opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
E aprobat Hyunday SI E extraordinar de bun nu bun (oameni ce au folosit in VW PD au axul cu came si tachetii perfecti dupa sute de mii de km) AUTONET importa toata gama WYNNS professional fara WYNNS FRICTION PROOFING professional formula dovada ca n-au interes fiind importatori de piese sa duca motoarele mult (altii il aduc in RO)
IATA logo hyunday pe flacon dar nu in EUROPA ca n-au interes
http://www.indiamart.com/mi...dai-approved.html .
reprezentantele GM de peste ocean care folosesc produsele BG si dau si garantie sporita pe BG maintenance PLAN
OR FI PROSTI...?
http://www.hudsoncadillacbu...m/BG_DIY_Products
Pachetele de aditivare ale uleiurilor sant facute la media de performanta a normei pt uzura proiectata a constructorului...la intelegere cu industria... pt pietele emergente peste 90% din uleiuri au pachetul de aditivare redus la minimul normei tot din interese de vanzari...si pret cu exceptia a catorva firme ce tin la prestigiu si nu bat palma cu industria.
si aici o lista cu cei ce nu cred in Mos Craciun si folosesc or fi prosti toti...LASA-I ASA...
www.bgmiddleeast.com/index.php/approval
PS
(pt motoare duramax GM nu recomanda uleiuri ligt duty CI DOAR norma CJ4 deoarece stiu ca-s varza normele light duty) FACUTE PT INTERESUL industriei light.
aditivi se pun si in uleiurile de aviatie si sant APROBATI FAA (cele mai dure certificari din lume)
http://www.aircraftspruce.c...ycoiladditive.php
Constructorii cand spun ca nu recomanda aditivi in ulei o spun din 2 mari motive
1. nu stiu ce panarama netestata poate pune un om in motorul lui pt ca 99% din zamarlacuri gargarisite pe forumuri nu sant testate de un mare constructor sau de dealeri
2. n-au interes in doparea uleiului pt ca ar reduce vanzarea de masini.
nu le place asa ceva.
ca mai jos.
www.youtube.com/watch?v=0_S-LoHSu8o
IATA logo hyunday pe flacon dar nu in EUROPA ca n-au interes
http://www.indiamart.com/mi...dai-approved.html .
reprezentantele GM de peste ocean care folosesc produsele BG si dau si garantie sporita pe BG maintenance PLAN
OR FI PROSTI...?
http://www.hudsoncadillacbu...m/BG_DIY_Products
Pachetele de aditivare ale uleiurilor sant facute la media de performanta a normei pt uzura proiectata a constructorului...la intelegere cu industria... pt pietele emergente peste 90% din uleiuri au pachetul de aditivare redus la minimul normei tot din interese de vanzari...si pret cu exceptia a catorva firme ce tin la prestigiu si nu bat palma cu industria.
si aici o lista cu cei ce nu cred in Mos Craciun si folosesc or fi prosti toti...LASA-I ASA...
www.bgmiddleeast.com/index.php/approval
PS
(pt motoare duramax GM nu recomanda uleiuri ligt duty CI DOAR norma CJ4 deoarece stiu ca-s varza normele light duty) FACUTE PT INTERESUL industriei light.
aditivi se pun si in uleiurile de aviatie si sant APROBATI FAA (cele mai dure certificari din lume)
http://www.aircraftspruce.c...ycoiladditive.php
Constructorii cand spun ca nu recomanda aditivi in ulei o spun din 2 mari motive
1. nu stiu ce panarama netestata poate pune un om in motorul lui pt ca 99% din zamarlacuri gargarisite pe forumuri nu sant testate de un mare constructor sau de dealeri
2. n-au interes in doparea uleiului pt ca ar reduce vanzarea de masini.
nu le place asa ceva.
ca mai jos.
www.youtube.com/watch?v=0_S-LoHSu8o
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
wynns are polimeri antifrictiune n-are clor (parafina clorurata) PT CA ar ataca cuzinetii
parafina clorurata au zamarlacurile neaprobate nu le dau nume ca inflamez distribuitori din RO de "neaprobate de nimeni" testate doar pe rola TIMKEN in sali cu multimi atehnice usor de pacalit.
WYNNS foloseste polimeri antifrictiune cum folsosesc astazi toti gigantii in uleiurile de flota SHELL MOBIL VALVOLINE
N-a descoperit wynns apa calda
VEZI dispersive polymer technology (DPT) de la valvo...
discutia e lunga si complexa si pt pasionati si curiosi e bun PM. message
wynns friction proofing (profesional formula) cel in cutie de tabla cu scris purpuriu varianta professionala pt service-uri e bun si pt low saps oils din pacate e singurul ...ce l-am vazut in RO aprobat low saps oil.
Producatorul si industria s-au pupat impreuna au batut palma si au facut norma ulei ceruta de fabricant ce te tine captiv in uzura lenta dorita de fabricant pe durata dorita de el..
DE aceea s-au separat normele de flota de cele de cetatean
alte cerinte alti bani alte caiete de sarcini uleiuri...
parafina clorurata au zamarlacurile neaprobate nu le dau nume ca inflamez distribuitori din RO de "neaprobate de nimeni" testate doar pe rola TIMKEN in sali cu multimi atehnice usor de pacalit.
WYNNS foloseste polimeri antifrictiune cum folsosesc astazi toti gigantii in uleiurile de flota SHELL MOBIL VALVOLINE
N-a descoperit wynns apa calda
VEZI dispersive polymer technology (DPT) de la valvo...
discutia e lunga si complexa si pt pasionati si curiosi e bun PM. message
wynns friction proofing (profesional formula) cel in cutie de tabla cu scris purpuriu varianta professionala pt service-uri e bun si pt low saps oils din pacate e singurul ...ce l-am vazut in RO aprobat low saps oil.
Producatorul si industria s-au pupat impreuna au batut palma si au facut norma ulei ceruta de fabricant ce te tine captiv in uzura lenta dorita de fabricant pe durata dorita de el..
DE aceea s-au separat normele de flota de cele de cetatean
alte cerinte alti bani alte caiete de sarcini uleiuri...
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
opelvn, tot nu intelegi. Nu conteaza ce contine aditivul ala, ideea e ca ei se introduc la o anumita temperatura in ulei si intr-un anumit ritm. Fiecare producator in parte folosete o anumita reteta de aditivi. Cand adaugi o anumita cantitate de aditivi, strici tot pachetul folosit de producator si faci mai rau. De aia nu e bine sa amesteci si uleiurile intre ele! Restul sunt povesti!
Foloseste un ulei de calitate si nu vei avea probleme.
Foloseste un ulei de calitate si nu vei avea probleme.
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
Lucruri verificate de istoric in sute de mii de km nu pot fi contrazise de basme recitate de constructori ce au clienti pe la gardul parcurilor de dezmebrari cu axe cu came in mana la km rezonabili la cojile ce le fac,cu norme ulei de distructie planificata...LUMEA SE IMPARTE IN cei ce folosesc, cei ce nu folosesc , si cei ce n-au folosit dar nu stiu cum e...sau cei ce au folosit zemuri de supermarketuri sau cu parafina clorurata de care sant pline rafturile butiqurilor ce vand marfa low sau medium si au distrus motoare .HYUNDAYe un constructor de 2 lei de are flacon cu sigla hyunday pt aditiv ulei? dar nu in UE ca n-au interes!
ia du-te la hyunday in RO sa vezi au vre-un aditiv de combustibil oficial vor spune ca nu
realitatea e alta insa....IN ALTE PARTI
HYUNDAY are aditiv combustiobil oficial din 2010 (nota tehnica service) cu flacon inscriptionat hyunday aditivul combustibil TECHRON cel mai bun aditiv combustibil din lume. recomandat OFICIAL si de BMW
IN RO iti vor spune nu la ambii si Hyunday si Bmw ca n-au interes in fiabilitate mare in UE.
Nu mai crede in mos craciun ca nu exista....
http://ecx.images-amazon.co...zidZL._SY300_.jpg
Fluide de aditivare aprobate oficial de Hyunday in tari in care apa e calda de la soare...
http://www.customercare.hyu...Additives-24.aspx
ia du-te la hyunday in RO sa vezi au vre-un aditiv de combustibil oficial vor spune ca nu
realitatea e alta insa....IN ALTE PARTI
HYUNDAY are aditiv combustiobil oficial din 2010 (nota tehnica service) cu flacon inscriptionat hyunday aditivul combustibil TECHRON cel mai bun aditiv combustibil din lume. recomandat OFICIAL si de BMW
IN RO iti vor spune nu la ambii si Hyunday si Bmw ca n-au interes in fiabilitate mare in UE.
Nu mai crede in mos craciun ca nu exista....
http://ecx.images-amazon.co...zidZL._SY300_.jpg
Fluide de aditivare aprobate oficial de Hyunday in tari in care apa e calda de la soare...
http://www.customercare.hyu...Additives-24.aspx
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Ce am scris mai sus sunt lucruri spuse de specialisti din SUA, care au lucrat in domeniu si stiu cu ce se 'mananca'......nu sunt idei luate de la 'nea gheorghe din deal! Pe idea ca Hyundai recomanda......si Opel recomanda ulei GM! Si ce? Inseamna ca e si bun? Lasand la o parte ca mai mult ca sigur aditivii adaugati in ulei sunt incompatibili, aditivii polimeri sunt foarte duri si o cantitate prea mare iti 'rontaie' din motor!
- vlad-OPC
- ****
- 1,075 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,075
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
vlad-OPC, de ce vrei sa strici uleiul cu aditivi 'minune'? Dpmdv, mai mult rau sa face! Foloseste ulei de calitate, schimba la timp si nu vei avea nici o problema, dar la urma urmei fiecare face cum considera.
Cred ca stiti ca in America, Comisia Federala pentru Comert a interzis DuraLube sa faca reclama la faptul ca reduce uzura motorului, ca prelungeste viata motorului, ca reduce emisiile, ca reduce riscului de prejudiciu grav al motorului cand presiunea uleiului este pierduta, ca reduce consumul de combustibil, si asta pentru ca s-a constatat ca nu are niciunul din efectectele precizate. Asta e un exemplu, mai sunt si altele ca; Zmax, ProLong, MotorUp, Slick 50 si care or mai fi.
Cred ca stiti ca in America, Comisia Federala pentru Comert a interzis DuraLube sa faca reclama la faptul ca reduce uzura motorului, ca prelungeste viata motorului, ca reduce emisiile, ca reduce riscului de prejudiciu grav al motorului cand presiunea uleiului este pierduta, ca reduce consumul de combustibil, si asta pentru ca s-a constatat ca nu are niciunul din efectectele precizate. Asta e un exemplu, mai sunt si altele ca; Zmax, ProLong, MotorUp, Slick 50 si care or mai fi.
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
@borsy
vectra mea a vazut din 2008 si pana azi doar uleiuri considerate bune - castrol(5w40,10w40,10w60),motul 5w40,lm 10w40 cu mos2,ravenol 5w40 vsi si tot consuma 5l la 10000 km.Toate astea au fost bagate dupa ce am citit parerile pro si contra de pe acest forum.Cu toate astea la 248000 km ( de la 127000 la mine) cat are acum nu scoate fum,motorul trage bine ,toba doar putin afumata deci zic eu ca motorul e inca in mintile lui si nu trebuie defacut si e conform cu specificatiilor producatorului ( 0,6 l/1000 km ).Parca in aceste conditii as incerca un aditiv cu nano care sigur nu face magiun in motor ,dar pretul ma face sa renunt la idee pt ca nu am garantia ca la aceste motoare va functiona, asa ca prefer sa cumpar un wolf 5w40 (5 l) cu 80 ron care are aceleasi specificatii ca si motul dar care costa cu 70-80% mai putin ,bag 3.5 l in motor si-mi ramane 1.5 l pt completat iar la 5000 km il schimb cu totul si pertotal ies mai ieftin.
vectra mea a vazut din 2008 si pana azi doar uleiuri considerate bune - castrol(5w40,10w40,10w60),motul 5w40,lm 10w40 cu mos2,ravenol 5w40 vsi si tot consuma 5l la 10000 km.Toate astea au fost bagate dupa ce am citit parerile pro si contra de pe acest forum.Cu toate astea la 248000 km ( de la 127000 la mine) cat are acum nu scoate fum,motorul trage bine ,toba doar putin afumata deci zic eu ca motorul e inca in mintile lui si nu trebuie defacut si e conform cu specificatiilor producatorului ( 0,6 l/1000 km ).Parca in aceste conditii as incerca un aditiv cu nano care sigur nu face magiun in motor ,dar pretul ma face sa renunt la idee pt ca nu am garantia ca la aceste motoare va functiona, asa ca prefer sa cumpar un wolf 5w40 (5 l) cu 80 ron care are aceleasi specificatii ca si motul dar care costa cu 70-80% mai putin ,bag 3.5 l in motor si-mi ramane 1.5 l pt completat iar la 5000 km il schimb cu totul si pertotal ies mai ieftin.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gheo_s, perfect de acord cu ultima parte, dar in ce priveste faptul ca un aditiv nano face minuni in motor e gresit.
Asa cum spuneam si in alte postari, producatorul foloseste anumite pachete de aditivi si ii introduce la o anumita temperatura, in functie de aditiv. Plus de asta, depinde si concentratia de aditivi folosita, o cantitate prea mare de un anumit aditiv, il va anula pe altul.
Te duci tu acasa si o faci pe chimistul si bagi aditivi ZDDP (cum sunt multi pe piata) va avea de suferit TBN-ul uleiului (nici nu iau in calcul sa bagi asa ceva intr-un ulei ACEA C3) pe langa ca vei distruge pachetul de aditivi!
Apoi, o cantitate prea mare de aditivi solizi (gen. tungsten sau nano, cum vrei sa ii zici), pe langa faptul ca sunt incompatibili cu anumite substante (depinde de ce foloseste producatorul uleiului respectiv), iti va 'rontai' din motor, pentru ca ei sunt tari (fara sa luam in calcul ca nu e bine sa se foloseasca deloc in motoarele mai vechi). Ok, motoarele de azi sunt din aliaje mai tari dar si asa, o cantiate prea mare de aditivi solizi va face mai mult rau motorului decat bine.
Daca vreti ulei cu adititivi nano sau alti aditivi solizi, cumparati de la producatori ce folosesc asa ceva, pentru ca ei stiu cat, cum, cand si in ce fel sa ii armonizeze pentru a iesi un ulei cat mai performant.
Asa cum spuneam si in alte postari, producatorul foloseste anumite pachete de aditivi si ii introduce la o anumita temperatura, in functie de aditiv. Plus de asta, depinde si concentratia de aditivi folosita, o cantitate prea mare de un anumit aditiv, il va anula pe altul.
Te duci tu acasa si o faci pe chimistul si bagi aditivi ZDDP (cum sunt multi pe piata) va avea de suferit TBN-ul uleiului (nici nu iau in calcul sa bagi asa ceva intr-un ulei ACEA C3) pe langa ca vei distruge pachetul de aditivi!
Apoi, o cantitate prea mare de aditivi solizi (gen. tungsten sau nano, cum vrei sa ii zici), pe langa faptul ca sunt incompatibili cu anumite substante (depinde de ce foloseste producatorul uleiului respectiv), iti va 'rontai' din motor, pentru ca ei sunt tari (fara sa luam in calcul ca nu e bine sa se foloseasca deloc in motoarele mai vechi). Ok, motoarele de azi sunt din aliaje mai tari dar si asa, o cantiate prea mare de aditivi solizi va face mai mult rau motorului decat bine.
Daca vreti ulei cu adititivi nano sau alti aditivi solizi, cumparati de la producatori ce folosesc asa ceva, pentru ca ei stiu cat, cum, cand si in ce fel sa ii armonizeze pentru a iesi un ulei cat mai performant.
kosmynn
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salutare,sunt nou pe aici , am cumparat o corsa c din 2004 de curand,998cmc 44kW. Astazi am cumparat un aditiv pt ingrosarea uleiului(la schimbul de ulei mi sa pus un 5W40,masina avand 92.300 km cred eu ca reali dupa starea masinii).Am facut treaba asta pentru ca dupa ce se incalzea motorul , se auzea un tacanit gen "diesel" si un mecanic m-a sfatuit sa ii pun un aditiv pt ingrosare. As dori sa va cer si voua parerile referitor la cum am procedat. Toate bune
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- catala2003
- *
- 22 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Vectra 2002 Z16XE
- Bucuresti
catala2003
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Am fost si pot spune ca incasunt fan si utilizator al uleiurilor Motul si aditivului Tufoil. Le-am folosit si la alte masini pe care le-am avut in trecut, si am fost multumit, fie ele diesel sau benzina.Am folosit pana anul trecut Motul 6100 synergie 10 w 40 la opellul meu un vectra b 2001 z16xe care de cand am achizitionat a venit la pachet cu un rontait la un tachet. Rontaitul la tachet a disparut, iar masina nu a consumat ulei deloc. Anul acesta insa am zis sa trec pe GM 5W30 ce-i drept si nu 10w40, aditivul tufoil l-am bagat si pe el, iar dupa aprox 5000 de km rontaitul de tachet a revenit iar nivlul de ulei pe joja a scazut la jumatate. Deci voi reveni la Motul inapoi ideea ca nu stiu daca voi astepta pana la 10000km sau nu. Cred ca nu
soryn65
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2015
- Mesaj Privat
Aditivii pt.motorina existenti pe piata nu am folosit niciodata si nici nu voi folosii deoarece am inteles de la persoane care au folosit ca au patito.Distruge in timp garniturile de la pompa de inalta.Din cate stiu eu din sursa sigura motorina si benzina atat de la OMV cat si Petrom sunt aditivate.In momentul in care se incarca cisterna de la rampa OMV Petrom(Brazi) se pune intai aditivul dupa care se incarca cisterna,iar soferul este obligat sa faca cateva curse prin rampa pt.a se amesteca,si dupa aceea primeste liber spre statia PECO.Deci combustibilul vine aditivat nu mai este ce era odata,s-au schimbat multe.Dupa parerea mea nu mai este necesar sa folositi tot felul de tampenii de aditivi dupa piata.
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
"gheo_s, perfect de acord cu ultima parte, dar in ce priveste faptul ca un aditiv nano face minuni in motor e gresit"
sau
" Apoi, o cantitate prea mare de aditivi solizi (gen. tungsten sau nano, cum vrei sa ii zici), pe langa faptul ca sunt incompatibili cu anumite substante ... "
sau
" iti va 'rontai' din motor, pentru ca ei sunt tari (fara sa luam in calcul ca nu e bine sa se foloseasca deloc in motoarele mai vechi)"
extrase numai cu prostii sau cu necunoastere da tot aia e
Tungsten din compozitia este IF-WS2 ( sfera din bisulfura de tungsten anorganica - inorganic fullerene from tungsten disufide ) care nu este dura ; este chiar un material moale dar care are caracteristica sa se lipeasca de metale si nemetale si mai are caracteristica sa reduca frecarea si sa reziste la presiuni extrem de ridicate
cu ce sunt incompatibili ( adica incompatibil ) tungstenul ? cu ce substante ? sau arucam aceasta teorie ca sa aratam ca stim..
( nimic adica )
de ce sa nu se foloseasca in motoare mai vechi ? ai proiectat macar vreun ax cu came in acea vreme ? da acum ?
daca vrei sa inveti despre rolul if-ws2 in ulei faci o scrisoare la National Centre for Advanced Tribology , University of Southampton
( UK ) catre D-na Ratoi Monica ( cercetator stiintific - profesor dr.) sau catre Vlad Niste cercetator dr. asistent sau
la Institutul Wiesmann de stiinta din Israel prof dr. Rene Tenef sau la Millers Oils UK etc (mai cauti )
la primii poti sa te adresezi in limba romana le explici ce stii despre tungsten pericole ; uzuri ; motoare vechi / noi etc . cine stie poate faci revolutie in toata munca lor .
da mai am o intrebare : daca nu stii nimic de ce vorbesti ? Nu era mai corect sa spui ca despre nano nu stii nimic ; despre tungsten nu stii nimic ;despre IF-WS2 si despre modul de actiune nu stii nimic ; ca face sau nu minuni nu stii nimic .
cate motoare / cutii ai auzit distruse de bisulfura de tungsten stricate . cate studii ca in cazul Dura Lube ai auzit impotriva ?
stii cumva ce HRC are un otel / camasa din motor / cuzinet ?
stii cumva ce duritate are bisulfura de tungsten ( ai vazut in viata ta un filament din tungsten ( wolfram ca sa te ajut ) )
cand stii ceva ( da concret ) atunci astept pareri sau certificari / necertificari in rest cu alti aditivi mai stii cate ceva si asta e de bine totusi
Nota : o cantitate prea mare sau prea mica de tungsten ( gresit spus ) adaugata e exclus . cantitatea de IF- WS2 este stabilita precis ( automat in cazul Millers Oils , Fuchs , Nanosave N1 etc ) sau manual pentru alte uleiuri . ( si asta o da un institut stiintific de cercetare si producatorul ) nu un ONG sau vreun ageamiu .
sau
" Apoi, o cantitate prea mare de aditivi solizi (gen. tungsten sau nano, cum vrei sa ii zici), pe langa faptul ca sunt incompatibili cu anumite substante ... "
sau
" iti va 'rontai' din motor, pentru ca ei sunt tari (fara sa luam in calcul ca nu e bine sa se foloseasca deloc in motoarele mai vechi)"
extrase numai cu prostii sau cu necunoastere da tot aia e
Tungsten din compozitia este IF-WS2 ( sfera din bisulfura de tungsten anorganica - inorganic fullerene from tungsten disufide ) care nu este dura ; este chiar un material moale dar care are caracteristica sa se lipeasca de metale si nemetale si mai are caracteristica sa reduca frecarea si sa reziste la presiuni extrem de ridicate
cu ce sunt incompatibili ( adica incompatibil ) tungstenul ? cu ce substante ? sau arucam aceasta teorie ca sa aratam ca stim..
( nimic adica )
de ce sa nu se foloseasca in motoare mai vechi ? ai proiectat macar vreun ax cu came in acea vreme ? da acum ?
daca vrei sa inveti despre rolul if-ws2 in ulei faci o scrisoare la National Centre for Advanced Tribology , University of Southampton
( UK ) catre D-na Ratoi Monica ( cercetator stiintific - profesor dr.) sau catre Vlad Niste cercetator dr. asistent sau
la Institutul Wiesmann de stiinta din Israel prof dr. Rene Tenef sau la Millers Oils UK etc (mai cauti )
la primii poti sa te adresezi in limba romana le explici ce stii despre tungsten pericole ; uzuri ; motoare vechi / noi etc . cine stie poate faci revolutie in toata munca lor .
da mai am o intrebare : daca nu stii nimic de ce vorbesti ? Nu era mai corect sa spui ca despre nano nu stii nimic ; despre tungsten nu stii nimic ;despre IF-WS2 si despre modul de actiune nu stii nimic ; ca face sau nu minuni nu stii nimic .
cate motoare / cutii ai auzit distruse de bisulfura de tungsten stricate . cate studii ca in cazul Dura Lube ai auzit impotriva ?
stii cumva ce HRC are un otel / camasa din motor / cuzinet ?
stii cumva ce duritate are bisulfura de tungsten ( ai vazut in viata ta un filament din tungsten ( wolfram ca sa te ajut ) )
cand stii ceva ( da concret ) atunci astept pareri sau certificari / necertificari in rest cu alti aditivi mai stii cate ceva si asta e de bine totusi
Nota : o cantitate prea mare sau prea mica de tungsten ( gresit spus ) adaugata e exclus . cantitatea de IF- WS2 este stabilita precis ( automat in cazul Millers Oils , Fuchs , Nanosave N1 etc ) sau manual pentru alte uleiuri . ( si asta o da un institut stiintific de cercetare si producatorul ) nu un ONG sau vreun ageamiu .
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Eu nu am spus ca WS2 e de 'porc', e foarte bun, excelent, dar in anumite conditii si nu home made. Au priiectat altii axe cu came sau alte compnente si au facut teste, ca sa nu ma 'obosesc' eu.
Un exemplu banal: 75ppm MoS2 are aprx. acelasi coeficient de frecare si da aceaiasi uzura ca si 200ppm+ MoS2 pe acelasi motor, acelasi ulei, aceleasi metode de testare. Deci ideea ca, atat cu cat e mai mult e si mai bine, nu intodeauna e o regula! Apoi daca un ulei are prea mult detergent, aditivii de uzura sunt 'constransi' sa actioneze cum ar fi normal, etc.
Nu am pretentia sa fiu atotcunascator, dar dpmdv. nu e indicat sa se foloseasca aditivi solizi intr-un motor de generatie veche sau sa se bage aditivi ulterior in ulei (indiferent de adtiviv).
Un exemplu banal: 75ppm MoS2 are aprx. acelasi coeficient de frecare si da aceaiasi uzura ca si 200ppm+ MoS2 pe acelasi motor, acelasi ulei, aceleasi metode de testare. Deci ideea ca, atat cu cat e mai mult e si mai bine, nu intodeauna e o regula! Apoi daca un ulei are prea mult detergent, aditivii de uzura sunt 'constransi' sa actioneze cum ar fi normal, etc.
Nu am pretentia sa fiu atotcunascator, dar dpmdv. nu e indicat sa se foloseasca aditivi solizi intr-un motor de generatie veche sau sa se bage aditivi ulterior in ulei (indiferent de adtiviv).
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
ok dar
1. daca ai sa studiezi un curs ;o carte de calcul si proiectarea unui motor ( iti indic Grunwald ) ai sa vezi ca proiectarea si executia se face la fel ( nu tine cont de lubrifiant ) tine de metalurgie , de rezistenta materialelor de prelucrari si de tratamente si de scopul si turatia motorului motorului atat . MA REFER LA REPERELE MECANICE .
2. as putea sa-ti dau dreptate daca aditivul Nano e facut la modul "Home made" da nu ,este facut asa pentru ca daca ar fi facut la modul amintit ar fi un dezastru dar pentru om adica sanatatea lui !
3. nu este facut asa ; e bine definit e sigilat si are certificarea de NanoMaterials ( sucursala practica a institutului de cercetari Wiesmann - Israel )
4 coeficentul de frecare nu depinde de cantitate ci depinde de natura materialului uzura in schimb poate fi data de cantitate .
5.E adevarat ceea ce este mult chiar daca e bun nu are intotdeauna rezultate pozitive mai degraba negative - corect !
6. Ce treaba are detergentul in cazul WS2 si caz particular IF-WS2 ? ca aici m-ai prins si de aceea as dori sa stiu ce bibliografie imi poti indica sa studiez si eu
7. pentru cunoastere : duritatea WS2 este de 1,5 ( pe scara Mohs cu care de obicei se masoara asemenea materiale )
unghia are duritate 2 ; cuartul are 7 ; diamantul are 10 ; nitrura de bor cubica 9,5 -10 ; nitrura de bor hexagonala 2
8. de ce sa nu se foloseasca intr-un motor vechi ? astept o explicatie tehnica , fizica , mecanica , chimica - cum doresti si eventual o bibliografie sa citim si noi (daca e aia cu detergentul la fel sursa )
daca este un "dpmdv" atunci e ok nu mai am am pretentii . da sa stii ca IF-WS2 este un ingredient de super clasa si finantat de UE pentru a fi introdus in lubrifianti vezi : "ADDNANO"
da citeste macar de la : Institutul de fizica nucleara Magurele ( Mateescu Gheorghe - patent si consideratii WS2 ) si AICI ma bucur ca si Romanii se ocupa la nivel de cercetare si aplicatii si chiar ridica stacheta in acest domeniu . Nu degeageaba platforma magurele este luata in calcul pentru cercetare mondiala
e drept pe alte produse nu am vazut atata cercetare si aplicatii si poate de aici apare si ideea ca totul e prost !
1. daca ai sa studiezi un curs ;o carte de calcul si proiectarea unui motor ( iti indic Grunwald ) ai sa vezi ca proiectarea si executia se face la fel ( nu tine cont de lubrifiant ) tine de metalurgie , de rezistenta materialelor de prelucrari si de tratamente si de scopul si turatia motorului motorului atat . MA REFER LA REPERELE MECANICE .
2. as putea sa-ti dau dreptate daca aditivul Nano e facut la modul "Home made" da nu ,este facut asa pentru ca daca ar fi facut la modul amintit ar fi un dezastru dar pentru om adica sanatatea lui !
3. nu este facut asa ; e bine definit e sigilat si are certificarea de NanoMaterials ( sucursala practica a institutului de cercetari Wiesmann - Israel )
4 coeficentul de frecare nu depinde de cantitate ci depinde de natura materialului uzura in schimb poate fi data de cantitate .
5.E adevarat ceea ce este mult chiar daca e bun nu are intotdeauna rezultate pozitive mai degraba negative - corect !
6. Ce treaba are detergentul in cazul WS2 si caz particular IF-WS2 ? ca aici m-ai prins si de aceea as dori sa stiu ce bibliografie imi poti indica sa studiez si eu
7. pentru cunoastere : duritatea WS2 este de 1,5 ( pe scara Mohs cu care de obicei se masoara asemenea materiale )
unghia are duritate 2 ; cuartul are 7 ; diamantul are 10 ; nitrura de bor cubica 9,5 -10 ; nitrura de bor hexagonala 2
8. de ce sa nu se foloseasca intr-un motor vechi ? astept o explicatie tehnica , fizica , mecanica , chimica - cum doresti si eventual o bibliografie sa citim si noi (daca e aia cu detergentul la fel sursa )
daca este un "dpmdv" atunci e ok nu mai am am pretentii . da sa stii ca IF-WS2 este un ingredient de super clasa si finantat de UE pentru a fi introdus in lubrifianti vezi : "ADDNANO"
da citeste macar de la : Institutul de fizica nucleara Magurele ( Mateescu Gheorghe - patent si consideratii WS2 ) si AICI ma bucur ca si Romanii se ocupa la nivel de cercetare si aplicatii si chiar ridica stacheta in acest domeniu . Nu degeageaba platforma magurele este luata in calcul pentru cercetare mondiala
e drept pe alte produse nu am vazut atata cercetare si aplicatii si poate de aici apare si ideea ca totul e prost !
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
WS2 nanoparticles - potential replacement for ZDDP and friction modifier additives
Share Ratoi, Monica, Niste, Vlad and Zekonyte, Jurgita (2014) WS2 nanoparticles - potential replacement for ZDDP and friction modifier additives. In, 19th International Colloquium Tribology: Industrial and Automotive Lubrication,Stuttgart, DE, 21 - 23 Jan 2014. 9pp. :
" In high-pressure, high-temperature sliding contacts, WS2 nanoadditives react with the metal substrate to generate 100+ nm chemical tribofilms with a layered structure and excellent tribological properties. The friction, wear and micromechanical properties of WS2 tribofilms are compared with those of tribofilms formed by the zinc dialkyldithiophosphate (ZDDP) antiwear additive and ZDDP-organic friction modifier (OFM) mixture. "
WS2 Fullerene-like Lubricant Nano-Additives –A Review
M. Ratoi : 1) national Centre for Advanced Tribology at Southampton, School of Engineering Sciences, the University of Southampton, SO17 1BJ, UK *Corresponding author:m.ratoi@soton.ac.uk
" Within lubricant nano-additives, the inorganic fullerene tungsten disuphides (IF-WS2) nanoparticles (NPs) have shown thepotential to reduce wear and friction significantly better than conventional lubricants "
Cine este Dr. Monica Ratoi Iata mai jos
Dr Monica Ratoi is Lecturer in Lubrication Science within Engineering and the Environment at the University of Southampton.
Monica has received a first class BSc. Hons. Degree in Chemistry and Physics from the University Al. I. Cuza Iasi, Romania in 1992.
She has started her doctoral studies in the Tribology Section of Imperial College London in 1992 and received a DIC (Diploma of Imperial College) in Tribology and a PhD from the University of London in 1996. For the next ten years she worked as a postdoctoral researcher in the Tribology Section of Imperial College London undertaking research and consultancy on a variety of high interest topics supplied by industrial sponsors.
In 2006 Monica joined the Materials Department of the University of Oxford investigating the potential health and environmental risks associated with the engineered nanoparticles on the EC Nanosafe2 project. She has been providing expertise in nanotechnology, nanocoatings, nanomaterials and safety and risk related topics for projects and workshops of the European Parliament and European Governments. Monica joined nCATS as a Lecturer in
Lubrication Science in May 2009.
Fara comentarii !
Share Ratoi, Monica, Niste, Vlad and Zekonyte, Jurgita (2014) WS2 nanoparticles - potential replacement for ZDDP and friction modifier additives. In, 19th International Colloquium Tribology: Industrial and Automotive Lubrication,Stuttgart, DE, 21 - 23 Jan 2014. 9pp. :
" In high-pressure, high-temperature sliding contacts, WS2 nanoadditives react with the metal substrate to generate 100+ nm chemical tribofilms with a layered structure and excellent tribological properties. The friction, wear and micromechanical properties of WS2 tribofilms are compared with those of tribofilms formed by the zinc dialkyldithiophosphate (ZDDP) antiwear additive and ZDDP-organic friction modifier (OFM) mixture. "
WS2 Fullerene-like Lubricant Nano-Additives –A Review
M. Ratoi : 1) national Centre for Advanced Tribology at Southampton, School of Engineering Sciences, the University of Southampton, SO17 1BJ, UK *Corresponding author:m.ratoi@soton.ac.uk
" Within lubricant nano-additives, the inorganic fullerene tungsten disuphides (IF-WS2) nanoparticles (NPs) have shown thepotential to reduce wear and friction significantly better than conventional lubricants "
Cine este Dr. Monica Ratoi Iata mai jos
Dr Monica Ratoi is Lecturer in Lubrication Science within Engineering and the Environment at the University of Southampton.
Monica has received a first class BSc. Hons. Degree in Chemistry and Physics from the University Al. I. Cuza Iasi, Romania in 1992.
She has started her doctoral studies in the Tribology Section of Imperial College London in 1992 and received a DIC (Diploma of Imperial College) in Tribology and a PhD from the University of London in 1996. For the next ten years she worked as a postdoctoral researcher in the Tribology Section of Imperial College London undertaking research and consultancy on a variety of high interest topics supplied by industrial sponsors.
In 2006 Monica joined the Materials Department of the University of Oxford investigating the potential health and environmental risks associated with the engineered nanoparticles on the EC Nanosafe2 project. She has been providing expertise in nanotechnology, nanocoatings, nanomaterials and safety and risk related topics for projects and workshops of the European Parliament and European Governments. Monica joined nCATS as a Lecturer in
Lubrication Science in May 2009.
Fara comentarii !
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Reiau ca probabil nu m-am facut inteles!
Cum am spus si mai sus, e excelent (cel mai performant aditiv solid) WS2 (mai ales la uleiurile sarace in ZDDP) daca e folosit de producatorul uleiului si nu daca mergi tu acasa si bagi un flacon de WS2 sau MoS2 sau etc. (adica home made)! Dar e un produs scump si uleiurile in care e folosit au preturi destul de ridicate.
WS2 nu e cu mult superior ZDDP-ului in ulei (de fapt nici nu stiu daca este) si daca tot facem referile la lucrari in domeniu, dna. Monica Ratoi de la Universitatea din Southempton, UK, National Centre for Advancend Tribology, unde la concluzii gasim ca e comparabil (nu mai bun) cu ZDDP in reducerea frecarii si a uzurii, dar citez: 'problematic additives in use'
Ca si concluzie, un motor ce nu are DPF, merge excelent cu un ulei ce contine ZDDP din plin si nu e 'castrat'! Pentru cei cu DPF, sa caute un ulei ce contine si molbiden, tungsten. bor, etc., dar nu home made. Asta e parerea mea si pun punct aici.
Cum am spus si mai sus, e excelent (cel mai performant aditiv solid) WS2 (mai ales la uleiurile sarace in ZDDP) daca e folosit de producatorul uleiului si nu daca mergi tu acasa si bagi un flacon de WS2 sau MoS2 sau etc. (adica home made)! Dar e un produs scump si uleiurile in care e folosit au preturi destul de ridicate.
WS2 nu e cu mult superior ZDDP-ului in ulei (de fapt nici nu stiu daca este) si daca tot facem referile la lucrari in domeniu, dna. Monica Ratoi de la Universitatea din Southempton, UK, National Centre for Advancend Tribology, unde la concluzii gasim ca e comparabil (nu mai bun) cu ZDDP in reducerea frecarii si a uzurii, dar citez: 'problematic additives in use'
Ca si concluzie, un motor ce nu are DPF, merge excelent cu un ulei ce contine ZDDP din plin si nu e 'castrat'! Pentru cei cu DPF, sa caute un ulei ce contine si molbiden, tungsten. bor, etc., dar nu home made. Asta e parerea mea si pun punct aici.
DAN NANO- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2013
- Mesaj Privat
Ba da te-ai facut inteles . E foarte clar HABAR NU AI . In mecanica nu e cu pareri e cu scoala in spate care trebuie sa o ai daca vrei sa dai lectii .
1 . WS2 nu e dur ti-am spus ca are duritate 1,5 si repet unghia are 2 ( Nota : ZDDP are cam 0,8 , iar bisulfura de molibden are 1 pe scara MOCHS ) Nu confunda Tungstenul simplu sau carbura etc aici vorbim de compusi )
2 . flacoanele sunt fabricate de Wiesmann ( un alt institut de stiinta foarte celebru ) si ei stiu exact ce doza se pune si ce dimensiune trebuie sa aiba fullerenele ca si asta conteaza
3 . WS2 ESTE SUPERIOR ZDDP ( ca stii sau nu, te cred si sunt convins ca mai degraba nu stii da comentezi ) si aici mentionez ca WS2 are coef . de frecare 0,03 neegalat de nimeni ) tot din Monica Ratoi ca nu am pus toata lucrarea :
" Nanoindentation measurements showed that WS2 generates tribofilms with higher values of hardness and Young’s modulus than ZDDP and ZDDP+OFM, which explains its excellent antiwear properties. The friction performance of WS2 surpassed that of ZDDP+OFM. IF-WS2 NP colloidal dispersions in oils can reduce the friction coefficient up to 70% and are especially effective in the mixed and boundary lubrication regimes. IF-WS2 NPs canact immediately (t=0) in all temperature ranges and are supplied continuously into the lubricated contact. " (cand analizezi aia cu modulul lui Young o sari ca nu stii despre ce e vorba)
Iar citatul trebuia sa-l dai tot adica : WS2 proves to be a suitable candidate for the replacement of problematic lubricant additives CURRENTLY IN USE ( adica poate inlocui aditivii utilizati in prezent care sunt problematici !)
Totusi recunosc ca stii ca tungstenul nu ataca DPF ba din contra ! deci si aici e mai bun ca ZDDP
Sa cauti sa vezi tot de Ratoi Monica cum WS2 impiedica fragilizarea otelului din motor da ma opresc aici ca e clar ce stii
(E mult de vorbit de fragilizare )
Mi-a placut si expreia "Home Made" . Q trimit la Wiesmann cine stie poate o dam ca denumire in viitor la produse
Corect cu punctul
1 . WS2 nu e dur ti-am spus ca are duritate 1,5 si repet unghia are 2 ( Nota : ZDDP are cam 0,8 , iar bisulfura de molibden are 1 pe scara MOCHS ) Nu confunda Tungstenul simplu sau carbura etc aici vorbim de compusi )
2 . flacoanele sunt fabricate de Wiesmann ( un alt institut de stiinta foarte celebru ) si ei stiu exact ce doza se pune si ce dimensiune trebuie sa aiba fullerenele ca si asta conteaza
3 . WS2 ESTE SUPERIOR ZDDP ( ca stii sau nu, te cred si sunt convins ca mai degraba nu stii da comentezi ) si aici mentionez ca WS2 are coef . de frecare 0,03 neegalat de nimeni ) tot din Monica Ratoi ca nu am pus toata lucrarea :
" Nanoindentation measurements showed that WS2 generates tribofilms with higher values of hardness and Young’s modulus than ZDDP and ZDDP+OFM, which explains its excellent antiwear properties. The friction performance of WS2 surpassed that of ZDDP+OFM. IF-WS2 NP colloidal dispersions in oils can reduce the friction coefficient up to 70% and are especially effective in the mixed and boundary lubrication regimes. IF-WS2 NPs canact immediately (t=0) in all temperature ranges and are supplied continuously into the lubricated contact. " (cand analizezi aia cu modulul lui Young o sari ca nu stii despre ce e vorba)
Iar citatul trebuia sa-l dai tot adica : WS2 proves to be a suitable candidate for the replacement of problematic lubricant additives CURRENTLY IN USE ( adica poate inlocui aditivii utilizati in prezent care sunt problematici !)
Totusi recunosc ca stii ca tungstenul nu ataca DPF ba din contra ! deci si aici e mai bun ca ZDDP
Sa cauti sa vezi tot de Ratoi Monica cum WS2 impiedica fragilizarea otelului din motor da ma opresc aici ca e clar ce stii
(E mult de vorbit de fragilizare )
Mi-a placut si expreia "Home Made" . Q trimit la Wiesmann cine stie poate o dam ca denumire in viitor la produse
Corect cu punctul