- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia A Sedan 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A Sedan 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
catalin.
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2009
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- la semafor rosu cu maneta in D
- frana de picior apasata
- cuplez frana de "mana" electrica
- las de frana de picior
=> masina sta pe loc
La semafor verde am apasat putin acceleratia iar frana de "mana" electrica se decupleaza automat.
Nu ma vad folosind aceasta functie la semafor pentru ca (inca) nu ma deranjeaza sa tin frana de picior apasata cateva secunde.
Functia asta nu stiu daca merge la toate modelele; a mea are frana de "mana" electrica si asistenta la pornirea in rampa - in caz ca ar conta? (si cutie automata - in caz ca nu era evident)
Se forteaza foarte mult frana de mana cand faci asa......nu stiu daca ai observat dar masina se lasa de spate si se ridica de bot un pic.....nu mi se pare ok deloc sa o folosesti asa, prea mare presiune pe discurile din spate.
Dupa ce se pleaca cu masina de pe loc nu se mai scoate din Drive pana la destinatie.
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Tinand-o in D la semafor, nu se uzeaza nici un ambreiaj (cum spunea un coleg mai sus), ca nu are. Intre motor si cutie nu exista piese care se afla in frecare, cuplu motor se transmite spre cutie prin intermediul lichidului de transmisie din convertizorul de cuplu.
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia A Sedan 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A Sedan 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Unde gasesc un TIS,ca sa aflu detalii tehnice? Din pacate manualul Haynes de Insignia nu include si motorul 2.0 benzina. Chit ca multe ansamble sint comune, n-as da banii pe carte. Si cind e de mers la service e bine sa stii cam ce vrei ,ca altfel te maninca lupii...
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat

Singurul "motoras" de pe circuitul hidraulic al franei de picior este cel din unitatea ABS.
- cornelpopa
- ***
- 511 mesaje
- din 23 Apr 2007
- Insignia 2015 A20DT
- Brasov
cornelpopa
- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
Nu am lasat niciodata manual frana - s-a deblocat de fiecare data automat cand plec de pe loc.
Motorasul functioneaza bine mersi - ca in prima zi.
Scria clau70 mai sus: "se duce relativ repede naibii motorasul de actionare al franei de mana si mecanismul de blocare al pistonului de frana din etrier." La 5 ani de folosire zilnica deja nu cred ca se mai poate spune "repede" 😊. Nu am citit la nimeni pe forum sa fi avut probleme cu motorasul respectiv... dar e posibil sa-mi fi scapat.
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- yerd
- **
- 186 mesaje
- din 23 Mar 2014
- Insignia A20NHT
- Timis
yerd
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- yerd
- **
- 186 mesaje
- din 23 Mar 2014
- Insignia A20NHT
- Timis
yerd
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2014
- Mesaj Privat
Vezi ->> "Eu personal "trag" frana de mana electrica la fiecare oprire a masinii de 5 ani si 156k km. Ba chiar si la semafoare cand am de stat mai mult."
Ideea e ca scenariul e acelasi ca la cutia automata: se accelereaza cu frana de "mana" electrica activata la plecarea din loc.
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- yerd
- **
- 186 mesaje
- din 23 Mar 2014
- Insignia A20NHT
- Timis
yerd
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat

- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia A Sedan 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A Sedan 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
ABS are un motoras care controleaza individual cele 4 roti, sau 4 motorase ? Ce se intimpla cind 2 roti patineaza, are unicul motoras 2 canale active (din cele 4) care actioneaza? Pe considerentul ca acel motoras nu oboseste , desi e mai des folosit decit ala defrina de mina, ma gindesc ca n-o fi ala mai de low cost ca sa pice.
La masini cu cutie automata intradevar poate fi o problema cuplarea finei de mina, deoarece masina tinde sa o ia inainte in timp ce frina tine spatele, adica urca botul in sus cumva,spre deosebire de manuala unde fiind scoasa din viteza nu face decit sa stea agatata/blocata in caz de panta.
off-topic: nu stiu de ce lumea fuge de pozitia N, si tine apasata frina (chiar manualul zice asta). Caut logica! In mintea mea, N inseamna scos din viteza, roti libere, desi la mine pe N apare simbolul de frina activat (ala de laschimbator de linga P). Din N in D nici nu trebuie sa apas frina ca sa plece. N-am probat in panta sa vad, desi parca o data statea cind era panta in spate.
Sper sa nu para a circoteala, dar chiar mi-a placut auto-holdul de la VW si Mercedes si daca tot am cutie automatica as vrea sa simt ca-i chiar automata.
- clau70
- *****
- 3,328 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Un etrier e 7-800 lei, poate mai mult, nu stiu.
ABS are un singur motoras, are 2 circuite care intra in ea din pompa de frana, si 8 electro-supape (2 pt fiecare roata => 4 tur/4 retur) si functioneaza independent pentru fiecare roata/roti care pierd aderenta.... principiul de functionare il gasesti pe net.
Acest motoras functioneaza pentru maxim cateva secunde la o franare cu pierdere de aderenta, atunci cand simti pulsatiile in pedala.
Mie nu mi-a mai intrat ABS-ul de cateva saptamani, din weekend-ul cand a nins, asa ca nu e mai des folosit decat cel de la frana de mana, asa cum spui tu. Durata lor de viata habar n-am care e, dar ca orice lucru pe care il folosesti intensiv, uzura/defectarea lor apare mai repede.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu isi mai face uleiul circuitul si pleci de pe loc cu, cutia 'uscata'.