M-a amuzat teribil raspunsul tau,chiar ma asteptam sa te "regasesc" infierbantat! Ca o paranteza,termostatul nu porneste,termostatul iti deschide doar o valvula!
Rahaturi de genul ïnfo " gasesti cacalau pe net,am parcurs cam tot ce era legat spre exemplu de ceea ce ma interesa,un z13dt.Peste tot dadeam de Euro4 in laudele GM-Opel!Precum si in discutiile colegilor,la fel de inflacarate,in sustinerea respectivei norme.Daca citesti (citeai...) cateva postari mai inainte,ai fi gasit un raspuns pe tema atribuirii unei norme.Norma Euro nu este atribuita motorului in particular,ci vehicolului in ansamblu.Aceeasi motorizare in echiparea a doua modele distincte,te poate arunca in norme diferite de incadrare EEC.Criteriile sunt mai multe in incadrare,nu numai CO2-ul la care ne-am invatat gresit a ne rezuma.Pana si gradul dotarii te poate cobora intr-o alta norma,folosirea materialelor mai putin reciclabile la o echipare anume.Citeste discutia:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9390 .Acelasi motor,pe o echipare mai grea,spre exemplu diferenta sedan/combi poate diferentia ,deasemeni.Un motor cu un raspuns noxe la limita E4,pe o caroserie mai grea,are un raspuns noxe sub cerinta E4.Explicatie primita in cazul meu de la GM,ca o diferenta intre modelul Corsa si modelul Meriva,ambele echipate cu acelasi z13dt,prima incardata E4,cealalta E3.Raspuns clar,de la GM,cel care dealtfel iti spune tie ca tot ce-i "Z"este E4 !Acelasi z13dt echipeaza si Combo,tot E3.Vorbesc aici numai de motoare/echipari cu acelasi an/luna de fabricatie ,respectiv 05.2005.Acelasi motor z13dt raspunde la Corsa cu 119 g/km CO2,la Meriva cu 135g/kmCO2,la Combo cu 147g/kmCO2.La NOx si HC+NOx,Meriva sare cu putin peste limita E4,ceea ce o face Euro3.Acum,sa revin,exista si pe Meriva echiparea z13dt ce se incadreaza,ca un paradox,in norma Euro4! Diferenta este ca acel z13dt este de 75kw fata de primul,69kw.Acelasi motor!Doar management-ul software difera!Cam aceeasi treaba se intampla cu toate motoarele Opel,crede-ma,am ajuns sa discut telefonic cu GM frecvent,contrariat la randu-mi de ceea ce gaseam in declaratiile lor,neoficiale.Cauta-mi si mie incadrarea acelui z13dt in catalogul RAROM Euro3!Iti spun eu,nu ai sa-l gasesti,insa este confirmat Euro3,chiar de Opel GM.In nici o declaratie oficiala ori mai putin oficiala nu ai sa-l gasesti altfel decat Euro4,asa cum spune Wikipedia,"chiar si fara a fi echipat cu un catalizator"
http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine . Asa ca ...nu te mai infierbanta,deschide-ti supapa termostatului,iar daca vezi in vre-un brief Germania ca scrie Euro3,lasa caramida jos si resemneaza-te!Acea masina nu va iesi in veci Euro4 la RAR!Poti sa vii tu cu un top de print-uri cu date tehnice gasite pe net,nu faci altceva decat sa le stimulezi vezica urinara celor de acolo!
Uite si diferenta la Z16XE :
http://www.ukw3.net/CO2-Tabellen/CO2-Opel.pdf
Cand ti-am spus ca-s "Stan Patitul" nu am mancat bors "Magic",ori altceva mai...puturos! Motorul tau,codul lui,daca se regaseste in acea lista,fii sigur ca echipeaza un model care este incadrat oficial in norma Euro3,in cazul in care vii in tara fara o alta specificatie pe brief.Daca insa,oricare dintre cele aflate pe acea lista,declarata lista Euro3,intra in tara cu specificatia inscrisa in brief Euro4 si cu directiva EEC aferenta,atunci RAR nu mai are ce sa faca,nici chiar ei nu pot contesta o directiva aplicata de un alt stat european.Asa cum am specificat,daca vii cu acel COC,oficial,atunci si numai atunci poti sa le dai peste nas,indiferent ce decizie anterioara au luat ei,stimulandu-ti la randul tau vezica mai sus amintita! Pana acum doua luni eram la fel de contrariat ca tine,si m-as fi luat la tranta cu oricine,in baza celor citite,tot ca tine!Citeam insa..."printre randuri"! Treaba este mult mai complexa decat ne facem noi ideea!Trimite tu un mail la cac@gm.com si intreaba-i care este incadrarea in norma EEC a masinii tale,iar daca-ti dau ei vre-un raspuns negru pe alb Euro4,(chiar daca cu toti o stim!)eu imi plec chelia in fata tuturor,nu numai a ta!
O seara buna,deasemeni!
Ai editat! Intradevar,asta incercam sa-ti transmit!Se poate sa gasim in lista Euro3,dar tu sa vii cu alte specificatii in actele masinii,ori cu alt certificat care sa-i ateste o alta incadrare,asa cum se poate sa nu-ti regasesti modelul in acele liste,dar sa primesti incardarea ,respactiv Euro3.Cauta tu Meriva 1.3 ,z13dt acolo,zi-mi dac-o zaresti!Vrei sa-ti trimit o copie a CIV-ului,in care ultima cifra este indubitabil,negru pe alb... "3"?