Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
eu a scris:@dodo_13: Iar nu se citeste bine ce scriu... Daca erai mai atent observai ca nu am zis ca motorul de 1.8 125 de cai e o jena ci am zis ca motorul de 1.8 125 de cai e o jena in comparatie cu cel de 1.8 140 de cai
Acum sa explic: motorul de 1.8 125 de cai se fabrica de cativa ani deja, este foarte bun din punct de vedere al impresiilor scrise pe diverse forumuri de utilizatori. Este de asemenea excelent el ca si conceptie, in sensul ca e o alternativa mai puternica fata de 1.6 dar fara sa se intre pe segmentul de consum si de taxe al unui motor de 2.0 sau 2.0 T.

INSA, de 1 an de zile deja Opel si alti producatori (Honda etc.) au scos pe piata motoare de 1.8 cu 140 de cai. Sunt cu 15 cai mai puternice (se simte!) si in plus au marele avantaj VALVE VARIABILE, tehnologie ce duce si la un consum mai mic fata de cel de 125 de cai. Sa ai la vanzare in 2007 un motor ca cel de 1.8 125 de cai e o "jena" nu motorul in sine. Motorul 1.8 125 de cai (ca si cel de 115 dealtfel) a fost si este foarte bun.


Eu am incercat un spirit de gluma si credeam ca a fost clar. Totusi, "jena" e un cuvant prea mare.

Am putea spune ca motorul de 1.8 de 140 de cai e o "jena" fata de cel nou de la BMW de 150 de cai si care consuma cat cel de 1.4 de la Opel. De asemenea, 1.8 are si Toyota cu 130 de cai si Mazda cu 125 de cai, la vanzare in acest moment.

Se simte diferenta la putere, intradevar, dar e destul de mica (175Nm fata de 170Nm). Am facut proba si stiu despre ce vorbesc. Daca vrei motor intradevar puternic, iti iei 2.2 de 155CP si 220Nm.

Cat despre consum e vorba doar de maxim 1litru la suta diferenta, adica 500 de euro la 50 000 km. Prea putin ca sa conteze intradevar. Eu am fost in situatia de a alege intre Astra 1.8 140CP 2 ani garantie si Vectra pe care o am acum 1 an garantie, la acelasi pret. Cu ajutorul datelor de mai sus, suprapuse peste dotare superioara (Vectra Elegance fata de Astra Enjoy), am ales Vectra.

Cine vrea mai mult, poate sa-si faca flash tuning, ridicand motorul de 1.8 la 140 de cai si 190Nm.

Bottom line: nu mi se pare asa o "jena" sa ai la vanzare motorul de 1.8 de 125.

P.S. Cam off-topic, nu?


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Mie 07 Mar, 2007 10:08 am, modificat de 6 ori in total
Skip ads

  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Eu am inteles puntul tau de vedere... incercam sa explic de ce am folosit cuvantul "jena". Si sa stii ca m-am gandit ca s-ar putea sa sune prea drastic si tocmai de aceea l-am folosit in ghilimele. Wink
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Va dati in barci si offtopic : motorul de 1.8 aspirat ramane un motr de 1.8.

Ontopic Volvo se vrea o marca premium . O masina serioasa . Daca intrati pe site vedeti discounturi pt diplomati . Prin preturile practicate se ridica sigur la o marca premium .
Din pacate nu prea si-au tinut rangul intotdeauna . Amintiti-va probleme financiare de-alungul timpului , motoare de Renault echipate pe Volvo si alte ineptii care i-au mai scazut din rang .
Fata de alte marci premium ( mercedes , Subaru , BMW , etc ) .
Daca ne uitam la cote de piata Volvo este sub 1% fata de 5,6% ai lui Opel.

In conditiile in care se adreseaza la doua categorii de consumatori diferiti mi se pare o compratie aiurea .
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
In primul rand Subaru nu e o marca premium (sincer, pana sa apara Tribeca nu aveau chiar nici un model cu pretentii reale de lux), e o marca de nisa. Iar in alta ordine de idei la Volvo s-a "reusit" un adevarat ghiveci datorita managementului de cacao al celor trimisi de Ford, nimeni nu mai poate spune exact ce se mai urmareste cu marca asta acum, s-au apucat si de SUV-uri, si de coupe-uri, au schimbat radical designul, ba motoare Mitsubishi, ba Renault, ba Audi (celebrul 2,4 d cu 5 cil. in linie). Cred ca isi doresc cu tot dinadinsul sa dea faliment.
Skip ads

  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
E tare faza cu subaru masina premium. Very Happy In fine,
Bertone, de ce ti se pare o comparatie aiurea!? Este compacta? Este coupe? Ce este asa aiurea? Faza era ca este sau nu mai "tare" decat GTC, nu managementul companie, clasa sociala careia se adreseaza sau... motorul de 1.8 aspirat Twisted Evil
Am tras concluzia: Mi-a venit masina si momentan este ceam mai tare! Very Happy
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
cred ca ford au supraestimat traditia suedezilor si impactul mai ales asupra nord-americanilor, obisnuiti cu fiabilitatea clasicelor wagon-uri din anii 80.

au incercat sa updateze lookul asta si, desigur, segmentul e cu totul altul, adica subscriu la opinia ca nu prea avem de ce compara opelul cu volvo.

raportandu-ne strict la subiect, cred ca la o analiza live a c30ului vom observa (deocamdata ma iau doar dupa poze si dupa targetul volvo-ului) o diferenta semnificativa de calitate.

chiar si asa nu cred ca vom vedea prea multe exemplare pe la noi...cei care aleg volvo sunt de obicei oamenii care se duc direct si pun banul pe masa pentru un xc90 sau un s80. sau, mai stii, or fi cumparatori care merg pe arhicunoscuta "volvourile au tabla inoxidabila, il ai o viata" care se stia inca <89 Wink

vorba inginerului - cine mai stie incotro vor sa o ia cei de la volvo..ba incep sa faca SUV-uri, ba acum vor sa atraga si tineretul (mai instarit, care vrea sa iasa in evidenta cu o masina mai putin comuna) etc...chiar si SAAB-ul lui GM vad ca a inceput sa o ia razna cu modelele al caror design tinde sa devina plictisitor (tot trag de aceleasi "linii" de vreo 10 ani Smile ..dar ma rog, asta e o alta discutie
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eu tot nu inteleg problema voastra!
Omeni, C30 este o masina la un pret putin peste un GTC si putin sub un seria 1. De ce nu le putem compara!? Mi se pare ca sunteti offtopic si cautati metode de eschivare. Acesta masina se adreseaza oamenilor nu extraterestilor. Care e problema daca o marca face si SUV si coupe si limuzine si mai face si tiruri...? Daca le face bine si indeajuns de ieftine cat sa ti le permiti cred ca e ok.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
love4cars a scris:E tare faza cu subaru masina premium. Very Happy In fine,
Bertone, de ce ti se pare o comparatie aiurea!? Este compacta? Este coupe? Ce este asa aiurea? Faza era ca este sau nu mai "tare" decat GTC, nu managementul companie, clasa sociala careia se adreseaza sau... motorul de 1.8 aspirat Twisted Evil
Am tras concluzia: Mi-a venit masina si momentan este ceam mai tare! Very Happy


Pai hai sa-ti spun de ce mi se pare compratia aiurea :
Eramn in showroom la Skoda si faceam niste acte . Nu am lucrat consilier de vanzari dar , momentan singurul consilier era la baie ( era sambata si personal restrans ) , iar eu aveam ceva treaba .
Vine unul si imi spune ca a fost si s-a uitat la un Clio symbol si i-au zis ca are pretul , dotarile astea , garantiile astea . Ce ii ofer eu in plus la marca Skoda fabia ca sa-l conving ca e mai buna decat Clio .

Ideea este ca daca eram in showrooma la Toyota si venea ala si imi povestea de Clio , il trimiteam la Skoda . pt ca vorbim de o marca dintr-o clasa superioara ( toyota ) fata de renault si nu suporta comparatie . Cine vine la Toyota sa cumpere , vine dupa ce a fost la VW . Nu dupa Renault.

In aceste conditii in care Volvo se adreseaza altui target , tu vii si intrebi alta categorie de consumatori ( ai Opelului ) ca ce parere au de Volvo C30?

@Ingineru - Subaru nu se compara cu BMW . Insa este o marca premium raportata la preturile practicate , avand in vedere ca in detrimentul pretului au preferat in continuare sa foloseasca motorul boxer ( un motor pt o categorie mai restransa de consumatori cunsocatori si nu pt fanii meganului sau a lui octavia tdi ) , ca au un consum imens , ca de-abia acum ar fi lansat primul motor diesel , etc.
Adica este o mmasina pt cine isi permite sa dea ceva bani , pt un 4X4 , pt un motor in 6 , pt un consum mare , pt sportivitate , pt o tinuat de drum cu veleitati sport .
Pe de alta parte cine a mers cu un Impreza , n-o sa-l impresioneze M3-ul de exemplu . Compara cineva demarajul Impreza cu cel trait cu o saptamana inainte cand a zburat pana la Berlin cu avionul .

Imi pare rau de offtopic .
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Off topic:
Partea cu avionul e subiectiva. Am fost cu 737, 747, Airbus si nici unul nu m-a impresionat la acceleratie. Acceleratia mi s-a parut cam ca la un 1.9 de 150 de cai, la cuplu maxim, doar ca e constanta de la inceput pana la sfarsit. Zgomotul e cel care creeaza impresia de acceleratie puternica. Poate a fost cu un F-18 si a activat afterburn-ul, si atunci da, putea compara cu un Subaru Impreza.

Oarecum on topic:
Gasesc corect sa compari masini la preturi apropiate. Nu cred ca la noi se uita multi la marca, ci la raportul pret/calitate (intre cei multi nu incadrez cowboy-ii nostri autohtoni si pe cei care arunca cu banii in stanga si in dreapta). Multi dintre noi au avut SH-uri si stim deja ca nu exista o marca minune ci doar modele inspirate si, chiar si la acestea, tot poti avea surprize neplacute.

Foarte on topic:
Mi se pare o comparatie corecta, in urma careia as putea spune ca Astra se distanteaza fata de C30, daca nu la altceva, macar la estetica si motorizare.


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Joi 01 Mar, 2007 11:18 am
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
@dodo, faza cu acceleratia la avioane... Very Happy Realy, au tone de Nm si nu cred ca poti face comparatie cu o masina, indiferent cat de puternica. Totusi este un motor cu reactie. In rest sunt de acord cu ce ai zis despre astra Smile
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Au tone de Nm dar si 155 de tone, cel putin atat are un 747.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Exclamation Va rog nu perpetuati offtopicul.
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Imi pare rau de offtopic dar ma vad obligat...Nu stiu ce parere va faceti despre avioane dar un B737 are o forta de tractiune de 2x100 kN la o greutate maxim admisa de decolare de 68 de tone. Raportul tractiune/greutate este slabut daca il raportam la un avion de vanatoare care are 1:1 (cam 0,7:1 la gol, 0,35:1 maxim incarcat) dar oricum e enorm fata de orice automobil. Daca sa zicem are nevoie de 2500 m pt. a decola, ganditiva ca in 2,5 km el accelereaza de la 0 la 350 km/h-nu stiu daca vreunul din noi are o masina capabila de asa ceva iar senzatia de acceleratie e estompata nu amplificata in avion...
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Cei 2500 de metri ii acopera cam in 40-60 de secunde, functie de avion, adica atinge 350km/h in 40-60 de secunde. Avand in vedere ca un 1.9CDTi face 100km/h in 8,5 secunde, din care 3 secunde sunt pierdute cu schimbatul a 3 trepte de viteze, as spune ca acceleratia in cuplu maxim la un 1.9CDTi e mai mare decat la avionul comercial, cel putin pana la 150 la ora. Evident ca pe la 150 la ora avionul va castiga teren, dar asta in conditiile unei puteri enorme dezvoltata constant, care permite mentinerea aceleasi acceleratii pana la 90% din viteza maxima.


Matematic:

Avion:
0-2500 m pana la 350km/h la ora, in 40 de secunde: a = 2*2500/(40*40) = 3,12 m/s2

Masina:
0-1000 m in 25 de secunde: a = 2*1000/(25*25) = 3.15 m/s2

De aici ne putem da seama ca acceleratia e sensibil egala intre masina si avion, poate un pic mai mare la masina, datorita faptului in cele 25 de secunde intra si 4 schimbari de viteza.
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Smile deja trecem in aer Smile
nu vreti sa va postez de la serviciu niste loadsheet-uri (cine are tangente cu aviatia stie ce sunt, cine nu, sunt, asa cum sugereaza denumirea, fisele de incarcare a avioanelor de pasageri, inclusiv date privind consum la decolare, zbor, distributia greutatii etc.) ? Smile

Asta asa ca sa facem deja comparatii si legate de consumul de carburant..poate vreti niste factsheets oficiale emise de ECAC? (comisia europeana pentru aviatie civila) Wink

asadar, revenind la subiect:

love..ai dreptate 80%...volvo face de toate...nu e gresit sa comparam modele asemanatoare..dar din pacate cu volvo ai atins un punct sensibil..si anume acela ca e un brand spre care nu multi dntre noi ridicam privirea (nu din cauza pretului ci poate ca nu e chiar asa popular pe la noi) - ce-i drept mi-as dori sa vad pe strada mai multe saaburi, volvouri, honde, chiar si suzuki swifturi etc...ca prea m-am saturat de octavii si passaturi.. Shocked

dar ce vrei, asta e gandirea balcanica.....la fel cum ne putem intreba de ce se inghesuie romanul la skoda octavia in loc sa isi ia un lancer.

dar d.p.meu d.v. diferenta aia de pret, chiar daca nu e prea mare, conteaza destul cat sa implice un alt target.. asa cum nu cred ca putem face un fiat albea vs. opel astra classic (si nici ceea ce propusese un coleg clubber clio symbol vs. astra classic ) - si nu cred ca e doar orgoliu de opel owner Laughing

more offtopic: nu inteleg ce gasesc unii la nissanurile europene...gen almera...cand ma interesam de astra, am aruncat un ochi pe almera.si mi s-au parut preturile cam maricele plus un design cam tampitel (e suficient sa vedeti culoarea bordului) si motorizarile renault.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
[quote="b28cxh- ce-i drept mi-as dori sa vad pe strada mai multe saaburi, volvouri, honde, chiar si suzuki swifturi etc...ca prea m-am saturat de octavii si passaturi.. Shocked

dar ce vrei, asta e gandirea balcanica.....la fel cum ne putem intreba de ce se inghesuie romanul la skoda octavia in loc sa isi ia un lancer.
[/quote]

Imi pare rau ca am citat din topicul anterior ( contrar regulilor forumului) insa voiam sa scot in evidenta asta . Intr-adevar , ai perfecta dreptate , cred ca trebuie sa ne desteptam . Dar daca ar gandi toti ca tine am fi prea departe ca sa-si mai vanda astia produsele de rahat de unica folosinta .
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu ai incalcat regulile. Ai citat doar pasajul pe care doreai sa il scoti in evidenta.
Toate cele bune.
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
dap, bertone..problema ca suntem prea neinsemnati pentru a influenta cu ceva globalizarea etc...vorba aia...conducem Opeluri pe care brazilianul il stie de cand lumea pe post de Chevrolet, iar australianul de Holden Smile

dar cam atat pe tema asta ca e pacat sa umplem topicul lui Love cu..offtopicuri Smile
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut!

Va spun eu la ce este superior C30 fata de Astra GTC.
1. Confort mai bun cel putin al pasagerului din fata si al soferului
2. Silentiozitate mai mare in habitaclu
3. Posibil consum mai bun (nu bag mana in foc aici dar Volvo nu prea are masini gurmande cu carburantul)
4. Sitem audio (Opel nici nu se apropie de acustica si claritatea unui sitem audio de pe Volvo)
5. Fiabilitate mai mare si calitate mai buna a materialelor din interior

In rest, Astra GTC si C30 eu zic ca-s comparabile sau prea usor diferite ca sa fie un criteriu important.
Daca vreti sa ma contraziceti, va invit sa conduceti un Volvo ca sa va schimbati parerile preconcepute.

Bafta
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR