Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:
Apa distilata da e un mit...dar apa dedurizata nu e.
Antigelul e mai bun datorita punctului mai ridicat de fierbere...
Eu stiu ca apa distilata e o realitate,de care ne folosim conform prescriptiilor tehnice.Referitor la antigel,nu este folosit in sistemul de racire pentru punctul de fierbere,el se foloseste pentru proprietatea de a nu ingheta in amestec cu apa distilata sau dedurizata(functie de densitate).Daca e sa ne referim la transferul termic al lichidului de racire,acesta este mai mic,cu cit densitatea antigelului este mai mare.Rezolvarea problemei a fost un compromis tehnic intre coeficientul de transfer termic si densitate,in scopul asigurarii protectiei la inghet a motorului...
Skip ads

  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Azi am remediat pierderea de antigel la Vectra b 1,6 16 v (16xel), am scos furtunul care vine cu tot cu mufa de plastic ce intra in teava caloriferului . Trist este ca pt a scjimba ansamblul trebuie sa fi de inaltime cel putin 1,80 si sa ai mana mai subtire altfel n ai nicio sansa pt ca lucrezi din fata masinii intins la maxim peste motor . Furtunul vine prins de o piesa gen teu la instalatii cu un colier pe care trebuie sa l desfaci pe pipaite , din acela cu doua urechi care cand il strangi se largeste ( rapid) . Dat fiind pozitia si locul foarte stramt , am reusit cu o cheie franceza mica si cu multa dar extrem de multa rabdare dupa care am pus la loc ansamblul nou dat cu putina vaselina la interior ca sa intre pe acel teu si apoi am bagat mufa de plastic pe teava caloriferului , aceasta prinzandu se gen clips . Am recurs la acest chin care s a lasat cu vanatai pe mana si piele luata la greu plus febra la picioare datorita faptului ca la un service mi s a spus ca trebuie sa demonteze cateva ore la motor ca sa si faca loc sa umble acolo . O sa postez daca intereseaz pe cineva codul de magazin la ansamblu furtun - mufa ,pret fara adaos direct din depozit 46 lei marca Topran .
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
jeje, cat antigel pierdeai prin piesare care tocmai ai schimbat-o la Zafira ta? Pierdeai in mers, pe loc, sau continuu, si la cat timp/km?
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Totul a inceput brusc , balta sub masina , se desprinsese o parte din mufa , dar nu vedeam pe unde pierde pt ca mufa este la 50 de cm mai jos in spatele motorului . Povestea e lunga , cert este ca a inceput sa mi scuipe mufa dupa ce i facusem eu ceva reparatii si asta din cauza ca nu puteam sa o scot si nici nu stiam ca vine cu tot cu furtun , deci cand pierdeam antigel era la greu , posibil sa fi pierdut si mai inainte dar putin si in mers ca altfel gaseam curs sub ea .
Skip ads

  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am remediat pe dracu , toate bune pana cand am folosit mai mult masina , m am trezit ca pe unde am umblat imi curge iar antigel , mai precis unde intra furtunul pe care l am schimbat in acel teu sau robinet ce o fi el. Imi da antigel pe langa furtun chiar daca am schimbat colierul rapid cu unul normal . Poate cumva sa l fi intepat ? O sa tai din el ca si asa e suficient material si daca tot curge, inseamna ca trebuie altul .......... Morti si multe alte urari ce am dat , numai eu stiu .
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Eu aș demonta toate piesele din zona cu probleme ca sã vãd exact care este defecta. E posibil sa fie o crapatura care apare doar la temperaturi mari, de obicei in t-uri.
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Crede ma ca as face asta fara nicio problema daca n ar fi pozitia de montare a pieselor , daca ai vedea cum lucrez te ai cruci , peste motor cu mana bagata pana peste cot si cu vizibilitate extrem de redusa . O sa tai o bucata din furtun , unde ar fi fost vreo gaurica si vad ce se intampla , schimb si colierul . Se pare ca furtunul, de fapt ansamblul cumparat de mine, este de Zafira sau Astra G si la montaj sucesc furtunul binisor , acest fapt ducand la torsionarea lui , eventual cumpar altul .
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am taiat din furtun pt ca am constatat ca era de Zafira sau Astra G si era mai lung si un pic alta forma , am pus un colier sanatos apoi am strans pana n am mai putut (am crezut ca se sparge plasticul pe care a intrat furtunul ) deocamdata nu mai imi da pe langa colier , sa vedem in mers cand se incinge , asa la proba de 20 min cu turare de motor in curte s a prezentat bine si a ajuns la 90 de grade .
Skip ads

  • nirolff

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salutare....va rog ajutati ma si pe mine! Am demondata caloriferul (sistem Behr) am spalat bn cu otet (l am lasat o zi si o noapte), dupa care am pus garnituri noi si am incercat sa l pun inapoi dar nu mi reusesc....in coducta stanga (cea de langa pedala de acceleratie) am reusit intr un final sa il bag si am pus si oring....insa in dreapta nu am reusit sub nicio forma 3 ore m am chinuit fara rezultat.
Va rog sa ma ajutati daca stiti cum ar tb exact pus in ce pozitie teb impins ca sa intre in ambele conducte...mai demontez cv la ea?...bordul?....sunt disperat sincer...m a epuizat psihic caloriferul ala....Ms si o zi buna sa aveti
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nirolff, cheama pe altcineva care nu are treba cu subiectul dar totusi are maine dibace si lasa-l sa lucreze singur. O alta persoana priveste lucrurile din alti unghi si sigur vede ce-ti scapa tie. Stiu ca si eu m-am chinuit cu asezarea caloriferului la astra g, dar de acolo l-ai scos asa ca tre sa intre.
  • nirolff

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
intrebare: e mai bn sa pun garniturile pe conducta (alea din masina si nu alea ale caloriferului) si apoi sa bag caloriferul?
  • Mikarge

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2009

  • Mesaj Privat
aceeasi problema am avut-o si eu, in urma cu nici o saptamana le-am schimbat. dupa lungi incercari am reusit.
"H" acela din plastic l-am desfacut in 2(se poate separa) si le am bagat pe rand cu oringurile puse pe fiecare bucata a "H"-ului in conductele ce vin dinspre motor spre interior. Dupa asta unesti cele 2 bucati ale H-ului cum erau initial.
Apoi a ramas caloriferul de bagat in acel "H", eu am reusit cu oringurile puse in buza caloriferului unde intra H-ul de plastic.Recunosc ca m-am chinuit mult si am incercat mai multe variante, insa doar asa am reusit sa le pun la loc.Acum nu mai am nici o problema.Sper sa ti fie si tie de ajutor
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
shc Z13DT
Daca ai schimbat antigelul de curand este normal, ca intra in goluri si dupa un timp se stabilizeaza la nivel.

Daca tot scade da poate fi ceva... (poti incepe cautarea - fisuri, furtune, zona pompei de apa etc.)
Antigel daca este curat, uleiul daca este ok. (creste sau scade). toba scoate fum...

Poate nu are nimic.
Vezi ce mai spun colegi.

Prin zona aceasta se mai poate pierde. (preluat de la dancuciureanu eu habar nu aveam)

Poze StefanTolos & dancuciureanu

Sunt doar pareri de bebe.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
merci de redirectionare Very Happy ... voi lua in considerare ce ai scris mai sus si , in acelasi timp , maine voi iesi putin pe europeana sa o turez putin sa vedem ce "zice" nivelul la antigel in sarcina. Daca nu scade.. e ok , daca scade clar e o fisura pe undeva la un furtun ... de cautat e cam greu pe vremea asta, aici a plouat toata ziua si acum sta sa ninga. Astazi, la cat s-a mers cu ea, nici nu a avut timp sa se incalzeasca motorul , deci nu prea e relevant . Referitor la fum negru scos pe toba, scoate , scotea si inainte de ruperea curelei de transmisie(numai la schimb viteze si accelerari mai bruste) si din ce am mai citit pe forum pe aici sunt 90 % sigur ca e de la EGR si galeria de admisie care trebuiesc curatate. Pot sa bag mana in foc ca cel care a avut-o inainte nu a menajat-o mai deloc omul mergea cu diesel de parca ziceai ca e taximetrist d'ala pe Logan de merge cu 50 km/h cu a 5-a .
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Se pare ca nivelul la antigel s-a stabilizat undeva la 1.5 cm sub sageata; de pierdut se pare ca nu pierde. Am completat cu motorul rece pana la sageata cu antigelul ramas de la service (deja diluat) Mastercare engine coolant - scrie numai in germana pe el, dar ce e de stiut e ca e roz , are printre altele si o norma GM Opel pe el si se dilueaza cu apa distilata in proportie de 1/1 ptr -37*C Very Happy .
Acum sper sa fie treaba ok.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Antigelul se pune pana la guler (nu sub sageata.) Nu strica sa arunci si o privire la busonul de antigel, sa fie curat in zona valvei de supra presiune. (da zici ca este doar un simplu buson daca te uiti mai atent vezi ca nu este chiar asa.)
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Pai eu citisem ca antigelul se pune sub sageata , aceasta indicand nivelul la care trebuie sa fie antigelul cu motorul rece. Oricum, la Z13DT am observat ca "gulerul" coincide aprox. cu varful sagetii , acesta fiind sa zicem cam la 1 - 2 mm mai sus decat gulerul, deci banuiesc ca nu e bai Smile.
M-am uitat pe interiorul capacului de la antigel si e curat.
Merci de raspuns.
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Va spuneam mai sus ca am tot umblat la ansamblul furtun piesa plastic care intra pe caloriferul din habitaclu, am si taiat din furtun pt ca n a fost de Vectra B ci de Zafira sau Astra G si in final i am dat de cap Exclamation Merge fara sa curga absolut nimic dar numai daca este dat drumul la caldura in habitaclu, daca opresc caldura incepe sa curga undeva unde furtunul intra intr o piesa care cred eu ca are rol de robinet , se afla fix in spatele motorului . Pana la primavara o las asa dupa care o sa iau 3-4 pastile de distonocalm Laughing si incerc sa schimb si piesa /robinetul respectiv/a .

Nostim nu Question
  • nirolff

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salutare di nou....am reusit sa montez caloriferul pe masina, dar surpriza nu se incalzeste cum trebuie e doar amortit...conductele care intra in el sunt fierbinti (nu poti tine mana pe ele). Vin cu o completare, mi am luat si calorife nou nout. Care ar mai putea fi cauza? Va multumesc.

O zi buna
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Robinetul care il inchide (deschide ) nu e actionat cum trebuie de cablul Bowden sau robinet defect?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR