supozitia ta
rolland este intemeiata! De ce? pentru ca asa m-am gandit si eu, dat fiind faptul ca am tot ezitat sa umblu la acele semeringuri din "fundul" injectoarelor. De unde am tras concluzia asta? pe vremea cand aveam cartus de filtru original la fiecare schimb al filtrului de motorina acesta era negru, hartia filtrului - era gri inchis - negru, semn al contaminarii cu ulei.
Mai mult decat, atat la o analiza a rezervorului am descoperit pe fundul acestuia negreala...or fi fost depozite de ulei, sau altceva nu stiu.
Acum un an, mi-am luat inima in dinti, am desfacut capacul culbutorilor, galeria de admisie si egr-ul, am curatat galeria de acele depozite de ulei si zgura, am verificat EGR-ul, am demontat conductele de motorina, am schimbat returul injectoarelor, dar singur mi-a fost frica sa desfac axul cu came si sa inlocuiesc acele simeringuri desi le aveam cumparate.
M-am hotarat, cu masina desfacuta sa aleg solutia cea mai facila pentru mine in acel moment: sa mai strang putin suruburile rampelor injectoarelor, gandindu-ma ca fizic, mecanic sau logic se vor apropia si voi realiza si o etansare mai buna decat ce aveam pana in acel moment.
Ceeea ce s-a si intamplat, culmea a scazut si consumul de ulei - la niveluri de turatie mai ridicate masina imi consuma ulei, intr-adevar....de fapt cred ca il amesteca cu motorina si il consuma prin ardere, ma rog!
Am asamblat totul la loc, am amorsat-o , a pornit repede, fara spray, fara tragere, la cheie....si situatia s-a imbunatatit...pana acum cand iata ca a apucat-o din nou
Astazi, am pornit-o din nou cu perfuzia, a pornit imediat dupa ce s-a incalzit cat de cat, am oprit-o si am incercat sa o pornesc imediat. A pornit la sfertul , sfertului....Deci dezamorare, nu?
Am stat si analizat la rece, afara, situatia....am observat ca oprita face bule de aer pe bucatica de furtun dintre tur si filtru, bulele de aer, venind dinspre filtru si ducandu-se pe tur catre rezervor, acesta fiind un indiciu ca motorina se scurge pe traseul de tur inapoi in rezervor
Am luat o supapa uni sens, am intercalat-o pe doua bucati transparente de furtun si am montat-o inainte de filtrul de motorina.
Voi astepta acum sa vad ce si cum - ma astept ca circuitul dintre injectoare - pompa si filtru sa nu se mai goleasca, sau macar sa se goleasca mai incet.
Logic, pana acum daca circuitul tragea aer pe la simeringurile injectoarelor, acestea fiind dispuse mai sus ca rezervorul, tinand cont de principiul vaselor comunicante, motorina se scurgea pe tur inapoi in rezervor, sau cel putin o parte din ea, drept care circuitul cuprin intre pompa si injectoare se golea.
Acest lucru, da nastere pornirilor greoaie datorita faptului ca solicita pompa la mers in gol, comprimarea aerului care este mai dificila, aerul avand densitate mai mare putand fi comprimat mai mult si uite asa dai la cheie de inebunesti.... de aceea am ale s solutia perfuziei, umpleam circuitul dintre pompa si filtru, fara a face presiune fara nimic si pornea la a doau cheie imediat.
Cam asta s-a intamplat....cred ca acum nu mai pot fnta in niici un fel inlocuirea acelor garnituri - semeringuri. Am si un tutorial in engleza, pas cu pas, dar imi trebuie curaj sau ajutor...sau service!
Atasez cateva poze inainte de montarea supapei uni sens....
asta este inainte se montarea supapei. se poate vedea bula care se formeaza, deja
acum cu supapa- se vede ca bula se formeaza in continuare...