- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
In 9 km pe vremea asta un diesel nu prea ajunge la temperatura de regim, urca pe undeva pe la 60-70grC.
Dieselul are randament mai bun decat benzina, deci pierderile prin caldura sunt mai mici, iar radiatorul de incalzire din habitaclu (cred ca toti dam drumul la incalzire pe vremea asta) raceste antigelul nelasandu-l sa ajunga la 90grC repede, aerul suflat de aerotema care e preluat de afara la -x grC e indeajuns de rece ca sa raceasca motorul astfel incat acesta sa se incalzeasca foarte greu. In oras cand masina sta la relanti cu aeroterma pornita, temperatura antigelului chiar scade cu cateva grade. In cazul in care motorul e tinut constant in sarcina, temperatura creste mai repede, iar daca nu dai drumul la incalzire, se incalzeste si mai repede.
D-aia la masinile cu clima nu incepe sa incalzeasca in interior (cel putin a mea asa e) decat dupa ce temperatura antigelului trece de 50grC (exceptie cand temperatura e setata pe maxim), pentru a permite motorului sa se incalzeasca mai repede. Iar de cand a venit frigul, relantiul sta aproape de 1000prm indiferent de temperatura motorului.
Dieselul are randament mai bun decat benzina, deci pierderile prin caldura sunt mai mici, iar radiatorul de incalzire din habitaclu (cred ca toti dam drumul la incalzire pe vremea asta) raceste antigelul nelasandu-l sa ajunga la 90grC repede, aerul suflat de aerotema care e preluat de afara la -x grC e indeajuns de rece ca sa raceasca motorul astfel incat acesta sa se incalzeasca foarte greu. In oras cand masina sta la relanti cu aeroterma pornita, temperatura antigelului chiar scade cu cateva grade. In cazul in care motorul e tinut constant in sarcina, temperatura creste mai repede, iar daca nu dai drumul la incalzire, se incalzeste si mai repede.
D-aia la masinile cu clima nu incepe sa incalzeasca in interior (cel putin a mea asa e) decat dupa ce temperatura antigelului trece de 50grC (exceptie cand temperatura e setata pe maxim), pentru a permite motorului sa se incalzeasca mai repede. Iar de cand a venit frigul, relantiul sta aproape de 1000prm indiferent de temperatura motorului.
bizzoo
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2010 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2010
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- octamar2002
- **
- 163 mesaje
- din 08 Sep 2009
- Vectra 2007 Z18XER
- Cluj
octamar2002
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Te referi la mersul la rece, pe distante scurte? Cred ca nu e aceeasi poveste, pentru ca nu mai ai dpf, benzina nu mai are "probleme de adaptare" la mersul un oras. Însã pentru turbina tot e recomandat sa iesi din oras o data la o saptamana-douã.
Dacã vrei sã treci pe 1.6t, vezi ca are consumul mai mare decât 1.8-ul pe care-l ai acum. Insignia consuma mult si la diesel, insa motoarele turbo pe benzinã consuma exagerat de mult. In carte sunt date valori normale, dar care diferã de realitate. Mai bine mergi pe un diesel 2011-2012. Zicea un coleg pe aici, motoarele opel turbo benzinare scot puterea din consum si nu din turbina, cred ca era posesor.
Dacã vrei sã treci pe 1.6t, vezi ca are consumul mai mare decât 1.8-ul pe care-l ai acum. Insignia consuma mult si la diesel, insa motoarele turbo pe benzinã consuma exagerat de mult. In carte sunt date valori normale, dar care diferã de realitate. Mai bine mergi pe un diesel 2011-2012. Zicea un coleg pe aici, motoarele opel turbo benzinare scot puterea din consum si nu din turbina, cred ca era posesor.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Pentru exemplificare, am facut 2 filmulete azi dimineata, primul cu temperatura motorului la pornire la rece, iar al doilea dupa ce rulasem aproape 9km mers in oras. Am plecat cu masina de pe loc dupa aprox 10min cu incalzirea pe max/HI si ventilatorul pe tr.4 din 6, cand temperatura motorului ajunsese aproape de 30grC. La destinatie motorul aproape ajunsese la 70grC (pana am oprit, am scos telefonul mai scazuse un pic), apoi am stat relanti si se observa ca temperatura motorului scade usor. Clima o pusesem pe 24grC, iar ventilatorul pe automat.
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
- JakeGD
- OP
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Asta e mersul de oras, cu opriri, semafoare, stat mult in relanti, motorul nu e in sarcina, incalzire pornita... Cand accelerez se incalzeste cateva grade, apoi cand stau pe loc scade cateva grade... e si frig afara, aeroterma sufla aer prin calorifer la -12grC.
Antigelul e schimbat acum vreo 2 ani si un pic.
Antigelul e schimbat acum vreo 2 ani si un pic.
- octamar2002
- **
- 163 mesaje
- din 08 Sep 2009
- Vectra 2007 Z18XER
- Cluj
octamar2002
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
increatul a scris:Te referi la mersul la rece, pe distante scurte? Cred ca nu e aceeasi poveste, pentru ca nu mai ai dpf, benzina nu mai are "probleme de adaptare" la mersul un oras. Însã pentru turbina tot e recomandat sa iesi din oras o data la o saptamana-douã.
Dacã vrei sã treci pe 1.6t, vezi ca are consumul mai mare decât 1.8-ul pe care-l ai acum. Insignia consuma mult si la diesel, insa motoarele turbo pe benzinã consuma exagerat de mult. In carte sunt date valori normale, dar care diferã de realitate. Mai bine mergi pe un diesel 2011-2012. Zicea un coleg pe aici, motoarele opel turbo benzinare scot puterea din consum si nu din turbina, cred ca era posesor.
Dacã vrei sã treci pe 1.6t, vezi ca are consumul mai mare decât 1.8-ul pe care-l ai acum. Insignia consuma mult si la diesel, insa motoarele turbo pe benzinã consuma exagerat de mult. In carte sunt date valori normale, dar care diferã de realitate. Mai bine mergi pe un diesel 2011-2012. Zicea un coleg pe aici, motoarele opel turbo benzinare scot puterea din consum si nu din turbina, cred ca era posesor.
Nu sunt pt mine motorarele diesel. Cu masina personala realizez 12-14 mii km anual, 80% in regim exterior pe distante lungi si drumuri europene, unde consumul este mai scazut si la benzina. Intretinerea este ieftina si nivelul de zgomot redus. In 180 mii km (7 ani) n-am schimbat nici macar bateria.
Cu masina de serviciu realizez 25 mii km pe an si e un diesel.
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Chiar si daca ajunge la 90grC, ECM tine motorul un pic mai turat in relanti daca temperatura de afara e scazuta.
Am observat și eu acest lucru,am efectuat zilele astea aproape 600 km și chiar dacã temperatura lichidului de rãcire era la 90 grade,turația nu scãdea sub 975-1000rot/min, cei drept am prins și -30grade(Întorsura Buzãului)...
- JakeGD
- OP
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Da, daca o opresti si o pornesti din nou turatia de relanti revine la normal, dar daca turezi masina un pic relanti-ul creste din nou. Nu e ciudat, motorul isi creste turatia pentru a face fata temperaturii exterioare si a incalzirii din masina.
Acelasi fenomen cu cresterea turatiei de relanti se intampla si vara cand e foarte cald (cam la peste 30grC) iar clima e pornita.
Acelasi fenomen cu cresterea turatiei de relanti se intampla si vara cand e foarte cald (cam la peste 30grC) iar clima e pornita.
- JakeGD
- OP
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- David_Andrei
- **
- 381 mesaje
- din 19 Apr 2012
- Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Bucuresti
David_Andrei
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
increatul a scris:Pai voi vorbiti de masini luate de noi nu?
Pai asa, ma gandesc ca nu se strica, povara vine dupa 100k km, pe al doilea proprietar.
Pai asa, ma gandesc ca nu se strica, povara vine dupa 100k km, pe al doilea proprietar.
Nu sunt de acord cu tine. Eu de exemplu am facut revizia inainte de 30K km desi asa mi s-a recomandat. Am fost posesor de opel(Astra H, 1.9 CDTi, 120 Cp/8 valve , in prezent in posesia colegului mad2max) si schimbam uleiul la 10mii de km. Cei de la reprezentanta mi-au propus sa ''verifice'' uleiul si atat,desi masina facea 10 mii de km in decembrie 2014 . Am refuzat, le-am spus sa schimbe tot si asta a fost, desi puteam sa merg ''pe mana lor'' si sa schimb cand ajungeam la 30 de mii. Ideea este simpla: daca iti intretii masina, nu vei avea probleme cu ea si nici celalalt (eventual propietar). Deci, de unde pana unde aceasta povara?
Si da, vorbim de masini luate de noi.
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, nu conteaza ca e vara sau iarna, ca e masina noua sau sh, ca e diesel sau benzina, ca are draci pe ea sau nu, distantele scurte nu sunt ok pt nici o masina, dar, pana la urma, la ce bun mai investim in achizitia si intretinerea uneia ?... Sa ne facem treaba cu ea sau sa o lasam mostenire din generatie in generatie, in speranta ca va ajunge stranepotul stranepotului sa o foloseasca ?
Ca aveti de parcurs 3 km sau 100 km, lasati temerile si mergeti cu masina, daca este singura sau cea mai potrivita solutie. Oricum o masina care sta se duce naibii mai repede decat una care ruleaza.
Daca o porniti si asteptati 5-15 minute sa se descleieze uleiurile, e ok.
Ca aveti de parcurs 3 km sau 100 km, lasati temerile si mergeti cu masina, daca este singura sau cea mai potrivita solutie. Oricum o masina care sta se duce naibii mai repede decat una care ruleaza.
Daca o porniti si asteptati 5-15 minute sa se descleieze uleiurile, e ok.
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Din partea mea, tu poti sa-i dai cheie si sa pleci, daca asa ti se pare mai sanatos.
Dar iti sugerez sa-ti iei un ceas cu tine. O sa vezi ca uneori ajungi sa stai 15 minute fara sa-ti dai seama, daca ai de dat zapada de pe masina, ai si gheata pe geamuri, mai trebuie sa le si dezaburesti si mai trebuie sa-ti faci si loc sa iesi.
Faza cu Dacia nu are nicio relevanta. Uleiul tot in baie se odihneste, iar esaparea tot degaja caldura, indiferent de masina. Nu se rezuma totul la motor; in constructia unei masini mai intra si cutia si articulatia si suspensia, etc.
Dar iti sugerez sa-ti iei un ceas cu tine. O sa vezi ca uneori ajungi sa stai 15 minute fara sa-ti dai seama, daca ai de dat zapada de pe masina, ai si gheata pe geamuri, mai trebuie sa le si dezaburesti si mai trebuie sa-ti faci si loc sa iesi.
Faza cu Dacia nu are nicio relevanta. Uleiul tot in baie se odihneste, iar esaparea tot degaja caldura, indiferent de masina. Nu se rezuma totul la motor; in constructia unei masini mai intra si cutia si articulatia si suspensia, etc.