borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu stiu ce 5w30 foloseti tu de la Cacastrol (probabil edge), indiferent cum ar fi, Cacastrol in ziua de azi face uleiuri mediocre.
Pe scurt sa nu va pierd: daca are baza din Polialfaolefine (PAO), Diesteri sau Polyolesters (full-sintetic), nu distruge atat de repede TBN-ul (capacitatea de neutralizare a acizilor) ca unul cu baza din petrol (mineral (Cacastrol magnacucu) sau semi-sintetic), pentru ca nu contine metale, sulf, ceara sau fosfor. Deci un ulei semi-sintetic cu un TBN de 9-10, in realitate e mai slab decat un ulei full-sintetic cu un TBN de 7.
Un ulei cu baza din petrol, isi pierde foarte repede capacitatea lui de lubrifiere la temperature inalte, deoarece contine polimeri cu greutate mare si sunt predispusi mai mult la forfecare decat un ulei cu baza sintetica, care contine polimeri cu greutate joasa. Apoi o baza din petrol lasa mai mult namol in urma, asa ca se foloseste mai mult detergent si aditivi de dispersie care contin metal......si lista poate continua.
Asta pe scurt, ca sa va dati seama cat de bune sunt uleiurile Cacastrol sau Mobil 1 (care nu au nici un full sintetic in clipa de fata), doar marketing.
La ora actuala, dpmdv, pentru DPF, cel mai bun e Valvoline SynPower Xtreme XL III C3. E un ulei full sintetic si e low ash (cenusa sub 0.6%).
Am folosit si LM TopTec 4600, e semi-sintetic, un ulei bun, dar nu tine mai mult de 6k km, eu la 5k si ceva l-am schimbat.
Iar pentru cei cu benzinare sau diesel fara DPF, acolo unde producatorul recomanda norma 5w40, Valvoline SynPower e un ulei de exceptie.......il bate si pe Liqui Moly Synthoil High Tech (care e si el un full sintetic) si varf de lance pentru cei de la LM.
Pe scurt sa nu va pierd: daca are baza din Polialfaolefine (PAO), Diesteri sau Polyolesters (full-sintetic), nu distruge atat de repede TBN-ul (capacitatea de neutralizare a acizilor) ca unul cu baza din petrol (mineral (Cacastrol magnacucu) sau semi-sintetic), pentru ca nu contine metale, sulf, ceara sau fosfor. Deci un ulei semi-sintetic cu un TBN de 9-10, in realitate e mai slab decat un ulei full-sintetic cu un TBN de 7.
Un ulei cu baza din petrol, isi pierde foarte repede capacitatea lui de lubrifiere la temperature inalte, deoarece contine polimeri cu greutate mare si sunt predispusi mai mult la forfecare decat un ulei cu baza sintetica, care contine polimeri cu greutate joasa. Apoi o baza din petrol lasa mai mult namol in urma, asa ca se foloseste mai mult detergent si aditivi de dispersie care contin metal......si lista poate continua.
Asta pe scurt, ca sa va dati seama cat de bune sunt uleiurile Cacastrol sau Mobil 1 (care nu au nici un full sintetic in clipa de fata), doar marketing.
La ora actuala, dpmdv, pentru DPF, cel mai bun e Valvoline SynPower Xtreme XL III C3. E un ulei full sintetic si e low ash (cenusa sub 0.6%).
Am folosit si LM TopTec 4600, e semi-sintetic, un ulei bun, dar nu tine mai mult de 6k km, eu la 5k si ceva l-am schimbat.
Iar pentru cei cu benzinare sau diesel fara DPF, acolo unde producatorul recomanda norma 5w40, Valvoline SynPower e un ulei de exceptie.......il bate si pe Liqui Moly Synthoil High Tech (care e si el un full sintetic) si varf de lance pentru cei de la LM.
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Deja am deviat. In locul tau, aa mai studia partea cu vascozitatile.
VW e o companie mare si il foloseste. Si mai sunt.
Intra si pe alte forumuri, vezi ce foloseste lumea si ce problemw au avut.
Gata, ma retrag din polemica.
M-as bucura sa vad ceva scris de cineva din bransa: explicatii logice, nu povesti/presupuneri.
L- rugat pe Mariusnapcori sa ne explice: nu a vrut. Poate Maiandrei, poate altcineva...
VW e o companie mare si il foloseste. Si mai sunt.
Intra si pe alte forumuri, vezi ce foloseste lumea si ce problemw au avut.
Gata, ma retrag din polemica.
M-as bucura sa vad ceva scris de cineva din bransa: explicatii logice, nu povesti/presupuneri.
L- rugat pe Mariusnapcori sa ne explice: nu a vrut. Poate Maiandrei, poate altcineva...
- cont-sters-89518
- OP
- 46 mesaje
- din 14 Nov 2013
cont-sters-89518
- Mesaje scrise: 46
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2013
- Mesaj Privat
Eu legat de ulei nu vreau sa mai spun decat ca daca Borsy a schimbat LM top dupa 6k ...atunci ce sa credem despre cel de gm care costa 120 lei 5L? si cu care se merge in germania cu viteze de 180-200km asa ulei sa tina 30k? Si fiind masini de firma aproape toate am vazut si depasit intervalul service cateodata...
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Vedeti mai jos o comparatie intre 5W-30 si 5W-40 pt marcile Valvoline, Castrol si Mobil (variantele discutate mai devreme).
Ce am observat, ca variantele de 5W-30 de la Mobil si Castrol au cam acelasi valori pt vascozitate ca si Valvoline 5W-30.
@borsy
Tot nu inteleg de ce Valvoline e asa de bun in comparatie cu celelalte doua? Ce alte valori din tabel iti atrag atentia?
LE: si inca ceva, producatorul nu recomanda doar 5W-30, sa fie clar
Ultima modificare facuta de BV-31STE la Joi 02 Oct, 2014 11:00 am
Ce am observat, ca variantele de 5W-30 de la Mobil si Castrol au cam acelasi valori pt vascozitate ca si Valvoline 5W-30.
@borsy
Tot nu inteleg de ce Valvoline e asa de bun in comparatie cu celelalte doua? Ce alte valori din tabel iti atrag atentia?
LE: si inca ceva, producatorul nu recomanda doar 5W-30, sa fie clar
Ultima modificare facuta de BV-31STE la Joi 02 Oct, 2014 11:00 am
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- stefanmatasaru
- **
- 191 mesaje
- din 25 Jan 2014
- Insignia 2009
- Caras-Severin
stefanmatasaru
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2014
- Mesaj Privat
Ok si atunci GM-ul recomandat de producator pentru Insignia la cat sa il schimbam...la..naiba..la 3000-4000 km sa fim siguri..?
Am o intrebare ...in cei aproape 5000 km facuti pana acuma nu am vazut / simtit niciodata clar acea regenerare de DPF, si multe din drumuri le fac scurte 10-15 km...
Sa vad clar consum crescut ...sa simt vreun miros etc...
E posibil sa fie cumva dezactivat ceva si sa nu anunte sau...sa fi mers chiar asa..cu ea incat sa nu aibe nevoie...nu a-s crede?!
Am o intrebare ...in cei aproape 5000 km facuti pana acuma nu am vazut / simtit niciodata clar acea regenerare de DPF, si multe din drumuri le fac scurte 10-15 km...
Sa vad clar consum crescut ...sa simt vreun miros etc...
E posibil sa fie cumva dezactivat ceva si sa nu anunte sau...sa fi mers chiar asa..cu ea incat sa nu aibe nevoie...nu a-s crede?!
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
Am vorbit cu șeful de service de la reprezentanta Opel (IT) si a spus ca DPFul are plus doar pentru mediu, pentru masina prea putin chiar mai multã bãtaie de cap si m a sfãtuit sa l anulez, si scap de stres...operațiune ce costa 400€ aici, iar ca in România "se duc" motoarele (referitor la titlul topicului) se intampla din cauza ca se întrerupe destul de des procesul de regenerare si ca motorina folositã pentru acest proces ajunge in baie ceea ce duce la degradarea uleiului si implicit la lipsa de ungere si deci griparea ,...si asta pentru ca se fac drumuri scurte sau se merge subturat chipurile "economic", si asta se poate vedea prin verificarea nivelului la jojã.
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Daca era bine gandit sistemul nu se ajungea la asemenea situatii.....deci lucru facut pe genunchi vandut cu bani frunosi ca apoi sa mai platesti de 3 -4 ori sa te poti folosi de el,nu-i magarie inventata de Opel este un trend la care japonezii n-au aderat inca.
Cea mai buna investiție ar fi înlãturarea lui si aia e...daca si reprezentanta te sfãtuie la eliminare, inseamna ca e ceva suspect la mijloc.
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
Mosbi83 CORECT, el e ,iar legate rar..../decat sa risc viata motorului mai bine dau ceva in plus la rar odata la 2 ani(parerea mea) ...acest mecanic sef mi a spus ca fizic nu il elimina ci il gãurește pe interior seteazã centralina sa nu l mai recunoascã si cica nu e depistabil la verificãrile ulterioare, acum nu stiu e sa zic , o fi asa, azi ma întâlnesc iar cu el si o sa il intreb , sa mi dea mai multe amãnunte si o sa scriu aici daca aflu ceva in plus.
- Avram Adrian
- ***
- 654 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 654
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
- nete_20
- ***
- 574 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nete_20
- Mesaje scrise: 574
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
mosbi83
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2014
- Mesaj Privat
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Legat de ulei, presiune, cateva capturi din OPCOM:
Teoretic ar fi un indicator/avertisment daca presiunea uleiului nu e in parametrii.
Presiunea uleiului la relanti, dar afisata din Instrument Cluster (nu am gasit-o la Engine): 4kPa = 0.04 bar.
Valoarea nu s-a schimbat chiar daca am accelerat-o pana la 2000rpm.
Teoretic ar fi un indicator/avertisment daca presiunea uleiului nu e in parametrii.
Presiunea uleiului la relanti, dar afisata din Instrument Cluster (nu am gasit-o la Engine): 4kPa = 0.04 bar.
Valoarea nu s-a schimbat chiar daca am accelerat-o pana la 2000rpm.
- cont-sters-89518
- OP
- 46 mesaje
- din 14 Nov 2013
cont-sters-89518
- Mesaje scrise: 46
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2013
- Mesaj Privat
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
lucian-st a scris:Cat ar trebui sa fie normal? Si de ce nu creste la accelerare?
Habar n-am...parca mai in urma scria 2bar la relanti.
0,04 bar mi se pare putin si buna intrebare, de ce nu se schimba la accelerare?
Poate afiseaza aiurea OPCOM-ul meu...nu stiu.
Cineva cu OPCOM Pro 2014 poate sa faca aceeasi masuratoare...
Ultima modificare facuta de BV-31STE la Joi 02 Oct, 2014 8:01 pm