Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • dmihai

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:
Pana la pompa mai bine fa-i o aerisire, sau verifica daca discurile au depasit cumva grosimea minima admisa, apoi eventual verifica garniturile de la pistoanele din etrieri, si abea apoi te poti gandii la pompa.
Lichidul de frana cand l-ai schimbat?

Adi G.


Masina are 114000km acum si m-am mai uitat la discuri, dar se prezinta destul de bine. Aerisire i-am facut acum un an si ceva cand i-am schimbat placutele pe fatza.
As putea sa ii schimb lichidul de frana si implicit sa-i fac si aerisire, astfel sa mai elimin una din probleme si in speranta ca ar fi si de la asta.
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
dmihai a scris:
Masina are 114000km acum si m-am mai uitat la discuri, dar se prezinta destul de bine. Aerisire i-am facut acum un an si ceva cand i-am schimbat placutele pe fatza.
As putea sa ii schimb lichidul de frana si implicit sa-i fac si aerisire, astfel sa mai elimin una din probleme si in speranta ca ar fi si de la asta.


Uite-te si la placutele/discurile de pe spate si vezi cum se prezinta...ca tot ridici masina pe elevator. Oricum am eu asa un feeling ca daca toate sunt ok, dupa aerisire vei scapa de problema, iar dupa ce termini, da-mi si mie de veste ca sunt curios daca te-am sfatuit bine.

Iar acum daca tot vorbim despre frane, ATENTIE! lichidul de frana se schimba odata la 2 ani...sau cel putin faceti macar o aerisire daca nu va da mana sa schimbati lichidul din tot circuitul.


Bafta!

Adi G.
  • shady08

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2009

  • Mesaj Privat
am si eu acceasi problema, intr-adevar discurile le am cam tocite, placutele sunt jumate si pe fata si pe spate, nu am o frana eficienta, iar la fel cum spune si dmihai, cand stau pe loc si apas frana se duce usor in jos si se ridica mai greu...dmihai imi poti spune cum ai rezolvat problema? (nu vad sa imi curga lichid pe nicaieri pe la roti sau altundeva)...am 160.000km ...sper sa nu fie pompa de frana, toti mi;au zis de ea...
  • marian jonny

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2011 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
fiind la a doua vectra am certidudinea ca actuala are o problema la sistemu de franare .la o apasare continua si puternica a pedalei de fanare se duce incet,de revenit revine normal ,frana de mana nu tine atat de bine incat sa fiu sigur pe ea ,in sensu ca daca incerc sa plec de pe loc cu ea trasa masina pleaca cei drept nu foarte usor.placutele sunt schimbate discurile pe fata sunt noi, pe spate ar mai trebui in viitor sa schimb discurile ,de aerisit am aerisit numai partea din spate. de franat in mers franeaza dar nu ca si de ex un vw bora masina care am avut-o inaintea actualei vectre.
Skip ads

  • dany3l

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2002 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut
vreau si eu sa intreb daca stie cineva de ce in timpul mersului mi se aude ca si cum ar cupla ABS ( acel carait) desi nu apas frana iar dupa scurt timp (10-15 secunde) mi se aprinde ABS-ESP iar simptoma dispare dar martorii raman aprinsi pana iau contactul. dupa ce i dau iar contact dispar martorii dar dupa ce rulez cam 1 km imi reapare problema.
Mentionez k in acelasi timp ma confrunt si cu aceasta problema:
"Saptamana trecuta am avut un eveniment nefericit cu masina (un vectra c, an 2002, 2.0 dti, 101 cp, 215000km) si anume:
La un moment dat pe un drum denivelat cand am vrut sa schimb vitezele din 1 in 2 am auzit un carait desi am apasat ambreiajul pana la fund. nu i-am dat mare importanta dar dupa inca 6 km de mers prin oras cand am ajuns in fata blocului si am oprit motorul m-am gandit sa repornesc motorul si sa mai misc un pic masina sa o pozitionez mai bine in parcare dar surpriza..nu mai intra in viteza deloc (mentionez ca am pornit-o scoasa din viteza cu ambreiajul apasat)
am luat-o cu platforma si am adus-o la nenea mecanicu si am mai pornit-o de 2 ori pana sa vina mecanicul si tot nu intra in viteza, dupa care in momentul in care s-a urcat mecanicul la volan sa-i dea o cheie sa vada cum se manifesta, surpriza ..intra in viteza fara nici o problema.
am aerisit ambreiajul iar mecanicul a sesizat un troncanit constant cand masina e scoasa din viteza si se apasa ambreiajul pana la jumatate iar din ce spunea el s-ar parea sa fie volanta cea care troncane iar despre faptul ca nu intra in viteze sa nu fie cilindru receptor, in rest altceva a zis mecanicul ca nu are ce-i face decat daca sunt dispus sa desfaca el cutia sa se uite pe acolo.. lucru pe care l-am refuzat.
Acum va intreb eu daca a mai avut cineva probleme de genul acesta? adica sa nu intre in viteza o periada si pe urma sa mearga fara probleme? Si oare cat va mai merge ea asa? mi-e sa nu o patesc la drum intins. sa ma apuc sa desfac cutia? "
sa fie oare de vina Cim-ul, lichidul de frana, pompa de frana?
Va multumesc pentru eventualele raspunsuri.
  • dany3l

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2002 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2007

  • Mesaj Privat
ok am rezolvat cu ABS/ESP aprins..era vorba de un cablu de la roata dreapta fata rupt. s-a inlocuit si s-a rezolvat problema.
in legatura cu, cutia de viteza cred k este vorba de rulmentul de presiune.
acu am alta intrebare.
din ce cauza cand apas acum frana , incet incet se duce pedala la fund? mentonez k am schimbat un etrier dreapta spate pt k ramanea roata blocata dar am aerisit instalatia (cei drept numai pe partea unde am schimbat etrierul) si am sesizat ke se duce pedala la fund lucru care nu se intampla inainte de a schimba acel etrier.
s-a mai confruntat cineva cu asemenea problema?
  • MADANDI

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2005 16zxe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Buna Seara
am incercat sa-mi schimb placutele de frana si cred ca am bulito. am schimbat placutele in fata la vectra c facelift, am remarcat ca discurile au un guler de uzura ca in aceasta poza.
am sunat un amic care mi-a spus ca nu are nimica ca se uzeaza placuta dupa disc. de cand am schimbat am frane foarte moi, adica prinde de pe la jumatate pedala intre timp a intarit un pic dar nu cum era inainte. mentionez ca am aerisit dupa ce am schimbat placutele.
a doua problema e ca se aude ca un pufait de aer cind calc pedala de frana cand am motorul pornit, dar asta am semnalato dupa cateva zile dupa ce am schimbat placutele. pufaitul se aude din zona pedalei de frana
intrebarile mele sunt:
se mai intaresc franele sau trebuie dus la rectificat discurile?
pufaitul pedalei ce semnifica? am stricat ceva ca am fost mai insistnt pe frana de cand am schimbat franele
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pufaitul vind de pa o scapare pe circuitul de vacuum al pompei de servofrana.
Si eu am discurile partial uzate insa cand am schimbat placutele am observat doar ca frana tine mult mai bine decat cu placutele uzate.
Skip ads

  • MADANDI

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2005 16zxe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
da pana am schimbat placutele am avut frane perfecte doar dupa ce am pus placutele noi nu prinde asa cum prindea
inainte
o intrebare cum aflu daca scapa pompa de vacumm?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mecanismul mastervac pufaie....daca vrei sa vezi exact calca foarte usor frana cu motorul pornit,tine piciorul pe frana si opreste motorul...vei auzi cum pierde vacuum si incet incet incepe sa impiga in talpa....atunci ai sigur defecta ori servofrana ori valva unisens de la teava care duce la pompa de vacuum(la diesel).sau in galeria de admisie la benzina.
Pompa de vacuum se afla pe motor..n-ai treba cu ea aia nu scapa doar face ori nu vacuum,poate fi masurat ce randament da cu un vacummetru(asta exista doar la diesel) tu nu ai asa ceva daca este masina din profilul tau.
  • MADANDI

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2005 16zxe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
NU IMPINGE IN TALPA. DA PUFAIE DE CATEVA ORI SI CU MOTORU OPRIT PANA CE SE INTARESTE PEDALA. CE NAIBA SA FIE
  • MADANDI

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2005 16zxe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
astayi am fost la 2 mecanici
1 mi sa spus daca nu am desfacut aerisitoarele cand am impins cilindru inapoi am dat peste cap garniturile din pompa, si va trebui sa schimb pompa, si aia costa in jur de 1000 de lei.

2 al doilea mi-a spus ca tre sa mai astept pana se aseaya placutele si pufaitul care se aude in pedala e normal deoarece frana e mai moale si se de acea aud acuma mai bine pufaitul, si ca ala e dintodeauna prezent.
mentionez ca am vayut ca placute numa pe jumate freaca pe disc oare aia sa fie sa mai astept sa se uyeye ca sa copieze tot discul
nu stiu ce sa fac is disperat in 23 tre sa merg la itp, franele prind da numa pe la jumatatea pedalei
Skip ads

  • MADANDI

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2005 16zxe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
a
  • johnut

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Acel "pufait" se aude si la mine, si cred ca face asa de cand am luat masina (mai mult de 2 ani), dar nu imi influenteaza franarea cu nimic.
Legat de placute, trebuie sa faci mai multi km sa se aseze pe discuri. Cred ca e normal acest lucru doarece placutele sunt noi si trebuie sa se uzeze putin pentru a calca perfect pe disc. Si eu am patit la fel, dar pana la urma s-au asezat si si-au revenit si franele.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa se aseze mai repede, o iei pe un drum liber, ii dai 50 si pui frana brusc.
Repepeti asta de cateva ori si placutele de frana se vor "uza" dupa forma discului de frana.
Ideal ar fi daca uzurile sunt neuniforme sa schimbi si discurile cu altele noi.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR