- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
Taz23
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut ,am o corsa c 2001 motor 1.2 si de putin timp in urma cand pornesc motorul rece cand este subturat sau o accelerez pe liber pana in 1500 de rotatii se aude un carait zbarnait ca si cum ar fi doua bucati de talba,metal care se lovesc incontinuu foarte repede,daca o turez tare nu se mai aude . am citit despre ulei si cam cum ar fi treaba pentru ca am pus Aral Sae 10W40 cu putin timp in urma, inainte de a se auzi acest zbarnait ,si cu mai putin timp in urma am schimbat si pompa de apa.Am pus urechea sa vad ce se aude ,am rugat pe cineva sa o tureze si sunetul vine din zona pompei de apa si a capacului unde sunt tachetii.Voi ce credeti este pentru ca am pus 10W40 sau ar fi de la pompa de apa?
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
tu vrei diagnostic la un zgomot fara sa auzim? Pune filmare si detalii despre procedura schimbarii pompei de apa + starea distributiei. Ai citit degeaba despre uleiuri daca ai ajuns sa pui 10w40. Sau cel mai simplu cauti pe forum cine e Dan Cuciureanu, ai noroc ca esti din Iasi, e cel mai competent acolo pe motoarele astea.
Taz23
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2013
- Mesaj Privat
Taz23
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2013
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Taz23
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2013
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Taz23
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2013
- Mesaj Privat
Am fost dimineata si am dat uleiul jos cel 10W40 si am pus aral 5W40 diferenta este nu se mai aude nici lantul de la distributie asa tare astept sa se raceasca motorul si vad daca se mai aude , cand eram cu uleiul vechi dimineata mam uitat la axul cu came si nu se vedea a fi uns cum trebuie, nu cred ca putea pompa de ulei sa trimita cat ulei trebuie datorita vascozitatii lui ridicate.Sper sa nu fi stricat ceva pe la motor , am mers maxim 300 de km cu uleiul 10w40.
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
Pt bataia de motor la cald din cauza distributiei la Corsa c benzina pe lant folositi KITURILE de distributie (originale GM )complete codurile
GM 93191272 sau 93191271
NUMAI IN ACESTEA sant intinzatoarele hidraulice DE LANT modificate de GM dupa ce s-a constatat o subdimensionare de proiectare la primele serii de intinzatoare. Distributia pe lant se schimba la 120k km, tot atunci este bine de verificat si curatenia (impecabila) a sitei sorbului de ulei si a baii de ulei.
sursa....CORSA UK
https://www.clubopel.com/lin...2dcf53be4d520f6f6
GM 93191272 sau 93191271
NUMAI IN ACESTEA sant intinzatoarele hidraulice DE LANT modificate de GM dupa ce s-a constatat o subdimensionare de proiectare la primele serii de intinzatoare. Distributia pe lant se schimba la 120k km, tot atunci este bine de verificat si curatenia (impecabila) a sitei sorbului de ulei si a baii de ulei.
sursa....CORSA UK
https://www.clubopel.com/lin...2dcf53be4d520f6f6
- adrianexim
- *
- 48 mesaje
- din 09 Aug 2014
- Corsa 1997 X12XE
- Dolj
adrianexim
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1997 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2014
- Mesaj Privat
intrebare?
am fost azi cu masina la un service din orasul meu, mai exact Nurvil din Rm Valcea cel de la Raureni, mai e unul pe bulevardul cel nou dar aia sunt prea scarbosi si nu lucreaza profesional...
imi curge ulei pe garnitura de la culbutori, pana la urma incercam sa o fac si eu dar nu am nici un fel de cheie prin casa, asa ca pt 150-200 de ron mai bine ma lipsesc...
cand am ajuns acolo cei de le service erau afara, primul lucru care mi l-au spus a fost ca masina se aude destul de rau si ca distributia trebuie schimbata (chiar se aude cam ciudat, am sesizat si eu), pt ca ei nu au calele (sau cum se numesc) pentru distributie mi-au recomandat sa ma duc la reprezentanta Opel...deci nu aveau nici un fel de interes sa ma minta ca sa imi ia banii.....
problema e ca eu am schimbat distributia in 2010 la un service de cartier (mare prostie) dar ca sa fiu sincer nici mie nu mi-a placut cum se auzea de atunci...
am fost la reprezentanta la Opel si SURPRIZA, cei de acolo zic ca distributia se aude absolut normal, vechea poveste cu motorul in 3 pistoane...
eu pe cine sa mai cred? motorul trage chiar foarte bine, nu imi da nici un fel de eroare (cei de la Opel mi-au zis ca daca distributia nu era montata bine dadea anumite erori)...dar nu imi apare nimic...
am fost la toti mecanicii din orasul meu:
-amatorii zic ca sunetul e de la tacheti
-cel care mi-a facut distributia in 2010 mi-a zis ca si cei de la opel ca asa se aude motorul
-astia de la nurvil (chiar se pricep) imi zic ca distributia are ceva, unul dintre ei chiar are una la fel, deci stie ce vb...
-astia de la Reprezentanta Opel zic ca merge brici si se aude normal...
pana la urma nu gasesc pe nimeni care sa se priceapa cu adevarat?
intre timp o sa schimb doar garnitura de la culbutori si eventual uleiul, o sa bag 0w40 Mobile 1, acum am Gm 5W30
am o corsa C Z10XE
am fost azi cu masina la un service din orasul meu, mai exact Nurvil din Rm Valcea cel de la Raureni, mai e unul pe bulevardul cel nou dar aia sunt prea scarbosi si nu lucreaza profesional...
imi curge ulei pe garnitura de la culbutori, pana la urma incercam sa o fac si eu dar nu am nici un fel de cheie prin casa, asa ca pt 150-200 de ron mai bine ma lipsesc...
cand am ajuns acolo cei de le service erau afara, primul lucru care mi l-au spus a fost ca masina se aude destul de rau si ca distributia trebuie schimbata (chiar se aude cam ciudat, am sesizat si eu), pt ca ei nu au calele (sau cum se numesc) pentru distributie mi-au recomandat sa ma duc la reprezentanta Opel...deci nu aveau nici un fel de interes sa ma minta ca sa imi ia banii.....
problema e ca eu am schimbat distributia in 2010 la un service de cartier (mare prostie) dar ca sa fiu sincer nici mie nu mi-a placut cum se auzea de atunci...
am fost la reprezentanta la Opel si SURPRIZA, cei de acolo zic ca distributia se aude absolut normal, vechea poveste cu motorul in 3 pistoane...
eu pe cine sa mai cred? motorul trage chiar foarte bine, nu imi da nici un fel de eroare (cei de la Opel mi-au zis ca daca distributia nu era montata bine dadea anumite erori)...dar nu imi apare nimic...
am fost la toti mecanicii din orasul meu:
-amatorii zic ca sunetul e de la tacheti
-cel care mi-a facut distributia in 2010 mi-a zis ca si cei de la opel ca asa se aude motorul
-astia de la nurvil (chiar se pricep) imi zic ca distributia are ceva, unul dintre ei chiar are una la fel, deci stie ce vb...
-astia de la Reprezentanta Opel zic ca merge brici si se aude normal...
pana la urma nu gasesc pe nimeni care sa se priceapa cu adevarat?
intre timp o sa schimb doar garnitura de la culbutori si eventual uleiul, o sa bag 0w40 Mobile 1, acum am Gm 5W30
am o corsa C Z10XE
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
mergi si tu la o intalnire a clubului sau gaseste alta identica si buna, pune-le una langa cealalta si vezi diferentele...
In mod normal, cu motorul cald la ralanti, deschizi capota si nu se aude mai nimic inafara de tacanitul injectoarelor (care e mai fin decat cel de tacheti) si valva de purjare. Asta la motorul de 1.2. As fi tentat sa spun ca 1.0 se aude putin mai tare datorita vibratiilor putin mai accentuate. Dar PUTIN.
PS: tachetii se aud ft bine daca te bagi sub masina cu motorul pornit si asculti de acolo.
In mod normal, cu motorul cald la ralanti, deschizi capota si nu se aude mai nimic inafara de tacanitul injectoarelor (care e mai fin decat cel de tacheti) si valva de purjare. Asta la motorul de 1.2. As fi tentat sa spun ca 1.0 se aude putin mai tare datorita vibratiilor putin mai accentuate. Dar PUTIN.
PS: tachetii se aud ft bine daca te bagi sub masina cu motorul pornit si asculti de acolo.
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
O alta problema a zgomotului metalic in timpul mersului la cald in unele cazuri nu toate este datorita masurarii incorecte a nivelului de ulei la OPEL verificarea nivelului uleiului de motor se face EXCLUSIV la cald conform manualului de utilizare scris de constructor.(GM)...deci motorul adus la temperatura de regim (apa la aprox 90grd) dupa oprirea motorului la 5 minute se verifica nivelul de ulei dupa ce s-a scos joja s-a sters si s-a reintrodus apoi s-a rotit jumatate de tura, nivelul la rece este nerelevant pt nivelul uleiului in motor, bineinteles masina trebuie pozitionata pe o suprafata plana si dreapta (neinclinata).Explicatia rezida in faptul ca 1.uleiul se dilata la cald,si nivelul se modifica 2 .nivelul trebuie sa fie maxim cu motorul inundat cu ulei.si cald ...la motoarele cu cantitati de ulei mici la limita 3 sau 3.5 l o scadere de 500-1000ml duce la diluarea suplimentara a uleiului si supraincalzirea lui nivelul scazut ducand la spumare , palpairea la cald a becului rosu presiune minima ulei uneori la ralanti sau zgomot in distributie din cauza nivelului scazut (asta in cazul cand nu sant alte cauze ..uzura etc etc...)
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi,
Am cumparat de curand o Corsa C 1,2 Z12 XE si ma confrunt cu urmatoarea problema:
La rece..la prima pornire se aude o bataie la motor ca si cum ar fi tachetii care apoi dispare in 3 secunde maxim.
La cald...se aude aceeasi bataie dupa un timp si pare ca vine din spatele motorului.
Mentionez ca distributia am schimbat-o , apoi senzorul de la ulei (GM origina), uleiul este Ravenol VSI 5W40 iar pompa de ulei..dupa spusele mecanicului a fost schimbata in Germania de unde a fost adusa masina.
Mentionez ca acum masina are 163000 de km.
Ce ar trebui sa verific ?
Atasez un filmulet facut cu telefonul mobil.
Am cumparat de curand o Corsa C 1,2 Z12 XE si ma confrunt cu urmatoarea problema:
La rece..la prima pornire se aude o bataie la motor ca si cum ar fi tachetii care apoi dispare in 3 secunde maxim.
La cald...se aude aceeasi bataie dupa un timp si pare ca vine din spatele motorului.
Mentionez ca distributia am schimbat-o , apoi senzorul de la ulei (GM origina), uleiul este Ravenol VSI 5W40 iar pompa de ulei..dupa spusele mecanicului a fost schimbata in Germania de unde a fost adusa masina.
Mentionez ca acum masina are 163000 de km.
Ce ar trebui sa verific ?
Atasez un filmulet facut cu telefonul mobil.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat