Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Dupa ploaia care a inghetat pe masina saptamana trecuta, ca omul gospodar (a se citi naiv), m-am grabit sa o indepartez cu ....... hai ca spun adevarul - cu o paleta de melamina din bucatarie. Rezultatul cu mici zgarieturi, nu profunde si cu urme ramase in urma paletei care se observa din anumite unghiuri nu sunt de natura sa ma bucure. Citind discutia de mai sus, nu sunt lamurit - Pana la urma se merita sau nu sa polishezi masina ?
Skip ads

  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,093
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca este fãcut polisul de cineva care stie cu ce se mãnâncã treaba asta , da, se meritã
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ma chinui sa gasesc o solutie la problema polish faruri si nu sint deloc multumit . Sigur , am luat spalatoriile si firmele la rand , toata lumea face polish faruri ,,la secunda,, dar n-am gasit pe nimeni care sa mi le si protejeze cu ceva dupa operatia asta.
Frunzarind netul am gasit ba varianta lac ( care cica ulterior se cojeste) ba varianta folie care de fapt nu prea tine. Asta pe langa cei care se zbat tare pe net ca din punct de veder profesional , polishul e o prostie dar totusi cica mi le-ar face firma lor pentru 130 lei una/ bucata far !
Ma roade problema asta nu doar din punctul de vedere al esteticii ci pur si simplu am fost pus recent in situatia de a bajbai drumul cu farurile mele chioare si mate. Singurul noroc ce l-am avut a fost ca am folosit ,,halogenele,, de ceata si cumva m-am mai scos , asta in timp ce faza lunga bate prin pomi.
Mi-a venit o idee si nu stiu cit e de valabila. In urma cu ceva vreme am mers la la un vopsitor cu o alta masina pentru a-i vopsi oglinzile in culoarea caroseriei. Totul ok , baiatul a dat cu acel primer pentru plastic ( fuler sau cum ii zice) si intamplarea a facut ca o picatura de primer a picat pe dunga usii ( lucru vazut ulterior )
Oricat m-am chinuit sa curat acea picatura n-am reusit ( sigur , am incercat delicat , gen unghii ) . Parea acea picatura destul de transparenta si dura si de aici ideea mea de a incerca , ca dupa un polish ,,home-made,, sa dau peste faruri cu acel primer insa nu stiu cata valabilitate ar avea in timp ca transparenta si durabilitate.
Banuiesc ca si lacul despre care tot citesc pe forum si internet se cojeste pentru deficitul de aderenta ce-l are fata de policarbonat.
Sugestii ? Smile
PS - nu ma trimiteti la firme profi ca cel putin in zona mea n-am gasit UNA care ulterior polishului sa-mi protejeze cu ceva lucrarea ! Cea mai mare garantie am primit-o de 6 luni !
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! Pacat ca esti departe ca ti le faceam eu. La astra g dau o garantie de 2 ani fara intretinere ! Am k exemplu un astra g de langa piata rosetti pe care l.am urmarit mereu si abia acum dupa 2 ani si 6 se vede o oarecare matuire.
Skip ads

  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Aries a scris:Ma chinui sa gasesc o solutie la problema polish faruri si nu sint deloc multumit . Sigur , am luat spalatoriile si firmele la rand , toata lumea face polish faruri ,,la secunda,, dar n-am gasit pe nimeni care sa mi le si protejeze cu ceva dupa operatia asta.
Frunzarind netul am gasit ba varianta lac ( care cica ulterior se cojeste) ba varianta folie care de fapt nu prea tine. Asta pe langa cei care se zbat tare pe net ca din punct de veder profesional , polishul e o prostie dar totusi cica mi le-ar face firma lor pentru 130 lei una/ bucata far !
Ma roade problema asta nu doar din punctul de vedere al esteticii ci pur si simplu am fost pus recent in situatia de a bajbai drumul cu farurile mele chioare si mate. Singurul noroc ce l-am avut a fost ca am folosit ,,halogenele,, de ceata si cumva m-am mai scos , asta in timp ce faza lunga bate prin pomi.
Mi-a venit o idee si nu stiu cit e de valabila. In urma cu ceva vreme am mers la la un vopsitor cu o alta masina pentru a-i vopsi oglinzile in culoarea caroseriei. Totul ok , baiatul a dat cu acel primer pentru plastic ( fuler sau cum ii zice) si intamplarea a facut ca o picatura de primer a picat pe dunga usii ( lucru vazut ulterior )
Oricat m-am chinuit sa curat acea picatura n-am reusit ( sigur , am incercat delicat , gen unghii ) . Parea acea picatura destul de transparenta si dura si de aici ideea mea de a incerca , ca dupa un polish ,,home-made,, sa dau peste faruri cu acel primer insa nu stiu cata valabilitate ar avea in timp ca transparenta si durabilitate.
Banuiesc ca si lacul despre care tot citesc pe forum si internet se cojeste pentru deficitul de aderenta ce-l are fata de policarbonat.
Sugestii ? Smile
PS - nu ma trimiteti la firme profi ca cel putin in zona mea n-am gasit UNA care ulterior polishului sa-mi protejeze cu ceva lucrarea ! Cea mai mare garantie am primit-o de 6 luni !
. salut, eu am facut farurile la vectra c , ma costat 40 de lei ambele.le-am facut de un an.. inca is bine , cand o sa se matuiasca din nou .. mai dau 40 de lei si am scapat de grija. mentionez ca tipu care le-a facut nu a dat cu nici un lac dupa operatie , decat ca le-a lustruit! Smile tu hotarasti cum le faci
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Adica voi spuneti ca dupa polishul ,,chel,, inca nu aveti probleme dupa 1-2 ani. Nu-i problema polishatul ca mi le fac eu dar parca nu-mi da mana sa ma apuc de ele stiind ca nu le protejez cu nimic. In alta ordine de idei cred ca are importanta si cit folosesti masina ca si numar de km , conditiile si viteza. Banuiesc ca pana la piata si inapoi odata la 2 zile , vor rezista mult si bine.
Oricum azi am facut rost de un far de Fiat ( intreg ) pentru experimente.
  • Daniel16

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut si eu mi-am polishat farurile singur pentru ca erau foarte matuite , m-au costat materialele adica hartie abraziva 800 - 2500 (10 lei), polish (15lei) si cam 2 ore cat am facut la ele , rezultatul pot spune ca este mai mult decat asteptarilor , m-am gandit si eu la varianta sa le protejez cumva si mi-am cumparat o folie din targ care a mai costat (15lei) insa cand am vrut sa o aplic s-a rupt si am renuntat , ori nu am procedat eu cum trebuie ori era cam rece afara si nu am avut cu ce sa o incalzesc ump , acum am lasat farurile asa , sper sa nu se mai matuiasca iar daca se intampla asta voi proceda la fel !
  • Chriss24

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut ! Sper ca postez unde trebuie..deci am o problema cu un Opel Astra H 2008 Sedan achizitionat de curand ,iar culoare este un albastru metalizat inchis(nu stiu exact codul) .. am observat ca pe plafon,laterale de la plafon pana la jumatea usii si pe alocuri lacul este gazat se vede foarte urat(nu foarte sare in ochi dar se observa ,cel putin pe mine ma deranjeaza).Masina este orginala fara accident..doar ca a stat un an in fata blocului si ma gandesc ca atunci s.a produs gazarea asta . Ce credeti ca este de facut? Multumesc ! Sunt nou pe forum si ma scuza.ti daca am postat unde nu trebuie!
Skip ads

  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Foarte simplu: Trebuie sa o polishezi ! Si suprafata pe langa faptul ca se va curata va capata si un luciu.
  • Chriss24

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Crezi ca merge sa o fac eu singur acasa? Imi place sa o bibilesc sa o vad cum iese din mana mea . Am incercat cu polish (un tub ,nu dau firma sa nu fie reclama) deci scria pe el ca indeparteaza zgarieturile si da luciu.. am frecat la el ore intregi fara nici un rezultat. Singura schimbare a fost ca a dat un pic de luciu atat. In rest gazarea ,panza de paianjen si alte zgarieturi minore erau tot acolo.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Iti spun eu ce scria pe tub, PREVENT si nu e bun de nimic.
  • mihnea_alex

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Trebuie polishata zona respectiva . Singur ,acasã nu faci mare lucru ,mai ales dacã nu ai mai fãcut aceasta operațiune niciodatã .
În București am dat de niște bãieți la expert detailing (sper sa nu fie reclama ,dar chiar sunt super baietii) ,care chiar știu ce fac .
Skip ads

  • Chriss24

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Nu este Prevent ci Turtle wax Schratch Remover (sper ca nu e reclama) ..ceva de genu . Multumesc de ajutor! ..deci trebuie sa strang niste bani sa ii fac un polish calumea .
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Azi daca tot m-am fatait prin oras mi-am adus aminte de faruri. Mi-am cumparat jmirghel de 1200, 2000 si 3000. Ieri am gasit ratacita prin camara o cutie de Quator ce mi-a ramas de la ceva experimente de acum vreo 3 ani si pe care o credeam pierduta. Nu stiu ce sa zic , parca ultima oara am lustruit cu ea niste aluminiu . Contine o fasie lunga de bumbac cred, impregnata cu ceva ,,zeama,,. Pe orice material am incercat cu ea , am vazut ca ,,duce,, , adica e abraziva numai ca trebuie insistat. Pai am facut ,,bec,, chiuveta din bucatarie de inox tot experimentand !
(poza cutiei e de pe net pentru ca a mea e toata lovita si ruginita Smile)

Zilele trecute daca tot m-am nimerit cu o cutie de Axion in mana , mi-am zis sa pun in practica experimental si din amuzament ce am citit/vazut aici pe forum. Nu stiu ce Axion au folosit altii dar cu al meu , in varianta manuala dupa 30 minute frecat pe o portiune de 3cm X 3cm , nu s-a intamplat mare lucru. Adica s-a intamplat ca zona frecata cu Axion era de un mat mai placut la atingere decat zona neatinsa. Practic era un mat mai dragalas dar tot mat era !

Zilele urmatoare o sa incerc sa vad ce rezolv cu jmirghilul si Quatorul.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am experimentat si polishul faruri. Adevarul e ca pana nu faci tu cu manuta ta , ai tot felul de impresii dar care ulterior trec. Smile
Am facut totul manual si timp total a fost de aprox 3 ore in regim de lucru lejer. Probabil farurile n-au fost pereche de cand e lumea pentru ca la cel din stanga am frecat cam 1 ora si la cel din dreapta , care era mult mai zgariat si matuit , mi-au trebuit 2 ore.
Sistemul se stie deja , nu cred sa aduc eu ceva nou cu amendamentul ca la farul mai zgariat as fi avut nevoie de un jmirghel mai dur ( nu stiu , P600 de ex ) dar neavand la indemana , am insistat cu ce am avut , adica P1200.
Ca o alta concluzie , matuiala iese destul de repede insa ce te te chinuie sint zgarieturile. Sprea coada farului ( semnalizare) aveam niste zgarieturi adanci si aproape paralele care banuiesc ca au fost lasate de diferite ,,proiectile,, izbite de far si ,,alunecate,, spre exteriorul masinii.

In fine , spalat farul cu apa goala de la robinet si cu palma , n-am protejat nimic cu banda pentru ca evident , mana o controlezi mai bine ca o masina rotativa , doar saltat capota din piedica.
Slefuit cu P1200 si cu apa din PET cu dop gaurit pana n-am mai sesizat zgarieturi majore. Nici o problema , ca dupa spalare si uscare , le-am sesizat iar ! Smile Insistat din nou cu P1200.
Apoi slefuire cu P 2000. Nimic deosebit , acelasi procedeu , apa si joc de incheietura. Am folosit o bucata de cauciuc de aprox 7-8 mm grosime cu care manevram folia de jmirghel.
A urmat P 3000 si cu asta am insistat pana am simtit ca se formeaza vid sub jmirghel, adica pur si simplu se lipea de far.
Dupa slefuirea cu P 3000 farul a ramas parca acoperit cu o ceata fina , laptoasa. Chiar mi-am spus ca daca inventia aia de Quator (despre care habar nu aveam daca poate polisha plastic ) nu-si face deloc treaba , nu-mi va fi chiar asa rusine sa circul pe drumuri cu farurile laptoase pana gasesc o alta solutie.
La final , dupa uscarea farurilor in bataia vantului , am inceput sa frec cu bumbacul ala roz. Simteam pe degete ca e abraziv dar de pe far nu lua aproape nimic.
In fine , dupa ce l-am mazgalit pe toate partile , l-am frecat insistent cu vata in mai multe randuri. Rezultatul e in poze.
Ca si concluzie , da , farurile au iesit destul de bine dar am nevoie totusi de o pasta polish dedicata. Chiar insa si in conditiile astea, diferenta de luminozitate pe timp de noapte m-a lasat cu gura cascata ! E cu totul altceva ! Smile

Asa ca deocamdata le las asa si continui cautarile pentru o pasta polish mai adevarata.
Pun si citeva poze. ( poza 1 e starea initiala a farurilor )

  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Felicitari!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc !
Din cei ce mi-au vazut farurile , au zis ca un rezultat mai bun nu aveam cum sa scot manual , eventual cu o masina rotativa ca sa iasa chiar perfecte.
Intre timp mi-a dat azi cineva crema asta dar n-am facut nimic cu ea. Am incercat-o pe ecranul telefonului unde am niste zgarieturi fine , pe o bucata de far spart si pe niste ochelari protectie, insa fara nici un rezultat notabil.

Mai caut
  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Arata foarte bine! De curiozitate, ce e chestia aia din soclul de la pozitii?
  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,093
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca dupa ce ai fãcut operațiunile de mai sus nu ai protejat farurile cu nimic, nu va dura mult pânã vor deveni ca la început, ai 2 variante: folie de protecție sau ceara pe baza de polimeri sintetici.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@madalin - habar n-am ! Smile Asa am luat masina dar am vazut ,,din alea,, pe la magazinele de piese auto mai diversificate. Cred ca e o banda cu LED-uri. Pe intuneric da discret o tenta albastra. Mai fascinant e farul ca estetica pentru ca se umple de irizitatii facand masina cumva ,,suparata,, Smile) ( evident, pe intuneric si doar cu pozitia pusa )

@uskt - nu le-am protejat cu nimic pentru ca
1- mi s-a spus pe forum ( citeste mai sus ) ca tin destul de bine neprotejate fiind useri ce le au asa de vreo 1-2 ani si n-au avut probleme.
2 - am vorbit cu diferiti ,,baieti,, si spalatorii auto care se ocupa de polish faruri si nimeni nu m-a asigurat ca le-ar proteja cu ceva la final. Pe net sint o groaza de exemple pro si contra lac/ folie / alte chimicale care de care mai revolutionare.
3 - consider ca inca n-am terminat operatiunea la farurile mele pentru ca mai am pe alocuri niste zgarieturi foarte fine care nu le pot scoate cu nici o pasta experimentata pana acum. Sigur , nu sint vizibile decat daca atingi nasul de far dar nu-mi place mie sa le stiu asa. Oscilez intre a folosi o bormasina cu turatie reglabila sau a mai slefui cu P3000 inca o data si cu mai mare finete.
4 - deocamdata ma incred in ce scrie pe cutia de Quator ( microparticulele din bumbacul roz) conform careia cica ,,zeama,, aia are si rol protector. Au trecut citeva zile dar inca farurile stralucesc ceea ce ma incanta ! Iau insa in calcul si indicatile tale ! Multumesc.

PS - cred ca incep sa pricep niste lucruri ! Smile Tot studiind cutia de Quator si cautand si pe net , mi-am dat seama de un lucru evident dealtfel.
Quatorul asta ( sau Ouator ) are 3 sortimente : A, M si MPT.
Eu am folosit A pentru ca pe acesta l-am gasit prin camara pierdut. Azi un amic mi-a adus M dar citind pe cutie , de fapt ce-l mai potrivit pentru material plastic si cu dedicatie pentru plastic transparent ar fi MPT. Bine , las ca merge si asa , adica cu A sau M ! Smile Adevarul e ca dupa smirghil de P3000 am frecat cu mana cu bumbac Quator de tip A cam 5 minute pe un far. Ca nu scoate el fiecare parere de zgarietura , probabil ca mai trebuie insistat cu jmirghel.

Copiez de pe cutie:
tip A - motor cars and boats. Bodywork and metallic fittings. Aluminium and smooth plastics laquered household applicances.

tip M - polished metals , copper, nickel, stainless steel, precision material , moulds, dies, etc

tip MPT - precious soft metals. Objets d'art and gold plate. Transparent plastics all high gloss finishes.

Tubul de pasta alb , ce sa zic , pe metal duce bine si dupa cum am zis , l-am experimentat pe alte obiecte , doar pe farurile mele nu. Cred ca ajung incet , incet la ideea ca trebuie insistenta vorbind de un polish manual.




Ultima modificare facuta de Aries la Mie 15 Apr, 2015 2:49 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR