- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,317 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,317
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Sunt 3 chestii dupa care te poti prinde ca pompa nu e la punct. Fum, EGT si consum.
- mad2max
- OP
- 766 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 766
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Autigus
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z 17 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
La Y17DT se face in felul urmator:
1. Se aduce motorul la punctul mort superior invartind de la arbore cu o cheie de 24mm.
2. Se verifica alinierea semnelor de pe fulia de accesorii si "tepusa" de pe pompa de ulei
3. Se introduc 2 suruburi pentru a bloca pompa de injectie respectiv axa cu came cu fulie (un surub de 6, unul de 8.)
4. Slabesti intinzatorul distributiei si scoti cureaua veche.
5. (optional) desfaci surubelele ce tin mantaua de la fulia axei cu came (sunt niste surubele in cruce). Pasul asta este important daca nu vrei sa te chinui prea mult la montare.
6. Autodata zice ca montarea curelei trebuie inceputa de la arbore in sens invers acelor de ceasornic, eu mereu o montez fie de la axa cu came fie de la pompa de injectie in sens invers acelor de ceasornic pentru a evita miscarea arborelui (in 99% din cazuri incep de la axa).
7. Dupa fixarea curelei pe pozitie se scot cele 2 suruburi si se invarte arborele in sens invers acelor de ceasornic in jur de 60-90 grade.
8. Daca intinzatorul este cel cu arc (in general la masinile dupa 2001) se tine cu un imbus pe pozitie si se strange surubul cu 58-60 Nm.
9. Se invarte motorul in sensul normal de mers 2-3-1000 de ture si se verifica daca dupa un numar par de invartiri ale arborelui semnele se aliniaza si suruburile pot fi montate cu usurinta. Daca nu pot fi montate cu usurinta se slabeste intinzatorul si se continua de la pasul corespunzator (in general fuge dintre pompa de injectie si arbore, pentru ca avem si pompa de ulei prin zona 😂 ).
10. Se monteaza cercul de metal de pe fulia axei cu came (opusul pasului 5).
11. Se porneste motorul si se bucura proprietarul inca 60-90.000 km de noua distributie
P.S. Cureaua nu trebuie sa fie foarte intinsa pentru ca accentueaza uzura, de asemenea o curea pusa prea "larg" poate sari. Trebuie verificat ca "jocul" curelei pe portiunea cea mai intinsa sa fie intre 5 si 10mm
- nelu.1270
- ***
- 567 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 567
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 567 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 567
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat

- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mihai.vlad
- *
- 15 mesaje
- din 31 Mai 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Ilfov
mihai.vlad
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2013
- Mesaj Privat
Chiar daca mai tarziu.....si nu sintem chiar in subiect....vreau sa postez si eu privitor la schimbarea distributiei la opel astra g motor Z17DTL. Poate ajuta pe cineva....asa cum si eu am gasit solutia pe alte siteuri.
Confirm si eu despre acel suierat, vuiet, huruit...rulment...in fine in functie de cum il aude fiecare 😊.....dupa schimbarea distributiei care apare numai cand motorul este cald.
Cauza este cureaua prea intinsa. Ieri am schimbat-o si se auzea cand s-a incalzit motorul....azi am detensionat-o si nu se mai aude nimic.
aury_ro
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
robert.a
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2014
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ***
- 939 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- dani3l_xxl
- *
- 30 mesaje
- din 27 Aug 2009
- Astra 1995 C14SE
- Neamt
dani3l_xxl
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1995 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2009
- Mesaj Privat
robert.a
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2014
- Mesaj Privat