Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Mishu10

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2003 Z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Dupa ce l-am sunat pe mecanic si l-am bascalit am rezolvat problema (am facut pe minitehnicus). Am curatat clapeta, dar nu era de la ea cu toate ca era ingrozitoare...apoi gandindu-ma de unde sa fac rost de bani pt o masina noua, am zis sa verific bujiile si ce sa vezi...o bujie era inecata. Am schimbat-o si surpriza...masina toarce ca un pisoias...micutul jeeep parca e la prima tinerete!
Seara buna!
Skip ads

  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
ce bujii ai ales?
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
adica inecata? umeda? asta inseamna si probleme de injector
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daca pana la schimbarea distributie masina mergea bine atunci numai o coincidenta ar fi ca sa se fi stricat altceva.Oricum schimba toate bujiile nu numai una.
Skip ads

  • Mishu10

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2003 Z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Sper sa nu am probleme cu injectoarele. Ma gandesc serios sa curat si EGR pt ca am impresia ca motorul se incinge prea repede si probabil este supapa de vina.
Am si eu o nedumerire....ce se intampla daca avansul nu este reglat bine ?
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
injectia e toata bine electronica la aceste modele, nu ai ce regla
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Motorul nu cred ca se incinge din cauza EGR, doar ca iti trage mai greu si daca o calci mai tare, o fi. E bine sa te uiti ce e cu el mai ales daca n-a mai fost curatat pana acum, dar nu desfa toata masina ca sa vezi de ce merge...
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
DISCUTII despre intinzatorul de lant ce a fost modificat de GM

http://www.corsa-c.co.uk/fo...2dcf53be4d520f6f6
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cat de mult influenteaza pornirea la rece o distributie "uzata" la un x12xe?

Ma confrunt ce multa vreme cu aceasta pornire la rece.

Am verificat:
-pompa benzina schimbata
-regulator presiune, ok, nu scapa.
-presiune in rampa, ok
-filtre schimbate, ok.
-senzor temperatura motor, ok
-bujii schimbate, ok
-baterie schimbata cu alta.
-electromotor reconditionat (doar carbunii, restul era in regula)

Daca apuca sa porneasca, dupa pot sa o pornesc de 20 de ori ca o ia sfert.
Citisem mai demult tot pe forum ca o distributie care nu e la punct influenteaza pornirea la rece.
Ma gandesc la distributie in cazul meu fiindca imi bate bine la cald.
Pe tester nu imi apare nici o eroare.
Distributia o sa o schimb curand. Sa mai dau banii si pe alte testere sau sa imi schimb distribuita si sa vad dupa cum se comporta?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Influenteaza distributia dar si debitmetrul (la seria X nu si la Z).
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos de ajutor !

Am scos mufa de la debitmetru, am pornit-o si am lasat-o sa mearga un pic fara.
S-a aprins martorul de eroare in bord. Iar masina se comporta rau cu mufa de la debitmetru scoasa.
Se tureaza in reluare, da in nas.
Din ce am citit pe topicul despre debitmetru, este normal sa faca asa, in cazul in care debitmetrul nu isi face treaba.
In cazul meu, debitmetru cred isi face treaba (sau nu prea, trebuie sa gasesc pe cineva cu un tester care sa stie sa interpreteze valorile date de el) , dupa ce am oprit-o i-am pus mufa si am pornit-o iar, parca a revenit la viata.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Seria Z stie sa mearga binisor fara debitmetru, seria X adica x10xe si x12xe merge foarte rau cu debitmetru defect sau mufa scoasa.
Skip ads

  • danlazar

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
drakhar a scris:Desi am intrebat si la sectiunea despre senzori camshaft/cranckshaft pentru Z10XE, voi posta aici pentru ca e important pentru schimbul distributiei.
In primul rand vreau sa ii multumesc lui #stefan_10 pentru indicatiile clare care m-au scutit de multe batai de cap. De asemenea ii multumesc lui #2kappa pentru raspunsul de aici https://www.clubopel.com/lin...index.php?id=1898 . M-a ajutat sa iau o decizie si, pana acum, se pare ca una buna.

Problema cu care m-am confruntat a fost P0340 dupa schimbul distributiei. Voi da mai multe amanunte pentru a se intelege excact care au fost greselile pe care le-am facut.
Piesele de schimb au fost cele din kitul orihinal GM care se gas8este acum in comert. Acesta vine cu piesele pe care le puteti vedea in foto in cadrul topicului. Acolo nu apare insa noul disc cu fante (mai bine).

In afara de acest disc si continutul kitului, mai trebuie inlocuite si restul pieselor de care vorbeste Dan Cuciureanu pe prima pagina din topic: garnituri capac distributie, capac arbori came, baie ulei, pompa de apa cu garniturile aferente (poate fi montata cea veche daca este inca functional insa nu stiu cat o sa tina – oricum, e usor de montat una noua deci daca bugetul e limitat o putem lasa pe cea veche insa trebuie schimbate garniturile care, mai mult ca sigur o sa fie rascoapte ),surub vibrochen, piulite pentre legarea tobei intermediare la catalizator, garnitura aferenta. Daca mi-a scapat ceva, le gasiti pe prima pagina. De trusa de KM-uri nu aduc vorba pt ca presupun ca e clar ca nu te apuci de lucru daca nu o ai, mai ales ca incepator.

ATENTIE: kitul are 2 tipuri de suruburi pentru pinioane arbori came: suruburi tip vechi care le vor inlocui pe cele montate pe arborii cu came si suruburi noi, negre la culoare, cu filet pe aproape toata lungimea lor. Acestea se monteaza la fixarea pinioanelor noi, in caz ca le inlocuiti. MARE ATENTIE. Verificati uzura pinioanelor vechi. Daca este prima schimbare, mai mult ca sigur acestea vor fi mai sanatoase decat cele noi asa ca lasati-le acolo. Se vor inlocui doar suruburile de fixare, montandu-se cele gri din kit, cu filet pe o portiune din lungime.

IMPORTANT: NU aruncati nimic din ce dati jos de pe masina pana nu veti fi siguri ca totul functioneaza asa cum trebuie. Aici nu se pune problema garniturii capacului de la distributie. A se citi pe forum despre problemele care pot sa apara din cauza acesteia. Se inlocuieste la fiecare demontare/remontare a capacului, daca dupa montare motorul a functionat pana a ajuns la temperatura normala de lucru.
Eu am gresit aruncandu-le si a trebuit sa dau bani pe altele, de la dezmembrari care, spre bafta mea au fost intr-o stare foarte buna, inclusiv discul cu fante.

Revenind la ce am facut: am inlocuit tot ce era de inlocuit, folosit km-uri, chei dinamometrice. La aceasta inlocuire am rupt un surub de la intinzator:


Greseala a fost ca am confundat ce scria in Haynes(azi mi-am dat seama de asta) timing chain tensioner closure bolt, adica busonul de acces pentre blocare intinzator de pe capacul distributiei, cu suruburile de fixare a intinzatorului pe chiulasa. Busonul se strange conform Haynes la 50NM(mult din punctul meu de vedere – e suficient sa fie strans cu mana libera, sau la maxim 20 NM). Putin offtopic, pentru extragerea surubului rupt: pilit capat surub, dat gaura cu burgiu pas stanga, fixat extractor surub pe gaura si scos usor, la mana.

Revenind la distributie, inlocuit tot, aplicat silicon la imbinari, montat la loc.


Urmatoarea greseala a fost ca nu am verificat corect daca am coduri de eroare. Am facut testul cu pedalele insa dupa 2 x P0141 am luat piciorul pentru ca stiam de eroarea asta, asa ca am considerat ca nu mai sunt altele. GRESIT. Dupa ce iti afiseaza un cod, exista o pauza mai mare pana la urmatorul/urmatoarele. Daca as fi stiut, as fi gasit si P0340.

Am pornit motorul. Acesta a functionat, mult mai silentios, parcurs vreo 400 km, consum redus, fara tacanit la 90 de grade, etc. Probleme au aparut in mers. Din cand in cand, ma arunca in nas. Daca aceleram brusc, treptele 2,3,4, masina se zgaltaia aiurea. Odata, cand masina era lasata la relanti a inceput sa varieze aiurea tare turatia(500 RPM-900 RPM), motorul tremura ca dracu. Am crezut ca merge intr-un singur piston. Am fost la service autorizat unde mi-au facut o diagnoza: P0340. Urmatoarea greseala: NU am bagat la cap ce eroare a fost exact. Am retinut P0340(pe care l-am gasit ulterior cu pedalele) insa care din ele ioc. Baietii de la service(reprezentanta Opel) mi-au zis ca trebuie inlocuit senzor pozitie camshaft. Cu salariul proaspat luat si cu o parere buna despre mine, l-am cumparat. Am gasit unul exact ca cel original. Nu mi-a dat prin cap ca poate fi dristributia prost aliniata pentru ca eu am aliniat-o cu km-uri, verificat, etc.

Am montat senzorul si, bineinteles, P0340 tot acolo.

Urmatorul pas a fost sa inlocuiesc suruburile tip vechi de la pinioane cu cele noi. Dupa asta, pentru 30 min de la pornirea motorului nu am mai gasit la test P0340. Am zis sa fac o proba in mers si am incercat sa accelerez brusc pentru ca stiam ca aici gasesc problema cel mai usor. Din pacate nu am avut noroc. Masina tremura, ma arunca in nas, etc. Am oprit motorul, Verificat cu pedalele, P0340 la locul lui.

Am revenit la forum unde am dat de postul lui #2kappa. Am vazut acolo ca nu se inlocuieste discul ala cu fante ci se pune cel vechi, cu distantierul specific. Am reusit sa gasesc dicul cu fante la dezmembrari (al meu, din cauza prostiei era la Glina) insa distantier nu. Trebuia extras unul de pe pinionul vechi si am zis ca decat asa, avand in vedere ca si pinioanele aratau bine si erau originale(tineam mine codul de pe forum), mai bine sa iau si pinioanele. Asta a fost prima decizie buna.
Le-am montat, aliniat cu km-ul si verificat de cod. P0340 prezent. Aici m-am blocat complet.
Noaptea trecuta am luat din nou la mana topicul cu distributia. Nu am gasit nicio idee asa ca i-am scris lui #stefan_10, lui Stefan Tolos si nu stiu daca am mai deranjat pe altcineva. Am primit dimineata nr de tel de la #stefan_10 si in urma discutiei cu el mi-am dat seama ca eu, de fiecare data cand aliniam distributia, nu blocam si vibrochenul. Am considerat ca din moment ce le-am aliniat la prima montare (si atunci gresit), nu mai e nevoie sa desfac si acolo. MARE GRESEALA. O alta greseala a fost ca nu am tinut cont de ordinea corecta: eu intai blocam ax cu came si apoi vibrochen. Boltul ala gros intra in mai multe feluri si blocheaza insa eu nu l-am nimerit pe cel corect.

Dupa sfaturile lui Stefan, azi am schimbat abordarea lenesa si am trecut la treaba:

1. Am blocat intai vibrochenul. Se roteste de acesta pana cand KM-ul intra complet in orificiu. In poza, am marcat cu o sageata pana unde trebuie introdus:


2. Am rotit cu cheia fixa de 22 de arborele cu came pentru admisie pana cand lantul este complet intins in acea parte. Asta face ca arcul intinzatorului sa se comprime si se poate bloca intinzatorul. Am mai vazut filmulete in care bagau surubelnite si apasau cu ele pe patina. E gresit. Patina e de plastic si exista riscul sa o stricati

3. Am blocat intinzatorul.

4. Am introdus KM-ul de blocare al arborilor cu came. AICI am gasit problema. KM-ul intra in orificiul arborelui de admisie insa cel de evacuare era putin defazat. Defazajul asta era minor, estimez ca maxim 2 grade. Eu greseam ca introduceam intai KM-ul de blocare arbori cu came, ajutat de rotirea vibrochenului. KM-ul intra greu, dar intra. Ce nu intra complet era KM-ul vibrochenului. Imi mai ramaneau in jur de 2mm pana la manerul acestuia, suficient cat sa ma convinga ca e bine. GRESIT.

5. Am aliniat arborele cu came de evacuare, dupa demonarea prealabila a suruburilor de la pinioane.

6. Cu arborii cu came blocati am introdus suruburi noi de prindere a pinioanelor, cu pasta de blocare pe ele.

7. Am aliniat discul cu fante cu KM-ul special si am strans suruburile usor(10 NM), suficient insa pentru a tine la rotirea manuala a vibrochenului.

8. Am eliberat intinzatorul, am scos km-urile si am rotit 720 de grade de vibrochen. Am verificat alinierea si de data asta totul era in regula (km-ul de vibrochen introdus complet, cel pentru arbori intra relativ usor, cel pentru disc se alinia).

9. Am demontat km-urile si am strans pinioanele la cuplurile specifice.

10. Am asamblat restul comonentelor, am cuplat bateria, am lasat ECU sa memoreze pozitia clapetei de acceleratie.

La verificare nu am mai gasit P0340. Am mers cu masina vreo 12 Km azi, prin oras, in mai multe etape, cu poriniri si opriri. Codul nu a aparut si sper sa ma lase in pace. Functioneaza bine, are vlaga, accelereaza, nu mai tremura la accelerare brusca.
Atasez in continuare niste imagini + film cu motorul in miscare.


http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be

Pe film se aude cam puternic un tacanit insa in comparatie cu modul in care se auzea, acum mi se pare ok. Poate are cineva sugestii in legatura cu sunetul?

foarte interesant acest tutorial,scuze de reply,dar cred ca trebuie sa l vada toti inca o data,mie imi este de ajutor fiind implicat direct in aceasa problema,probabil ca daca as fi citit tot forumul nu as mai fi ajuns in aceasta situatie cu masina prin service la 700km distanta de casa si cu buzunarele goale:(
Va doresc o zi buna si cat mai multi km parcursi fara probleme.
  • k3nt

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Buna, aceeasi problema o am si eu, exact dupa schimbare distributie apare P0340 Camshaft position sensor circuit low input, dar la mine lucrarea a fost facuta fara KM si in urma cu aprox 1 an de zile, de atunci am 15000km facuti cu masina in care P0340 a ramas acolo din lipsa de fonduri si timp.In afara de becul aprins in bord nu prea m-a deranjat doar ca Uneori in viteza 2 si 3(acolo se simte mai bine) la accelerare undeva pe la 2300rot smuceste sau ma da in nas,nu stiu sa explic exact senzatia,credeti ca e de la distributie pusa gresit sau poate chiar senzorul?Tin sa precizez ca masina ruleaza la fel de bine si consumul nu a crescut.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Senzor ax came defect nu prea s-a vazut....mai degraba distributie decalata sau daca ai schimbat si pinioanele axelor cu came distanta dintre senzor si discul cu fante este prea mare.
  • k3nt

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles, ce recomadati, sa o duc la mecanic sau o las asa?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sa nu o duci la acelasi mecanic.....
Cauta unul care are scule dedicate in speta KM
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai merge la berbecul ala ca cine stie ce mai face, cumperi 2 suruburi noi ax came, 1 de vibrochen si eventual garnitura capac culbutori daca nu a fost schimbata. Mergi la OpelWest oradea sau la Nicu in Arad. Posibil sa-si puna mana-n cap la ce inventii vad pe acolo dar asta este...macar ei rezolva !
Am patit si eu odata dupa schimbare distributie un P0340 si cu tacanit de ai fi spus ca nu era nica schimbat si asta doar dupa 10 minute...de fata a fost propritarul si a vazut cauza, intretinerea lui de cacao...
  • k3nt

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca trebuie sa merg sa puna la punct din nou,ce este ciudat este ca nu tacane,nu consuma,trage,doar ca la accelerare uneori ma smuceste.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Desi motorul pare sa functioneze acceptabil, in lipsa semnalului
de la senzorul camshaft momentul aprinderii este dictat de catre
senzorul crankshaft si comandat in intarziere de catre ECU.
Trebuie sa va calati distributia folosind trusa KM, suruburi noi
pt, pinioane si pasta blocare.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR