Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • mihay_only

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
pana la urma scoate si pistoanele daca tot dai kiuloasa jos,mai dai si baia,decat sa mai desfaci si a 3 a oara,si baia se da mai usor decat chiulosa,scoti pistoanele te uiti la segmenti si daca tot e ok le pui la loc fara sa schimbi nimik,la kiuloasa se umbla mai greu,trebuiesc scosi taketii,scoase arcurile(este o presa anume) la supape si pe urma se vad simeringurile,
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
de unde stii ca un segment este ok
de unde stii ca o supapa este ok
de unde stii ca cuzinetii sunt ok
cam multe intrebari si prea putine raspunsuri
  • mihay_only

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2011

  • Mesaj Privat
ulei nu are cum a consume de la cuzineti sau supapa,yo ce am zis sa se uite si la segmenti,si daca motorul a fost facut recent ma gandesc ca ia pus deja ce avea rau cuzineti,supape,ulei consuma de la simeringuri supape sau segmenti,asta e clar.si pana nu desface nu avem de unde sa stim,toata lumea isi da o parere ca doar de asta suntem si aici,nu?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am intalnit simeringuri supape mai mari putin (noi) si tontul la care am dus chiulasa sa faca scaun supape, supape nu a spus nimic, pentru el totul era bun.
Dupa ce am mai desfacut inca odata motorul eu cu propritarul am gasit segmentii rotiti deja si simeringurile supape balalau si asta in cam 500km. Nu a mai papat ulei chiar daca numai rodaj nu facea, calcata cica cu mila...pe dracu' ca nici cand ma grabesc nu merg asa.
Skip ads

  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Consumul de ulei la motoarele pe benzina la masinile sh din import (nu doar Opel, ci si VW si altele) se datoreaza segmentilor de raclare cocsati (blocati) pe canalele pistoanelor, datorita schimburilor de ulei rare (nemtii schimba rar uleiul, 30-40.000 km, iar uleiul degradat incarca segmentii de raclare si blocheaza canalele si orificiile de scurgere din pistoane).

Motorul merge bine, uneori fumul este invizibil si totusi uleiul este consumat/ars. Testul de compresie nu va arata nici o problema (compresia va fi buna, segmentii de obicei nu sunt uzati, insa segmentii de ungere/raclare fiind blocati nu mai curata bine oglinda cilindrilor).

Spun asta pentru ca majoritatea se reped sa schimbe simeringurile de supape, ca apoi sa constate ca nu au rezolvat nimic. La fel o pierdere de timp si bani sunt si experimentele cu uleiuri diferite. In concluzie - consuma ulei? - trebuie "segmentare"! (uneori e suficienta scoaterea segmentilorde pe pistoane, verificarea fantei lor, curatarea canalelor din piston si punerea la loc a segmentilor daca au fanta corespunzatoare).
  • d1ragos

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Am o Zafira din 2001, motor 16XE, aproximativ 220000 km, adusa din Italia-daca are vreo importanta- iar povestea ei pe scurt e cam asa: dupa ce am schimbat de 4 ori EGR-ul -la service autorizat- mi s-a spus ca trebuie segmentat motorul pentru ca arunca cu ulei in EGR; au segmentat motorul
( acelasi service autorizat) si nu mai am probleme cu EGR-ul in schimb dupa 800 km a inceput sa se auda o usoara bataie a tachetilor. Inapoi in service, completat ulei , verificat peste tot daca exista scurgeri , totul era ok-au zis ei. Am mers aproximativ 2000 km si am completat 0,75 litri ulei care a "disparut" din baie; de la service mi-au spus ca au verificat iar tot in amanunt, au masurat presiunea cu manometrul, nu au vazut scurgeri de ulei pe nicaieri, etc. Dupa ce am intrebat de cateva ori de ce consuma totusi ulei "autorizatii" au zis ca e posibil sa fie uzate camasile pistoanelor si din cauza asta sa consume ulei.
Se putea constata aceasta uzura la segmentare?
E normal sa consume atat ulei?
In manualul de la Vauxhall am vazut ca, daca am inteles eu bine, acest motor ar consuma 0,6 litri ulei/1000 km....
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Uzura trebuia verificata inainte de segmentare si daca era prea mare trebuia sa va aduca la cunostinta ,segmenterea nu se face ca vopsitu' gardului ...se face doar daca anumite piese mai sunt in cotele de uzura care sa permita operatiunea.
Autorizatii' au cam dat-o in bara,trebuia specificat pe nota de constatare...defect reclamat de client CONSUM ULEI ....ce operatiuni s-au facut(nu conteaza) se reface constatarea si daca e TOT CONSUM ULEI atunci va luati banii inapoi,legal. Altfel ramane la sistemul romanesc,schimbam segmenti,daca tot consuma schimbam simeringuri supape,daca tot consuma,schimbam marca de ulei...probabil clientul se satura si ori renunta ori ia alt motor .
  • d1ragos

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru precizari mecaNIK.
Am sa vad ce se intampla si cu schimbul acesta de ulei.
Skip ads

  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am depistat o buba noua. Am gasit scurgeri intre motor si cutie viteze. mecanicul a zis ca este simering palier uzat si trebuie inlocuit. Problema e ca nu as umbla acum la simering palier pt ca nu am bani pt kit ambreiaj (pedala tare si decupleaza/cupleaza cam sus si agataturi la schimbare trepte. in treapta 1 intra greu dupa ce se incalzeste motorul). Se poate intampla ceva rau pana in februarie cel tarziu(aprox.5000 km) de acel simering si uleiul care curge? dauneaza mai rau ambreiajului? Am schimbat uleiul GM 10w40 cu GM Dexos2 5w30 acum 2saptamani-3 si ieri am completat 600 ml.! Astept orice parere! Va multumesc,respect si o saptamana buna!
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
uleiu nu are cum sa ajunga la ambreiaj,simeringu este in spatele volantei,poti merge,,,N,,,,kilometri dar sa verifici mereu uleiu,ca din cauza unui simering sa nu fii nevoit sa faci/inlocuiesti motoru
deci fii baiat cuminte si roagal pe mosu sa-ti puna sub brad un kit ambreiaj si un simering palier
  • stroe11

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salut ,sunt posesorul unui opel astra g 1.6 16 v ,motor z16xep 2004 . Acum cam o saptamana,masina a luat-o razna adica deodata a inceput sa scota fum alb si f mult pe esapament ,se tura iunexplicabil la relanti si in mers se oprea motorulu si consum f mare de ulei in 20 de km a papat 1 l.Toate bune am duso la un service auto,si mi s-a spus ca va trebui segmentare completa . S.a segmentat + set distributie total 1800 lei.Azi m.a cheamat s.o iau, ii dau cheie totul ok motoru mergea bn fara fum pe esapament ajung acasa si dupa vreo 2 ore dau sa plec,prima cheie nu o ia a doua da si incepe sa se tureze singura se oprea brusc si iar fum pe esapament si se auzea un bacanit puternic in motor am plecat inapoi la service iar pe drum masina s.a oprit in mers de 3 ori se tura singura pe liber .Ajung la service se uita la ia da o tura sa vada cum face si imi apare pe navigatie ca a scazut nivelu la ulei cand ne uitam nu mai avea ulei deloc.Cum ete posibil sa manance 3 l de ulei in 17 km .........a inceput sa desfaca motorul inapoi si au zis ca tot uleiul este in admisie . Ce s.a intamplat de a papat tot uleiul dupa segmentare?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
sigur tiau segmentat motoru,sau tiau,,,,segmentat,,,doar buzunaru?
asa ceva este imposibil,motor segmentat sa pape 3 litri de ulei in 20 kilometri
Skip ads

  • stroe11

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Sigur este segmentat ca am stat langa ei cand au pus segmentii. Acum desfac din nou motorul sa se uite daca sau alineat segmentii si sa se uite la chiuloasa.Dar intrebarea mea este cum ajunge tot uleiu in admisie si apoi pe evacuare ? o fi de la vreun vacum ?, sa fii bagat ulei prost si sal traga vacumul de la capacul de culbutori in admisie ca nu imi explic altceva.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vezi ca unii meseriasi reusesc sa puna garnitura de la capacul de tacheti si obtureaza returul din chiulasa pe unde se scurge uleiul in baie iar acesta o ia frumusel prin furtunul de la recuperator in admisie....mai departe se arde in cilindri restul iese pe evacuare.
Am gasit asta la un X16XEL reparat pe genunchi ..si aceleasi simptome prezenta.Prima verificare vezi daca furtunul recuperatorului e plin de ulei,mai departe e simplu.
  • cipik_cipik

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
salut! am observat ca masina mea a consumat in ulima perioada 1L /200km. mi se pare exagerat. stiti cumva cum fac probe inainte sa ma apuc de segmentat Sad probe ma refer sa vad daca sunt segmenti sau semeringurile. ms ! seara faina.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai investiga degeaba, cumperi segmenti Goetze, simeringuri supape Victor Reiz, prezoane chiulasa Victor Reinz, suruburi biela originale GM, garnituri admisie si evacuare, distributia daca e la limita sa nu stii ceva sigur,, pompa de apa, curea accesorii daca apar crapaturi si ce o mai fi dupa ce desfaci.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Vezi sa nu ai scurgeri la garnitura chiuloasa cum are coleg aici.
Verifica capac culbutori, de scurgeri de ulei etc.
Astra G Z16SE suspiciuni asupra motorului. ajutor

Mai sus ti-a raspuns un doctor bun vezi daca te primeste.
Daca te bagi, comanda piesele numai dupa desfacere OK.
  • cipik_cipik

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
scurgeri nu sunt .. m-am uitat la motor si nu e murdar, decat foarte putin in zona de sub bobina dar nu arata in niciun caz ca ar priede pe acolo 1 l de ulei ... dupa ce strang banii necesari (segmentarii) o sa revin pe forum, poate imi recomandati un mecanic bun, din iasi, care a mai facut aceasta operatie si a facut'o cu succes. din cate am citit pe aici, nu sunt multi cei care se baga la o segmentare, si sunt mai putini cei carora le reuseste cum trebuie... Revin. Multumesc pt raspunsuri!
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
ai unul mai sus, foarte laudat!
  • stroe11

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salut, ieri am luat masina de la service dupa aproape o luna de stat acolo si ce sa vezi...dupa ce a segmentatodat a dat chiuloasa jos si a schimbat supapele a 2 oara intr.o luna.Ma duc sa o iau de la service , totul ok pornea la prima cheie mers frumos.....dupa ce s.a incalzit motorul mai bn in 10 km iar a inceput sa faca la fel, intra in subturatie si se oprea motorul in mers pe liber si se tura singura.Ajuns acasa ce imi da prin cap ,sa scot furtunul de la vacum de la capacul culbutor, surpriza era plin de ulei.am facut aceasi schema cu moneda si cu buretele si nici o problema pana acum totul ok masina merge in parametrii normali.Cat va tine treaba cu moneda? Prin urmare am dat 1800 de lei de pomana pt segmentare la niste carpaci care habar nu au de capul lor .Ce imi recomandati sa fac.....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR