borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 09 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
Engine Flush din ce stiu eu nu se recomanda pentru motoarele care au depuneri mari. Daca stii ca s-a facut schimbul rar, ca mananca ulei sau alte motive pentru care ai multe depuneri nu e recomandat.
Iti recomand in schimb sa lasi la scurs uleiul cat mai mult. Daca ai posibilitatea chiar si peste noapte. Eu am lasat masina asa odata si spre surprinderea mea am mai gasit cam 300 ml de ulei dimineata.
Iti recomand in schimb sa lasi la scurs uleiul cat mai mult. Daca ai posibilitatea chiar si peste noapte. Eu am lasat masina asa odata si spre surprinderea mea am mai gasit cam 300 ml de ulei dimineata.
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
Apelez la colegii cu mai multa experienta in uleiuri pentru un sfat. Ma apropii de un nou schimb de ulei si nu stiu ce sa aleg.
Oscilez intre doua tipuri de ulei, mai jos o sa pun specificatiile lor. Nu dau nume pentru a nu fi subiectivi.
Amandoua sunt 5w 40. Masina este Astra G motor 1.2 x12xe. 210.000 km (reali). Nu consuma gram de la schimb la schimb. Nu afuma esapamentul deloc. In prezent am tot 5w40.
Oscilez intre doua tipuri de ulei, mai jos o sa pun specificatiile lor. Nu dau nume pentru a nu fi subiectivi.
Amandoua sunt 5w 40. Masina este Astra G motor 1.2 x12xe. 210.000 km (reali). Nu consuma gram de la schimb la schimb. Nu afuma esapamentul deloc. In prezent am tot 5w40.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 09 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
Shurubel
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2014
- Mesaj Privat
Salut colegi am si eu o problema totul a inceput asa . Tatal meu a cumparat masina din Olanda inainte sa vina cu ea acasa olandezul i'a facut schimbul de ulei iar tatal meu cum era grabit nu a luat si bidonu cu el sa pot completa .Dupa 6000km facuti in tara MID'ul m'a avertizat ca am nivelul la ulei scazut bun toate bune si frumoase merg la magazinul de piese auto si am cumparat castrol magnatec 5w40.O nu am avut probleme , apare iar mesajul pe MID "Oliepeil control" si cand ma uit mai bine baia mea era plina de ulei pe exterior , am facut etansitate am schimbat din nou uleiul ca doar nu puteam sa il pun inapoi tinand cont ca nu avea nici 3000 de km cu uleiu nou, mecanicii de acolo mi'au recomandat 10w40 tot de la castrol. Apoi a inceput sa imi pice garnitura de pe capacul de la tacheti si a inceput sa piarda ulei am facut din nou etansitate am completat cu ulei sa il aduc la nivel. Dupa cateva sute de km mai exact aseara Oliepeil control imi venea sa pun barosu pe ea m'am uitat dedesubt nu lasa pete de ulei .Sa inteleg ca magnatecul il mananca? tinand cont ca nu scoate pic de fum nici peste 5000rpm ? deja ma dispera
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 09 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 09 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
Shurubel
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2014
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Shurubel, in primul rand adu nivelul la maxim si apoi vezi cati km faci pana cand scade. La prima vedere iti trebuie un 5w40 mai vascos la 100 grade. De ex. Magnatecul 10w40 are 14 cS iar un Petro Canada Duron 5w40 are 15.5 sau Ravenol Vsi 5w40 14.8 cS.
Oricum nimeni nu iti poate garanta ca nu mai ai consum de ulei, si daca si asa iti consuma ulei si nu curge pe nicaieri, bagi ceva mai ieftin dar nu prost (de ex. Wolf Vital Tech 5w40 14.4 cS si e 80 lei 5 l) si completezi cu cat trebuie, ori bagi un 5w50 (Valvoline Vr1 Racing 18 cS la 100grade), ori repari motorul. Dar prima data trebuie sa faci nivelul si sa vezi cati km faci pana cand e pe minim si sa incerci ce am zis, decizia iti apartine. Bafta.
Unde e un consum mare de ulei, nu ajuta foarte mult faptul ca uleiul e full sintetic (desi in ziua de azi notiunea e nula pentru ca nu prea mai sunt uleiuri PAO), plus ca un 0w40 are o vascozitate la 100 grade in jurul a 13-13.5 cS. Uleiul full sintetic are beneficii foarte mari, dar intr-un motor unde e consum mare de ulei, se vad ceva rezultate dar foarte mult nu are ce sa faca.
Nu spun sa nu se foloseasca ulei full sintetic, ci sa sa foloseasca un 5w40 de calitate (GTL, HC, HC+PAO, PAO si POE daca se gasesc) dar cu o vascozitate mai mare la 100 grade si nu 10w40 care e o greseala daca se foloseste pentru ca e ulei mineral in mare parte, prea vascos la rece si nu compenseaza cu vascozitatea la cald, plus celelalte minusuri produse de bazele minerale (evaporare mare, slaba rezistenta la forfecare, punct de congelare mare, punct de ardere mic, indici de vascozitate mici).
Oricum nimeni nu iti poate garanta ca nu mai ai consum de ulei, si daca si asa iti consuma ulei si nu curge pe nicaieri, bagi ceva mai ieftin dar nu prost (de ex. Wolf Vital Tech 5w40 14.4 cS si e 80 lei 5 l) si completezi cu cat trebuie, ori bagi un 5w50 (Valvoline Vr1 Racing 18 cS la 100grade), ori repari motorul. Dar prima data trebuie sa faci nivelul si sa vezi cati km faci pana cand e pe minim si sa incerci ce am zis, decizia iti apartine. Bafta.
Unde e un consum mare de ulei, nu ajuta foarte mult faptul ca uleiul e full sintetic (desi in ziua de azi notiunea e nula pentru ca nu prea mai sunt uleiuri PAO), plus ca un 0w40 are o vascozitate la 100 grade in jurul a 13-13.5 cS. Uleiul full sintetic are beneficii foarte mari, dar intr-un motor unde e consum mare de ulei, se vad ceva rezultate dar foarte mult nu are ce sa faca.
Nu spun sa nu se foloseasca ulei full sintetic, ci sa sa foloseasca un 5w40 de calitate (GTL, HC, HC+PAO, PAO si POE daca se gasesc) dar cu o vascozitate mai mare la 100 grade si nu 10w40 care e o greseala daca se foloseste pentru ca e ulei mineral in mare parte, prea vascos la rece si nu compenseaza cu vascozitatea la cald, plus celelalte minusuri produse de bazele minerale (evaporare mare, slaba rezistenta la forfecare, punct de congelare mare, punct de ardere mic, indici de vascozitate mici).
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 09 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
Probabil ca depinde de motorul fiecaruia... Eu am dat rateu cu 5w40 ravenol... bateau tachetii de m am speriat iar cu wolf il manca de ma gandeam ca s a stricat ceva mai rau in motor. Acum cu ce folosesc dupa cateva schimburi consumul e un sfert fata de ce aveam. Nici nu cred ca va mai scadea pt ca oricum schimburile rare facute pana sa iau eu masina au facut stricaciuni pe care niciun ulri nu are cum sa le repare...doar poate un nene mecanic priceput. Oricum... asa cum am mai spus... fiecare pune ce vrea si ce crede in motorul lui
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Intr-un motor in mintile lui, nu are rost sa bagi un 5w40 vascos (Ravenol VSI 5w40 fiind unul dintre ele), probabil de aia iti bateau tachetii, dar colegul daca are un consum mare de ulei (daca se dovedeste ca e asa), ori repara motorul ori incearca ceva mai vascos, dar nu 10w40, dpmdv.
liberlamare, la ce te referi? Sa iti aspire uleiul din motor?
liberlamare, la ce te referi? Sa iti aspire uleiul din motor?
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- tak30ver
- **
- 122 mesaje
- din 16 Mai 2013
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
tak30ver
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2013
- Mesaj Privat
Trebuie sa fac si eu revizia si as vrea sa trec pe Motul, pana acum am mers pe Castrol
NU ma intereseaza comparatii sau alte filme, vroiam doar sa stiu daca a folosit cineva Motul Specific Dexos2 5w30 , eu am motorul Z17DTH , eu vroiam initial sa bag 8100 Xcess ca nu am DPF dar cineva mi-a recomandat acest tip . Stiu ca pe 8100 au mers mai multi colegi si l-au recomandat dar de acesta nu gasesc nimic, e generatie mai noua?
NU ma intereseaza comparatii sau alte filme, vroiam doar sa stiu daca a folosit cineva Motul Specific Dexos2 5w30 , eu am motorul Z17DTH , eu vroiam initial sa bag 8100 Xcess ca nu am DPF dar cineva mi-a recomandat acest tip . Stiu ca pe 8100 au mers mai multi colegi si l-au recomandat dar de acesta nu gasesc nimic, e generatie mai noua?