Asta iarna,mi se blocase termostatul pe deschis.Am pus repede inca unul,de Dacie,pe furtun "Vernet" de 89oC (s-a potrivit perfect).
A functionat perfect o perioada,doar ca de cateva ori si-a revenit cel original (s-a inchis).Observam schimbarea de temperatura la bord.Pana cand a venit caldura,iar cel original,la un moment dat nu s-a mai deschis! A crescut temperatura la 102oC si nici ventilatorul n-a pornit,pentru ca radiatorul era rece,noroc ca am fost pe faza.
Singura solutie,ca sa pot merge cu masina,a fost sa pornesc caldura,pe 2-3 deschizand geamurile,ca sa nu mor de cald.
Aveam in plan sa schimb distributia si termostatul in primavara,asa ca m-am apucat de treaba,in spatele blocului.Am facut treaba singur,fara niciun ajutor...am avut noroc ca am reusit sa desfac surubul de la fulia de pe vibrochen,cu masina bagata in viteza a 5-a si frana de mana trasa.
Am simplificat putin:n-am mai desfacut capacul culbutori,am reusit sa desfac pinionul de la axul cu came,tinand de el cu un cleste (vedeti poza).La fel am si strans la montare.
N-am facut alte poze,decat pozitia intinzatorului,cu cureaua veche,inainte de demontare.
Mi-a fost de ajutor descrierea lui mariusgmg (multumesc pe aceasta cale),precum si manualele studiate,dar si explicatiile de pe instructiunile pompei de apa si galetului intinzator,cumparate noi.
Nu cred ca as fi reusit sa schimb termostatul fara sa demontez pinionul si carcasa.
Masina merge perfect,am scutit 150-200 lei si stiu sigur ce piese am pus si cum le-am pus.

