apopa
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2014
- Mesaj Privat
stas1
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
mireli
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua si salutare tuturor ! Sunt membru mai vechi al clubopel si urmaresc din cand in cand acest forum.
Sunt posesor de Opel Agila din 2001, motor Z10XE, 152000 KM (acum) si as dori un sfat din partea celor care au mai avut probleme de tipul urmator: pentru ca s-a facut timpul de schimbat ulei si filtre (la 1 an si cca 9000KM) am fost la mecanic sa verifice daca sunt si alte probleme de remediat. Acesta mi-a aratat in partea stanga a motorului, dedesupt, o urma de ulei scurs ce pleca de undeva de sub fulia pe care se afla cureaua de accesorii si mi-a spus ca este o problema cu un simering aflat pe acea parte si ca trebuie inlocuit. Mi-am adus aminte ca acum 2 ani (si la cca 132000KM), atunci cand mi-a schimbat distributia a schimbat si acel simering si l-am intrebat de ce a tinut asa putin. Distributia am inlocuit-o numai cu piese pe original, inclusiv simeringul in cauza. Raspunsul mecanicului a fost ca simeringul cel nou s-a uzat din cauza faptului ca acolo se afla un "butuc" care este la randul lui uzat si ca acesta "mananca" din simering. Plecand de la aceasta idee am incercat sa gasesc aceasta piesa pentru a inlocui si am aflat ca este vorba despre HUB, PULLEY, CRANKSHAFT cod GM 90529559 / 6 14 362 - nr. 10 in imaginea atasata (nu l-am schimbat odata cu distributia), dar, incercand sa o comand am aflat ca de fapt nu se mai gaseste si ca a fost inlocuita cu 55574771 / 6 14 181 . Piesa inlocuitoare nu este doar acel "butuc" ci este vorba de fulie continand practic si butucul dintr-o singura bucata. Problema in acest caz este ca daca "butucul" avea un pret destul de mare, dupa parerea mea, piesa inlocuitoare este la pret dublu.
Intrebarile la care incerc sa gasesc raspuns sunt:
- este vorba intr-adevar de uzura acelui "butuc" sau este altceva ?
- se poate rezolva doar prin inlocuirea simeringului, si eventual o rectificare ?
- daca trebuie inlocuit "butucul" exista o varianta mai convenabila la pret ?
Multumesc.
Sunt posesor de Opel Agila din 2001, motor Z10XE, 152000 KM (acum) si as dori un sfat din partea celor care au mai avut probleme de tipul urmator: pentru ca s-a facut timpul de schimbat ulei si filtre (la 1 an si cca 9000KM) am fost la mecanic sa verifice daca sunt si alte probleme de remediat. Acesta mi-a aratat in partea stanga a motorului, dedesupt, o urma de ulei scurs ce pleca de undeva de sub fulia pe care se afla cureaua de accesorii si mi-a spus ca este o problema cu un simering aflat pe acea parte si ca trebuie inlocuit. Mi-am adus aminte ca acum 2 ani (si la cca 132000KM), atunci cand mi-a schimbat distributia a schimbat si acel simering si l-am intrebat de ce a tinut asa putin. Distributia am inlocuit-o numai cu piese pe original, inclusiv simeringul in cauza. Raspunsul mecanicului a fost ca simeringul cel nou s-a uzat din cauza faptului ca acolo se afla un "butuc" care este la randul lui uzat si ca acesta "mananca" din simering. Plecand de la aceasta idee am incercat sa gasesc aceasta piesa pentru a inlocui si am aflat ca este vorba despre HUB, PULLEY, CRANKSHAFT cod GM 90529559 / 6 14 362 - nr. 10 in imaginea atasata (nu l-am schimbat odata cu distributia), dar, incercand sa o comand am aflat ca de fapt nu se mai gaseste si ca a fost inlocuita cu 55574771 / 6 14 181 . Piesa inlocuitoare nu este doar acel "butuc" ci este vorba de fulie continand practic si butucul dintr-o singura bucata. Problema in acest caz este ca daca "butucul" avea un pret destul de mare, dupa parerea mea, piesa inlocuitoare este la pret dublu.
Intrebarile la care incerc sa gasesc raspuns sunt:
- este vorba intr-adevar de uzura acelui "butuc" sau este altceva ?
- se poate rezolva doar prin inlocuirea simeringului, si eventual o rectificare ?
- daca trebuie inlocuit "butucul" exista o varianta mai convenabila la pret ?
Multumesc.
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Sfatul meu este sa desfaci, sa constati si la urma sa cumperi sh. Poate gasesti chiar la noi pe site. Piesa este adevarat ca are un rol important dar nu justifica sa platesti o remorca de bani. Bafta!
Zastosowanie:
Agila-A,
silniki: Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP,
Astra II,
z silnikami: X12XE, Z12XE, Z14XEP,
Astra III,
z silnikami: Z12XEP, Z14XEL, Z14XEP,
Astra IV,
z silnikami: A14XEL, A14XER, A14NET,
Corsa B,
silniki benzynowe: X10XE i X12XE,
Corsa C,
silniki: Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP, Z14XEP,
Corsa D,
z silnikami: Z10XEP, A10XEP, Z10XEP, Z12XEP, A12XEL, A12XER, Z12XEP, Z14XEP, A14XEL, A14XER i Z14XEP,
Meriva A,
z silnikami Z14XEP,
Tigra B,
silniki Z14XEP,
Zafira A,
z silnikami: X12XE, Z12XE, Z14XEP.
http://www.ebay.de/itm/Orig...sh=item5d4920cad7
Ultima modificare facuta de 2kappa la Mar 11 Mar, 2014 5:58 pm, modificat de 6 ori in total
Zastosowanie:
Agila-A,
silniki: Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP,
Astra II,
z silnikami: X12XE, Z12XE, Z14XEP,
Astra III,
z silnikami: Z12XEP, Z14XEL, Z14XEP,
Astra IV,
z silnikami: A14XEL, A14XER, A14NET,
Corsa B,
silniki benzynowe: X10XE i X12XE,
Corsa C,
silniki: Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP, Z14XEP,
Corsa D,
z silnikami: Z10XEP, A10XEP, Z10XEP, Z12XEP, A12XEL, A12XER, Z12XEP, Z14XEP, A14XEL, A14XER i Z14XEP,
Meriva A,
z silnikami Z14XEP,
Tigra B,
silniki Z14XEP,
Zafira A,
z silnikami: X12XE, Z12XE, Z14XEP.
http://www.ebay.de/itm/Orig...sh=item5d4920cad7
Ultima modificare facuta de 2kappa la Mar 11 Mar, 2014 5:58 pm, modificat de 6 ori in total
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Daca lungimea ajustajului permite ar fi indicat ca noul simering sa fie
montat putin decalat, a.i. buza simeringului sa nu mai corespunda
santului sapat in butuc.
De asemenea mare grija la montare: planul simeringului sa fie perpendicular
pe axul vibrochenului, piesele bine unse cu ulei pt. a preveni ciupiturile
in buza simeringului, in situatia in care simeringul este "cu sens de rotatie",
acest sens sa corespunda cu sensul de rotatie al butucului.
montat putin decalat, a.i. buza simeringului sa nu mai corespunda
santului sapat in butuc.
De asemenea mare grija la montare: planul simeringului sa fie perpendicular
pe axul vibrochenului, piesele bine unse cu ulei pt. a preveni ciupiturile
in buza simeringului, in situatia in care simeringul este "cu sens de rotatie",
acest sens sa corespunda cu sensul de rotatie al butucului.
mireli
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturile primate pana acum.
Rreferitor la cele spuse de 2kappa: mecanicul nu mi-a spus nimic despre pompa de ulei in schimb am inteles ca el in primul rand mi-a raspuns la intrebarea despre ce trebuie sa fac ca sa nu se uzeze rapid un simering nou. Si de aici se mai naste o intrebare: ar fi o problema si cu pompa de ulei ? Trebuie schimbat ceva si acolo sau schimbarea "butucului" in cauza rezolva si problema pompei de ulei ?
Referitor la mesajul de la PL500: nu sunt mecanic si nu cunosc in amanunt ce se intampla cu acel "butuc". Totusi ar fi de intrebat: santul sapat in butuc cine il "provoaca" ?
Legat de sfatul de a demonta: trebuie sa discut cu mecanicul si sa-l conving sa desfaca si sa se uite (sa ne uitam) - la o prima discutie nu mi s-a parut dispus sa desfaca de doua ori sau sa-i las masina "plocon" pana imi gasesc eu piese (in afara faptului ca masina asta imi mai trebuie si mie).
Multumesc inca odata.
Mai jos piesa model nou:
Rreferitor la cele spuse de 2kappa: mecanicul nu mi-a spus nimic despre pompa de ulei in schimb am inteles ca el in primul rand mi-a raspuns la intrebarea despre ce trebuie sa fac ca sa nu se uzeze rapid un simering nou. Si de aici se mai naste o intrebare: ar fi o problema si cu pompa de ulei ? Trebuie schimbat ceva si acolo sau schimbarea "butucului" in cauza rezolva si problema pompei de ulei ?
Referitor la mesajul de la PL500: nu sunt mecanic si nu cunosc in amanunt ce se intampla cu acel "butuc". Totusi ar fi de intrebat: santul sapat in butuc cine il "provoaca" ?
Legat de sfatul de a demonta: trebuie sa discut cu mecanicul si sa-l conving sa desfaca si sa se uite (sa ne uitam) - la o prima discutie nu mi s-a parut dispus sa desfaca de doua ori sau sa-i las masina "plocon" pana imi gasesc eu piese (in afara faptului ca masina asta imi mai trebuie si mie).
Multumesc inca odata.
Mai jos piesa model nou:
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Nu cred ca ai probleme cu pompa de ulei ( am sters postul pt ca am vazut ca nu ai inteles).
Semeringul (daca pe acolo curge pt ca pe nedesfacute...) se afla pe capacul distributiei chiar in spatele pompei de ulei. Butucul ala hexagonal invarte pompa vezi poza. Poate gresesc eu.
In schimb ai un mecanic pe cinste. Tine minte de acum 2 ani ca tu ai probleme mari si grave cu butuco semeringul arborelui.
Si piesa nr 2, aceea din poza ta, se compune tot din 2 bucati: fulie si butuc
ps. Multi ,,mecanici" scurteaza arculetul semeringului ca ,,sa stranga mai bine". De acolo si santurile. Asa fac la o masina de vanzare, la un client ,,generos", la sotul amantei , etc.
Nu credeam ca inca se mai ridica probleme de genul semeringurilor. Este o chestie banala in ziua de azi.
Bafta!
LE. pe un alt forum strainez am vazut ca avea montat butucul putin stramb. Nici nu credeam ca este posibil asa ceva dar merita verifcat.
Semeringul (daca pe acolo curge pt ca pe nedesfacute...) se afla pe capacul distributiei chiar in spatele pompei de ulei. Butucul ala hexagonal invarte pompa vezi poza. Poate gresesc eu.
In schimb ai un mecanic pe cinste. Tine minte de acum 2 ani ca tu ai probleme mari si grave cu butuco semeringul arborelui.
Si piesa nr 2, aceea din poza ta, se compune tot din 2 bucati: fulie si butuc
ps. Multi ,,mecanici" scurteaza arculetul semeringului ca ,,sa stranga mai bine". De acolo si santurile. Asa fac la o masina de vanzare, la un client ,,generos", la sotul amantei , etc.
Nu credeam ca inca se mai ridica probleme de genul semeringurilor. Este o chestie banala in ziua de azi.
Bafta!
LE. pe un alt forum strainez am vazut ca avea montat butucul putin stramb. Nici nu credeam ca este posibil asa ceva dar merita verifcat.
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
mireli
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ok. Sfaturile primite sunt binevenite.
Am retinut ideea cu santul iar mecanicul mi-a spus si el ca acolo se face un sant. Intr-o prima faza eram inclinat sa cred ca exista o alta piesa (si nu semeringul) care poate provoca acel sant. Nu sunt foarte sigur ca mai stie exact ce am eu la masina sau ca vorbeste doar din experienta. Cu toate eventualele "banuieli" cred ca mecanicul meu este totusi pe cinste.
Intr-un final cred ca voi face doar o inlocuire de semering si cu aceasta ocazie sa vedem ce este acolo. Daca este "musai" sa schimb si piesa aia "poleita cu aur" atunci o voi cauta in continuare - poate SH va fi o alegere buna.
Am retinut ideea cu santul iar mecanicul mi-a spus si el ca acolo se face un sant. Intr-o prima faza eram inclinat sa cred ca exista o alta piesa (si nu semeringul) care poate provoca acel sant. Nu sunt foarte sigur ca mai stie exact ce am eu la masina sau ca vorbeste doar din experienta. Cu toate eventualele "banuieli" cred ca mecanicul meu este totusi pe cinste.
Intr-un final cred ca voi face doar o inlocuire de semering si cu aceasta ocazie sa vedem ce este acolo. Daca este "musai" sa schimb si piesa aia "poleita cu aur" atunci o voi cauta in continuare - poate SH va fi o alegere buna.
mireli
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
OPEL a modificat intinzatorul de lant vazand ca a fost un esec de proiectare si motoarele tacane dupa 40000 50000 km facandu-l sa intinda mai bine din 2004 cel putin asa scrie in TIS
asa ca merita incercat cu un intinzator de lant cumparat din reprezentanta nu din magazine... deoarece piesele aftermarket sant copia primelor intinzatoare originale...nemaitinand pasul cu evolutia tehnologica....sau modificarile constructorului.
iata nota tehnica din TIS
Field Remedy: 1818
Subject: Family-0-Engines (MY98-2004) - Rattling Noise from Timing Chain
Models: Engines: Option:
Agila 2000...2003,Corsa-B 1997...2003,Corsa-C 2001...2003 Z10XE| Z12XE,X10XE| X12XE,Z10XE| Z12XE
Complaint: In isolated cases a rattling noise after higher mileage (40.000-50.000 km) can be noticed when engine is warm. Additionally a noise can be detected when warm engine is shut off.
Cause: Limited working stroke of timing chain tensioner if timing chain elongation is exceeded
Production: An improved timing chain tensioner (extended working stroke) was introduced as of MY 04.
Remedy:
In case of customer complaint replace timing chain tensioner by improved tensioner (part/ cat-No 55352909/ 5636457).
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 14 - Noises or Vibrations
Trouble Code:
asa ca merita incercat cu un intinzator de lant cumparat din reprezentanta nu din magazine... deoarece piesele aftermarket sant copia primelor intinzatoare originale...nemaitinand pasul cu evolutia tehnologica....sau modificarile constructorului.
iata nota tehnica din TIS
Field Remedy: 1818
Subject: Family-0-Engines (MY98-2004) - Rattling Noise from Timing Chain
Models: Engines: Option:
Agila 2000...2003,Corsa-B 1997...2003,Corsa-C 2001...2003 Z10XE| Z12XE,X10XE| X12XE,Z10XE| Z12XE
Complaint: In isolated cases a rattling noise after higher mileage (40.000-50.000 km) can be noticed when engine is warm. Additionally a noise can be detected when warm engine is shut off.
Cause: Limited working stroke of timing chain tensioner if timing chain elongation is exceeded
Production: An improved timing chain tensioner (extended working stroke) was introduced as of MY 04.
Remedy:
In case of customer complaint replace timing chain tensioner by improved tensioner (part/ cat-No 55352909/ 5636457).
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 14 - Noises or Vibrations
Trouble Code:
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
asa ca merita incercat cu un intinzator de lant cumparat din reprezentanta nu din magazine... deoarece piesele aftermarket sant copia primelor intinzatoare originale...nemaitinand pasul cu evolutia tehnologica....sau modificarile constructorului.
Piese originale GM gasesti in magazine, ceri dupa cod originalul si gata. Eu am vazut facaturi puse de reprezentante, ca a fost de la conducere, de la magazioner, mecanic nu se stie.
Adevarul e ca cele AM nu tin, or fi ele firme mai de soi dar rezultatele sunt slabe.
pauls
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
pauls
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
pauls
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Aproape de el si mai accesibil ca pret manopera, calitate ar fi :
Marius Napcori - chiar daca nu lucreaza el totul macar mecanicii vor face treaba buna ca altfel isi primesc o cheie in cap si un sut in fund
Stefan Tolos - nu o fi el cu superdotare dar face treaba mai buna decat multi beleregi de prin service
Prin dotare ma refer ca nu-ti trebuie elevator, plasma, automat de cafea si canapea cu reviste
Marius Napcori - chiar daca nu lucreaza el totul macar mecanicii vor face treaba buna ca altfel isi primesc o cheie in cap si un sut in fund
Stefan Tolos - nu o fi el cu superdotare dar face treaba mai buna decat multi beleregi de prin service
Prin dotare ma refer ca nu-ti trebuie elevator, plasma, automat de cafea si canapea cu reviste