Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • htx
  • *
  • 4 mesaje
  • din 07 Mar 2014
  • Astra 2000 Z16XEL
  • Bucuresti
  • htx

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salut , vin si eu cu o problema , avand o sambata libera .. am decis sa ma ocup de motoras ( astra g , x16xel ) am inceput de la fiecare furtunas in parte sters curatat inlocuit ce era crapat si imbatranit ... ajungand la clapeta de acceleratie ( data jos complet curatata , am folosit spray de frane , ) curatat IAC facuta readaptare cu opcom ca sa nu am probleme la relanti si asa frumos am ajuns la egr , l-am dat jos , curatat si dupa am avut eroare pe senzorul de pozitie egr ceea ce m-a determinat sa il inlocuiesc cu unul nou , pret 280 ron ( dupa ce am probat cu un alt egr functional eliminand astfel intrebarea " daca o fi altceva " ) acum mandrul meu consumator de ulei se simte bine... am relantiul fix fara nici o mica fluctuatie ( bujii inlocuite ) , consumul de ulei este ok in conditiile in care imi consuma doar cand plec din oras ceea ce determina un regim de exploatare peste 3000 de rotatii dar.... caci fara un "dar" nu se poate.... am deja facuti cam 400 de km de cand am incheiat operatiunea de igienizare motor si inca imi da ceva fum pe esapament ... acesta fiind prezent doar in momentul in care masina sta pe relanti ... indiferent ca e rece sau cald motorul.. dupa ce am accelerat si curatat tobele... nu mai am nimic in spate... doar aerul cald cu mirosul specific benzinei noastre proaste din pompe.. dupa ce sta alte cateva minute... parca se umplu tobele si incepe sa scoata iar...in mers nu am absolut nimic in spate ... doar cand masina este la relanti si sta cateva minute .... ca si culoare al fumului ... nu este nici alb dar nici fumul de ulei... ceva combinat .... consum de ulei nu am ( castrol 10w40 ) , antigel nu scade sau creste ( este curat ) nu am gaze in baia de ulei si nici uleiul nu imi miroase a benzina , sondele lamda functioneaza in parametri .... de unde fum..?Smile
Skip ads

  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Eu o problemã cu fumul am observat-o la benzina proastã (MOL, LUKOIL, benzinãrii mici). De ceva timp nu bag decât de la Rompetrol, acel EFIX. Mulți (ca și mine de altfel) spun cã existã o scãdere a consumului. Nu foarte mult dar.... Sã zicem undeva la 10 lei pt fiecare 200 plãtiți (un 5% cel mult reducere consum). Am încercat multe benzinãrii pt cã aveam impresia cã nu merge f bine motorul (mici oscilații la relanti) și vedeam ceava fum în spatele mașinii (culoare sã zicem închisã, dar nu de ulei) ... Pe loc vedeam acel fum de culoare închisã, câteodatã era câteodatã nu, cum ai spus senzația de umplere și golire tobe. Dupã ce am bãgat Efix, a rãmas doar fumul de ulei Smile la peste 3500-4000 de ture. .
O altã posibilitate este sã nu fi pus bine la loc furtunașele acelea? Sau faptul cã ai folosit spray de frânã (o fi rãmas pe la ”îmbinãri”)? De aia sunt diferite toate astea. Eu folosesc întotdeuna benzinã. Iau 1 L și ajunge și pt EGR și pt admisie e și mai ieftin....
Poate cã la mine era și din cauza cã nu am catalizator (cutia goalã), oricum în mers nu se vedea chiar dacã ar fi existat acel fum.
Deci, benzinã proastã, furtunașe puse incorect sau folosirea sprayului de frânã? Dupã cum spui este ceva în neregulã de la igienizarea motorului, nu?
Personal, aș mai verifica o datã furtunașele alea... am fost pãțit Smile puteam sã jur cã erau puse în regulã și nu știam de ce stã turatã la 1300 de ture... un furtunaș subțire de pe la vacuum pe acolo era ”rãsãrit” pe sub platforma de injecție.

Și o micã rugãminte... am tot citit despre readaptare IAC cu Opcom. Poți sã îmi spui pași care se fac cu Opcom? Mersi.
  • htx
  • *
  • 4 mesaje
  • din 07 Mar 2014
  • Astra 2000 Z16XEL
  • Bucuresti
  • htx

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Problema cu fumul nu s-a rezolvat chiar de-ar fi fost ceva spray de frane pe la imbinari.. in 400 de km.. s-ar fi dus... furtunasele sunt toate la locul lor.. pentru ca am inlocuit majoritatea lor cu altele noi.. in special cele de vacum , am observat ca a inceput sa se mai diminueze efectul de fum dupa ce am bagat un flacon de aditiv de benzina la un plin ( efix 95 rompetrol ) , vedem ce se intampla in urmatorii km . In continuare consumul de ulei este doar intr-un regim de exploatare de peste 3000 de ture .... in conditii de mers in oras nu a tras gram de ulei ... e al doilea schimb de cand am masina si am completat de fiecare data dupa un drum lung ( peste 500 de km , 90km/h - 160km/h ) cu 150 - 200 de grame maxim... ( verificat uleiul la rece inainte de plecare si verificat din nou dupa o noapte de stationare dupa intoarcerea acasa ) consider acest consum foarte ok pentru motorul asta avand in vedere ce patanii au altii cu acest tip de motor ...

Acum sa vorbim despre IAC , daca l-ai desfacut .. cand l-ai desfacut ai scos si tija afara ? Sau doar curatat acel arculet minunat si capatul pistonasului ? ( daca s-a desfiletat acel pistonas,.... e un proces mai migalos ... ) daca doar s-a curatat cu el in pozitia in care a ramas dupa oprire ... teoretic n-ar fi nevoie de adaptare ... dar de cele mai multe ori ... este Smile ... te conectezi cu opcom pe modulul engine ... iti stergi erorile ... si selectezi rubrica Output tests , verifica IAC-ul daca functioneaza .. ar trebui in momentul activarii sa iti scada turatia sub 500.. fara sa moara motorul.. se chinuie .... dar nu moare ... dupa care mergi pe rubrica de programming si ai acolo reset idle air control.. oricum vei gasi rubricile necesare .... activarea lui din acele rubrici face ca acel motoras pas cu pas sa-si regaseasca punctele zero ( capetele de cursa ) pentru a-si putea numara corect din nou pasii ...
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am înțeles. Am curãțat doar capãtul acela al lui și arcul (o porțiune destul de micã nu era murdar tot, doar 1-2 mm în capãtul pistonașului). Nu am încercat sã desfac tot ansamblul lui, era prea curat. În spate nu era murdar pt cã nu prea a avut ce sã strângã mizerie de anul trecut. Mi-am zis sã curãț în fiecare primãvarã clapeta de acc, EGR și admisia, dupã fiecare iarnã în care mergem vrând/nevrând cam subturat cu mașinile.
Acum știu cum sã fac și aceastã readaptare.
Aaa și sã înțeleg cã în cazul în care nu merge IAC, moare motorul la test?...
Rog toți colegii sã scuze off-topic.
  • htx
  • *
  • 4 mesaje
  • din 07 Mar 2014
  • Astra 2000 Z16XEL
  • Bucuresti
  • htx

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Se pare ca fumul a disparut dupa ce am continuat alimentarea cu Efix 95 de la Rompetrol ... obisnuiam sa alimentez de la petrom...imi era mai aproape .. dar se pare ca nu e o alegere buna... acum sunt happy... si fara fum Smile) ...

