- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Exista un consum de ulei la orice motor cu ardere interna.
Se numeste consum specific si reprezinta pelicula foarte foarte subtire de ulei care ramane pe peretii cilindrilor dupa miscarea pistonului de la PMS la PMI. Cu alte cuvinte segmentii de raclare nu reusesc ( chiar daca sunt noi si neblocati in canal si cilindru in perfecta stare) sa racleze absolut tot uleiul. Acest ulei se arde apoi cand pistonul ajunge la ciclul motor.
Este vorba insa de o cantitate foarte mica nicidecum 1 litru la 1000km.
Se numeste consum specific si reprezinta pelicula foarte foarte subtire de ulei care ramane pe peretii cilindrilor dupa miscarea pistonului de la PMS la PMI. Cu alte cuvinte segmentii de raclare nu reusesc ( chiar daca sunt noi si neblocati in canal si cilindru in perfecta stare) sa racleze absolut tot uleiul. Acest ulei se arde apoi cand pistonul ajunge la ciclul motor.
Este vorba insa de o cantitate foarte mica nicidecum 1 litru la 1000km.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
pai asta ziceam si eu,
intre 2 schimburi de ulei de-abia daca trebuie sa se vada pe joja...
la 1 litru la 1000 de km masina aia merge pe ulei si benzina nu doar pe benzina...
am prieteni aici in galati cu opel-uri (astra g, astra h), benzinare (z16xe, z14xe), cumparate de noi (0 km), dupa 100.000 de km (in bord) intre schimburi de-abia daca se vede la jumatate intre minim si maxim pe joja...
am si alti prieteni care cu aceleasi motorizari cumparate sh (cine stie cati km or avea in realitate) si consuma destul de mult ulei.
conteaza foarte mult si exploatarea anterioara a masinii...
intre 2 schimburi de ulei de-abia daca trebuie sa se vada pe joja...
la 1 litru la 1000 de km masina aia merge pe ulei si benzina nu doar pe benzina...
am prieteni aici in galati cu opel-uri (astra g, astra h), benzinare (z16xe, z14xe), cumparate de noi (0 km), dupa 100.000 de km (in bord) intre schimburi de-abia daca se vede la jumatate intre minim si maxim pe joja...
am si alti prieteni care cu aceleasi motorizari cumparate sh (cine stie cati km or avea in realitate) si consuma destul de mult ulei.
conteaza foarte mult si exploatarea anterioara a masinii...
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Cauta in TIS.
Vectra C/Signum -Z19DT- 2005-Engine-technical data-engine oil consumption:Engine oil consumption:
I / 1,000 km
0.06
Chiar toate motoarele sa aibe o problema tehnica?
Explicatia este una simpla si logica.Orice motor termic are un anumit consum de ulei.Pistonul are o cursa in cilindru,din punctul mort superior in cel inferior,apoi invers,ciclica,cu toti o stim.Ai segment de ungere?Ai ulei in baie?Este uleiul barbotat,ungand cilindrul ?La coborarea segmentului ungere insa,ramane un film pe peretele cilindrului? Pentru ca "raderea"tinde spre zero,dar nu atinge acest "zero"niciodata cu exceptia celui teoretic...Are loc in acest cilindru arderea?
Toti producatorii dau in datele tehnice consumul "normal "de ulei al motorului.Mercedes i-l da,Ferrari i-l da!(1 quart of oil about every 600 miles ! ) Si astea au probleme tehnice la iesirea din uzine?
Cat despre joja,am mai discutat.In mod normal ,intre citirea "Minim" si "Maxim " vorbim cam de un litru ulei.Ori...,"undeva la mijloc",discutam de o diferenta de aproximativ jumatate de litru.Cam tot... "aproximativ "cat dau si cartile tehnice privitor la consumul de ulei.Normal ca o uzura mai mare a motorului,expluatarea lui indelungata,duce la cresterea consumului de ulei si nu numai.Se uzeaza segmentii,grosimea filmului pe cilindri creste.Creste si cantitatea de ulei ars,cresc noxele,fumul ce-l face remarcat pe micul hraparet! Ieri stateam in urma unui Logan MCV si mi-a intrat in habitaclu un indubitabil miros de ulei ars!(odata,la un gratar,din viteza,am turnat peste lemne putin ulei motor,sa se aprinda mai repede.Nevasta-mea a facut remarca,tot ieri:"Mmmm!Miroase ca atunci cand ai aprins gratarul cu ulei!...")Ala cred ca mergea la un raport ulei /combustibil de 1/1...
Un articol foarte bun, care-ti poate da toate raspunsurile,mai detaliat: http://www.agcoauto.com/con.../p2_articleid/233
Vectra C/Signum -Z19DT- 2005-Engine-technical data-engine oil consumption:Engine oil consumption:
I / 1,000 km
0.06
Chiar toate motoarele sa aibe o problema tehnica?
Explicatia este una simpla si logica.Orice motor termic are un anumit consum de ulei.Pistonul are o cursa in cilindru,din punctul mort superior in cel inferior,apoi invers,ciclica,cu toti o stim.Ai segment de ungere?Ai ulei in baie?Este uleiul barbotat,ungand cilindrul ?La coborarea segmentului ungere insa,ramane un film pe peretele cilindrului? Pentru ca "raderea"tinde spre zero,dar nu atinge acest "zero"niciodata cu exceptia celui teoretic...Are loc in acest cilindru arderea?
Toti producatorii dau in datele tehnice consumul "normal "de ulei al motorului.Mercedes i-l da,Ferrari i-l da!(1 quart of oil about every 600 miles ! ) Si astea au probleme tehnice la iesirea din uzine?
Cat despre joja,am mai discutat.In mod normal ,intre citirea "Minim" si "Maxim " vorbim cam de un litru ulei.Ori...,"undeva la mijloc",discutam de o diferenta de aproximativ jumatate de litru.Cam tot... "aproximativ "cat dau si cartile tehnice privitor la consumul de ulei.Normal ca o uzura mai mare a motorului,expluatarea lui indelungata,duce la cresterea consumului de ulei si nu numai.Se uzeaza segmentii,grosimea filmului pe cilindri creste.Creste si cantitatea de ulei ars,cresc noxele,fumul ce-l face remarcat pe micul hraparet! Ieri stateam in urma unui Logan MCV si mi-a intrat in habitaclu un indubitabil miros de ulei ars!(odata,la un gratar,din viteza,am turnat peste lemne putin ulei motor,sa se aprinda mai repede.Nevasta-mea a facut remarca,tot ieri:"Mmmm!Miroase ca atunci cand ai aprins gratarul cu ulei!...")Ala cred ca mergea la un raport ulei /combustibil de 1/1...
Un articol foarte bun, care-ti poate da toate raspunsurile,mai detaliat: http://www.agcoauto.com/con.../p2_articleid/233
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
...decat cantitatea initiala,da! Acum,consumul variaza functie de tipul expluatarii motorului,iar cei 10 ori 15 mii,sunt relativi.Factor decisiv in calcul este expluatarea lui,Nu degeaba zica aia 10000 km ori anual.Posibil sa-i faci in 10 zile,posibil in 10 luni.Mersul la drum intins spre exemplu iti reduce consumul de ulei.Motorul sta in regim de turatii mai constant fata de un regim oras,unde variatia turatiei este mai des intalnita,unde rotatiile motorului in stationarea masinii nu sunt contorizate drept kilometri parcursi.Gandeste-te numai iarna!Pornesti in fiecare dimineata motorul.Pornirea se face in mod automat turata pana ajunge motorul la temperatura cat de cat optima functionarii.Stai asa,cu motorul la 1200 rpm spre exemplu 2 ori trei minute,timp in care iti faci de lucru cu parbrizul,gheata,zapada din fata rotilor.Inmulteste apoi turatiile cu minutele,apoi aduna si minutele de stationare pe la stopuri ori turatiile din demaraj pe zapada/gheata,apoi impartele la numarul de turatii necesare parcurgerii unui kilometru.Stiu!Greu de calculat,dar in principiu,ai cacalau kilometri "necontorizati" si atunci iti pare ca ti-a crescut consumul de ulei intre schimburi,prin completare,la 10 mii parcursi.Cand,de fapt ,poate ai echivalentul la 12 ori 13 mii.Pai discutam de un plus de 25%,nu? Deci nu numai talpa isi adauga cuvantul la uzura,ci si conditiile meteo,ori chiar geografice.Unul din Tulcea,oras cu suisuri si coborasuri nu va avea consumul unuia dintr-un oras cu structura "flat"...
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat