- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,613 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,613
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Va salut.
Vin si eu cu o intrebare pe parte electronica unde nu ma pricep deloc.
Cum pot verifica un acumulator daca nu e in scurt? de mentionat este ca nu e montat pe masina. doar alimentez niste leduri de 12v in casa... si am o sursa in comutatie ce incarca acumulatorul... ma rog am avut ca mi le-a stricat ... .
Multumesc anticipat
Vin si eu cu o intrebare pe parte electronica unde nu ma pricep deloc.
Cum pot verifica un acumulator daca nu e in scurt? de mentionat este ca nu e montat pe masina. doar alimentez niste leduri de 12v in casa... si am o sursa in comutatie ce incarca acumulatorul... ma rog am avut ca mi le-a stricat ... .
Multumesc anticipat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Un acumulator(baterie) este in scurtcircuit,cind unesti(punte) plusul cu minusul.Unii considera ca exista scurt in baterie atunci cind in unul sau mai multi elementi,placa pozitiva se atinge de placa negativa prin intermediul pastei desprinse de pe placi(cauze discutabile) si depuse la baza elementului.Intr-o asemenea situatie,este in scurt doar elementul afectat,bateria nefiind in scurt daca are doar un element bun(tensiune mai mare de 2v.Functie de numarul elementilor afectati,scade tensiunea la bornele bateriei. In cazul tau,cred ca problema consta in arderea inexplicabila a ledurilor...! ATENTIE! la tensiunea de alimentare a ledurilor.Un led de 12v,nu va rezista mult la o tensiune de 14v(tensiunea de incarcare).Se poate rezolva cu rezistente adecvate.
- kinderasu
- ****
- 1,613 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,613
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Scuze. Nu ledurile se ard. Ci sursa in comutatie se arde in timp ce alimenteaza leduri, Camere supraveghere si bateria auto in cazul in care pica curentul.
Daca las fara baterie .. merge totul bine si frumos. Bine ca nu mi-a ars ledurile ca aveam de munca 1 zi de dezlipit si relipit benzi prin casa.
De accea intreb de baterie, ma gandesc ca poate i-am fi facut ceva... si nu imi dau seama ce, ca sa nu mai repet .
Multam de raspuns.!
Daca las fara baterie .. merge totul bine si frumos. Bine ca nu mi-a ars ledurile ca aveam de munca 1 zi de dezlipit si relipit benzi prin casa.
De accea intreb de baterie, ma gandesc ca poate i-am fi facut ceva... si nu imi dau seama ce, ca sa nu mai repet .
Multam de raspuns.!
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
De regula,pe sursa in comutatie,scrie curentul maxim de iesire.Cu un ampermetru inseriat,poti masura curentul cerut de baterie in momentul incarcarii,care ar trebui sa fie cu cel putin10-15%,mai mic decit curentul maxim al sursei.In cazul in care curentul cerut de baterie este egal sau mai mare decit curentul maxim al sursei,este normal ca sursa sa se incalzeasca si intr-un final sa se arda.Cauzele nu mai conteaza.Ledurile si camerele,poti sa le consideri neglijabile,ca si consum.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Salut. Am ceva probleme cu bateria, de vreo saptamana m-am trezit cu masina ca nu are destul curent sa porneasca. A venit un prieten si am pus cablurile, a pornit instant. Ieri dimineata am patit la fel, am plecat tot pornit de cineva.
Am fost la un service si mi-au verificat bateria - un bosch silver S5 de 85 Ah cumparat acum vreo 3 ani. Au zis ca bateria e terminata, ca nu are decat vreo 600 de Amperi si trebuia sa aiba vreo 800(nu ma pricep, sper sa fi tinut minte)verificata cu motorul oprit , apoi am pornit masina si a verificat la relanti si in sarcina si a spus ca masina incarca perfect si ca bateria trebuie schimbata.
Ca o completare, aseara nu a pornit, am incercat mai mult si am ramas fara curent deloc, nici nu am mai putut inchide masina din telecomanda. Ma asteptam sa porneasca foarte greu dimineata cand vine cel cu cablurile dar, spre surprinderea mea si a lui, a pornit la sfert(bineinteles ajutata de cabluri).
Din experienta voastra, mai pot folosi bateria, daca are vreo 600 amperi cand motorul este inchis? Ar trebui sa iau alta? O pot pune pe redresor sa o incarc, ar ajuta la ceva?
Am fost la un service si mi-au verificat bateria - un bosch silver S5 de 85 Ah cumparat acum vreo 3 ani. Au zis ca bateria e terminata, ca nu are decat vreo 600 de Amperi si trebuia sa aiba vreo 800(nu ma pricep, sper sa fi tinut minte)verificata cu motorul oprit , apoi am pornit masina si a verificat la relanti si in sarcina si a spus ca masina incarca perfect si ca bateria trebuie schimbata.
Ca o completare, aseara nu a pornit, am incercat mai mult si am ramas fara curent deloc, nici nu am mai putut inchide masina din telecomanda. Ma asteptam sa porneasca foarte greu dimineata cand vine cel cu cablurile dar, spre surprinderea mea si a lui, a pornit la sfert(bineinteles ajutata de cabluri).
Din experienta voastra, mai pot folosi bateria, daca are vreo 600 amperi cand motorul este inchis? Ar trebui sa iau alta? O pot pune pe redresor sa o incarc, ar ajuta la ceva?
- petricavlad37
- ***
- 553 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 553
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 553 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 553
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu stiu ce au masurat specialistii,nu stiu ce ai retinut tu,dar e important de stiut la ce tensiune debiteaza bateria 600A.Daca la bornele bateriei,in momentul actionarii electromotorului ai 10v,electromotorul tau va roti energic motorul(200rot/min),necesari fiindu-i aproximativ 200A.O baterie este "terminata",atit in situatia cind este descarcata,cit si atunci cind are un defect intern,caz in care se inlocuieste. De proba,poti incarca bateria(de 75-80A,cred) timp de 5 ore,la un curent de 5-8A(se va incarca suficient cit sa-ti faci o idee),situatie in care o baterie buna va porni motorul,altfel va trebui sa o inlocuiesti. Atentie la consumul in stand-by,creaza multe probleme...
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
colegul ccostras tot omega ai ? ia.ti frate rombat premier si stai linistit, eu am avut varta silver de 85 luata de 2 ani jumate si la fel facea dar fara nici un ajutor, mergeam 1 luna bine si a doua zi nimic ! abia daca mai rotea motorul, schimbat baterie si la varificare instalatie pt garantie,incarcare,nimic totul ok. desi aveam 12v bateria nu mai retinea curent nu mai avea amperii necesari sa.i dea putere electromotorului sa traga sa invarta. sa fi fost si un element in scurt... la ultima masurare avea 540A din 800... asa ca pt mine varta si bosch nu.i decat o Caranda cu alta marca ! scrie pe site.ul lor. al caranda. mai ales sa ai diesel unde daca nu ai baterie buna ai probleme la pornire. Rombat Premier de 85 lot proaspat sa nu fi stat prin vre.un depozit sau raft si termini problemele !
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da, tot omega, cea cu motorul de 2,5 DTI.
Mie imi incarca 14,7 la pornire, apoi nu am mai vazut ce valori arata aparatul cu mai multi consumatori porniti. Cert e ca omul care mi-a verificat a spus ca bateria scoate doar vreo 550-600 de amperi(a verificat-o cu motorul oprit), ca masina imi incarca perfect si ca trebuie sa imi iau una noua(la baterie ma refer). Nu a verificat daca am ceva consumatori pe stand by.
Mie imi incarca 14,7 la pornire, apoi nu am mai vazut ce valori arata aparatul cu mai multi consumatori porniti. Cert e ca omul care mi-a verificat a spus ca bateria scoate doar vreo 550-600 de amperi(a verificat-o cu motorul oprit), ca masina imi incarca perfect si ca trebuie sa imi iau una noua(la baterie ma refer). Nu a verificat daca am ceva consumatori pe stand by.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Otomega25 a scris: desi aveam 12v bateria nu mai retinea curent nu mai avea amperii necesari
Important este a se masura tensiunea la bornele bateriei in momentul actionarii electromotorului,tensiune ce nu ar trebui sa scada sub 10v,la o baterie buna.Poate unii nu inteleg de ce e important pragul de tensiune,poti avea 500A la 1v,care inseamna 500W(0,5Kw),iar daca ai 500A la 10v,inseamna 5000W(5Kw).Un electromotor,la un motor de 2,5 are o putere de aproximativ 2Kw.Se poate face lejer o comparatie...Nu totul e sa ai scule(dotare),trebuie sa stii sa le citesti si sa interpretezi informatiile.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- nanutza
- **
- 341 mesaje
- din 01 Jul 2012
- Astra 2005 z17dth
- Prahova
nanutza
- Mesaje scrise: 341
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
- timvte
- **
- 156 mesaje
- din 21 Mar 2011
- Astra
- Bucuresti
timvte
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salutare. Am fost plecat in concediu 10 zile, iar azi cand sa pornesc masina... vezi sa nu! Simtomele duc la concluzia ca nu este suficient curent pt pornire (e prima daca cand ma lasa asa balta dar de cand am pus alarma nu am lasat-o asa mult nepornita). Masina are 3 ani, asa ca ma gandesc sa o schimb (nu as vrea sa imi faca glume cine stie pe unde)... Nu stiu ce detalii tehnice are bateria originala (nu am apucat sa ma uit pt ca ma grabeam) dar, din ce am citit, am inteles ca pot sa merg mai sus cu Ah decat cel original, insa ce nu am inteles care este treaba cu "borna normala" si "borna inversa". Stie cineva ce caracteristici are o baterie originala pt Astra J 1.4 NET? Recomandari: marca, model, valori min-max pt Ah?! Multumesc