- Pisboy
- ***
- 702 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 702
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Planetarele mai pot genera un astfel de sunet dar in cazul lor sunetul dispare la decuplarea lor din sarcina. Sau trebuie sa ai chiar o planetara praf cu totul care sa huruie si la simpla rotire in gol.
Tot un sunet asemanator mai poate fi generat de cate o placuta frana uzata fara mila si uitata de etrier in contact cu discul. Pistonaje etrier jegoase , discuri foarte uzate si in general sistem franare prost intretinut dar totusi aici discutam de niste sunete cam specifice.
Rulmentii intr-o prima faza huruie si cu geamurile inchise se aude ca un fel de vuiet iar pe masura ce avanseaza uzura rulmentului devine tot mai gros ( vuietul )
(este semnul ca vaselina s-a dus , bilele/rolele/acele s-au uzat aparand jocuri si supraincalziri )
Continuand sa circuli asa , pot aparea 2 situatii:
- ori intregul rulment se supraincalzeste si apoi din cauza dilatarii se gripeaza ( practic incremeneste totul in el ) si roata se blocheaza. La intentia demontare tot rulmentul e albastru de la supraincalzire si sudat pe ax.
- ori se sparge mai intai o bila /rola si apoi resturile lor le macina si pe celalalte - e un sunet caracteristic ce in mers iti da senzatia ca rulezi pe ,,coji de nuci,,. ( am circulat asa cam 2 saptamani cu un rulment fata si e haios 😊 )
Daca n-ai la dispozitie un elevator cum a spus @Pisboy , merge si cu cricul doar ca nu prea e relevant nici asa.. Pe langa rotire , in cazurile de debut de huruit e nevoie si ca greutatea masinii sa forteze pe rulment . Cu alte cuvinte , s-ar putea ca in rotire pe elevator/cric sa nu auzi nimic dar in mers pe drum , da.
Pentru rotile fata in varianta cric , suspenzi o roata , asiguri bine stabilitatea masinii , tragi frana de mana ferm , pornesti motorul , bagi in viteza ( 1, 2, 3 : care vrei ) si eliberezi incet ambreiajul. Ti se va invarti roata suspendata dar nu cred sa auzi mare lucru ca nefiind greutate pe articulatii / rulment / arc si toate fiind libere , se vor auzi tot felul de zgomote.
Totusi cel mai bine sunetul de rulment se aude ruland in liniste ( noaptea ) cu geamurile inchise lasand masina ,,sa curga,, din inertie. Huruitul apare cel mai intens de obicei intre 40-80 km /h.
Dar pana la sunet ( pentru ca de regula intai apare ,,jocul,, si apoi huruitul ) , jocul la rulmenti se verifica astfel : suspendata fiecare roata , nu se demonteaza si nu se slabeste janta , ci doar se prinde de roata cu ambele maini in puncte diametral opuse si prin miscari de trageri/impingeri in tandem, scurte , repetitive si fine , se cauta jocuri atat in plan orizontal cat si vertical. ( a nu se confunde jocurile gasite astfel cu jocurile de la articulatii - pivoti, capete de bara , etc )
PS - Ultimul rulment schimbat a fost un rulment spate care huruia saracu de o luna dar nu ma ingrijora. Ma distra doar ca ,,tipa,, si el mai tare odata cu viteza.
Cand intr-o zi a trecut de la ,,huuuuuuuuuuuuuu,, la ,, uau-uau-uau-uau-uau-uau,, la fiecare invartire a rotii , mi-a pierit zambetul . ( scuze pentru onomatopee ) 😊
- tasedoru78
- **
- 54 mesaje
- din 26 Jun 2014
- Astra 2004 X14XEP
- Valcea
tasedoru78
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2014
- Mesaj Privat