In legatura cu intrebarea ta johnyx87 ... nu este obligatoriu sa nu functioneze iac'ul... ci doar sa nu faca faca toti pasii.. sau se blocheze undeva in cursa.. iac'ul daca nu mai merge... fie nu mai porneste masina.. fie.. porneste si se tureaza pe la 3000 de rotatii... depinde in ce pozitie a ramas blocat asta in cazul in care moare de tot.. dar sunt situatii in care mai reuseste sa invarta cativa pasi acel pistonas... si ai zile cand iti merge si cand nu... am observat in majoritatea cazurilor... iac'ul face figuri la rece.. dupa ce corpul clapetei de acceleratie s-a incins ... caldura transmisa in carcasa iac'ului de plastic.. il face sa functioneze ok.. pana la urmatoarea pornire la rece...
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Sincer, de lene zilele astea am alimentat și eu de la Petrom, fiind mai aproape bineînțeles...... nu o sã mai fac asta.... scoate fum mai mult (nu pot sã îmi dau seama de ce, probabil arderile incomplete) parcã are toane când e vorba de accelerat, un consum ușor mãrit.... Domne, Efixul ãsta are sulf mai mult sau nu, are nu știu ce, poate sã spunã oricine ce vrea , mie mașina îmi merge cel mai bine cu Efix 95 Rompetrol.
  • Arruzzo

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Deranjez cu cateva intrebari legate de functionarea sau parametrii de functionare al unui EGR ptr motorul X16XEL. Masina este o Astra G 1.6 16V.
Am avut probleme cu EGR (simptome specifice - consum mare, dat in nas in accelerati sau decelerari, suturi la viteza constanta, lipsa putere).
As dori sa precizez inainte de toate ca am vazut EGR pus pe masina mea, in op-com, in sensul ca am urmarit valorile. Masina stand pe loc, deci nu in miscare, la accelerare, cresterea turatiei, procentul indicat la rubrica AGR varia intre 8 - 12 - 25%. Am inteles din asta ca EGR functiona in parametri buni. Al meu de pe masina, nu indica nimic, dimpotriva dadea si erori. Asa ca am luat decizia de a cumpara un EGR nou. Am facut comanda la magazin, cu talonul in mana. Cei de acolo au ales un EGR marca Engitech, undeva la 315 lei. Am cam stat in dubii dar vanzatorul mi-a zis ca este singurul model ptr masina mea, conform seriei motorului. Garantie 2 ani, cu conditia sa fie montat in service autorizat RAR. Exact asta am facut, a fost montat in service-ul lor. Problema este urmatoarea: dupa montaj EGR indica 0% cu masina stand pe loc si turata. In mers insa, indica prcente 25-30-35%. Intrebarea mea este daca e normal ca masina stand pe loc, turata, EGR sa indice 0%? Intreb asta pt ca am vazut EGR care in aceleasi conditii indica 12%.
Mai mult de atat, dupa un drum mai lung, mi s-a aprisn chek engine in bord. Am ajuns acasa, am bagat testerul: P1405 EGR position linear - Present. A doua zi, dimineata, cumva aceeasi eroare doar ca scria "not present".

cei de la service mi-au zis ca EGR nu are nimic, functioneaza perfect si ca eroarea are alta cauza. Dupa indelungi analize au tras concluzia ca este din cauza... caldurii. Mai exact, de vina ar fi termostatul care deschide tarziu. Parerea maistrului a fost ca termostatul trebuie sa deschida la 85 de grade. Eu insa, am citit altceva. La Astra G termostatul deschide la .. 92 grade!

Rog sa-mi spuna cineva care este regimul de functionare al unui EGR pt X16XEL. Trebuie sau nu sa deschida/inchida la turatie mare cu masina stand pe loc?

Multumesc anticipat!
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
EGR funcționeazã în funcție de turație. La ~ 4000 de turații (pt x16xel) ar trebui sã se deschidã, sã facã recircularea gazelor de eșapament/evacuare (exhaust gas recirculation - EGR). Nu are cum sã stea deschis la turație micã. De aia se deschide la turație, sã compenseze lipsa aerului „curat”. Dacã bagi gaz de eșapament la relanti, merge ca troaca.
Repet, EGR funcționeazã în f-cție de turația motorului, nu de viteza mașinii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR