- vlad-OPC
- ****
- 1,080 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,080
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- ador13
- **
- 294 mesaje
- din 28 Jun 2009
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
ador13
- Mesaje scrise: 294
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Kissdragos
- **
- 285 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Insignia 2010 A20DTC
- Giurgiu
Kissdragos
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
Bugax
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2013
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,954 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,954 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Kissdragos
- **
- 285 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Insignia 2010 A20DTC
- Giurgiu
Kissdragos
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
- deleted-93144
- **
- 266 mesaje
- din 27 Apr 2014
deleted-93144
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2014
- Mesaj Privat
In viitorul apropiat vreau sa pun si eu folie, am gasit diferite oferte, doar ca o sa vreau sa pun folie si pe parbriz si pe geamurile fata. Ideea e ca vreau sa pun din aceea transparenta de refracta lumina, poate asa mai reduc pe perioada veri din caldura insuportabila si sa nu mai friga toate alea prin masina (volan, schimbatoru). Are cineva folie pe toate geamurile? Se simte vreo diferenta cu folie si fara folie?
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu am Llumar de 75% opacitate spate+luneta cu 25% pe fatza.
Pe parbriz nu am.
Dar in conditiile in care utilizez parasolar, pot sa-ti confirm ca am simtit o usoara imbunatatire a temperaturii din habitaclu in conditiile in care masina a stat in soare.
Nu-ti inchipui ca se-ntampla vreo magie, e pur si simplu o usoara marja de temperatura.
Insa intr-adevar, volanul si schimbatorul nu mai frig. Sunt doar calde.
Tot trebuie sa dau drumul la AC vreun minut pana sa ma pot urca.
Bafta !
Pe parbriz nu am.
Dar in conditiile in care utilizez parasolar, pot sa-ti confirm ca am simtit o usoara imbunatatire a temperaturii din habitaclu in conditiile in care masina a stat in soare.
Nu-ti inchipui ca se-ntampla vreo magie, e pur si simplu o usoara marja de temperatura.
Insa intr-adevar, volanul si schimbatorul nu mai frig. Sunt doar calde.
Tot trebuie sa dau drumul la AC vreun minut pana sa ma pot urca.
Bafta !
- Kissdragos
- **
- 285 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Insignia 2010 A20DTC
- Giurgiu
Kissdragos
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
- arcticblue
- *
- 41 mesaje
- din 22 Jul 2014
- Vectra 2002 Z18XE
- Timis
arcticblue
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2014
- Mesaj Privat
Salutare,
Eu am folie pe vechea masina, DSN, de aproape 4 ani si vreau sa va spun ca are atat avantaje cat si dezavantaje. I-am spus baiatului sa-mi puna maximul legal si pe spate si pe fata. Cele de pe spate sunt cu transparenta foarte mica, ori 5% ori 10%, nu mai tin minte exact, iar cele de pe fata nici nu se vad, pare ca nu e nimic pe geam. Tot pachetul a costat 100 de euro.
Avantaje:
- daca mergi noaptea nu te mai deranjeaza farurile celor din spate (as pune folie si pe oglinzi daca s-ar putea)
- nu te bate soarele asa tare daca stai in spate, desi masina lasata in soare fara parasolar tot se va incalzi inauntru
- discretie totala in spate ( nu se vede nimic de afara, cu mici exceptii bineinteles)
- arata bine! (daca sunt aplicate corect, eu nu am avut probleme, lipire perfecta)
Dezavantaje:
- manevrele cu spatele noaptea sunt foarte grele (metoda folosita de mine era sa dau geamul jos si sa scot capul pe geam sa ma uit in spate)
- au nevoie de ingrijire speciala la spalare ca sa nu le zgarii sau deteriorezi
- mie mi s-a parut ca geamul se da jos un pic mai greu, dar banuiesc ca la o masina cu geamuri electrice nu e o problema
Ce sa mai zic, baiatul ce mi le-a pus mi-a dat un fel de certificat unde scria ca sunt autorizate sau omologate RAR si eu aveam tot timpul hartiile alea in masina. M-a oprit politia de cateva ori si m-a intrebat de folii, le-am aratat hartiile alea si odata unul chiar s-a pus sa verifice ca seria foliei sa corespunda cu seria din acte. Prea convinsi nu au fost, dar n-am luat niciodata amenda pentru ele. Mentionez ca m-a oprit si RAR-ul in trafic pentru o verificare a autovehiculului, noxe, lumini, etc. si nu s-a legat deloc de folii. Poate am avut noroc, am scapat doar cu un avertisment pentru lipsa lumini nr. de inmatriculare si o pozitie arsa.
In concluzie, adevarul e undeva la mijloc. Sunt sigur ca cei care chiar vor folii o sa isi puna indiferent de argumentele contra date de mine aici. Nu de alta, dar asa am facut si eu la vremea acea. Interesant este ca acum pe Opel nu vreau sa ii pun folii, tocmai pentru ca e masina mai mare (implicit manevre mai grele noaptea), dar nici n-as vrea sa-i stric aspectul de "limuzina"
Eu am folie pe vechea masina, DSN, de aproape 4 ani si vreau sa va spun ca are atat avantaje cat si dezavantaje. I-am spus baiatului sa-mi puna maximul legal si pe spate si pe fata. Cele de pe spate sunt cu transparenta foarte mica, ori 5% ori 10%, nu mai tin minte exact, iar cele de pe fata nici nu se vad, pare ca nu e nimic pe geam. Tot pachetul a costat 100 de euro.
Avantaje:
- daca mergi noaptea nu te mai deranjeaza farurile celor din spate (as pune folie si pe oglinzi daca s-ar putea)
- nu te bate soarele asa tare daca stai in spate, desi masina lasata in soare fara parasolar tot se va incalzi inauntru
- discretie totala in spate ( nu se vede nimic de afara, cu mici exceptii bineinteles)
- arata bine! (daca sunt aplicate corect, eu nu am avut probleme, lipire perfecta)
Dezavantaje:
- manevrele cu spatele noaptea sunt foarte grele (metoda folosita de mine era sa dau geamul jos si sa scot capul pe geam sa ma uit in spate)
- au nevoie de ingrijire speciala la spalare ca sa nu le zgarii sau deteriorezi
- mie mi s-a parut ca geamul se da jos un pic mai greu, dar banuiesc ca la o masina cu geamuri electrice nu e o problema
Ce sa mai zic, baiatul ce mi le-a pus mi-a dat un fel de certificat unde scria ca sunt autorizate sau omologate RAR si eu aveam tot timpul hartiile alea in masina. M-a oprit politia de cateva ori si m-a intrebat de folii, le-am aratat hartiile alea si odata unul chiar s-a pus sa verifice ca seria foliei sa corespunda cu seria din acte. Prea convinsi nu au fost, dar n-am luat niciodata amenda pentru ele. Mentionez ca m-a oprit si RAR-ul in trafic pentru o verificare a autovehiculului, noxe, lumini, etc. si nu s-a legat deloc de folii. Poate am avut noroc, am scapat doar cu un avertisment pentru lipsa lumini nr. de inmatriculare si o pozitie arsa.
In concluzie, adevarul e undeva la mijloc. Sunt sigur ca cei care chiar vor folii o sa isi puna indiferent de argumentele contra date de mine aici. Nu de alta, dar asa am facut si eu la vremea acea. Interesant este ca acum pe Opel nu vreau sa ii pun folii, tocmai pentru ca e masina mai mare (implicit manevre mai grele noaptea), dar nici n-as vrea sa-i stric aspectul de "limuzina"
- lorento_laurentiu
- *
- 10 mesaje
- din 10 Jul 2012
- Bucuresti
lorento_laurentiu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2012
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- georgeleus
- ***
- 872 mesaje
- din 17 Oct 2008
- Astra 2005 Z17DTL
- Prahova
georgeleus
- Mesaje scrise: 872
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2008
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
La masina anterioara opelului am avut pusa folie pe luneta spate si geamurile spate laterale maxim legal de opaca. De fapt am fost la o firma agreeata RAR si le-am cerut niste mostre de maxim legal grad opacizare. Pentru usile fata si parbriz mi-au dat o mostra incat era aproape insesizabila diferenta cu si fara ele asa ca am renuntat.
Am primit un certificat de montaj autorizat , unul de garantie , o chitanta si recomandarea clara si expresa sa ma prezint la RAR care sa ia la cunostinta de pasaricile mele cu folie si sa-mi mentioneze asta in cartea masinii. Unde evident , desi mi-am tot promis ca ajung , n-am mai ajuns.
In 7 ani cit am avut masina am fost oprit expres pentru folie de vreo 5 ori si de fiecare data le aratam hartiile si cu lacrimi in ochi promiteam ca ,,maine,, ma duc la RAR. Ultima data era sa iasa rau ca domnul agent a fost mai insensibil si nu mi-a lasat decat 2 optiuni : ori dau jos folia cu unghiile proprii in fata lui .....ori imi retine talonul plus un mic cadou dat din pix.
Cand tocmai ma pregateam cu durere in suflet sa racai luneta cu unghiile , domnul agent a fost chemat urgent prin statie la un eveniment rutier. Mi-a aruncat actele in brate dar mi-a promis solemn ca ,,data viitoare,, imi da el personal jos folia !
N-a mai fost sa fie ca am vandut masina.
Ca si avantaje
- da , avantaj clar pentru pasagerii din spate pe vreme cu soare puternic , mai ales daca e vorba de un drum lung si ai soarele in ceafa sau lateral.
- reduce simtitor ,,orbirea,, de la farurile masinii din spate in retrovizoarea centrala
- ofera intimitate , cel putin in spate. Sa poti vedea ceva in interior trebuia sa te apropi cu nsaul de geam.
...si dezavantaje:
- costuri destul de mari daca vorbim de o firma autorizata, o folie de calitate si de RAR, luand in considerare ca totusi e un fel de ,,moft,,
- pentru varianta legala de maxim opacizare , e destul de inestetic in special masina vazuta din lateral - iti da senzatia ca masina e ,,rupta-n,, doua. Spatele negru ...fata , asa cum e de la mama ei. In varianta masina culoare neagra parca mai merge cumva ....
- disconfort pentru cel ce ruleaza in spatele tau pentru ca nu mai ,,vede prin tine,, ce se intampla in trafic.
Si citeva mentiuni .....nu m-a deranjat niciodata folia luneta indiferent de cat a fost de noapte, ploaie sau ceata. Adevarul e ca avea un soi de reflexie privind din interior afara , incat aveai senzatia ca folia ,,clarifica,, imaginea.
In toti acesti ani , nu mi s-a dezlipit , n-a facut ,,bule,, sau crapaturi , n-am sesizat sa faca condens mai mult sau mai putin ca geamul gol iar de intretinut o stergeam cu solutie de parbriz/geamuri. Nici masina nu era mai racoroasa vara decat altele ..... eventual ,,cu ceva,, dar nu foarte semnificativ.
Am primit un certificat de montaj autorizat , unul de garantie , o chitanta si recomandarea clara si expresa sa ma prezint la RAR care sa ia la cunostinta de pasaricile mele cu folie si sa-mi mentioneze asta in cartea masinii. Unde evident , desi mi-am tot promis ca ajung , n-am mai ajuns.
In 7 ani cit am avut masina am fost oprit expres pentru folie de vreo 5 ori si de fiecare data le aratam hartiile si cu lacrimi in ochi promiteam ca ,,maine,, ma duc la RAR. Ultima data era sa iasa rau ca domnul agent a fost mai insensibil si nu mi-a lasat decat 2 optiuni : ori dau jos folia cu unghiile proprii in fata lui .....ori imi retine talonul plus un mic cadou dat din pix.
Cand tocmai ma pregateam cu durere in suflet sa racai luneta cu unghiile , domnul agent a fost chemat urgent prin statie la un eveniment rutier. Mi-a aruncat actele in brate dar mi-a promis solemn ca ,,data viitoare,, imi da el personal jos folia !
N-a mai fost sa fie ca am vandut masina.
Ca si avantaje
- da , avantaj clar pentru pasagerii din spate pe vreme cu soare puternic , mai ales daca e vorba de un drum lung si ai soarele in ceafa sau lateral.
- reduce simtitor ,,orbirea,, de la farurile masinii din spate in retrovizoarea centrala
- ofera intimitate , cel putin in spate. Sa poti vedea ceva in interior trebuia sa te apropi cu nsaul de geam.
...si dezavantaje:
- costuri destul de mari daca vorbim de o firma autorizata, o folie de calitate si de RAR, luand in considerare ca totusi e un fel de ,,moft,,
- pentru varianta legala de maxim opacizare , e destul de inestetic in special masina vazuta din lateral - iti da senzatia ca masina e ,,rupta-n,, doua. Spatele negru ...fata , asa cum e de la mama ei. In varianta masina culoare neagra parca mai merge cumva ....
- disconfort pentru cel ce ruleaza in spatele tau pentru ca nu mai ,,vede prin tine,, ce se intampla in trafic.
Si citeva mentiuni .....nu m-a deranjat niciodata folia luneta indiferent de cat a fost de noapte, ploaie sau ceata. Adevarul e ca avea un soi de reflexie privind din interior afara , incat aveai senzatia ca folia ,,clarifica,, imaginea.
In toti acesti ani , nu mi s-a dezlipit , n-a facut ,,bule,, sau crapaturi , n-am sesizat sa faca condens mai mult sau mai putin ca geamul gol iar de intretinut o stergeam cu solutie de parbriz/geamuri. Nici masina nu era mai racoroasa vara decat altele ..... eventual ,,cu ceva,, dar nu foarte semnificativ.
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Si eu am montata folie la o firma autorizata RAR,cu timbre lipite sub folie si certificat de conformitate si nu am avut nici o problema cu politia, posibil sa fie uni politisti mai catolici ca papa de la Roma.
La RAR nu trebuie mers sa fie trecute in cartea de indentitate ,poti intra intra la ei pe site si ai sa gasesti raspuns.
CRACIUN FERICIT!
Si eu am montata folie la o firma autorizata RAR,cu timbre lipite sub folie si certificat de conformitate si nu am avut nici o problema cu politia, posibil sa fie uni politisti mai catolici ca papa de la Roma.
La RAR nu trebuie mers sa fie trecute in cartea de indentitate ,poti intra intra la ei pe site si ai sa gasesti raspuns.
CRACIUN FERICIT!
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat