position sensor circuit low input el imi spune probabil sa defectat senzorul .acum va intrep si pe voi sa fie senzoru acesta sau alceva astept un raspuns va multumesc
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Problema cleiului de sus este generala sau aproape generala.
Senzorul de came cade greu. Senzorul de arbore cade frecvent dupa 160 mii de km. Banuiesc ca nu o sa repari tu dar intai trebuie verificate mufe/ fire, posibil sa fie miscate dupa interventia de sus. E bine inainte de a inlocui o piesa (sa nu dai bani degeaba exceptie fac cazurile cand masurat nu exista nici un dubiu) sa faci un schimb cu cineva. In multe cazuri, problema este strans legata de mufe/ fire sau alte cauze.
Gasesti mai multe pe aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586 si aici http://www.obd-codes.com/p0340
Posibil sa ai si varianta complexa daca ai umblat la pinioane dar gasesti rezolvarea tot in topicul de mai sus
Bafta!
Senzorul de came cade greu. Senzorul de arbore cade frecvent dupa 160 mii de km. Banuiesc ca nu o sa repari tu dar intai trebuie verificate mufe/ fire, posibil sa fie miscate dupa interventia de sus. E bine inainte de a inlocui o piesa (sa nu dai bani degeaba exceptie fac cazurile cand masurat nu exista nici un dubiu) sa faci un schimb cu cineva. In multe cazuri, problema este strans legata de mufe/ fire sau alte cauze.
Gasesti mai multe pe aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586 si aici http://www.obd-codes.com/p0340
Posibil sa ai si varianta complexa daca ai umblat la pinioane dar gasesti rezolvarea tot in topicul de mai sus
Bafta!
- george_luft
- *
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Agila 2003
- Bucuresti
george_luft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
- george_luft
- *
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Agila 2003
- Bucuresti
george_luft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- george_luft
- *
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Agila 2003
- Bucuresti
george_luft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- george_luft
- *
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Agila 2003
- Bucuresti
george_luft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- george_luft
- *
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Agila 2003
- Bucuresti
george_luft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
- george_luft
- *
- 15 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Agila 2003
- Bucuresti
george_luft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat