Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salutare oameni buni ! ( Pentru inceput sunt nou pe forum si nu cunosc pe nimeni de pe aici dar am citit multe topic-uri cu fel si fel de subiecte...)
Revenind....Sunt posesor unui Opel Insignia 2.0 CDTI 160hp ( Sports Tourer ) - An 2011
Acuma sa incep cu cateva curiozitati/intrebari ale mele, mentionez ca pe parcus o sa dau si eu raspunsuri in limita cunostintelor nu doar sa cersesc informatii ca un nesimtit ce abia a intrat pe forum doar sa afle anumite chestiuni fara sa ajute la randul sau.

Intrebarea #1
Momentan folosesc un logan pe benzina pentru naveta zilnica (aprox 11,12 km). Pe parcursul iernii "opelitza" mea a stat in garaj. Acuma ca s-a mai incalzit va intreb daca este cat de cat oke exploatarea diesel-ului pentru o naveta de "11,12 km" dimineata si alti 11,12 km la intors in total sa zic 25,30 km facuti in 2 reprize.

#2
Masina fiind luata din Germania am fost fericit sa posed toate foile cu schimbarile consumabilelor si alte chestii din service. Am primito cu consumabilele schimbate. De cand o am eu ma apropii de 10k parcursi si ma gandesc sa schimb uleiul, desi pe eticheta si in foi este scris "long life oil" si arata sa schimb uleiul la 30k. Pot sa mai trag de ea 1,2,3 mii de km? sau sa-l schimb imediat ce ajung la 10k ?

#3
Avand o benzinara 1.6 stiu ca este mai sprintena in demaraje, totusi mie unul mi se pare ca in unele demarari apare o intarziere "un delay" pana receptioneaza comanda. Acuma spun asta ca se intampla undeva pe la 1,700-1,800 rpm de la 2.000rpm incolo n-am treaba. Apasand butonul sport abia atunci sunt multumit de raspunsul acceleratiei.

#4
Fiind intr-un oras mic am mers o perioada cu ea in treapta a3a pe la 1500,1600,1700rpm si odata a pornit regenerarea. Este bine daca merg cu ea in treapta a2a la 2200rpm+ (sau chiar mai mult?) am avut perioada in care megeam aproape cu 50km/h in treapta a2a.

#I5
Dieselul este un motor mai zgomotos, totusi voi nu sunteti un pic deranjati de zgomotul motorului la turatii de 2200+rpm in treapta a3a?
Eu unul daca nu am muzica pornita sunt usor deranjat de acel zgomot al motorului cam tare, ceea ce ma face sa cred ca nu este bine insonorizata.

Cam astea ar fi cele principale daca imi mai amintesc o sa revin cu posturi.(Daca observati greseli gramaticale puteti sa o spuneti fara suparare, am scris cam in fuga)
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Si, bine ai venit in randul nostru.
Iti raspund punctual:
1. Distantele parcurse zilnic sunt putin cam scurte, chiar daca afara s-a mai incalzit, motorul nu va atinge temperatura optima de functionare, adica 90 grade, acum depinde si de regimul de mers urban/extraurban...?
De aici vor reiesi regenerari la intervale mai scurte, implicit probleme ulterioare...
2.Pentru drumurile de la noi si pentru "siguranta" ta este recomandat sa schimbi uleiul la 10.000km, mai ales daca regimul de mers este preponderent urban, mai depinde si de uleiul utilizat, insa din cate cunoastem, nu merge nimeni mai mult de 15.000km cu un schimb de ulei.
3.Nu ne-ai spus daca cutia este automata sau manuala...
4.Poti sa treci si in treapta superioara nu este nevoie sa mergi doar in a doua, acum tine si de drumul pe care circuli.Este recomandat sa mergi putin mai turat, insa si mai bine ar fi(ideal Rolling Eyes), daca regenerarea ar porni pe sectiuni de drum intins,extraurban, evacuarea ar fi mai buna, implicit gradul de "curatare" al filtrului de particule ar fi mai mare...
5. Asa este motorul este destul de zgomotos, daca ai sa efectuezi schimbul de ulei poti "trece" la alt tip, nu GM si motorul va deveni putin mai silentios... Idea
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
#1 - Regimul este extraurban 10km si 2km urban
#2 - Cand o sa ating 10k direct la schimbat uleiul ( pe foile din service a fost bagat numai Dexos 2, oare sa continui cu acesta?)
#3 Cutia este manuala
#4 O tin in treapta a2a deoarece ma feresc sa o tin subturata, daca e sa trec in treapta a3a o sa merg mai mereu in oras cu 1500,1600 maxim 1700 rpm
# 5 Intrebarea 2 cu 5 corespunde un pic, ce ulei mi-ai recomanda pentru un zgomot mai redus?
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
In ceea ce priveste uleiul, cel mai bine cauti in topicul dedicat...,eu as recomanda Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 SAE 5w-30... Idea
Despre "lag", cam asa se simte, insa cu timpul te vei obisnui sau poate cine stie o vei resofta la 205CP... Question

Pentru a sti daca este initializata regenerarea, tine afisajul dintre ceasuri pe consumul instant, in cazul in care la relanti iti afiseaza valori mai mari de 1,5 l/h (se pot atinge valori de 2,2-2,4l/h), atunci este de preferat sa mergi cu ea putin mai turat si NICIODATA sa nu opresti motorul in acel moment Exclamation
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Iarna o sa ajunga motorul mai greu la temperatura de functionare, deci poti merge cu un 0w30 iarna si un 5w30 sau 0w40 vara (uleiuri premium), si te va tine motorul 500k km! In rest, un pic de atentie la regenerari, dar nu e o tragedie daca mai ratezi 1-2 intre schimburi (avantaj la schimburi scurte de ulei)! Foloseste consumabile si combustibil de calitate si bucura-te de masina. Drumuri bune.
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
#
Regenerarea se face cu treapta a3a si peste 2000rpm?
( Din cate am inteles eu o curatarea mai generala se face cu treapta a3a la 3000rpm)
-Eu la sfarsit de saptamana, merg cu a3a la 3000 rpm pe pilot automat vreo 8 km)

#
Din cate am inteles la un drum parcurs mai lung cand se va opri masina ar trebuii lasata cu motorul pornit timp de cateva minute pentru racirea turbinei. Aveti idee cam la ce nr. de km parcursi se face asta?
ex. Cand faci un drum de 100,200,500 km lasi masina 2,3,4 minute sa se raceasca turbina
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Este un topic dedicat regenerarii filtrului, citeste acolo pentru mai multe detalii. Dupa orice regim de mers mai fortat, chit ca ai mers 20 km, lasi masina sa 'rasufle' un pic.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
gyzmo a scris:In ceea ce priveste uleiul, cel mai bine cauti in topicul dedicat...,eu as recomanda Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 SAE 5w-30... Idea
Despre "lag", cam asa se simte, insa cu timpul te vei obisnui sau poate cine stie o vei resofta la 205CP... Question

Pentru a sti daca este initializata regenerarea, tine afisajul dintre ceasuri pe consumul instant, in cazul in care la relanti iti afiseaza valori mai mari de 1,5 l/h (se pot atinge valori de 2,2-2,4l/h), atunci este de preferat sa mergi cu ea putin mai turat si NICIODATA sa nu opresti motorul in acel moment Exclamation


Salut, daca vrei un motor mai putin zgomotos foloseste fix acet ulei recomandat de gyzmo, eu am cateva sute de km facuti cu acest valvoline si sunt bine multumit de reducerea zgomotului la rece si relanti, chiar este o diferenta masurabila. 2.0 CDTI 160.
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
AddyUFS a scris:
-Eu la sfarsit de saptamana, merg cu a3a la 3000 rpm pe pilot automat vreo 8 km


Si masina nu plange? Wink
Mergi normal, nu ai de unde sa stii daca sunt indeplinite conditiile initializarii regenerarii, "chinui" inutil masina, mai ales la drum intins... Idea
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Vad ca a ajuns o sperietoare acest DPF...........si chiar nu e cazul daca exploatezi 'corect' masina!
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Imi poti spune mai exact unde se afla? sau un link ceva? eu unu nu l-am gasit Smile))

A cam ajuns o sperietoare pentru cei care merg in oras si au drumuri scurte, iti zic eu ca daca as fi avut infiecare zi drum intins nici nu m-as gandi la el.


Ultima modificare facuta de deleted-100538 la Mar 24 Mar, 2015 9:06 pm
  • GREMLIN81

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut su bine ai venit!
In legatura cu #5,
cineva mi-a recomandat cu incredere "Metabond Gold".
Ce parere aveti?
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...16046&start=0
Citeste posturile mai noi.

L.E: Si eu merg mult urban si nu am niciun stres cu DPF-ul.........sunt foarte relaxat in legatura cu el!

L.L.E: Gremlin81, si ce sa faca metabondul ala?
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@borsy
Orasul meu este micut si daca ar fi sa merg fara stres asta ar insemna mereu la turatii de 1500,1600rpm in treapta a3a ....adica subturata.

@gyzmo de ce sa planga? pana la urma dieselul trebuie tinut in turatii mai mari, peste 2000rpm, inainte schimbam treapta la 2400,2500 acuma schimb pe la 2800-3000rpm

P.S. daca tot am vazut in forumul " Regenerare filtru particule " eu am prins 2 regenerari in 3500 km, cei drept daca au mai fost nu mi-am dat seama, pe langa asta in cei 3500 km am avut si drumuri lungi.


Ultima modificare facuta de deleted-100538 la Mar 24 Mar, 2015 9:17 pm
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Este alegerea ta, motorul tau, mergi cum consideri tu ca este mai bine...
Dupa mine, un diesel la 2800-3000 rot/min suna groaznic, cred ca cei pe care langa treci se uita dupa insemnul de incepator... Laughing


Ultima modificare facuta de gyzmo la Mar 24 Mar, 2015 9:19 pm
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@gyzmo
Nu te-am atacat, doar mi-am expus parerea, sunt incantat cand cineva imi posteaza si alte idei dar eu ca consider pentru un motor diesel care e facut sa bata tara in lung si in lat la distante mici sa mearga turat. Pana la urma este echipata cu 160 de cai...

Nu raman cu turatiile la 2800,3000 atunci schimb treapta de viteza aici la drumul extraurban ca prin oras nici nu ajung la 3000rpm in treapta a3a, abia ce ajung la 2000rpm

-----------------------------------------------
Mergand cu 2 masini una fiind pe benzina si una diesel stilul meu de condus trebuie sa fie adaptat mereu dupa masina in care urc. Daca tu zici ca eu il turez "in draci" eu am consumul de 7.1% (aici pun 10km extraurban + ce ma foiesc prin oras)

Am facut un drum de 120 km mers numai cu 110,120,130km/h si cateodata mai mult, am reusit sa fac un consumt de 6.0%


Ultima modificare facuta de deleted-100538 la Mar 24 Mar, 2015 9:26 pm, modificat de 2 ori in total
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Daca aveai 200CP mergeai cu 3500 rot/min, ca sa ai cuplu? Rolling Eyes
Lasand gluma deoparte, incearca sa mergi normal cu ea, schimba undeva la 2500 rot/min, eu unul nu schimb dupa ceas, poate si din cauza faptului ca de peste 25 ani conduc diesel... Wink
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cuplul e de la 1750 RPM, deci atata timp cat nu cade sub, nu e nici o problema (eu schimb la 2200-2500 RPM in oras). Ok, in afara te duci mult mai sus, dar nu rupi masina tinuta in turatii aiurea, crezand ca asa e bine!
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@gyzmo
Cand eu vreau "țușnesc" si dau peste lagul ala cand e in treapta a3a la 1500-1600 rpm imi dispare toat zambetul de pe fata, pe cand la benziara cand am nevoie de o " tusniere" e gata oricand.

----
Saptamana asta am sa adopt stilul asta de condus ceva mai jos in turatii. Am sa schimb la 2500 rpm si am sa merg si cu 1500 rpm prin oras. Sa vad cum se comporta si d.p.d.v al consumului.


Ultima modificare facuta de deleted-100538 la Mar 24 Mar, 2015 9:39 pm
  • deleted-100538

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2015

  • Mesaj Privat
#
Sunt curios de update-ul de soft masina este din 2011, nu stiti cand e ultimul update facut? Unde pot sa-l fac? Cat ma costa? Si daca il are cineva?
Pot sa aflu eu ce versiune de soft are masina?
un exemplu simplu la logan. tii apasat de butonul din bord pui contactul si intra direct la versiunea soft-ului



//Ma scuzati de dublu post... acuma am observat.... Mad Evil or Very Mad


Ultima modificare facuta de deleted-100538 la Mar 24 Mar, 2015 9:39 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR