Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:De ce nu faci un test de presiune?
Ce va mai place sa va chinuiti...


Te rog mai spune-mi o data cum se face testul de presiune?
Am si eu o problema cu pornirea acum de cand a dat gerul
Ca si istoric pot spune ca am montat un montaj electronic care imi porneste bujiile si vara si iarna - am verificat strangerea rampelor injectoarelor pe capul acestora. Bujiile sun NKG - functioneaza - sunt schimbate acum 3 ani.
Batria este noua de 75 AH
Am schimbat carbunii la platoul electromotorului, am schimbat puntea de incarcare a alternatorului.
Vreau sa schimb acea garnitura de pe laterala pompei de injectie.
Daca masina sta nepornita mai mult de o zi, trebuie sa o pornesc cu perfuzia. Imediat ce ii pun perfuzia, porneste fara probleme, apoi merge fara cusur...
Nu are oscilatii la relanti, se tureaza normal, urca in ture, nu da in nas - probabil mai mult ca sigur este o problema de dezamorsare...
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@mariano aici gasesti metoda cum se face testul de presiune : https://www.clubopel.com/vie...31&highlight=

Off topic : am vazut ca ti-ai pus modulul care pacaleste bujia. Vreau sa te intreb daca poti sa-mi dai niste valori la temperatura apei si a combustibilului cand motorul e rece ? Si asta mai ales la prima pornire. Mersi
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cu mare placere - cred ca maine ma intalnesc cu cineva sa imi puna op-com-ul pe masina sa vad si ce erori imi da. Daca imi da....
Ma intriga dezamorsarea, asta - in mod normal, datorita locului de parcare care este inclinat - ajutata si de acel montaj - daca o lasam de pe o zi pe alta nu era nici o problema....daca o lasam doau sau trei zile - se dezamorsa.
Dar cum am avut nevoie cam in fiecare zi de masina - plecand dimineata si folosind-o pe parcursul intregii zile - nu mi s-a mai intamplat sa mi se opreasca.
Oricum - dezamorsare este sigur - spun asta deoarece ca sa pornesc fara sa omor bateria - folosesc o perfuzie - asta inseamna o sticla de plastic cu furtun pe care o mufez la turul filtrului, las sa se scurga motorina pe furtun catre pompa, eliminand astfel aerul si apoi ii dau la automat - porneste aproape instantaneu...astept sa iisi consume motorina din sticla pe care oricum o termina foarte repede, pentru ca o trimite in proportie e 90% in rezervor pe retur, opresc, remufez turul la filtru de motorina si pornesc din nou.....
Ca sa ma conving ca este dezamorsare si sa va conving si pe voi - dupa 2 sau 5 minute opresc motorul si incerc sa il pornesc aproape imediat. Porneste la sfert.
Daca ar fi avut probleme de compresie, avans sau bujii - ar trebui sa dau sanatos la cheie ca sa o ia din nou. Dar motorul pornestela sfertul sfertului, ca sa zic asa.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
In ceea ce priveste testul de pesiune - vreau sa il fac - sa vad unde pot gasi o pompa de combustibil - dar ramane intrebarea...unde pot strangula returul ?
pentru ca furtune de cauciuc nu am prea vazut pe instalatie, conductele sunt din plasticul acela negru, dur care daca sunt indoite dupa ce a trecut atata timp - risc sa le foarfec?
Poate doar sa scot returul de la intrarea in rezervor - sub perna din spate la gaura de vizitare
Oricum rolland -vad ca esti un meserias super tare, bravo tie! Eu nu sunt mecanic - sunt artist plastic, iar cea ce stiu sa fac este la limita decentei si a unui pachet de cunostiinte dobadite prin exercitiu.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In zona filtrului de aer ai cam 20cm de furtun. Acolo il poti obtura. Succes!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am vãzut zona aceea unde este sectiunea de cauciuc. Voi face un test de presiune, fara doar si poate. Unde pot gãsi un ceas de presiune? Acest ceas il pot folosi ulterior si o reducție pt a masura compresia, infiletand-ul in locul fiecãrei bujii incandescente pe rand?
Ca si fapt divers, cunoașteți si valorile compresiei normale/acceptate pe fiecare cilindru?
Referitor la testul de presiune , practic mãsurarea etanșeitãții circuitului se face doar pe porțiunea de la turul care iese din filtru si pleacã spre pompa de injecție si se oprește la zona de cauciuc a returului, imediat dupã filtrul de aer in zona capacului de culbutori.
Acum întrebarea: daca pierde presiune la simeringurile de la îmbinarea cu talpa injectoarelor sau pe undeva pe la pompa cum îmi dau seama?
In rest circuitul este observabil cu ochiul liber, furtunasele de retur se vad, la fel si cel de alimentare pe o anumitã lungime, dar si cel de retur. In rest ce pot spune? Daca pierde pe la pompa....mai greu
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
25-28 bari compresie
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
mariano a scris:Am vãzut zona aceea unde este sectiunea de cauciuc. Voi face un test de presiune, fara doar si poate. Unde pot gãsi un ceas de presiune? Acest ceas il pot folosi ulterior si o reducție pt a masura compresia, infiletand-ul in locul fiecãrei bujii incandescente pe rand?
Ca si fapt divers, cunoașteți si valorile compresiei normale/acceptate pe fiecare cilindru?
Referitor la testul de presiune , practic mãsurarea etanșeitãții circuitului se face doar pe porțiunea de la turul care iese din filtru si pleacã spre pompa de injecție si se oprește la zona de cauciuc a returului, imediat dupã filtrul de aer in zona capacului de culbutori.
Acum întrebarea: daca pierde presiune la simeringurile de la îmbinarea cu talpa injectoarelor sau pe undeva pe la pompa cum îmi dau seama?
In rest circuitul este observabil cu ochiul liber, furtunasele de retur se vad, la fel si cel de alimentare pe o anumitã lungime, dar si cel de retur. In rest ce pot spune? Daca pierde pe la pompa....mai greu


presiune trebuie sa faci inainte de filtru (tur) ,strangulezi (obturez) returul , si faci max 2 bari. Astepti o ora si daca scade presiunea incepi sa cauti pe unde curge. Daca nu gasesti nimic pe la pompa sau capacul filtrului inseamna ca va trebui sa dai jos capacul de la axa cu cama pt ca se pierde pe la simeringuri de la injectoare .
Skip ads

  • Atex

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2010

  • Mesaj Privat
si pentru a fii 100% ca este problema la semeringuri duza,este bine sa stranguleze furtunul de retur injectoare.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
supozitia ta rolland este intemeiata! De ce? pentru ca asa m-am gandit si eu, dat fiind faptul ca am tot ezitat sa umblu la acele semeringuri din "fundul" injectoarelor. De unde am tras concluzia asta? pe vremea cand aveam cartus de filtru original la fiecare schimb al filtrului de motorina acesta era negru, hartia filtrului - era gri inchis - negru, semn al contaminarii cu ulei.
Mai mult decat, atat la o analiza a rezervorului am descoperit pe fundul acestuia negreala...or fi fost depozite de ulei, sau altceva nu stiu.
Acum un an, mi-am luat inima in dinti, am desfacut capacul culbutorilor, galeria de admisie si egr-ul, am curatat galeria de acele depozite de ulei si zgura, am verificat EGR-ul, am demontat conductele de motorina, am schimbat returul injectoarelor, dar singur mi-a fost frica sa desfac axul cu came si sa inlocuiesc acele simeringuri desi le aveam cumparate.
M-am hotarat, cu masina desfacuta sa aleg solutia cea mai facila pentru mine in acel moment: sa mai strang putin suruburile rampelor injectoarelor, gandindu-ma ca fizic, mecanic sau logic se vor apropia si voi realiza si o etansare mai buna decat ce aveam pana in acel moment.
Ceeea ce s-a si intamplat, culmea a scazut si consumul de ulei - la niveluri de turatie mai ridicate masina imi consuma ulei, intr-adevar....de fapt cred ca il amesteca cu motorina si il consuma prin ardere, ma rog!
Am asamblat totul la loc, am amorsat-o , a pornit repede, fara spray, fara tragere, la cheie....si situatia s-a imbunatatit...pana acum cand iata ca a apucat-o din nou
Astazi, am pornit-o din nou cu perfuzia, a pornit imediat dupa ce s-a incalzit cat de cat, am oprit-o si am incercat sa o pornesc imediat. A pornit la sfertul , sfertului....Deci dezamorare, nu?
Am stat si analizat la rece, afara, situatia....am observat ca oprita face bule de aer pe bucatica de furtun dintre tur si filtru, bulele de aer, venind dinspre filtru si ducandu-se pe tur catre rezervor, acesta fiind un indiciu ca motorina se scurge pe traseul de tur inapoi in rezervor
Am luat o supapa uni sens, am intercalat-o pe doua bucati transparente de furtun si am montat-o inainte de filtrul de motorina.
Voi astepta acum sa vad ce si cum - ma astept ca circuitul dintre injectoare - pompa si filtru sa nu se mai goleasca, sau macar sa se goleasca mai incet.
Logic, pana acum daca circuitul tragea aer pe la simeringurile injectoarelor, acestea fiind dispuse mai sus ca rezervorul, tinand cont de principiul vaselor comunicante, motorina se scurgea pe tur inapoi in rezervor, sau cel putin o parte din ea, drept care circuitul cuprin intre pompa si injectoare se golea.
Acest lucru, da nastere pornirilor greoaie datorita faptului ca solicita pompa la mers in gol, comprimarea aerului care este mai dificila, aerul avand densitate mai mare putand fi comprimat mai mult si uite asa dai la cheie de inebunesti.... de aceea am ale s solutia perfuziei, umpleam circuitul dintre pompa si filtru, fara a face presiune fara nimic si pornea la a doau cheie imediat.
Cam asta s-a intamplat....cred ca acum nu mai pot fnta in niici un fel inlocuirea acelor garnituri - semeringuri. Am si un tutorial in engleza, pas cu pas, dar imi trebuie curaj sau ajutor...sau service!
Atasez cateva poze inainte de montarea supapei uni sens....

asta este inainte se montarea supapei. se poate vedea bula care se formeaza, deja

acum cu supapa- se vede ca bula se formeaza in continuare...

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Atex a scris:si pentru a fii 100% ca este problema la semeringuri duza,este bine sa stranguleze furtunul de retur injectoare.


de fapt acel furtunel de retur al injectoarelor intra tot in tur - de aici trag concluzia ca supozitia sau suspiciunea ca acele semeringuri continua sa imi fac probleme.
Daca strangulez acel furtunelar trebui ca motorina sa ramana in rampa injectoare, logic si sa nu se mai intoarca. Practic prin strangulare , nemaipremitand aerului sa intre in circuit....
Voi incerca sa fac si acest lucru, sa vad cum pot face ....cred ca cel mai simplu ar fi sa scot furtunasul de pe turul pompei, sa il starngulez si sa bag o alta bucata de furtun obturata pe turul pompei.
Asta pt ca furtunul nu este asa de lung sa il strang, sa il flexez....
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
atata te tot invarti in jurul problemei in loc sa schimbi acele semeringuri si gata. Poti sa o faci si fara sa umbli la distributie dar cu grija si atentie. pui distributia la semn (la fulia vibrochenului ai un semn care trebuie sa fie in corelatie cu cel de pe blocul motor, in aceasta pozitie pozitia camelor de la cilindrul 1 - dinspre distributie - trebuie sa fie ambele in sus) desfaci apoi usor suruburile de la fiecare cuzinet - coliere cu 2 suruburi care tin axul cu came - atata cat sa vezi sub fiecare cuzinet cam 2-3 mm distanta apoi desfaci surubul la talapa injectorului si il tragi spre zona unde este surubul cu grija si sub el gasesti renumitul semering pe care il schimbi. daca nu reusesti sa le scoti asa atunci trebuie sa umbli la distributie si asta nu e mare lucru dar trebuie atentie... vezi ca sunt pe forum mai multe poze si explicatii legate de punerea la punct a distributiei si ce anume se schimba cand umbli la ea la Y20DTH. Succes si curaj ca nu e naveta spatiala. Smile
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, acest lucru este bifat in agenda ca prima interventie cand s-o mai incalzi putin. Deocamdata, cu supapa de sens montata pe circuitul de tur inaintea filtrului - masina a pornit astazi de dimineata ca niciodata. Am pus contactul, s-a stins martorul de bujii dupa vreo 10-11 sec si a pornit la simpla rasucire a cheii. Sfert, nu alta!
Nu mai ma cac ( scuze de expresie ) pe mine si desfac axul cu came cu tot. Am semringuri, am surub pentru roata axului, nou, am bujii incandescente noi, curat inca o data admisia, corpul cu clapeti si vreau sa schimb din nou furtunasele de retur ( au un an) dar si teurile - care sunt tot noi si ele.
Voi ramane probabil pe acelasi tip de filtru - capsulat, deoarece pare mai sigur.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La mine se dezamorsa pe langa un pin de la mufa incalziri filtrului.
Scoate mufa si uitate sa nu fie umed pe acolo.

De obicei daca sunt duse semeringurile de la injectoare, baga motorina in ulei, nu ulei in motorina.

Ca sa elimini partea cu semeringurile poti face cum am facut si eu:
- furtunasele de retur de injectoare care se duc in turul pompei, le-am dus in returul pompei si astfel daca prinde aer pe acolo el se va duce in rezervor nu in pompa.In momentul de fata si daca e scos un furtunas de retur tot aerul de duce pe retur si nu se mai dezamorseaza.
- iar pe furtunasul care duce in turul pompei am pus un dop ca sa nu traga aer.
Daca modifici astfel poti scoate din calcul dezamorsarea pe la semeringuri si retururi.

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pe la filtrul de motorina - nu am de ce sa ma mai uit - l-am inlocuit cu unul capsulat - in detrimntul originalului si a incalzirii acestuia.....imi pare rau ca am pierdut prin aceasta posibilitatea de a mai incalzi motorina trimisa catre pompa dar ce sa fac....asta este.
Daca voi gasi o modalutate elganta de a renunta la chimbarea acelor oringuri din capacul filtrului - voi reveni la modulul original.
In ceea ce priveste simeringurile de la injectoare - cred ca stiu despre ce vorbesti - dat fiind faptul ca mi se pare ca ne-am si auzit la un telefon - acum ceva timp...
Mi se pare totusi ca acolo este zona unde motorina se contamineaza cu ulei....in alta parte unde altundeva sa se atinga cele doua fluide/lichide?
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca se mai pot atinge intre axul pompei si distributie, acolo este un semering, dar nu sunt 100% sigur, dar ne poate zice Rolland daca este posibil.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Rolland eu iti recomand sa schimbi simeringurile pentru ca risti sa iti intre ulei in motorina.
Apoi cu privire la dezamorsarea provenita de la ele..iti recomand sa adopti solutia descrisa de Adrian terinte..e foarte eficienta.
Apoi scapa te rog de furtunele transparente de la filtrul capsulat de motorina si inlocuieste-le cu furtun negru cu impaslatura pe interior Topran sau Gates pentru ca pompa are o aspiratie puternica iar furtunele tare nu rezista la o asemenea forta.....eu am asa ceva de mai bine de doi ani si niciodata pana acum nu s-a dezamorsat..si crede-ma ca acum..Vectra o pornesc odata la o saptamana deoarece am mai cump o gargarita Corsa C cu care umblu zilnic. Deci daca s-ar dezamorsa circuitul nu ar mai porni Vectra in veci.
Asta e buba mare la motoarele astea..dezamorsarea..dar e bine ca se poate rezolva destul de ieftin si rapid.
Salutare si numai bine.

Dragos.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Mulțumesc MaxDDM cred ca rãspunsul iminera adresat mie nu lui rolland, care cred ca este un meseriaș de nota 10 , din ce am vãzut pe forum. Oricum mulțumesc pt atenționare. De curiozitate, se meringurile injectoarelor unde le-ai schimbat?
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Scuze..asa este...pt tine era adresat...
Simeringurile injectoarelor au fost schimbate de fostul prorpietar la o reprezentanta Opel.
Trebuie sa rezlvi ce ti-am recomandat eu pt a scapa de dezamorsarea provenita de la simeringuri...refa traseul returului de la injectoare si schimba neaparat furtunele de la filtru.
  • gicone79

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor si La Mulți Ani. Incercand sa rezolv problema cu pornirea am ajuns si pe la alternator (lumini care palpaie) si chiar electromotor (in momentul când dau automat, cade acul de la motorina).Puntea de diode ok, releu ok, inel colector cam uzat dar electricianul a spus ca nu e problema, ca el incarca cat trebuie (pus pe banc).Am cumparat bucșile de la electromotor, le-am schimbat, erau uzate destul de mult si l-am pus la loc.Invarte mai bine, dar tot cade acul la motorina si porneste la a 2a, 3a, cheie lunga, ceea ce ma face sa cred ca e o problema pe partea electrica. Ce credeți ca ar putea fi ca m-a cam disperat.
Sunt momente cand porneste la sfert,dar fara sa cada acele (indicatoare),dar alteori daca incep sa cada,dau cate 2,3,4 automate pana porneste.Se poate sa fie de la electromotor? sa fure curent sau mama masi altceva? Ce ar trebui sa verific la el sau sa masor?
Probabil ca aici pe site e cineva care are vaste cunostinte in electrica,sau? poate gasesc pe cineva care sa i-mi imprumute un electromotor de proba?desi sunt constient ca e mai greu de realizat acest lucru.Multumesc mult,pentru eventualele raspunsuri.
Tin sa-i multumesc foarte mult pe aceasta cale lui Rolland,care este un om deosebit.Cred ca ar fi bine pt.acest site,sa aiba mai multi membri ca el.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR