Ionita77
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ionita77
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Deschizi portbagajul.
Te inarmezi cu o cheie fixa de 7 si una de 15 ( unele sunt de 16 )
Scoti protectia de cauciuc a amortizorului. Pe ax sus in capat se tine cu cheia de 7 contra si se desface cu cheia de 15 piulita. Se scoate piulita, saiba de metal si cauciucul.
Sub masina inarmat cu o cheie tubulara torx E14 se demonteaza surubul amortizorului.
Se impinge un pic in sus tot amortizorul si se scoate din locasul de jos ....apoi se trage .
Bata-te norocul sa te bata ....tu vezi unde ai postat? Ca eu la urma dupa ce am raspuns am vazut.
Roaga un moderator sa mute postul.
Te inarmezi cu o cheie fixa de 7 si una de 15 ( unele sunt de 16 )
Scoti protectia de cauciuc a amortizorului. Pe ax sus in capat se tine cu cheia de 7 contra si se desface cu cheia de 15 piulita. Se scoate piulita, saiba de metal si cauciucul.
Sub masina inarmat cu o cheie tubulara torx E14 se demonteaza surubul amortizorului.
Se impinge un pic in sus tot amortizorul si se scoate din locasul de jos ....apoi se trage .
Bata-te norocul sa te bata ....tu vezi unde ai postat? Ca eu la urma dupa ce am raspuns am vazut.
Roaga un moderator sa mute postul.
- mucormucedo
- *
- 6 mesaje
- din 15 Apr 2015
- Brasov
mucormucedo
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2015
- Mesaj Privat
Corsa C, 2002, 1l benzina, Z10XE. Intampin problemele:
- am pierdut lichid de racire(am gasit vasul gol intr-o zi) se vede lichid sub pompa de apa(in zona aceea).
- nivelul de ulei este ridicat
- spuma pe buson
Cand am scos busonul dupa mult timp am gasit asta
Daca tin cateva minute motorul pornit il gasesc asa:
Am observat recent(nu eu, evident) si o sa urmaresc ce se intampla. Deocamdata am mers aproximativ 40 km, masina a fost solicitata dar nu a sarit de 90 grade temperatura lichidului. Niciodata nu a trecut de 80-90. Motorul are acel "tacanit diesel" despre care tot aud. Caldura merge, fulia pompei de apa nu se misca. Am totusi o intrebare: Cu busonul scos nu ar trebui sa vad ulei acolo,la culbutori, chiar sa sara afara cand turez la 7000 rpm?
- am pierdut lichid de racire(am gasit vasul gol intr-o zi) se vede lichid sub pompa de apa(in zona aceea).
- nivelul de ulei este ridicat
- spuma pe buson
Cand am scos busonul dupa mult timp am gasit asta
Daca tin cateva minute motorul pornit il gasesc asa:
Am observat recent(nu eu, evident) si o sa urmaresc ce se intampla. Deocamdata am mers aproximativ 40 km, masina a fost solicitata dar nu a sarit de 90 grade temperatura lichidului. Niciodata nu a trecut de 80-90. Motorul are acel "tacanit diesel" despre care tot aud. Caldura merge, fulia pompei de apa nu se misca. Am totusi o intrebare: Cu busonul scos nu ar trebui sa vad ulei acolo,la culbutori, chiar sa sara afara cand turez la 7000 rpm?
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Daca ai antigel sub pompa cred ca e destul de clar ca ea pierde...poate la garnitura....sau cine stie uita-te atent.
Spuma de pe capac e normala si uleiul nu e schimbat la culoare. De urmarit,
Tacanitul la cald este de la distributie ...mai precis de la intinzatorul hidraulic. Se schimba tot kit-ul nu numai intinzatorul.
Cand turezi la 7000 rpm nu sare ulei pentru ca admisia face depresiune in carterul superior prin furtunul care le leaga. Camele , tachetii ...etc au ungere.
Daca vrei sa dormi linistit poti lua presiunea motorului la cald (90 de grade) montand un manometru in locul switch-ului de ulei.
Spuma de pe capac e normala si uleiul nu e schimbat la culoare. De urmarit,
Tacanitul la cald este de la distributie ...mai precis de la intinzatorul hidraulic. Se schimba tot kit-ul nu numai intinzatorul.
Cand turezi la 7000 rpm nu sare ulei pentru ca admisia face depresiune in carterul superior prin furtunul care le leaga. Camele , tachetii ...etc au ungere.
Daca vrei sa dormi linistit poti lua presiunea motorului la cald (90 de grade) montand un manometru in locul switch-ului de ulei.
- mucormucedo
- *
- 6 mesaje
- din 15 Apr 2015
- Brasov
mucormucedo
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Tu trebuie sa vezi daca pierde la garnitura sau pierde chiar pompa.
Daca avea ceva la garnitura de chiulasa se facea suprapresiune in instalatia de racire sau aveai uleiul amestecat cu apa.
Apa mai poate contamina uleiul si pe la garnitura distributiei...cauta si citeste.
Dar tu deocamdata urmareste atent pompa de apa.
Daca avea ceva la garnitura de chiulasa se facea suprapresiune in instalatia de racire sau aveai uleiul amestecat cu apa.
Apa mai poate contamina uleiul si pe la garnitura distributiei...cauta si citeste.
Dar tu deocamdata urmareste atent pompa de apa.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cred ca ai garnitura de distributie dusa sa tot discutat pe forum (daca iti creste nivelul de ulei este clar.)
Poate chiar mai mult...
Motorul are acel "tacanit diesel"
https://www.clubopel.com/vie...p?p=143689#143689
Se va vedea la desfacere, ce este.
Si piesele le comanzi dupa desfacere, de calitate nu vrajala.
Poate te ajuta @dancuciureanu | cu ce piese sa pui, cunoaste bine motorul acesta.
Poate chiar mai mult...
Motorul are acel "tacanit diesel"
https://www.clubopel.com/vie...p?p=143689#143689
Se va vedea la desfacere, ce este.
Si piesele le comanzi dupa desfacere, de calitate nu vrajala.
Poate te ajuta @dancuciureanu | cu ce piese sa pui, cunoaste bine motorul acesta.
pauls
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu un Z12XE cu probleme. Pierd antigel, putina spuma pe capac si in jurul lui, destul de consistenta (aproape ca o vaselina). In urma cu ~300km am curatat cat de cat spuma. Acum arata asa:
Antigelul scade din borcan, dar nivelul uleiului nu pare sa creasca.
Ce spuneti, garnitura distributie sau chiulasa?
Am si eu un Z12XE cu probleme. Pierd antigel, putina spuma pe capac si in jurul lui, destul de consistenta (aproape ca o vaselina). In urma cu ~300km am curatat cat de cat spuma. Acum arata asa:
Antigelul scade din borcan, dar nivelul uleiului nu pare sa creasca.
Ce spuneti, garnitura distributie sau chiulasa?
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
pauls
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Daca ai km si sigur ai.....ia in calcul schimbarea distributiei daca tot desfaci capacul. Pune piese originale si kit complet. Mergi la un service adevarat care are trusa de calare.....recomand maiandrei... https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60462
Si fiindca tot desfaci da jos baia de ulei si curata sorbul. Iti faci un mare bine. Cat se schimba distributia tu te poti ``juca`` cu EGR si clapeta de acceleratie curatandu-le.
Si fiindca tot desfaci da jos baia de ulei si curata sorbul. Iti faci un mare bine. Cat se schimba distributia tu te poti ``juca`` cu EGR si clapeta de acceleratie curatandu-le.
pauls
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
am si eu o problema ...am o corsa z12xe din 2001 si am obs. ca imi da antigelul afara din borcan cand desfac busonul....ca si cum ar fierbe...pe urma se goleste brusc...mentionez ca la drum constant de 100 km/h temp. nu creste mai mult de 85-88 de grd c.am schimbat uleiul si antigelul acum 150 km.am desfacut baia si capac culbutori si am curatat.arata astfel:
astept sfaturi...multumesc
si dupa curatare:
eu banuiesc....sa fie garnitura de distributie sau chiluoasa
astept sfaturi...multumesc
si dupa curatare:
eu banuiesc....sa fie garnitura de distributie sau chiluoasa
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
antigelul din instalatie a iesit f mult ca am completat pe urma circa 2.5 litri....mentionez ca nu imi creste nivelul in ulei...doar ce l-am schimbat de 150 km.....dar pe retur la vasul de expansiune nu prea imi iese antigel.cei 2.5 litri au iesit din borcan cand am desfacut busonul curgand pe motor.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Cand ai desfacut busonul si a iesit lichidul,cum era motorul,cald sau rece?
Busonul are o supapa de suprapresiune.Trebuie verificata.
Verifica si furtunul subtire de sus,care vine de la radiator la vasul de expansiune,sa nu fie infundat,la fel si gaurile in care se cupleaza acel furtun (la radiator si la vasul de expansiune)...au obiceiul sa se infunde.
Busonul are o supapa de suprapresiune.Trebuie verificata.
Verifica si furtunul subtire de sus,care vine de la radiator la vasul de expansiune,sa nu fie infundat,la fel si gaurile in care se cupleaza acel furtun (la radiator si la vasul de expansiune)...au obiceiul sa se infunde.
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
motorul era cald 90gr, doar ce venisem de la un drum de 10 km,busonul l-am schimbat cu o zi inainte,dar furtunul la radiator nu l-am verificat...dar totusi presiunea cu care iesea apa era mare ,iesind in circa 4-5 secunde. eram sa uit ...am golit instalatia de antigel cu intentia de al shimba si am pus o solutie de apa cu dero si fosfat sa spal un pic instalatia ....dupa golire am pus apa demi sa clatesc ...dar apa a intrat foarte greu ca si cum nu avea pe unde sa iasa aerul,si astfel am mai deschis robinetul de la radiator pana a inceput sa curga si l-am inchis. Pe unde se aeriseste instalatia>?
Si intrebarea cea mai grea este :garnitura de la distributie sau chiloasa? sau nici una dintre ele?
Si intrebarea cea mai grea este :garnitura de la distributie sau chiloasa? sau nici una dintre ele?