Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca pui silicon nu mai poti pune rasina. Cred ca o pelicula subtire cat ai tu de pus acolo sa fie izolate lipiturile tine.
Skip ads

  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
ldivora a scris:Daca pui silicon nu mai poti pune rasina. Cred ca o pelicula subtire cat ai tu de pus acolo sa fie izolate lipiturile tine.
Foarte multumesc. Maine se va intampla treaba, azi nu mai apuca sa-mi si monteze si sa-mi si demonteze bobina.
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
mi-am reparat bobina IERI folosind tutorialul de la sectiunea "Cum sa...". masina face acum un frig de nu poti sta in ea. cost reparatie: 2,5lei siguranta termica, 5,4lei tigarile, 4,4lei cola, 100lei vacuum+reincarcat instalatie freon. Smile
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Fericitule. Noi tocmai gaurim sa facem loc pentru siguranta termica noua. Avem 3.5-3.6 ohm pe bobina (cu siguranta veche suntata) insa cea mai mare surpriza a fost sa constatam ca in cutiuta neagra, in care trebuia sa fie dioda, nu e nimic. Nu-mi imaginez cum Dumnezeu au desfacut nemtii un compresor sa faca o carpeala (eliminarea diodei arse, presupunand ca o fi fost vreuna acolo). Ldivora, daca cumva esti pe "receptie", ce facem? Punem de la noi o dioda? Colegul meu spune ca si daca mai e o dioda pusa la compresor, n-are ce sa strice faptul ca sunt 2. Riscam sa punem doua sau sa nu fie niciuna?

Alta surpriza a fost ca siguranta veche era parca si mai mica decat cea pe care o avea mikyboy si n-am putut sa vedem ce valoare avea, am slefuit-o doar pana s-a "consumat" toata. Rasina aia e ceva de groaza.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dioda se poate pune si afara pe cupla cu anodul la firul maron care e masa si catodul la firul negru-alb care primeste +12V. Nu va mai obositi, merge si cu fir de lita in loc de sig. termica, merge si fara dioda.
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Foarte multumesc.
Sper ca acolo unde intra bobina aia nu e locul chiar la fix, pentru ca siguranta termica noua e ceva peste nivelul rasinei vechi. Mai mult nu am putut sapa pentru ca am dat deja de o spira de la bobina. Preventiv am inecat totul in rasina epoxidica, asa cum era la inceput. Contacte, siguranta termica, tot. Singura mea grija e acuma daca se incalzeste totul la peste 80 de grade si incepe sa curga rasina aia. Contactele nu le-am putut face decat mecanic cu un tub subtire, dar nu de cupru ci de aluminiu. Am bagat ambele fire in el si le-am strans de le-au sarit capacele.

Ce mi-a spus colegul insa este ca siguranta termica are +12 V pe carcasa ei metalica. Nu apare risc de scurt taman aici odata pusa bobina in locasul ei? Cum si asa e mai inalta decat nivelul rasinei, daca se mai si topeste rasina aia un-doi am plus pe locasul in care sta bobina daca cumva atinge fulia sau locul in care sta ea fixata.


Ultima modificare facuta de xmlguy la Mie 25 Jul, 2007 9:57 pm
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Asa arata toata treaba.

Sincer rasina asta nu e inca tare nici la 4 ore dupa ce am turnat-o. N-ar trebui totusi sa incerc cu altceva?

Sau nu conteaza ca acea carcasa a sigurantei ramane descoperita?
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
WTF toti au probleme cu bobinele? Shocked

pai ce sa zic... eu am "sapat" acolo unde parea ca e desenata (gravata) o rezistenta pe suprafata neagra de rasina. stupoare.. nu era nimic. la masuratoare intr-adevar circuitul era inchis. eu am pus totusi acolo in sapatura aia siguranta termica de 187grade care o luasem cu 2.5lei, am lipit, am masurat si se inchidea circuitul. "sapatura" am astupat-o cu silicon... mama ma-sii sper sa n-am surprize Rolling Eyes
ideea e ca am mers o zi intreaga cu AC pornit in constanta, la 40+ grade afara. si nu s-a intamplat nimic. am stat la racoare. sper sa tina carpeala si as nu am probleme...
Skip ads

  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ai reusit sa o ingropi complet (sub nivelul initial al rasinei) sau iti iesea in afara? Cand ai pus-o la loc, presa pe ceva sau era ceva spatiu langa siguranta termica?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Problema nu este sa fie sub nivelul initial al rasinei, ci sa fie sub nivelul (sau in cel mai rau caz la acelasi nivel) marginii metalice a bobinei. Fulia, sigur nu atinge marginea metalica, dar nici nu pot spune ce rezerva de spatiu mai este acolo. Deci concluzia e sa nu iasa in afara marginii metalice.
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
La mine din pacate depaseste un pic. Mai incerc sa sap si chiar sa si presez un pic siguranta aia, ca sigurante mai am ca sa incerc, bobina nu mai am daca sap prea mult.
La voi cand ati demontat fulia a fost nevoie sa deschideti si circuitul de freon? A fost nevoie sa completati dupa aia?

xmlguy, nu mai posta consecutiv.
Te rog sa folosesti butonul EDIT.
ldivora

  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
xmlguy a scris:La voi cand ati demontat fulia a fost nevoie sa deschideti si circuitul de freon? A fost nevoie sa completati dupa aia?


bineinteles. am lucrat cu compresorul "pe banc", deci asta a presupus o golire completa a instalatiei de freon (NU il lasati liber in atmosfera ca o sa murim! mergeti la un punct de colectare freon <gen reparatii frigidere, ac sau altele>).

totusi, nu prea mi s-a raspuns la intrebare... are ce sa se intample daca am pus silicon pentru a aduce "scobitura" la nivel? siguranta nu iese in afara buzei metalice, vine cu 2-3 mm mai jos de aceasta. siliconul este la nivel cu rasina.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
xmlguy a scris:La voi cand ati demontat fulia a fost nevoie sa deschideti si circuitul de freon? A fost nevoie sa completati dupa aia?


Nu este nevoie. Se lucreaza cu instalatia incarcata, iti trebuie doar rampa sau elevator. Nu se pierde nimic.


Ultima modificare facuta de LDivora la Vin 27 Jul, 2007 10:42 pm, modificat de 2 ori in total
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mie mi-au spus la service ca n-au avut loc sa lucreze si au trebuit sa goleasca (probabil au demontat compresorul). Ma rog. Le-o fi fost mai usor cu el demontat. Probabil o sa platesc si o umplere cu freon, dar n-o sa plang daca scap cu atat.

Cum ai reusit tu, Cristivw, sa ingropi de tot siguranta, nu stiu, norocosule. La mine la vreo 3 mm sub nivelul rasinei deja aparea bobinajul. Siguranta lor nu cred ca avea mai mult de 2,5 mm diametru si daca sapam mai neatent putea sa treaca neobservata. Ce am gasit eu in comert (sigurantele) aveau fie 4.2 fie 4.3 mm diametru, deci mai un pic si erau de doua ori mai groase decat a lor.

Oricum, in dupa-amiaza asta aflu daca am muncit degeaba sau nu.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Si la mine siguranta a fost mult mai mare dar am sapat cu grija si m-am oprit in momentul in care am ajuns la prima spira. In acest fel am ajuns cu nivelul sigurantei sub nivelul marginii metalice a rasinei. Cert este ca de rezistat rezista cel putin de cand am facut eu reparatia merge bine.
  • riki martyn

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
SALUT CRISTI am si eu aceeasi problema cu compresorul ac , ia te rog legatura cu mine am nevoie de cateva informatii de la tine . Nr meu este 0744487414 ... multumesc frumos
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Atentie, se gasesc si bobine noi la preturi decente:

Pentru compresor SANDEN SD6 V12, costa approx 50E cu tot cu transport:

http://cgi.ebay.de/Klimakom...sh=item20b1d08475

Si pentru alte tipuri de masini / compresoare

http://shop.ebay.de/autokli...=p3911.m270.l1313

La fel si rulmenti:

http://cgi.ebay.de/Lager-Ma...sh=item3a5bd22d4d
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Rulmenti sunt cu 48 de RON la AlPadrino, deci nu merita deranjul cu eBay. Iar bobina crapa la fel ca si cea originala. Pe cand cele reparate, nu. A mea tine de 3 ani, a lui mikyboy la fel, asa ca...
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
LDivora Din ce cauza crapa bobinele si care e manifestarea exacta a bobinei?
Se intrerupe infasurarea, se exfoliaza emailul de pe spire si apar scurturi intre spire, iar la capitorul reparatii bobina, totul se rezuma la rebobinat infasurarea de la capat?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu bobina in sine crapa, ci protectiile ei: siguranta termica serie cu bobina sau dioda paralel cu bobina. Reparatia consta in refacerea protectiei. In cazul sigurantei termice, este putin subdimensionata in original si la refacere se pune o siguranta cu coeficient termic mai mare. Nu se rebobineaza. Asta s-a incercat la inceput cand nimeni nu stia cum si unde sunt protectiile amplasate. Dar o bobina cu bobinajul refacut in conditii neindustriale nu tine mai mult de o saptamana.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR