Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Pe aici (vezi pozele). Asta daca nu merge robinetul, sau daca nu exista asa ceva.

Mareste 1.Mareste 2.

1) Pui un vas mai larg dedesubt pentru colectare antigel (va curge neuniform).
2) Se desface Busonul la vasul de antigel (pentru a permite curgerea antigelul)
3) Desfaci colierul (Cel din dreapta radiatorului cum stai in fata masini)
3) Vezi in poza 1 - 2 (Daca nu ai unealta adecvat "cleste pentru coliere" o sa ai ceva bataie de cap cu el, cu mare atentie ca alt colier de schimb nu ai).
3) Se lasa sa se goleasca Antigelul, pana nu mai curge.
4) Spalare Radiator numai daca este cazul.
Daca a fost Antigel Verde in loc de Rosul si Inveres sau daca vrei neaparat.

0) Schimbare antigel. Poti incepe si de la pagina 1.
0) Diferente antigel albastru/rosu/galben
1) Radiator: solutii de curatare.Vezi aici. Te lamuresc baieti.
2) Radiator: solutii de curatare.Vezi aici.
Dupa spalare Clatire daca este cazul.
alexx1402 a scris:Foloseste antigel fara silicati (roz), e putin mai scump dar protejeaza foarte bine instalatia de racire.

Daca te hotarasti sa-l schimbi, spala bine instalatia cu apa ca sa nu-l contaminezi si pe cel nou. Ca sa fii sigur ca apa e ok, cumpara antigel gata preparat, preferabil original GM.

______________________________________________
Prinzi colierul la loc (la radiator).
5) Pornesti masina sa porneasca pompa de apa sa miste antigelul in instalatie. (nu astepta prea mult sa ai antigelul si apa distilat langa tine)
Bagi 1L antigel, apoi 1L apa distilata (asta daca antigelul e concentrat) si tot asa, pana ramane nivelul la maxim pe vasul de expansiune.
Sau
Faci amestec (vezi sus cum la Schimbare antigel.) Nu mai mult de 4L Amestec daca mai este cazul mai faci.
(Vezi aici cati litri intra) https://s18.postimg.org/pcpygf1yx/0002.jpg

6) Se pune/strange Busonul la vasul de expansiune (Antigel).

Si Gata.
Mai verifici dupa 2-3 zile daca mai trebuie completat.
Baffta!
Skip ads

  • Fydo

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Ok, desfac de acolo dar cotul ala la mine e intreptat in sus iar cu apa care ramane in radiator?
Eu vreau sa curat instalatia pentru ca am avut probleme cu termoflotul si mi-a ramas ulei inauntru.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Pune ceva poze sa vada si baieti poate ne ajuta mai mult.
La un raspuns.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Ai dreptate este cam sus.
Daca nu pe cel din stanga care este mai jos si daca ai loc.
Vezi ce mai zic baieti.

Astra Y17DT Radiator apa

Skip ads

  • Fydo

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Cum te uiti la radiator in stanga jos unde ar trebui sa fie acel robinet, cu vreo 10 cm mai sus este cotul cu furtun dar cotul este indreptat in sus.
As da radiatorul jos sa-l curat bine dar dupa fiecare clatire de instalatie sa dau radiatorul jos.... nu cred ca am atata rabdare, deci imi trebuie o solutie sa o fac (curatarea) cu el pe masina.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cine a zis Sa-l da-i jos Ai citit in link la...de mai jos ii faci spalare vezi care metoda este mai buna din ce au scris baieti.
Ai suficente informati sa faci spalare radiatorului montat pe masina.
1) Radiator: solutii de curatare. Vezi aici Apasa. Te lamuresc baieti.

marius_f a scris:Am inteles ca initial golim instalatia de antigel si ulterior introducem apa cu sare de lamaie (dilutie de 4-5L apa cu 500g sare de lamaie)


dancuciureanu a scris:Da drumul la antigel, pune apa, pornesti pana se deschide termostat si poti si merge 1 zi asa, dupa care iar golire si apa. Abia dupa asta solutie curatare dupa care 2-3 spalari.


Rezumat ca la Copii Bafta.

0) Scoti antigelul
1) Apa chioara (Pornesti masina sa porneasca pompa de apa sa miste apa in instalatie.)
(pune apa, pornesti pana se deschide termostat si poti si merge 1 zi asa)
2) Golire
3) Apa chioara (Pornesti masina sa porneasca pompa de apa sa miste apa in instalatie.)
(pune apa, pornesti pana se deschide termostat si poti si merge 1 zi asa)
4) Se baga Solutie curatare Pornesti masina sa porneasca pompa de apa sa miste apa in instalatie.
(introducem apa cu sare de lamaie (dilutie de 4-5L apa cu 500g sare de lamaie)
(pornesti pana se deschide termostat si poti si merge 1 zi asa)
______________________________________________________________________
Dupa care 2-3 spalari cu apa chioara.
5) Prima spalare (Clatire)
6) Doua spalare (Clatire)
7) Treia spalare (Clatire)
9) Pornesti masina sa porneasca pompa de apa sa miste antigelul in instalatie. (nu astepta prea mult sa ai antigelul si apa distilat langa tine)
Bagi 1L antigel, apoi 1L apa distilata (asta daca antigelul e concentrat) si tot asa, pana ramane nivelul la maxim pe vasul de expansiune.
Sau
Faci amestec (vezi sus cum la Schimbare antigel.) Nu mai mult de 4L Amestec daca mai este cazul mai faci.

Asa se curata si instalatia de racire nu numai radiatorul nu crezi.
Deci cum este mai usor.
  • jimbean

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut, imi cer scuze ca intervin. La "tavita " de colectare a condensului pentru a o demonta, (astra g ,2002 1.7 dti) trebuie desfacute 2 suruburi pozitionate in compartimentul motor pe caroserie ce tin furtunul de golire condens. Acolo se foloseste imbus stelat T20 (de preferinta cu un clichet mic). O operatie fara de care nu se poate inlatura tavita. Multumesc si imi cer scuze pentru eventualele neplaceri.
  • Gyo

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Maine ma apuc si eu de demontat ,va fi mai greu la desfacerea tevii de scurgere a condensului..
Skip ads

  • Gyo

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie neaparat demontata tavita ?Nu am acces la elevator si nu stiu cum sa procedez..
Numai bine !
  • ciniparu

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 YDTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
este cam inaccesibil acel spatiu pentru cele doua suruburi. iti trebuie multa rabdare. succes!
  • alexandrurosu

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2011

  • Mesaj Privat
G_S_C a scris:Asa
Azi am reusit sa schimb oringurile, ca si colegul bazare, nici eu nu am acel H dintre calorifer si tevi, deci implicit doar doua garnituri, munca multa ca nu nimeream pe pozitie sigurantele, am reusit cu greu sa le pun la loc, n-a mers de sus in jos, ca si colegul, le-am bagat de jos in sus, se cam misca am vazut, dar apa vad ca nu mai curge, e uscata zona,


Salutare !

Spune-mi te rog daca ai avut probleme in timp, dupa montarea sigurantelor de jos in sus. Trebuie sa curat sau sa schimb si eu radiatorul si azi n-am reusit sa scot sigurantele, dar mai incerc maine. Nu sunt sanse sa alunece daca sunt montate de jos in sus?

Mersi !
  • valisoa69

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2013

  • Mesaj Privat
salut masina mea este opel astra g cu motor 1,6 an 2002 de ceva timp am gasit mocheta pe partea dreapta umeda am crezut ca este de-la spalatorie dar se pare ca este antigel .Oare am probleme cu caloriferul ?pt cunoscatorii care ma poate ajuta .Orice sfat este bine venit .Mersi
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
da este de la acele o-ringuri daca este antigel (dulce) si ai tutorial cum se schimba si este foarte bine facut...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pentru BEHR (sper sa va ajute cat de cat.).
Stiu dar poate va ajuta si pe voi.

Prima si prima data se scoate suruburile de la Tavita scurgere condens.
Torx T20 dar este bine sa aveti si un torx T25 in caz ca se manca capul la cel din dreapta ta sau la amandoua cel din dreapta este nasol rau la scos (fara sa le scoti nu faci nimic pana la urma ma ajutat cineva cu torx T25 alfel acolo ramanea, de anul trecut vroiam sa schimb dar surubul din dreapta ma tinut mult timp pe loc.)


- Cum se scoate antigelul banuiesc ca stie fiecare.
- Ce este mai usor nu am mai facut poze suruburi etc.
- Ca sfat folositi toate sigurantele originale de pe masina din aluminiu alfel stricati radiatorul de incalzire cu celelate (din metal) daca nu sunt din aluminiu. (de metal va rupe aluminiu din radiator daca nu crezi fa proba daca ai bani)
- Ca sfat cand prindeti sigurantele pe masina folositi cheia franceza (capu care atinge capul sigurantei se pune o carpa in doua ca tampon (cu simt) si capul celalat in partea cealanta si strans cu simt (priviti de proba inainte de montare pana unde trebuie sa ajunga siguranta (bagati siguranta sa vedeti pana unde trebuie sa fie) si veti avea raspunsul) (la a doua siguranta la fel) alfel va chinuiti mult pana bagati sigurantele la montarea pe masina.
(eu ma tot uitam ca nu sunt intrate cum au intrat cele de pe calorifer am luat cheia fraceza si carpa cu grija am reusit sa le bag).


________________________________________________________________________








Cu un burete mic se scoate antigelul cat se poate.




Bafta! Si multa rabdare.
Cam 4-5 ore depinde cat esti de rapid.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Tavita scurgere condens. (am scos intr-un service cu canal, rampa, elevator) etc.
[a reusit sa-l scoata pe cel din dreapta (cu cap stricat) cu torx T25 (din spatele planetarei)

- Cheie cu clichet,
- Prelungitoare pana in spatele planetarei (este mult mai usor de desfacut.)
- Cap T20 si rezerva T25 daca se strica capul. (surubenita pentru tubulare pentru biti merge mai usor pentru desfacut ornamete)
- 1 Surubenita dreapta (potrivita) Pentru cleme si pentru scoaterea sigurantelor(coliere) la garnituri.
- 1 lighean ca acesta ca 5-6l (care sa incapa sub masina)
- O carpa curata pentru strecurarea antigelului.
- Cod suruburi (scurgere condens) [18 44 406, 90587881]

http://www.partsbase.org/parts/ope-1844406/

- Demotare Tavita scurgere condens (in service)
- Restul la iarba verde (scos antigel, demotare ornamete, radiator caldura, sigurante, remontare etc.).
- Remontare Tavita scurgere condens pe o rampa (canal, rampa, elevator) in zona.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Atentie mare la sigurante, sa fie bagate cum trebuie. Si eu am facut aceasta operatiune si nu am fost atent la sigurante. Am schimbat oringurile, am bagat sigurantele si curgea binisor, nu erau sigurantele bagate cum trebuie. Ar fi bine sa faceti o proba inainte sa montati totul la loc. Sa puneti si o proptea mica sub calorifer sa stea pe pozitie.
aici se vede ca siguranta nu a intrat cum trebuie
siguranta bagata cum trebuie
Pentru sigurante am folosit o cheie ca in imagine, prinde mai bine decat un patent.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cu cheia franceza si cu carpa facuta in doua, pe capul de la franceza |(capul sigurantei) ca tampon se strange cu simt cu grija pina intra in pozitia corecta cum arata si colegul mai sus.
Sau cum credeti voi ca puteti fara sa stricati ceva.

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cum sa fac sa pot prinde tevile de calorifer de caldura cu tot cu oring ca eu nu am cleme ci coliere de plastic.Am incercat si nu reusesc sa bag oringul cu tot cu teava de plastic si pe urma sa ii pun nenorocirea aia de colier de plastic pt prindere?
  • rider1

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Adica la tine nu e sistemul ca in pozele de mai sus ?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Probabil ai instalatie de incalzire DELPHI.
dar garnitura veche ai scos-o sau ai pus-o peste ea.
Pune niste poze.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR