Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • iligeorge

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:iligeorge tu daca SIGUR ai pompa apa fara urme de sare la capacica ma uit la maioneza, la ora asta nu trebuie sa fie deci garnitura distributie distrusa. Am pus poze, explicatii, au pus si altii si DEGEABA ! Deci prefer sa va crapati motoarele si buzunarele daca nu vreti sa cititi.


Va multumesc frumos pentru raspunsul dumneavostra. Intre timp ajunsesem si la forumul de corsa unde parca se dezbate mai pe larga acesta problematica legata de probleme de garnitura a capacului de distributie : https://www.clubopel.com/vie...sc&start=220.

Intradevar nu stiam de acesta problema si am decis sa desfac motorul pentru o curatare (baie de ulei, sorb etc) si verificare mai amanuntita si o sa am in vedere si schimbarea acestei garnituri pe langa altele necesare. Am uita insa sa mai adaug faptul ca inante de a se agrava problema cu apa s-a intamplat sa-mi plesneasca senzorul de ulei de la motor. De atunci m-am ales si cu o bataie la motor la pornirea la rece care tine cateva secunde siapoi dispare (30s). Si de asemenea am observat multa mizerie in motor.


Skip ads

  • csabici2

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Harghita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2014

  • Mesaj Privat
salut am rezolvat problema mea la corsa 1.2 benzina 16 v care era presiune in vas de expansiune si consum de antigel ! am dat jos chiuloasa si capacul de distributie normal! am gasit ca curge apa in baia de ulei nu prea am vazut la ulei nici o schimbare era o mizerie de nu pot sa descriu iar la demontarea chiuloasei am gasit garnitura de chiuloasa mancata de oxidatie iar la cilindrul 4 pusca in apa! asa ca mersi colegi de sfaturi! ati nimerit treaba ati avut dreptate! si toate treaba m-a costat 70lej garnitura chiuloasa 68 garnitura de distributie si 8 lej simeringul la capac rectificarea la chiuloasa am facut eu la fel si demontarea si montarea asa ca! am iesit cu bine dar sa stiti ca daca e ceva suspect va recomand sa miscati din timp ca alfel se duc cuzinetii si tot motorul!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Felicitari!
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am si eu o neclaritate . Am constatat acum citeva saptamani la o observare mai atenta ca nivelul de antigel e sub minim .... dar vad ca lucrurile nu evolueaza , adica probabil fenomenul a aparut intr-un timp mai indelungat ca nu gasesc urme de pierderi. Antigelul e roz-bombon, uleiul curat , totul pare ok.

Intrebare :
- avand in vedere sensibilitatea recunoscuta la coroziune a tecilor injector a lui y17dt , sa completez doar cu antigel concentrat ( fara dilutie cu apa) ?

- antigelul gata diluat din magazin , de fapt e diluat cu apa sau asa e fabricat ,,de la mama lui,, ?

Stiu ca par intrebari stupide dar pana la opelul din dotare care are ,,gingasiile,, lui , nu mi-am batut capu' cu asta .....
Skip ads

  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
gata diluat, nu stiu, eu n-am pus....eu cand completez, iau antigel rosu (Hepu) si o sticla de apa distilata si fac proportia de 1:1, indiferent de cat completezi...parerea mea..
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ideea era ca vreau sa evit apa ..... dar si antigelul concentrat mi se pare com grosutz sa-l baga asa . Hai ca merge sa completez acum dar daca sint nevoit sa golesc instalatia , ce fac ? Bag doar concentrat curat ?

...si inteleg ce spui tu @ionut dar tipul asta de motor are ,,slabiciunile,, lui ( termoflot, teci injector) care sint sensibile la coroziunea apei . Din cite am inteles cei cu 2.0 n-au problema asta.

Deci ma ajuta si pe mine cineva sa completez cu antigel ? .... Shocked Shocked
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:
- antigelul gata diluat din magazin , de fapt e diluat cu apa sau asa e fabricat ,,de la mama lui,, ?


Este gata diluat cu apa dedurizata.
Nu vad de ce sa pui asa concentrat,
Doar daca vrei sa emigrezi in Canada... Razz
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pai uite ca un lucru banal s-a transformat intr-o incurcatura ! Din ce am mai studiat pe forum , cica TOTAL INTERZIS antigel cu APA la 1.7 dt. pentru ca sfarseste in a-si amesteca singur fluidele !
....... altii cica se comporta ca orice motor deci implicit iti diluezi antigelul cu APA pana la concentratia dorita.......

Deci ?
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Dar nu apa de la robinet.
Cu apa distilata sau dedurizata
Exista pentru antigel ceva de masurat concentratia....ceva de genul alcoolmetrului.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
....vad ca povestim duios .....

REFORMULEZ - dragi colegi ce aveti in dotare un y17dt , va rog sa-mi spuneti cum ati procedat cu completatul de antigel ?

PS- @catastefan - n-am inteles niciodata faza cu apa distilata ! Simplu fapt ca ai desigilat flaconul cu apa distilata , deja aia nu mai e apa distilata ca s-a contaminat de la aerul inconjurator. Daca o mai si bagi in instalatia masinii, devine aproape o apa normala de robinet.
Sigur ca nu e recomandat sa folosesti apa din fantani calcaroase , izvoare cristaline cu apa minerala dar apa de la robinet e perfect valabila. Mai ales ca discutam despre 2-3 litrii doar.

De masurat nu vreau sa masor nimic cu DENSIMETRUL.

PS ....destept is' si eu .... mi-am adus aminte de manual.

Si manualul zice ca :


PS2 - ......deci daca crapa naibii tecile sau termoflotul , asta e ! ...... sint slabe si gata.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pai iti arat o poza despre actiunea apei de la robinet asupra unui motor?
Nu conteaza ca e un motor mare de 2100CP...e tot motor...


  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Daca a mers motorul cu apa chioara ( fara antigel) ...sau cu antigel diluat pana in panzele albe ...atunci da.

Banuiesc ca specifica producatorul in manual sa folosesc apa distilata si nu doar apa POTABILA !

Dar ma repet ...si habar n-am de ce-o fac ! ....apa e apa ...... ok ....de citi litri avem nevoie sa ,,indoim,, antigelul intr-o instalatie normala ? .....2-3 fie 4 litrii.
Bun ..... in 4 litrii de apa , cita substanta solida avem sub forma de reziduri, minerale, bio, ..etc ....?
Raspuns ! - INFIMA ! ..........microscopica ! ....de ordinul miligramelor .........

Si nu astea reprezinta problema ci prostul obicei al apei de a forma oxizi in combinatie cu metalul !
De aici recomandarea producatorului de a schimba antigelul odata cu unele interventii majore asupra motorului cat si de a pastra antigelul pe toata perioada anului - pentru acel agent anticoroziv)

Apa distilata in instalatia de racire = FOLCLOR
Apa distilata la completarea nivelului electrolitului in baterie = CORECT

PS - am completat azi antigelul cu antigel concentrat. Aproape ca nu merita sa cumpar 1 litru pentru 2 guri cat mi-a lipsit din vas .....
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Da. Se specifica,,, http://www.autoa.ro/motoriz...z-mov-g12-si-g12-
Apa distilata da e un mit...dar apa dedurizata nu e. S-a folosit mult timp la motoare cu rezultate foarte bune. Vorbesc din proprie experienta
Antigelul e mai bun datorita punctului mai ridicat de fierbere...
  • bizg

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare sunt nou pe club scuzați greșelile Smile) Am cumpãrat de vreo câteva sãptãmânii un opel astra h motor 1.9 cdti 120 cai putere și astãzi îmi apare pe display "coolant level" am verificat vasul de expansiune cel cu lichid roșu și este peste nivel cu un deget care ar fii problema mã poate ajuta cineva? Și încã ceva când pornesc motorul se aude un trancanit dupã ce se încãlzește dispare Mulțumesc anticipat
  • sec233ast

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Antara 2012 A22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mi-am rezolvat problema la Y17 DTH cu spuma uleioasa din vasul de expansuine, era de la garniturile de la camerele injectoarelor acum va rog sa-mi dati idei cum sa curat instalatia de racire deoarece furtunele sunt afectate si sunt pline cu ulei pe peretii interori. Ce solutie sa folosesc pentru o curatare cat mai eficienta? Vasul il spal cu benzina si nisip arata ca nou dar furtunele si radiatoarele inca sufera.
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am o Corsa C din 2005 (170.000 km) si am o noua problema. Dupa o minunata vacanta de doua saptamani in Croatia, in care am facut 3.200 km si in care am stat cu frica sa nu se strice iar masina (am tot avut experiente neplacute in ultimii ani), am ajuns astazi acasa si cand sa fac parcare laterala cu spatele, in fata blocului, intra foarte greu in viteze si se aude un zgomot ciudat...pedala de ambreiaj destul de moale, dar pana la urma reusesc. Cobor din masina si vad pe jos o dara de lichid, iar sub masina curgea destul de tare acelasi lichid de culoare albastruie. In cateva minute s-a facut o mare balta si pedala de ambreiaj e ca si moarta. Sub capota se vad urme de lichid cam pe la mijlocul scutului, sub motor.
Din ce am mai citit pe aici, s-a scurs lichidul de recire, dar parca prea dintr-o data...poate ca am avut mare noroc ca s-a dus chiar cand am ajuns acasa, dar intrebarea e cam ce e de facut acum.

Ma gandesc ca e vorba de vreun furtun sau garnitura, de a curs ca la robinet tot in cateva minute, iar de pornit masina acum iese din discutie. Credeti ca e ceva ce se poate rezolva si la fata locului sau voi fi iar nevoit sa o urc pe platforma si sa o duc la maiandrei pentru investigatii? Vreo sugestie despre ce ar fi vorba si cam cat ar putea costa (ca acum, dupa concediu, banii s-au cam dus, dar mare nevoie as avea de masinuta...)?

Merci pentru raspunsuri!
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ala e lichid de frana.
  • giuliano26

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Da, asa e, e lichid de frana si s-a scurs tot. Azi am dus-o la service pe platforma si maine la amiaza urmeaza constatarea si sentinta...sper sa fie doar rulmentul.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Dragi colegi, se da una bucata Opel Astra H Classic III, MY 2011, motor A16XER, 42000 km care a inceput sa piarda antigel in al 4-lea an, cam dupa 37000km. A pierdut cam 150ml intre 37000 si 41000km. Nu am indetificat inca cauza.
https://www.dropbox.com/s/c9...140522_092141.jpg
Daca era sa fie vaporizare, de ce nu s-a evaporat si in primii 3 ani ca doar am mers in acelasi fel si aceleasi distante/relief?

Adaug aici niste specificatii ce le-am cules de pe site-ul opel despre a16xer https://www.dropbox.com/sh/9...tMC4BrdYRR4lr_Isa

Ieri am pus masina pe rampa, am dat scutul jos, m-am uitat atent, foarte atent, de sus in jos, de jos in sus, pe la toate furtunele si furtunasele care plimba lichid de racire antigel prin motor, in masura in care se vad cu ochiul si nu trebuie sa demontezi alte piese sa ajungi la ele si nu am observat nicio pierdere, dar motorul meu e pe trend, adica piarde putin putin in mers, de ce merg mai mult, de ce pierde mai mult.
Reamintesc ca vorbim de un Opel Astra H Classic III A16XER aproape 42000km 3 ani jumate.

Am cititi mai multe topicuri si posibilie cauze pe unde se poate pierde antigel si le-am analizat:
-vaporizare - nu stiu daca asta-i cauza, nu vad urme de vapori condensati.
-pompa de apa - nu gasesc scurgeri pe langa ea.
-caloriferul din habitaclu sau conductele pana la el (se uda mocheta la picioarele soferului sau pasagerului) - e uscat ca in desert.
-termostat - nu pierde pe acolo.
-conducte si mufe din plastic care duc de la motor spre vasul de expansiune - n-am gasit nicio scurgere.

Alte idei dragi opelisti?
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
[Corsa C 1.3 CDTI motor Z13DT]

M-am trezit și eu azi de dimineațã ca vasul de expansiune al sistemului de rãcire era... gol. Am completat cu 2 litri de apã, acum nivelul e ok, însã îmi pierde pe la piesa 3 din imagine.



ÃŽn plus, cred cã intrã aer pe instalație. Când accelerez, zici cã e un pitic în habitaclu care suflã în butoi... Very Happy Râd eu râd, dar mi-e teamã sã nu fie ceva mai grav (chiuloasã arsã etc.). Am verificat nivelul de ulei, e așa cum trebuie sã fie, fãrã urme de apã.

Caut furtun cod 13 38 753 / GM 93177804, de manoperã nu mai zic... e înghesuialã maximã acolo în zona aia, trebuie sã demontez mai multe furtunuri și poate scap fãrã demontarea termostatului de pe blocul motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR