- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
A mers! Am suspendat iar partea fata pe capre, am scos suruburile vechi si am dat cu spray de curatat carburatoare in gaurile din portfuzete, am sters cu o carpa iar apoi am bagat pasta blocare filete (putina) in gaura filetata din porfuzeta si am strans suruburile noi la cuplul comunicat de @PL500, adica 60 Nm. Am strans de asemenea si suruburile de la bucsile din lonjeroane la acelasi cuplu.
O curatare temeinica a capetelor pivotilor pentru a scapa de vaselina amintita anterior, o puteam face doar daca scoteam iar bara din brate iar apoi pivotii din portfuzete (cu brate cu tot) dar era cam mare deranjul pentru o simpla curatare. Sper ca s-a mai degresat zona de contact dintre capetele pivotilor si locasurile din portfuzete caci am dat cu spray inclusiv in crestaturile acelea de deasupra gaurilor suruburilor si pe capetele pivotilor.
Surubul de pe dreapta (cel cu filetul tocit l-am gasit slabit). Dupa ce l-am scos am apasat pe bara stabilizatoare langa brat si am auzit pocnet atat la iesirea cat si la reintrarea acestuia in portfuzeta. In fine, am convingerea ca de-aici proveneau pocnetele la denivelari mari iar intensitatea lor era mai mare cand erau stranse suruburile, asa cum erau, cu pivotii unsi...Cand scapau, cand intrau, impinsi de bara stabilizatoare.
Am facut proba in mers, 20 km, acum dupa strangerea suruburilor si sunt placut surprins. Nu am auzit nicio pocnitura pe sub masina.
Mai am ceva teste de facut, la trecerea peste un damb inalt cu o roata, in viraj pe drum cu declivitate mare (chiar am un giratoriu in apropiere...cand faci la stanga, daca nu mergi incet te rastorni, asa e de inclinat drumul) si apoi revin cu o parere 100% argumentata. Deocamdata am facut ce trebuia sa fac. Trebuia sa ma fi gandit mai demult ca daca ceva incepe brusc sa troncane, cauza trebuie cautata la locul ultimei interventii in acea zona. Eu schimbasem rulmentii, ceea ce implicase desfacerea bratelor, am mai si fost de fata cand au dat mesterii cu vaselina pe pivoti deci, ignorarea acestui aspect m-a facut sa schimb flanse, rulmenti amortizor si bucse bara. Sper sa ies din iarna cu bratele astea!
O curatare temeinica a capetelor pivotilor pentru a scapa de vaselina amintita anterior, o puteam face doar daca scoteam iar bara din brate iar apoi pivotii din portfuzete (cu brate cu tot) dar era cam mare deranjul pentru o simpla curatare. Sper ca s-a mai degresat zona de contact dintre capetele pivotilor si locasurile din portfuzete caci am dat cu spray inclusiv in crestaturile acelea de deasupra gaurilor suruburilor si pe capetele pivotilor.
Surubul de pe dreapta (cel cu filetul tocit l-am gasit slabit). Dupa ce l-am scos am apasat pe bara stabilizatoare langa brat si am auzit pocnet atat la iesirea cat si la reintrarea acestuia in portfuzeta. In fine, am convingerea ca de-aici proveneau pocnetele la denivelari mari iar intensitatea lor era mai mare cand erau stranse suruburile, asa cum erau, cu pivotii unsi...Cand scapau, cand intrau, impinsi de bara stabilizatoare.
Am facut proba in mers, 20 km, acum dupa strangerea suruburilor si sunt placut surprins. Nu am auzit nicio pocnitura pe sub masina.
Mai am ceva teste de facut, la trecerea peste un damb inalt cu o roata, in viraj pe drum cu declivitate mare (chiar am un giratoriu in apropiere...cand faci la stanga, daca nu mergi incet te rastorni, asa e de inclinat drumul) si apoi revin cu o parere 100% argumentata. Deocamdata am facut ce trebuia sa fac. Trebuia sa ma fi gandit mai demult ca daca ceva incepe brusc sa troncane, cauza trebuie cautata la locul ultimei interventii in acea zona. Eu schimbasem rulmentii, ceea ce implicase desfacerea bratelor, am mai si fost de fata cand au dat mesterii cu vaselina pe pivoti deci, ignorarea acestui aspect m-a facut sa schimb flanse, rulmenti amortizor si bucse bara. Sper sa ies din iarna cu bratele astea!
leeheel
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Covasna
- Masina: Agila 2003 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
buna tuturor , am cumparat nu de mult un opel agila din anul 2003 si am constatat ca pe partea dreapta mananca cauciucul ,nu e bun unghiul de cadere . am demontat roata si am observat ca fuzeta a fost schimbata si lipseste si aparatorul discului .
ma puteti da sfaturi ca in cazul asta ce trebuie facut ,de unde sa incep ? se poate regla sau trebuie schimbat ceva ?
multumesc
ma puteti da sfaturi ca in cazul asta ce trebuie facut ,de unde sa incep ? se poate regla sau trebuie schimbat ceva ?
multumesc
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Fuzeta aceea a fost sau nu schimbata! Tabla de protectie poate a fost indepartata voit de vreun "meserias" la schimbarea rulmentului (cam incurca la scoaterea cu presa hidraulica). Numai la standul de directie iti dai seama daca e de vina fuzeta pt. tocirea cauciucului (nu ai precizat: interior sau exterior?). Daca da, cauti la dezmembrari!
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
leeheel
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Covasna
- Masina: Agila 2003 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Lyonel a scris:Fuzeta aceea a fost sau nu schimbata! Tabla de protectie poate a fost indepartata voit de vreun "meserias" la schimbarea rulmentului (cam incurca la scoaterea cu presa hidraulica). Numai la standul de directie iti dai seama daca e de vina fuzeta pt. tocirea cauciucului (nu ai precizat: interior sau exterior?). Daca da, cauti la dezmembrari!
interior dreapta , si fuzeta schimbata are cod GM0920 8608 iar cel original pe partea stanga GM0921 0350
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
@leeheel, nu le am cu codurile astea. Mie mi se pare firesc ca doua piese diferite constructiv (stanga si dreapta) sa aiba coduri diferite. Codurile le diferentiaza in procesul de fabricatie-distributie pe piata dar si de asamblare initiala a autoturismului. Sunt amandoua GM. Ia in considerare ce spune @mariustintea dar daca toceste cauciucul pe interior, asta ar putea fi de la un brat mai lung pe dreapta sau pur si simplu ar trebui reglata directia (din bieleta de directie).
@danzog, am in vedere si acest aspect. Aici ar cam fi de discutat:
-bratele sunt aceleasi;
-bieletele de directie sunt aceleasi, nimeni nu a umblat la ele;
-am schimbat flansele dar practic amortizoarele si-au pastrat inclinarea fata de verticala (capetele vin in aceeasi pozitie). S-a inaltat, probabil, foarte putin masina pe fata, fiind tampoanele de cauciuc din componenta flanselor noi putin mai inalte (neturtite);
-bucsele cele noi, cat ar fi ele de tari, se strang la aceeasi pozitie in brate, pana vine splintul la gaura din bara.
Atunci unde intervine modificarea unghiurilor? Eu nu am constatat o schimbare demna de luat in seama in directia masinii. Da, e mai stabila! Dupa ce voi reface directia nu voi avea deloc sentimentul ca s-a dereglat de la schimbarea componentelor enumerate.
Cine stie...poate ca nu degeaba (scria cineva) se verifica unghiurile la 6 luni!😕
@danzog, am in vedere si acest aspect. Aici ar cam fi de discutat:
-bratele sunt aceleasi;
-bieletele de directie sunt aceleasi, nimeni nu a umblat la ele;
-am schimbat flansele dar practic amortizoarele si-au pastrat inclinarea fata de verticala (capetele vin in aceeasi pozitie). S-a inaltat, probabil, foarte putin masina pe fata, fiind tampoanele de cauciuc din componenta flanselor noi putin mai inalte (neturtite);
-bucsele cele noi, cat ar fi ele de tari, se strang la aceeasi pozitie in brate, pana vine splintul la gaura din bara.
Atunci unde intervine modificarea unghiurilor? Eu nu am constatat o schimbare demna de luat in seama in directia masinii. Da, e mai stabila! Dupa ce voi reface directia nu voi avea deloc sentimentul ca s-a dereglat de la schimbarea componentelor enumerate.
Cine stie...poate ca nu degeaba (scria cineva) se verifica unghiurile la 6 luni!😕
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Lyonel a scris:
Mai am ceva teste de facut, la trecerea peste un damb inalt cu o roata, in viraj pe drum cu declivitate mare (chiar am un giratoriu in apropiere...cand faci la stanga, daca nu mergi incet te rastorni, asa e de inclinat drumul) si apoi revin cu o parere 100% argumentata.
Mai am ceva teste de facut, la trecerea peste un damb inalt cu o roata, in viraj pe drum cu declivitate mare (chiar am un giratoriu in apropiere...cand faci la stanga, daca nu mergi incet te rastorni, asa e de inclinat drumul) si apoi revin cu o parere 100% argumentata.
Dupa toate testele facute constat ca am rezolvat problema trosniturilor prin inlocuirea suruburilor care strang pivotii in portfuzete, nu oricum, dupa cum am scris mai sus (curatare de vaselina si strangere la cuplu). Cred ca voi reverifica/reface curand unghiurile de directie. La capitolul suspensie fata am primit sfaturi providentiale si cred ca si acesta, din partea colegului @2kappa este unul verificat in practica, deci il voi urma. Desi masina nu deviaza in mers, nu intampin greutate la viraje, totusi am senzatia ca masina inainteaza putin mai greoi (o fi doar o impresie) iar zgomotul de rulaj al pneurilor este cam mare.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am refacut directia si intr-adevar era nevoie. Adica a fost necesar sa se umble la bieletele de directie.
Fiind acelasi mecanic ca si la ultima verificare, volanul imi sta acum foarte putin spre stanga, exact ca inainte sa schimb flansele si bucsile. E dupa ochiul mecaniculului! Asa a blocat el volanul...
Masina merge OK acum!
Fiind acelasi mecanic ca si la ultima verificare, volanul imi sta acum foarte putin spre stanga, exact ca inainte sa schimb flansele si bucsile. E dupa ochiul mecaniculului! Asa a blocat el volanul...
Masina merge OK acum!
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
@Lyonel, în luna iunie a anului trecut ,pe unul din bulevardele capitalei noastre,m-am ,,împiedicat,, cu roata stângã fațã într-un crater mascat de o șinã de tramvai la viteza de 70km/h și am fost nevoit sã schimb brațul de pe stânga deoarece aveam joc în pivot de aproximativ 1-1,5 cm.Dupã intervenție(unde mã implic total cu toate cã sunt nevoit sã merg la un atelier deoarece nu am acasã elevator), mecanicul a insistat sã merg neapãrat la standul pt. reglarea geometriei roților și direcției și de aceea ți-am sugerat și ție același lucru(învãț și eu puțin câte puțin de la voi citind postãrile, cât și de la alții). Neatenția m-a costat 430 lei(braț Lemforder=330lei+50lei manopera+50 lei reglare geometrie roți).
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
off topic:
La Dacie existau bratele alea cu +/- pt. a compensa abaterile de dimensiuni
aparute la o caroserie prost redresata in urma unui accident, acum la masinile
moderne se presupune ca ori redresezi corect caroseria ori iti cumperi alta (masina).
Acum daca se uzeaza bucsa de 3 lei de la caseta de directie trebuie sa cumperi
alta caseta cu x$, asta este actuala politica de consum.
La Dacie existau bratele alea cu +/- pt. a compensa abaterile de dimensiuni
aparute la o caroserie prost redresata in urma unui accident, acum la masinile
moderne se presupune ca ori redresezi corect caroseria ori iti cumperi alta (masina).
Acum daca se uzeaza bucsa de 3 lei de la caseta de directie trebuie sa cumperi
alta caseta cu x$, asta este actuala politica de consum.
- alin21iacob
- *
- 6 mesaje
- din 20 Jul 2014
- Agila 2001
- Suceava
alin21iacob
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Suceava
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2014
- Mesaj Privat
am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva
la telescopul de pe fata la agila este normal ca tija sa se traga in jos? am 2 telescoape si ambele fac asa
deci tragi tija in sus iese greu sau mai usor si apoi ea se trage in jos.... ESTE NORMAL ASA sau telescopu e rau, pt ca de obicei din ce stiu eu tija la amortizor ar trebui sa iasa in sus si sa o apesi greu nu invers
va multumesc astept raspuns
la telescopul de pe fata la agila este normal ca tija sa se traga in jos? am 2 telescoape si ambele fac asa
deci tragi tija in sus iese greu sau mai usor si apoi ea se trage in jos.... ESTE NORMAL ASA sau telescopu e rau, pt ca de obicei din ce stiu eu tija la amortizor ar trebui sa iasa in sus si sa o apesi greu nu invers
va multumesc astept raspuns
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat